הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש

מצב
הנושא נעול.

שכנה

New member
העדר תחבורה ציבורית סבירה כפתה.

אף אחד לא כפה עליהם להיות מכורים לרכב שלהם
העדר תחבורה ציבורית סבירה כפתה.
בזמנו, כמה שנים לפני הרפורמה, עבדתי יום יום בפתח תקוה וגרתי ברמת גן. 3 אוטובוסים, בין שעה וחצי לשעתיים לכל כיוון, לדרך שלוקחת 15 דקות ברכב פרטי.
היום אחרי הרפורמה, זו צורת ההתניידות האפשרית לי לכמעט כל מקום, גם למקומות שבעבר היה אוטובוס ישיר. התדירות ירדה פלאים, ואחרי 20:00 צריך לחכות עד בוש, בקוים שלפני הרפורמה היו בתדירות של 20 דקות גם בערב.
אף אחד לא כופה כלום? משרד התחבורה כופה!
 

droriko

New member
תקראי את ההודעה שלי למעלה

העדר תחבורה ציבורית סבירה כפתה.
בזמנו, כמה שנים לפני הרפורמה, עבדתי יום יום בפתח תקוה וגרתי ברמת גן. 3 אוטובוסים, בין שעה וחצי לשעתיים לכל כיוון, לדרך שלוקחת 15 דקות ברכב פרטי.
היום אחרי הרפורמה, זו צורת ההתניידות האפשרית לי לכמעט כל מקום, גם למקומות שבעבר היה אוטובוס ישיר. התדירות ירדה פלאים, ואחרי 20:00 צריך לחכות עד בוש, בקוים שלפני הרפורמה היו בתדירות של 20 דקות גם בערב.
אף אחד לא כופה כלום? משרד התחבורה כופה!
תקראי את ההודעה שלי למעלה
לא אמרתי שמס גודש הוא האמצעי היחיד לתחבורה ציבורית טובה , אמרתי שהוא אחד האמצעים . אין ספר שאם יפחתו הפקקים בכניסה לתל אביב ובתוכה , שלא לאמר התבטלו , זה ישפר בצורה ניכרת את התחבורה הציבורית .
 

טשאפק

New member
אני מסכים, אני בעד מיסוי על דלק

אף אחד לא כפה עליהם להיות מכורים לרכב שלהם
אני מסכים, אני בעד מיסוי על דלק
מהסיבה שאמרתי: לשימוש ברכב יש עלויות שנופלות על הציבור כולו. המיסוי על הדלק ואגרת הגודש הן הדרכים לגבות את העלות מהנהגים.
 

cwen

New member
אבל צריך במקביל לייצר תחבורה ציבורית אמיתית

אני מסכים, אני בעד מיסוי על דלק
מהסיבה שאמרתי: לשימוש ברכב יש עלויות שנופלות על הציבור כולו. המיסוי על הדלק ואגרת הגודש הן הדרכים לגבות את העלות מהנהגים.
אבל צריך במקביל לייצר תחבורה ציבורית אמיתית
טובה, בתדירות גבוהה ושתוכל לעמוד בכמויות האנשים שרוצים להעביר אליה.

כי מה שיש היום ממש לא מספיק.
 
תמיד לא יהיה מספיק

אבל צריך במקביל לייצר תחבורה ציבורית אמיתית
טובה, בתדירות גבוהה ושתוכל לעמוד בכמויות האנשים שרוצים להעביר אליה.

כי מה שיש היום ממש לא מספיק.
תמיד לא יהיה מספיק
גם משיקולים של החברות. וגם כי בארץ תמיד יקטרו , מעולם לא ראיתי כאן שבחים על מקומות שבהם התח"ץ טוב.
 

עדין ר

New member
כדי לאזן קצת:

תמיד לא יהיה מספיק
גם משיקולים של החברות. וגם כי בארץ תמיד יקטרו , מעולם לא ראיתי כאן שבחים על מקומות שבהם התח"ץ טוב.
כדי לאזן קצת:
לדעתי, התחבורה הציבורית בתוך ת"א טובה (אם כי תמיד יש מקום לשיפור, כמובן).
 

cwen

New member
הי, אני שיבחתי את הרפורמה על הטיפול ברמת

תמיד לא יהיה מספיק
גם משיקולים של החברות. וגם כי בארץ תמיד יקטרו , מעולם לא ראיתי כאן שבחים על מקומות שבהם התח"ץ טוב.
הי, אני שיבחתי את הרפורמה על הטיפול ברמת
החייל ואמרתי מאז שהמצב כאן השתפר מאוד.
 
הנה עוד סיבה להתחיל להתייחס ברצינות לתחנות

הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.

בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:

"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.

רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.

"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.
הנה עוד סיבה להתחיל להתייחס ברצינות לתחנות
הרכבת של פתח תקוה.
אולי מנכ"ל נת"ע יציע אמצעים נוספים? למשל, שנת"ע תפעיל שאטלים חינם מכל רחבי פתח תקוה לתחנות קרית אריה וסגולה וחזרה, כך שהנוסעים (הן ברכב הפרטי והן באוטובוסים) יעודדו לעבור מציר ז'בוטינסקי הקדוש (שגם ה-BRT הזמני יסע בו) לציר בלעדי, חופשי ופתוח שלא יסבול מהעבודות על הקו האדום?
 

עלה13

New member
הבעיה שמערכת התחבורה...

הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.

בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:

"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.

רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.

"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.
הבעיה שמערכת התחבורה...
האוטובוסית היום לא מתפקדת ונותן שירוי מתבקש כבר היום, רעיון אגרת גודש נכון שיש מערכת שיכודלה לקלוט, א/נשים יעברו לתחבורה ציבורית גם ללא גודש כבר היום המצב של תחבורה ציבורית ראויה, ראוים זאת בכל קו תדיר שנוסעה ברב קיבולית כדוגמת 18 ו42 (למרות שהם לא פעילים לכל אורך השרות ברב קיבולת והתדירות יכולה להשתפר משמעותית), הרא אירגון הביא לשינויים חיוביים, התחיל טוב בפעימה הראשונה, אך הוא רחוק מלהיות הצלחה ובפעימה השניה כבר לא נותר הרבה ממנו הוא, עדיין לא הצליח ליצור שינוי גדול שיביא אלטרנטיבה לרכב, פרויקט השכרת האופניים תל אופן שפועל כשנה על כל הבעיות שיש בו הצליח לעשות מה שמערכת התחבורה האוטובסית לא מצליחה ומביאה בעלי רכב להשאיר את הרכב בבית לנוע בה, תיירים ומבקרים משתמשים בה, כי המערכת נותנת פתרון תחבורתי 24 שעות ביממה כולל סופי שבוע וחגים.
BRT המתוכנן בקו האדום ב2013 במידה ויצא לפועל, אני מניח שאם אכן יפעל כפי שמתוכנן בכלי רב הקיבולת, כניסה ויציאה מכל הדלתות, העדפה ברמזורים ורכישה מחוץ לאוטובוס ועל נת"צ בלבד כפי שהוצג ובתדירות גבוהה לאורך כל השרות (בלי תגבורים נוסח קו 18 ושות' בקופסאות סרדינים קטנות ביחס לא רק לפוטנציאל שלהם אלה לדרישה הקיימת, פוגעים בשרות ועושים את ההפך), יהיה הצלחה שתביא בעלי רכב להשתמש בו.
הבעיה הנוספת היא חזרה לקווים רבים מתקופת תחילת רא הארגון, תל אביב בנויה מ9 רבעים שאילו היה יחס אליהם בארגון מחדש מצד קווים מטרופוליניים רבי קיבולת תדירים הנעים על נתיבים לתחבורה ונסיעת מיניבוסים בתוך השכונות היתה מצמצמת את מס' הקווים משמעותית, נותנת שרות ראוי ומצמצם כניסת רכב משחררת שטח לסלילת שבילי אופניים והרחבת מדרכות ומשתפרת את התנועה במטרופולין תל אביב.
 

