היי, אנשים, רק רציתי הלגיד

0Pandemonium0

New member
היה שבוע קל.

ביום ראשון עבדנו עד מאוחר וזהו. בשאר הימים סיימנו ממש מוקדם בגלל...אמ...אילוצים כלשהם. ביום רביעי בכלל היה טקס בערב, זה נקרא "סיום תקופה" וזה מתקיים כל חצי שנה. סיימנו את תקופה 1-09, שהיא התקופה הראשונה של שנת 2009. סיימנו אותה קצת מאוחר, אני יודע, אבל זה בגלל עופרת יצוקה שקצת עיכבה אותנו. בקיצור, עוד פעם חילקו תעודות למצטיינים ועוד פעם היו סרטים של הטייסות ועוד פעםהיו דגלים ומשרוקיות וזמבורות, ועוד פעם מפקד הבסיס נאם. ואחר-כך הייתה הופעה זוועתית למדי של עידן יניב, שכנראה היה נורא עייף כי הוא כל פעם הפסיק לשיר ונתן לקהל. ואתם יודעים איך זה, הוא פשוט עומד על הבמה עם המיקרופון מושט קדימה והקהל צורח, וזה לא בדיוק מה שאני רוצה לשמוע בהופעה. לא שאני רוצה לשמוע גם את עידן יניב, כן? ניסיתי לצאת משם כמה פעמים אבל אנשי קבע שעמדו בחוץ החזירו אותי. יופי. וביום חמישי בכלל היה יום ספורט כנפי של כל הבסיס, שנפתח כמו תמיד בתהלוכה שבה כולם נוסעים עם העגלות שלהם, עם דגלים וצופרים ובעיקר המון המון מים. אז שוב היו לנו בלוני מים ושוב כולם זרקו לפני הזמן ושוב נגמר לנו, ואז זה הקטע שגף כיבוי מביאים את הכבאית ומשפריצים על כולם עם הזרנוק. הם נעדרו השנה, אני לא יודע למה, אבל יצאתי הרבה יותר יבש. הפסדנו במחניים ובכדורסל ועלינו לגמר בכדורגל, אבל הפסדנו גם שם. העיקר שיצאתי מוקדם הביתה.
ובסוף שבוע הזה אני והעורכת שלי, הדס, מסיימים לעבוד על סיפור שני שייכנס לספר. אם זה ימשיך ככה לדעתי הוא יהיה גמור עד סוף השנה. אני מקווה שכן. עדיין מחכה להסבר של ליסטה על החרקים כשליחים מעולמות אחרים. ותהייה: איך זה
, נקרא "בוקס"?
 

Digi Lista

New member
זה עדיין מרגש אותי לקרוא על הספר שלך!

זה כול כך כיף לשמוע איך אנשים ששנים כאן ותמיד האמנתי בכישרון שלהם מתקדמים ומראים גם לשאר העולם את כול מה שיש להם להציע,נראה לי שאני מתרגשת יותר ממך מהעניין,כשרק סיפרת לי על זה לפני כמה חודשים כול מי שהיה ברדיוס שלי שמע על העניין (דבר דומה היה בעבר עם ליאת רוטנר כי כבר מכיתה ז' היינו יחד בפורומים של דיג'ימון באתרים 'יויו' ו'וואלה' והייתי חברה שלה גם מעבר לאינטרנט וזכרתי את ההתחלה שלה ואת כול מה שהיא עברה עד הוצאת הספר הראשון,האמת שמלא זמן<3 שנים בערך> לא דיברנו-הקשר פשוט לא שרד והתנתק בצורה טבעית<שום מריבה או משהו> אבל אני עדיין שמחה בשבילה),זה מרגש כול פעם מחדש לדעת שאנשים שאני מכירה שנים ומאמינה בהם ובכישרון שלהם אכן ממשים את עצמם ומוכיחים מה שידעתי כבר מזמן
ואני מחכה שתמשיך כאן בפורום את הסיפור בהמשכים שאתה יזמת... האמת שאתה צודק,אני באמת צריכה לספר על החרקים כשליחים מעולמות אחרים,זו לא אמירה שלי,אני רק מביאה דברים ששמעתי ובגלל זה יש מצב שאשבש חלק מהמידע בדומה לכול מידע שלא מועבר בגוף ראשון ועוד ממישהי שלא מבינה בביולוגיה ושאר התחומים המדעיים... בכלליות ממה שאני זוכרת(אם הייתי זוכרת איפה בדיוק שמעתי/ראיתי את הדברים הייתי מחפשת קישורים,נראה לי שפעם בערוץ נשיונל גיאוגרפיק גם ראיתי על זה אחרי שכבר קראתי במקום אחר) דיברו על זה שלחרקים מסויימים יש יותר עיניים ורגליים מיצורים חיים אחרים המוכרים לנו על כדור הארץ משחר ההיסטוריה,בדרך כלל ואפילו מתקופת הדינוזאורים יצורים חיים בכדור הארץ הם בעלי שתי עיניים ובין 2-4 רגליים(כנפיים וסנפירים אלה תוספות לפי מה שסיפרו),גם בני אדם נכללים בהגדרה הזאת, לעומת זאת לחרקים רבים יש מבנה אחר(באותו ההקשר יחסית בקטנה הזכירו גם עקרבים וסרטנים,אבל לא ניכנס אליהם כי זה יסבך אותי עוד יותר),לפי הסיפורים יש לחרקים יכולות הישרדות עצומות(נגיד ג'וקים...) ברמות שגם כשהעולם הופך מהפכות רבות(הכחדת הדינוזאורים ואיתם מיני חרקים פשוטים בהרבה ותהליכי אבולוציה רבים אחרים כולל ההפיכה של הקופים לבני האדם ושל הזאבים לכלבים,ויש כמובן עוד מיליון דוגמאות) החרקים נשארים כמעט ללא שינוי,טוענים שהם באו לכדור הארץ במטרה לבחון ולרגל אחרינו(רק לי זה נשמע תסריט מדע בדיוני?),הם שונים במבנה שלהם ולא ממש מתחברים לבעלי חיים אחרים(לא מדובר על קרציות ויתושים שנמשכים לדם שלנו),הדרך בה הם תופסים את העולם היא ברמת פענוח אחרת לגמרי של החושים,אף אחד לא יכול לסגל לעצמו את ההתמצאות בשטח שיש לג'וקים ועכבישים למשל,הם לא רואים טובים אבל הם קולטים ומפענחים לא רע וככה שורדים...הבנת את הכיוון הכללי...אל תתפוס אותי במילה המדוייקת,אולי אלה רק אגדות כמו אינספור אגדות אחרות,זה מעניין ללא ספק אבל אין לי את הידע לתת עוד פרטים מעמיקים,זאת תיאוריה שבטח אפשר לדון בה על דיוקה וקשרה למציאות לא מעט,קטונתי...
 

0Pandemonium0

New member
נשמעת לי כמו קונספירציה הזויה, וגם טיפשית.

להגיד שחרקים באו מעולם אחר כי ליצורים בכדור-הארץ יש שתי עיניים וארבע רגליים זה כמו להגיד שעיגול הוא לא צורה גיאומטרית, כי לצורות גיאומטריות יש פינות. לכל החרקים יש שש רגליים ואינספור עיניים. עין של חרק נקראת "עין מורכבת" והיא עשויה בעצם ממיליונים, אם אני לא טועה, של עיניים. תחשבו שבעין של בן-אדם היו אלפי אישונים, זה בערך זה. לחלק מהחרקים יש גם עיניים רגילות, כמו שלנו, שנקראות "עיניות". אם תסתכלו בפנים של זגוג מקרוב, לדוגמא, תראו שתיים קטנות כאלה בין העיניים הגדולות שלו. גופם של כל החרקים מתחלק לראש, לחזה ולבטן. כולם בעלי מחושים ורובם בעלי כנפיים, וזה תופס רק לצורת הבוגר כמובן, מפני שכל החרקים גם עוברים גלגולים במהלך חייהם. אין להם שלד, לב או ריאות, ולמעשה אין להם אפילו מוח, אלא גנגליונים. גנגליון הוא קבוצה של תאי עצב, ולחרקים יש כמה כאלה. הם משתייכים למערכת פרוקי הרגליים, מה שהופך אותם לבני-דודים של העכבישים, בין היתר. עכביש הוא אינו חרק! מחלקת החרקים היא הגדולה ביותר על כדור-הארץ ומונה, אם אני זוכר נכון, מעל שישה מיליון מינים. לפי ההערכות, זה פחות מחמישים אחוז, והרבה מאוד חרקים עדיין לא התגלו. למעוניינים: לעכבישים יש שמונה רגליים ובין שש לשמונה עיניים פשוטות, לא מורכבות. הגוף שלהם, בניגוד לגוף החרק, מחולק לשני חלקים: ראשחזה, ובטן. העכבישים והחרקים הם בני-דודים, אבל הם גם האויבים הכי גדולים אלה של אלה.
 

Digi Lista

New member
העכבישים בעיקר כיכבו בתיאוריה ההיא.

כמו שאמרתי זאת תיאוריה ואולי העברתי אותה לא נכון כי שמעתי אותה מזמן ואין לי מספיק ידע על אותם החרקים שהוזכרו...כשראיתי את זה לראשונה(נתקלתי בה כמה פעמים) היא דווקא הוסברה בצורה היגיונית איכשהו,אבל צריך לזכור שכמעט כול מה ששונה הופכים אותו לשליח מכוכב אחר/נבנה על ידי חבר'ה מכוכב אחר וכו' אז אני לא יודעת כמה העניין אמין... אולי גם עיגול שייך לכוכב אחר,לפי מה שאמרת כמעט השתכנעתי(אם כי אף פעם לא חשבתי או שמעתי מישהו שניתח צורות גיאומטריות מעבר ללימודים)
 

OOOO0

New member
../images/Emo24.gif../images/Emo24.gif../images/Emo24.gif../images/Emo24.gif

גם אני אוהבת את כולכם ושמחה שאת ומילי חזרתם סוף סוף!הייתה לי הרגשה שבסוף תחזרו,ככה זה פורום דיג'ימון,הוא כמו הבית שלך.אי אפשר להתנתק ממנו. אני שמחה שאזרת אומץ בסוף ונכנסת אלינו!אני מבינה אותך,גם אני הייתי בסוג של מצב כזה לפני כמה שנים,בשנת החופש שלי.הייתי אז מאוד מוטרדת מחיי ומה אני הולכת לעשות בהמשך,והלחץ מכל הכיוונים לא ממש עזר לי.אז לא הייתי מסוגלת ממש להיכנס למחשב.מידי פעם הייתי נכנסת לפורום ואולי כותבת משהו,אבל בגדול הרגשתי מנותקת ומבולבלת.לא חשבתי שאני אאזור אומץ ואחזור אבל בסוף חזרתי ואני שמחה שחזרתי.הפורום הזה מאיר את עיניי בהרבה דברים,ואני לומדת מכם המון,למרות שיש כאן הרבה שיחות בנושאים שאני לא מבינה בהם. אני מרגישה שחפרתי על עצמי מספיק השבוע,אבל בסדר,אני אנסה: לאחרונה התחלתי סמסטר קיץ במסגרת הלימודים שלי באוניברסיטה הפתוחה.אני לומדת פעמיים בשבוע:פעם קורס אנגלית רמה A.ופעם סדנא בעריכה עיתונאית. הקורס באנגלית הוא די קשה,למרות שהמנחה מאוד נחמדה ומאוד הולכת לקראתנו,וזה גם מאוד מנחם לדעת שהוא קשה לכל הכיתה ולא רק לי.הבעיה היא שלרוב הכיתה יש יתרון על פני כי הם המשיכו לקורס ישר מרמה B אז הם מתורגלים יותר בשפה ובאיך קורס באנגלית הולך.חוץ מזה שהם רובם כבר מכירים מראש אז אני מרגישה כמו הילדה החדשה בכיתה שמנסה להשתלב.אני יודעת שזה צרות של עשירים ואני מודה לאל על כך שהצלחתי להשיג רמה A,במיוחד שנזכרתי מאוחר מידי לעשות מבחן באנגלית סוף סוף, אבל זה די מצב מתסכל להיות בו.(אני רק אסביר בקצרה לאלה כאן שלא לומדים בפתוחה ואין להם מושג על מה אני מדברת:חייבים להוכיח ידע באנגלית בשביל לקבל את התואר.אז עושים או פסיכומטרי או אמי"ר או אמיר"מ שזה אמי"ר ממוחשב וזה מסווג אותך לרמה.אם הוצאתם פטור לא צריך לעשות שום קורס באנגלית.אם אתם רמה A אתם עושים קורס רמה A.אם אתם רמה B אתם חייבים קודם לעשות קורס רמה B ואחר כך קורס רמה A,אם C-אז קודם C,אחר כך B ובסוף A,וכו' וכו'.) הסדנא ממש נחמדה.אחרי שנים שניסיתי להירשם לאיזושהי סדנא,לא משנה איזו,(אני חייבת ללמוד שתי סדנאות כדי לקבל את התואר)השנה סוף סוף נפתחה סדנא במרכז הלימוד שלי.ואז גם גיליתי שכל שאר התלמידות בקורס(כן,אנחנו רק בנות,מדעי החברה אתם יודעים) גם באותו מצב כמו שלי וגם הן במשך שנים ניסו להירשם לאיזו סדנא אבל אף אחת אף פעם לא נפתחה.שזו הפתעה,כי אתם בדרך כלל מצפים שתלמידי הסדנאות יהיו בתחילת התואר אבל מסתבר שבגלל שכולנו חיכינו שנים אז רובנו בסופו.יש כאן כמה בנות שאפילו לומדות יותר זמן ממני והן כבר עשו עבודה סמינריונית אחת ועכשיו עובדות על העבודה השנייה. בסדנא המנחה,שהוא עיתונאי בעצמו,מלמד אותנו על מבנה העיתון,על כל מיני מושגים שקשורים לעיתון, ועל הסיבות להכניס ידיעות שונות לעיתון.מסתבר שיש הרבה ידיעות שנכנסות לעיתון סתם כי הן מעניינות ומצחיקות,למרות שהן לא תורמות לנו בשום אופן ובכלל לא רלוונטיות לחיינו. טוב,נקווה שלא שיעממתי אתכם בחוויות שלי מהלימודים.שבת שלום לכולם וסופשבוע נעים!
 

remundo

New member
זה דווקא מאוד מעניין

אפילו מעניין מספיק בשביל שתרחיבי על זה יותר, אלא אם גם לך יש איזה קורס בסינית על הדרך. ^^"
 

OOOO0

New member
../images/Emo6.gifהו לא,קורס בסינית אני לא צריכה,תודה לאל.

כן,הסדנא באמת מאוד מעניינת.היא די מאזנת לי את הקורס באנגלית שהוא די מייאש.(למרות שהסגנון של לימוד האנגלית הוא לא כמו בתיכון,כלומר חשוב בעיקר שנבין את הטקסט שאנחנו קוראים ולא שנכתוב כמו שצריך,מה שמאוד מקל) אוקיי,אני אנסה להרחיב כמה שיותר על הסדנא,פשוט רק התחלתי אותה אז עדיין לא הספקתי ללמוד הרבה.כעיקרון בסוף הסדנא כולנו אמורות לדעת איך להיות עורכות של עיתון.בינתיים למדנו על זה שיש ידיעות ויש כתבות,יש כותרת גג,כותרת משנה,כותרת גדולה,יש מוספים ויש מגזינים,שתמיד בכתבה יש קרדיט לכותב הכתבה,שלפעמים בשער יש הפנייה לידיעה מסוימת אם היא חשובה מספיק. למדנו את ההבדל בין נושא "מעניין" לנושא "חשוב".ואז הוא עשה לנו תרגיל:הוא הביא הרבה עיתונים לשיעור וביקש מכל אחת מאיתנו לקחת עיתון, לבחור ידיעה אחת,להסביר למה היא נכנסה לעיתון,ועד כמה לפי דעתנו היא מעניינת או חשובה. אני לקחתי עיתון 24 שעות,שם אין הרבה ידיעות,אז שעה חיפשתי איזה משהו מתאים....בסוף מצאתי איזו ידיעה על בית ספר בבריטניה שבו אחת המורות עבדה על התלמידים שחייזרים חוטפים אותה כדי לפתח להם את היצירתיות...... זו דוגמה מצוינת לכתבה שממש לא רלווטית לחיינו,בטח לא לנו,הישראלים,כלומר לא חשובה בכלל,אבל דווקא די מעניינת ופיקנטית כי חייזרים זה נושא מאוד מעניין,מושך ו"סקסי" כפי שהמנחה הגדיר את זה. ולמדנו גם על 12 סיבות להכניס ידיעה מסוימת לעיתון.לפעמים זה סתם כדי לאזן ידיעה רכה עם ידיעה קשה,לפעמים זה קשור לזמן האירוע המסוים,אם זה אירוע נדיר או לא,אם זה קשור לאנשים חשובים או לא וכו'.
 

meytar

New member
באמת מעניין..

אני זוכרת שלמדנו על 12 הסיבות בכיתה י' או יא'. זה היה כשעוד הייתה לנו מורה ממש מעולה שממש אהבתי והערכתי, (וגם היא אותי), בכל שיעור היא הייתה מביאה את העיתון ועוברת עיתנו על הכתבות בעין ביקורתית וזה היה ממש מעניין. לצערי רוב האנשים בכיתה היו ממש רדודים, כאלה שבאים למגמה כי אין להם שום מגמה אחרת ללכת אליה ולא כי זה מעניין אותם. לא היה אפשר לנהל איתם דיונים עניינים, אני זוכרת אפילו פעם שיצאתי משם בדמעות. אחר כך אותה מורה באה לדבר איתי, והסברתי לה שקשה לי להתמודד עם הטמטום שלהם (כולם היו ימניים הומופוביים גזעניים), והיא אמרה שהיא ממש מבינה אותי, אבל שדווקא בגלל זה אני צריכה להיות שם. השנה התחלף מורה, מישהו שבסך הכל מעבר לבית ספר נראה אדם די אינטליגנטי, אבל הייתה לו כריזמה ברמה של נעל בית בערך, הוא לא הצליח להעביר אף שיעור, אז לא הגעתי ליותר מחמישה שיעורים כל השנה. (מה עדיף? שלוש שעות בבית בכיף, או שלוש שעות במשהו שמתיימר להיות שיעור אבל בעצם הוא לא יותר מבלאגן אחד גדול, רק בשביל שלא יורידו "מנות"?) את הבגרות עברתי איכשהו מידע כללי וממה שזכרתי ועברתי קצת על החומר. ללמוד תקשורת זה אחד הדברים החשובים והמרתקים בעיני. רק כשאתה לומד אתה מתחיל לקלוט כמה היא משפיעה לך על החיים בלי שתשים בל בכלל, וכמה היא לא אובייקטיבית כמו שלפעמים נדמה. ממליצה לכולם.. בהצלחה בקורס!
 

OOOO0

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo24.gif

את צודקת,זה באמת אחד הנושאים המרתקים והחשובים,שהכי משפיע לנו על החיים ועוד מבלי שנרגיש בכלל.מצד אחד אני מתחרטת שלא הלכתי למגמת תקשורת בתיכון.זה היה לפני שידעתי שאני רוצה ללמוד תקשורת אז לא חשבתי על העתיד אלא מה ייתן לי את הציון הכי גבוה בבגרות.מצד שני אני לא מתחרטת כי הלכתי ללמוד צרפתית והיה לי ממש כיף,וגם ממה שהבנתי התלמידים במגמת תקשורת די סבלו בכללי ולא נהנו,אולי באמת מהסיבות שאת ציינת:הם הלכו לשם כי לא הייתה להם מגמה אחרת והדיונים היו רדודים בדרך כלל אז זה לא ממש העשיר אותם.אז סה"כ אני שמחה בחלקי,אם כי כנראה היה לי יותר קל באוניברסיטה אם היה לי ניסיון קודם. אנשים מטומטמים וגזעניים יש גם באוניברסיטה.עם דעות ימניות אין לי בעיה אבל יש הבדל עצום בין דעות ימניות לשנאת ערבים.במיוחד כשיש דיונים על הסכסוך ישראלי-פלשתיני ועל איך שהוא מוצג בתקשורת,תמיד כל הגזענים מתעוררים.בקורס האחרון שלמדתי למדה איתי מורה(אפרופו השיחה שלכן על מערכת החינוך ועל האנשים האיומים שהם חלק ממנה) גזענית נורא.בשיעורים האחרונים היינו רק ארבעה תלמידים בכיתה(השביתה גרמה לרוב התלמידים לא להגיע לשיעורים אלא ללמוד לבד בבית גם אחרי שהשביתה הסתיימה)ואני הייתי היחידה שהעירה לה על איזו הערה גזענית שלה.שני התלמידים האחרים לא אמרו כלום והמנחה גם לא ידעה ממש איך להגיב לזה. אז הטמטום לא נגמר בתיכון,אפילו לא אצל אנשים שתפקידם הוא לחנך את הדור הצעיר.
 

Digi Lista

New member
טמטום אף פעם לא נגמר...

התיכון זה עוד כלום לעומת הטמטום הכללי שהעולם מוצף בו... אני דווקא מאוד נהניתי ללמוד במגמת תקשורת בתיכון,לא כול הזמן אבל בסך הכול יש לי זכרונות נעימים מלימודי תקשורת בתיכון. גם אנחנו אגב היינו בממוצע 3-5 תלמידים בכול שיעור של האו"פ אחרי השביתה ובמילא היינו מראש קבוצת לימוד מאוד קטנה,ככול שהתקרב מועד א' המספר פחת ובשני השיעורים האחרונים היינו רק 2 תלמידים... עצוב מאוד לשמוע עוד דוגמאות על טיב המורים שאמורים להשפיע על הדור הצעיר ובעצמם צריכים סדרת חינוך מחדש,לא פלא שהמדינה שלנו היא מהנכשלות בעולם בתחום החינוך,במקום להתייחס לחינוך כאל קודש הופכים אותו לעלוב וזה מתחיל באנשים שעובדים בו,כמובן שיש אנשי חינוך מדהימים אבל יש כול כך הרבה שלא שזה חבל.
 

remundo

New member
זה קצת מוזר

יש הרבה מורים ערבים ולמי שעובד בהוראה יוצא להתקל בהם לא קצת בהשתלמויות, והם אנשים נחמדים בסה"כ. וזה ידוע, בעיקר בחינוך החילוני, רוב האנשים שהולכים להוראה הם ברובם אנשים מתוסכלים שלא התקבלו לשום דבר אחר. אצלנו לא היתה מגמת תקשורת בכלל, וגם אם היתה הייתי הולכת למגמת כימיה, למרות שגם תקשורת נשמע מאוד מעניין. היה פשוט כיף ללמוד כימיה בתיכון. היתה לנו מורה נהדרת, החומר עצמו היה מגניב לגמרי... הכי מעצבן זה שבית הספר לא סגור על המורה שיגיש אותך לבגרות. אצלנו זה קרה למגמת פיזיקה המסכנות, וזאת גם היתה הסיבה היחידה שלא הלכתי ללמוד פיזיקה בעצמי. מישהי ממש גאונית מהתיכון שלי אמרה שהבגרות בפיזיקה היתה לא קלה, בזמן שמישהי אחרת (גם גאונית ^^") מאולפנה אחרת אמרה שהבגרות היתה קלה. אני לא יודעת אם זה בגלל מורים גרועים, או כי במשך השנתיים שהמגמה היתה אמורה ללמוד את כל החומר לבגרות המורים התחלפו כל הזמן. ותקשורת זה באמת מעניין, אולי אני אקרא על זה עוד בעצמי. אגב, אני לא יודעת למה חשבתם לפני שהתחלתם ללמוד את זה שתקשורת זה דבר אובייקטיבי, אבל חפיף, שיהיה.
 

OOOO0

New member
טוב,כבר סיכמנו שלטמטום ושנאה אין היגיון.

המורה הספציפית הזו שדיברתי עליה באמת מכירה ערבים במציאות,זה לא מפריע לה לשנוא אותם ולחשוב שכולם משת"פים שרוצים להרוג אותה. כן,גם מורים שמתחלפים באמצע זו אכן בעיה מעצבנת..... לא חשבתי שהתקשורת היא דבר אובייקטיבי,פשוט לא ממש הקדשתי לכך מחשבה אף פעם לפני שהתחלתי ללמוד את זה. גם למדתי תיאוריה שאומרת שהתקשורת בכלל לא אמורה להיות אובייקטיבית,כי אובייקטיביות משמרת את המצב הקיים.עיתונאים אמורים להביע דעות ובכך להיות כלב השמירה של הדמוקטיה.אבל זה לא קורה,ובגלל זה מצב המדינה לא משתנה אלא רק נעשה גרוע יותר. אבל כן,בהחלט יש עניין של הבניית מציאות,שהתקשורת תמיד מראה גברים לעומת נשים בצורה מסוימת,אשכנזים לעומת מזרחים בצורה מסוימת,מרכז לעומת פריפריה בצורה מסוימת וכו'.כמעט אין קורס שאני לא לומדת בו את זה.
 

meytar

New member
לא חשבתי שהיא אובייקטיבית

אבל גם לא ידעתי באיזה אופן עמוק היא לא..
 

remundo

New member
טוב נו,

ברגע שראיתי בטלויזיה יס"מניק גורר ילדה מהשיערות ושמעתי ברקע את יונית לוי אומרת משהו כמו "כמה שהילדים האלה אלימים, רחמנא ליצלן...", ידעתי. אבל האמת שזה היה רק כשהייתי בכיתה י"ב, אז יש מצב שעלית על זה עוד לפני.
 

Digi Lista

New member
מגיל צעיר ידעתי שהתקשורת לא אובייקטיבית...

ברור שככול שלמדתי את התחום גם מניסיון עבודה בשטח הפנמתי יותר את חוסר האובייקטיביות של התקשורת, אבל כמו שגלית אמרה התקשורת מזמן לא צריכה להישאר אובייקטיבית,לצערנו העולם לא באמת רוצה אובייקטיביות בסיקור המידע...,חוסר האובייקטיביות נמצא אפילו בפרטים הכי הכי קטנים למשל אם צה"ל פוגע בפלסטיני ואין סיבה מוצדקת יכבסו את המילים של הכתבים והוערוכים בהתאם למגמה שתכניס להם הכי הרבה כסף וככה במקום להגיד בכנות שצה"ל רצח פלסטיני סתם יגידו לדוגמא "פלסטיני נהרג מאש צה"ל" כאילו במקרה הוא הגיע למקום ולעומתזאת במקרה ההפוך הידיעות יהיו בסגנון "פלסטיני רצח יהודי" וכו'... אנחנו חיים ונושמים תקשורת מהרגע שנולדנו אבל אסור לנו לשכוח ללמוד את מהותה ולהעביר עליה ביקורת כול הזמן כי המציאות מורכבת מכמה צדדים ולא רק ממה שמתאים לנו לקרוא ולראות...
 

Digi Lista

New member
גם אני אמורה ללמוד את הסדנה הזאת...

תמשיכי לספר כול פרט... האמת שנראה לי שסדנה כזאת לא תחדש לי הרבה בגלל שיש לי כבר הסמכה לעריכת עיתונים ויש לי ניסיון מעשי של שלוש שנים בערך בעריכת עיתוני בית ספר(אני מאמינה שאומנם זה בקטן אבל העיקרונות דומים) אבל הסדנה הזאת מעניינת וחשובה לתואר וגם ככה אני לוקחת ממך את רוב המידע על הקורסים במסלול התקשורת(השינויים הם שאני לוקחת קורסים גם בחינוך<ואולי קצת בתחומים נוספים כמו ספרות,קולנוע,פסיכולוגיה,סוציולוגיה ופילוסופיה...>,אבל בשלב מתקדם יותר של התואר אני אצטרך לבחור מה יהיה רשום כתואר ומה יהיה במסגרת הבחירה,לפחות עד שיהיה רשמית מסלול משולב וזה יקרה בטח כשכבר לא אצטרך...)... בקיצור לא להתקמצן במילים! על קורסי האנגלית עוד לא התחלתי לחשוב ברצינות(דוחה את הקץ),לא בא לי לגשת למבחני המיון(בטח לא לפני שאני מוציאה את האיבחון הרשמי ללקויית למידה בשפות זרות או משהו דומה כי אני יודעת שיש לי ליקוי כזה,פשוט מעולם לא אובחנתי רשמית) ולא בא לי כרגע ללמוד אנגלית ואני במאמצים להימנע גם מסטטיסטיקה ככול יכולתי,אבל אני אצטרך להתמודד עם האנגלית בשביל הקורסים המתקדמים אז אולי בסמסטר אביב(לסמסטר סתיו כבר נרשמתי מזמן). למידת התואר חשובה כמובן אבל אני זקוקה לעוד דברים ולכן כרגיל אני בחיפושי אחרי לימודים מעבר שימשכו אותי וירחיבו לי את האופקים,הכול נופל בינתיים על בעיות מבחינת ימים ושעות,מרחקים ועל כסף(אלא מה?), יש כרגע שני קורסים שנורא מושכים אותי והם בעדיפות ראשונה(למרות שיש כמה בעיות בינתיים)-הראשון הוא תוכנית מיוחדת ללימוד תקשורת ועשיית סרטים בעבודה עם נוער בסיכון,זאת תוכנית לימודים שנתית בהיקף של המון שעות המוכרת גם לגמול של עובדי משרד החינוך(שאני כרגע עדיין לא זכאית לו) והיא נשמעת מדהים ויושבת עליי מצויין-חינוך+תקשורת אבל כצפוי המחיר בהתאם היא עולה 10,000 ש"ח שאולי אוציא אותם מהפיקדון שהרווחתי אחרי שנתיים שירות לאומי(ולא נגעתי בו עד עכשיו),בכול מקרה הקורס הזה קיים בשני מקומות בארץ,אחד ביפו(סניף ראשי) והשני לא להאמין במכללה שליד הבית שלי,יש ריאיון קבלה כתנאי לקורס והריאיון נערך רק בסניף הראשי ואני צריכה להחליט אם אני הולכת על הקורס ברצינות(את הריאיון אני מאמינה שאעבור) ואז לענות להם באימייל לגביי מועד הריאיון,בכול מקרה זה נשמע מדהים!(www.TM-SCHOOL.com ) ...אולי תצטרפו אליי?
לא תנחשו מה הקורס השני שמושך אותי,לא קורס סינית
... אני מאוד גם רוצה לעשות פר"ח השנה,ההרשמה תיפתח רשמית ביום שני הקרוב,יש לי אפילו משהו ספציפי(הילדה בת 10 מ'בית הגלגלים' עם ההליכון שלקחתי אליי הביתה לישון פעמיים,זאת שגרה בדיור מוגן)ובשנתיים שאני מכירה אותה היו לה חונכות פר"ח אז אולי אם אבקש יתנו לי אותה ואני אוכל לקדם ולהיפגש איתה קבוע כמו שרציתי(משהו בילדה הזאת גורם לי לגונן עליה,יש לנו חיבור חזק ואני מרגישה במילא שהיא "פרויקט אישי שלי" ואני רוצה ללוות אותה בשלבי ההתבגרות שלה) אבל יש לי עוד רעיונות ואני פתוחה לרעיונות מצידם במידה ושום רעיון שלי לא יתאפשר(זו אופציה כמובן,אבל אני לא מאמינה שאף רעיון לא יצליח,עברתי על האפשרויות באתר הארצי של פר"ח ויש התאמה בין המקומות לאפשרויות פר"ח באיזור הצפון)...גלית,למה שלא תעשי גם את פר"ח?זה לא הרבה זמן במהלך השבוע וזה נותן כסף ללימודים ומעבר לזה זו עשייה מבורכת,אתגר,מתן פוטנציאל ליכולות,מסגרת של מחוייבות ועבודה וסיפוק עצום!
 

OOOO0

New member
../images/Emo50.gif בהכל!

אני בהחלט אמשיך לעדכן ולספר כל פרט.
אני כרגע מתרכזת בעיקר בלסיים את התואר,אז אני לא רוצה לקחת עוד קורסים בנוסף למה שאני חייבת אבל אני מודה לך על ההצעה!אולי אחרי שאני אסיים ללמוד אני אעשה איזה קורס סתם בשביל הכיף,ואז נתאם לעשות איזה משהו ביחד. חשבתי באמת אולי גם לעשות פר"ח אבל אני לא בטוחה שאני מספיק סבלנית לילדים בשביל זה.לך זה מתאים בול,את נהדרת עם ילדים.לי אין כלכך ניסיון איתם.אז אני עדיין שוקלת את העניין הזה.
 

Digi Lista

New member
../images/Emo51.gif...

לא נראה לי שצריך משהו מיוחד לפר"ח,עובדה שכמויות של סטודנטים מכול התחומים עושים פר"ח,יש המון אפשרויות וזו דרך מצויינת ללמוד עוד וגם להרוויח עזרה כספית בלימודים...אני בטוחה שתסתדרי נהדר, רק למצוא את המקום המתאים כי במקום לא מתאים שום דבר לא יעזור...מדובר גם על משהו בסביבות ה4 שעות בשבוע(יומיים בשבוע,שעתיים כול פעם) ככה שזה לא עומס קיצוני. האמת שעד לפני 4 שנים לא ידעתי אם ילדים מתאימים גם לי... את יודעת בשבת של הקבוצה החדשה ב'בית הגלגלים'(הייתה שבת דיי שונה מבחינתי,היה כיף אבל מוזר,היו כפול 3 מדריכים מחניכים,קמנו לחדר רק של מדריכות ובלתי נמנע מבחינתי להשוות למה שהכרתי-לקבוצה הישנה...) אחד המדריכים לא מצא את עצמו,הוא טען שאין לו גישה לילדים והוא מעדיף חבר'ה בגילאי העשרה ולא הגיע מתחום עבודה עם ילדים,ראיתי שלקח לו זמן למצוא את עצמו והוא אפילו דיבר על עזיבה,העניין הוא שהוא מצא חן בעיניי(לא באופן רומנטי) והחושים שלי אמרו שנרוויח ממנו המון גם אם זה יקח זמן,אמרתי לו את זה והוא לא נראה משוכנע,בואי נגיד שעד סוף השבת ראיתי בדיוק איך הילדים נקשרו אליו,אחרי השבת הוא סיפר לי שצדקתי ושהוא אכן נהנה למרות כול החששות...אגב מדריכים אחרים שראו אותו בכלל לא הבינו למה בכלל הוא אומר שהוא לא מתאים לילדים... גם טל מוסרי תמיד מספר שכשהוא הגיע לאודישן לערוץ הילדים ושאלו אם הוא אוהב ילדים הוא טען בכנות שהוא לא יודע,היום הוא המנחה הכי ותיק ואחד הכוכבים הגדולים בתחום הילדים בארץ... גם המחנכת שעבדתי איתה ב3 שנים האלה לא חשבה שהיא מתאימה לעבודה עם ילדים,לדעתי ואני משוחדת היא מדהימה! מה שמשותף לכול הדוגמאות הוא שאתם מזל בתולה,זה לא קנה מידה חד משמעי אבל לדעתי את בהחלט יכולה להציע הרבה לילדים,בכלל עם ילדים לא צריך להתאמץ מידיי כי הם קולטים זיוף,פשוט באים ומראים שהקידום שלהם חשוב,כול השאר זורם מעצמו... מקווה שתחשבי בחיוב על היתרונות בפר"ח
 

OOOO0

New member
חח ברצינות,כל הדוגמאות מזל בתולה?

מגניב!אולי זה באמת אחד הדברים שמאפיינים את המזל....טוב,אני אחשוב על זה.
רבה על הקישור!אני אעיין בו.
 
למעלה