cordyceps

New member
2013 BRT

הבעיה שמערכת התחבורה...
האוטובוסית היום לא מתפקדת ונותן שירוי מתבקש כבר היום, רעיון אגרת גודש נכון שיש מערכת שיכודלה לקלוט, א/נשים יעברו לתחבורה ציבורית גם ללא גודש כבר היום המצב של תחבורה ציבורית ראויה, ראוים זאת בכל קו תדיר שנוסעה ברב קיבולית כדוגמת 18 ו42 (למרות שהם לא פעילים לכל אורך השרות ברב קיבולת והתדירות יכולה להשתפר משמעותית), הרא אירגון הביא לשינויים חיוביים, התחיל טוב בפעימה הראשונה, אך הוא רחוק מלהיות הצלחה ובפעימה השניה כבר לא נותר הרבה ממנו הוא, עדיין לא הצליח ליצור שינוי גדול שיביא אלטרנטיבה לרכב, פרויקט השכרת האופניים תל אופן שפועל כשנה על כל הבעיות שיש בו הצליח לעשות מה שמערכת התחבורה האוטובסית לא מצליחה ומביאה בעלי רכב להשאיר את הרכב בבית לנוע בה, תיירים ומבקרים משתמשים בה, כי המערכת נותנת פתרון תחבורתי 24 שעות ביממה כולל סופי שבוע וחגים.
BRT המתוכנן בקו האדום ב2013 במידה ויצא לפועל, אני מניח שאם אכן יפעל כפי שמתוכנן בכלי רב הקיבולת, כניסה ויציאה מכל הדלתות, העדפה ברמזורים ורכישה מחוץ לאוטובוס ועל נת"צ בלבד כפי שהוצג ובתדירות גבוהה לאורך כל השרות (בלי תגבורים נוסח קו 18 ושות' בקופסאות סרדינים קטנות ביחס לא רק לפוטנציאל שלהם אלה לדרישה הקיימת, פוגעים בשרות ועושים את ההפך), יהיה הצלחה שתביא בעלי רכב להשתמש בו.
הבעיה הנוספת היא חזרה לקווים רבים מתקופת תחילת רא הארגון, תל אביב בנויה מ9 רבעים שאילו היה יחס אליהם בארגון מחדש מצד קווים מטרופוליניים רבי קיבולת תדירים הנעים על נתיבים לתחבורה ונסיעת מיניבוסים בתוך השכונות היתה מצמצמת את מס' הקווים משמעותית, נותנת שרות ראוי ומצמצם כניסת רכב משחררת שטח לסלילת שבילי אופניים והרחבת מדרכות ומשתפרת את התנועה במטרופולין תל אביב.
2013 BRT
אתה מודע לזה שאין סיכוי שזה יקרה?
חוץ מזה כל מילה שרשמת ~!
 

אוהד11

New member
שר התחבורה מתנגד להטלת אגרת גודש

הודעה לעיתונות נת"ע - לשקול אמצעים כאגרת גודש
יו"ר נת"ע מיכאל רצון : "לאור המצב הקשה הצפוי בתחבורה במטרופולין ת"א ב 2013, יש לשקול אמצעים כמו אגרות גודש, שיצמצמו את הנסיעה ברכב הפרטי"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן צפויות לעלות שלב במהלך 2013, כאשר 14 מקטעים יפתחו בצירים מרכזיים. אם נוסיף לזאת גם את העובדה שבכל שנה מתווספים לכבישי הארץ יותר מ 200 אלף כלי רכב חדשים, הרי שבשנה הבאה צפויים עומסים כבדים מאוד בכבישי גוש דן.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון סבור שיש להיערך לכך מראש ע"י נקיטת מספר אמצעים, כמו הטלת אגרות גודש על בעלי הרכב הפרטי, שירצו להיכנס למטרופולין ת"א.

בכנס תחבורה בת קיימא, שנערך בסוף השבוע בפ"ת, אמר רצון כי חייבים ליצור אמצעים שיאלצו את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית בשנה הבאה:

"אמצעים כמו הטלת אגרת גודש, על בעלי הרכב הפרטי שירצו להיכנס לת"א, כמו גם יצירת חניוני חנה וסע חינם למי שיעבור לתחבורה ציבורית, ויצירת שבילי אופניים, יכולים להעלות את השימוש בתח"צ ולהקטין את העומסים בכבישים בשנה הבאה, בעת העבודות. הפתרון שלנו יהיה בצורת קו אדום מהיר מקדים, שיהיה קו אוטובוס חדיש BRT, שיסע בתוואי הרכבת הקלה, בעת העבודות", אמר רצון בכנס.

רצון הוסיף ואמר כי אין אזרח במדינת ישראל שלא יחוש על בשרו את עבודות, שיבוצעו במלא עוצמתן, בשנה הבאה, גם אם יהיו ראשי ערים שיחששו מהן, בשל הבחירות המוניציפאליות הצפויות להתקיים בסוף 2013.

"מדינת ישראל נמצאת בפיגור עמוק ואדיר בנושא הסעת ההמונים ורכבת קלה ו BRT, יכולים בהחלט להוות את הפתרון לכך. כ 45% מהמועסקים יהיו כ- 500 מטרים מתחנות הקו האדום ולשאר נצטרך לדאוג לקווי הזנה. השימוש בתחבורה ציבורית יעלה מ19% היום ליותר מ 38%, עם הפעלת הרכבת הקלה. אין ספק שמערכת הסעת ההמונים החדשה , שאנו עמלים עליה כעת, היא הצדק החברתי האמיתי, שכולנו מדברים עליו", אמר יו"ר נת"ע , מיכאל רצון.
שר התחבורה מתנגד להטלת אגרת גודש
השר כ"ץ מתנגד להטלת אגרת גודש כל עוד אין אלטרנטיבה רצינית של התח"צ
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4238507,00.html
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה