היי, אנשים, רק רציתי הלגיד

Digi Lista

New member
משונה אבל כן...

התכוונתי אפילו לתת עוד שתי דוגמאות לסיפורים דומים של אנשים שאני מכירה אישית והסתבר שגם הם מזל בתולה... אישית אני מאוד אוהבת את מזל בתולה(אבא שלי שתמיד טענתי שצריך להיות מורה-איש מקסים,חכם ועם לב גדול גם כשהוא מציק לפעמים עם כול הביקורתיות,סבתא שלי מצד אימא-גם אליה אני מאוד קרובה,הרבה אנשים קרובים שאני מעריכה כולל אותך וכו'...),לא שזה קשור למשהו אבל אם כבר אז יש לכם יכולת נתינה עצומה וגם חריצות,צניעות והקפדה על הפרטים הקטנים,לדעתי אתם אנשי חינוך וטיפול טבעיים הרבה יותר מאחרים
יש לי ספר בשם "מפגש המזלות",זה מין סיפור שאלוהים מחליט לזמן אליו את נציגי כול 12 המזלות(הם מין אלים נצחיים או משהו בסגנון) כדי לפתור בעיות קריטיות של המין האנושי,הכול מוקצן שם כמובן אבל יש הרבה דברים נכונים,במהלך הפרקים מתוארת האווירה בישיבה והיחסים בין המזלות,לכול מזל מוקדש גם פרק משלו עם נאום או המסר שהוא אומר בישיבה,למען האמת העקרב אומר שם דברים שמאוד מתאימים למה שאני אומרת("אני הוא זה האומר בקול מה שכולכם אומרים בסתר,אל יחשב הדבר לחוצפה כי אם לאומץ","כולכם צבועים","אם יש בעיה בממלכה התחתונה כנראה שהבוס הוא האשם"),בקיצור הפרק של הבתולה נקרא 'מצגת החינוך של וירגה',לדעתה הבעיה מתחילה בחינוך והיא כול כך מסודרת ומדוייקת עד לפרטים הקטנים וגם מעמידה בשקט אנשים במקום כשהם מחפפים,טועים ומטעים אחרים...ושוב חזרנו למזל בתולה ותחום החינוך.... את רואה זה מסתדר לך מכול כיוון,נשאר רק שתחליטי לנסות פר"ח למשל
 

OOOO0

New member
תודה!מרגש לשמוע!../images/Emo13.gif

וואו,זה נשמע מאוד מעניין.אף פעם לא חשבתי על עצמי ברצינות בתחום הזה.כשהייתי ממש קטנה רציתי להיות מורה אבל ירדתי מזה די מהר.אני חושבת שבשביל להיות מורה צריך המון אחריות,כוח רצון וסבלנות ואף פעם לא הייתי בטוחה שיש לי מספיק מהתכונות האלה. חח אולי באמת זה מה שיגרום לי לנסות פר"ח.
 

remundo

New member
הא! גם אני מזל בתולה!

(איזה צירוף מקרים, גם נולדנו באותו היום ^^") טוב, זה יהיה נחמד אם יהיו מורים מתוך אידיאל בארץ, אבל יהיה נחמד עוד יותר אם המורים יעבדו בתנאים שיעזרו להם לשמר את האידיאל למרות המציאות הכואבת. תקראי קצת יאנוש קורצ'אק, הילדים שלו (ילדים רחוב, חלקם יתומים, פולנים) היו לא פחות מופרעים מהילדים בישראל, והוא עוד החזיק אותם בתנאי פנימיה (24 שעות ביממה), זה ממש קשה. וגם הוא בהתחלה היה תמים וחשב לשחק משחקים חינוכיים עם הילדים התמימים וחטף את האמת לפרצוף מיד כשיצא להדריך בקייטנה של הפנימיה, כשרק התחיל לעבוד שם. יכול להיות נחדמ אם יקחו כמה אלמנטים חינוכיים ממנו במקום להמציא כל מיני דברים פלצניים ורחוקים מהמציאות ויתנו למורים לנסות וליישם אותם, כשההשלכות המכוערות ישארו על הגב של המורים. לא רק יאנוש קורצ'אק, כל אדם שנמצא בתוך מערכת החינוך בתור אחד ה"פועלים השחורים" שלה (מורה) ומכיר דרכים טובות להתמודד עם כיתה, 40 תלמידים, שום מזגן, ועוד חומר שצריך ללמד אותם הוא אדם שכדאי ששר החינוך ייקח לתשומת ליבו ויתעניין קצת במה שיש לו ללמוד ממנו, ומה שכדאי גם ליישם בפועל מתוך הדברים האלה. ופר"J זה לא סיפור גדול, זה קצת כמו בייביסיטינג, רק שיש לך משחקים מסויימים שמביאים לך מהמרכז שאת צריכה לשחק עם הפר"ח שלך ויש מסיבות בחגים ומסיבת סיום. חות מזה אולי גם אמורים לעשות שיעורים, נראה לי. שיעורים זה לא בהכרח בעיה, ילדי פר"ח הם לא מטומטמים.
 

OOOO0

New member
יאי איזה קטע!../images/Emo3.gif

נו,ובתור בת מזל בתולה את מרגישה שחינוך זה תחום שמעניין אותך? כן,אלה התנאים שמונעים מאנשים עם אידיאלים להיכנס למערכת החינוך ובמקומם מגיעים אנשים איומים,מה שגורם לי להעריך עוד יותר מורים נפלאים עם אידיאלים שמוכנים לעבוד בתנאים האלה. נכון,את צודקת לגמרי. זהו,שגם אף פעם לא עשיתי בייביסטינג על אף אחד,רק על אחי הקטן וגם זה היה ממש מזמן.אני יודעת שהם לא מטומטמים,אבל עדיין צריך איזושהי גישה לילדים בשביל לעזור להם בשיעורים.
 

remundo

New member
הפתעה, הפתעה!

ילדים הם לא יצורים מהחלל החיצון, הם בני אדם בדיוק כמונו, רק בקטן! כל השטויות שלהם מקבילות לשטויות של מבוגרים במידה כזאת או אחרת. כל העיסוקים שלהם, התחביבים שלהם... גם דברים שנראים ילדותיים מאוד - לכל דבר כזה יש "מקבילה מבוגרת". (ואת זה קראתי ב"כיצד לאהוב ילדים" של יאנוש קורצ'אק, למרות שבינינו זאת לא באמת כזאת הפתעה גדולה.) ונכון, הם נמצאים בעולם קצת פחות שנים ממך אז יכול להיות שיצא לך ללמוד יותר דברים מהם, אבל יכול להיות שממש לא. יש כל מיני ילדים, ממש כמו שיש כל מיני מבוגרים, ולכל "טיפוס מבוגר" יש גם "טיפוס ילד" מקביל ולהיפך. אל תדאגי, הילדים בדר"כ אוהבים את הפר"ח שלהם, כי הוא עושה איתם כל מיני דברים כיפים או שסתם כי הוא בא במיוחד בשבילם ומקדיש להם את עיקר תשומת הלב שלו. אל תדאגי 2, הם יסבירו לך את הכל שם, לפני שהם ישלחו אותך לאיזה בית עם איזה ילד. לא צריך בשביל זה שום כישרון מיוחד. כל אחד מכל מחלקה, לא משנה מה הוא לומד ואיפה, יכול לעשות פר"ח. אין שום סיבה שלא תתאימי ולא תעשי פר"ח, אלא אם במקרה יש לך תיק במשטרה שקשור בהתעללות כלשהי בילדים. הממ... נדמה לי שאין לך! וחוץ מההפתעה, אני מעדיפה להדחיק את זה, כי יוצא לי לראות מקרוב עד כמה שהוראה (בחט"ב-תיכון) זה קקה של מקצוע. (וסליחה על הביטוי והמילה וזה.) אולי יש הרבה מורים שמגיעים לעבודה הזאת מחוסר ברירה, אבל אני בטוחה שגם כמה מה"לא נפלאים" היו פעם נפלאים עם אידיאלים שהתנאים פשוט שחקו אותם, רמסו אותם, ינקו מהם כל טיפת מוטיבציה שנשארה להם ושלחו אותם לעבוד כמו חמורים, ולספור ימים עד לפנסיה. סתם, אני מגזימה. האמת שבסה"כ צריך לדעת איך לעבוד עם הצוות - שפוליטיקות של צוות יש בכל מקום עבודה כמעט, לאו דווקא בבית ספר - ואין לעבוד עם התלמידים. אם יש לך צוות נחמד והתלמידים אוהבים אותך, יש מצב שאפילו תהני להיות מורה(!!!). וגם זה בעיקר עניין של גישה ונסיון. הרבה אנשים פרשו מהוראה אחרי שנה אחת. מי שאין לו ברירות ונשאר, מוכרח ללמוד לשרוד בצורה כזאת או אחרת. בין השאר גם לומדים איך להסתדר עם התלמידים ואיך לשרוד אפילו את הצוותים הכי מושחתים שיכולים להיות. ובלי קשר, עבודה שקורעת אותך, גוזלת ממך יותר מידי זמן ואנרגיה ולא מתגמלת אותך בהתאם היא עבודה מתסכלת. להיות מורה בישראל זה מתסכל. גם אם תחשבי על כמה שאת אוהבת את התלמידים בסה"כ, ושדווקא יש לכם צחוקים שם בחדר מורים, כשתראי את תלוש המשכורת בסוף החודש זה לא בהכרח יעודד אותך. *לכן* כדאי מאוד שיהיה לך תואר שני, ילדים מתחת לגיל 14, הרבה השתלמויות ברזומה וכו' וכו', כי הדברים האלה מעלים את המשכורת ובסה"כ אפשר לחיות מזה איכשהו. (אבל לא תזיק עבודה נוספת. לכן כדאי לך להיות מורה לאנגלית/מתמטיקה/לשון/משהו אחר שאפשר לעשות בו כסף שחור משיעורים פרטיים. ואולי בעצם לא מתמטיקה, כי עדיין עולים מבריה"מ.)
 

OOOO0

New member
אוקיי,נראה בקשר לפר"ח....

והספר הזה באמת נשמע כמו ספר מעניין שאני צריכה לקרוא ויכול להאיר את עיניי בקשר להרבה דברים. כן,אני יודעת שילדים הם לא יצורים מהחלל החיצון,גם אני הייתי ילדה עד לא מזמן,והרבה דברים בי לא השתנו מאז. אני לא חושבת שאני אהיה מורה אי פעם,בגלל כל הסיבות שאמרת.זו נראית לי עבודה ממש כפוית טובה,שגם אם אוהבים אותה הכי בעולם היא יכולה לשחוק בסופו של דבר.כנראה שמי שבאמת שרוצה להיות מורה פשוט כלכך חדור אידיאולוגיה שכל הדברים האלה לא משנים לו.הוא פשוט רוצה ללמד.
 

remundo

New member
אני לא מאמינה שהשפעתי עלייך עד כדי כך O_O

תראי, יכול להיות שהדברים עוד ישתנו, ז"א, יש עכשיו שר חינוך חדש שמדבר ממש יפה ואולי הוא גם יעשה משהו (כמו לבטל את האופק השחור הזה, או משהו. באמת יופי, בואו נהפוך את המורים לעוד יותר סמרטוטים, נהפוך את בית הספר לבית שלהם ונדביק להם תלמידים כל הזמן כדי שהזמן היחיד שהם באמת יוכלו לשבת ולבדוק מבחנים, ולעבוד על מערך שיעור, יהיה בזמן שאנשים שעובדים ביום בדר"כ ישנים בו. טוב, שוב הגזמתי, בסה"כ חוזרים הביתה בארבע, נשפכים על הספה, אוכלים גלידה מהמיכל בכפית ובוהים בכוכב נולד. זה לא כזה נורא. היי, יש אפילו מורים (אבל כמה?) שהכסף שזה מוסיף להם כל חודש אפילו שווה את זה!) לשפר את המצב. אולי. אולי יש לו גם אידיאולוגיה וגם עודף כסף אז לא ממש אכפת לו כמה הוא מרוויח באמת, והוא הולך לעבודה סתם בשביל להתאוורר קצת מהבית ויש לו פנאי לקשקש על שליחות חינוכית וכאלה. שיבורך. אה, וגם אם מגישים לבגרות מקבלים יותר משכורת. וגם אם מחנכים. וגם אם את רכזת של מקצוע כלשהו, או סגנית, או משהו. ואם יהיו לך קשרים תוכלי למצוא את עצמך אחראית על משהו בינ-ביתספרי, אולי אפילו מחוזי, אולי אפילו ארצי, ותרוויחי לא רע. נדמה לי.
 

Digi Lista

New member
יהיה נחמד אם אצליח לדבר עם שר החינוך...

את לא לגמרי מדוייקת מבחינת המורים עם כמה שאני מסכימה איתך לגביי הרוב הגדול מאוד של הדברים,מורים מקבלים שעות וחופשים הרבה יותר מהמון עובדים במקצועות אחרים(בעיקר אלה שלא בחינוך המיוחד,בחינוך המיוחד יש תנאים קצת שונים<למשל תוספת שכר על החינוך המיוחד>וגם עובדים הרבה יותר זמן במהלך השנה עקב חוק החינוך המיוחד), האמת שלדעתי אם מורים ירגישו שבית הספר הוא הבית שלהם אולי הם יוכלו להתייחס יותר טוב אל מקצוע ההוראה ולתת יותר לתלמידים כי ברגע שהם משדרים שהם באים לעבודה ומתקפלים חלקם לצערנו לא יוצרים קשר טוב עם התלמידים וזה נראה ככה בתוצאות החינוכיות ובהישגים הלימודיים. כמובן שלכול דבר יש גבולות וחשוב לזכור שגם למורים יש חיים ואם יש להם אפשרות לא לבדוק מבחנים ועבודות מעבר לשעות שמשלמים להם זו האופציה האידאלית אבל הרבה מאוד מהמורים עובדים פחות ממה שבפועל אפשר היה לצפות,אנשים צריכים להבין שאם באו לתחום ההוראה הם צריכים לעבוד קשה ולעולם לא לשכוח את המטרות ואת הרגשת השליחות (וזה אומר גם לשמש דוגמא,למשל לא לקלל,לא לעודד אלימות והסתה<גיליתי היום עוד משהו שקשור למקרה שלי עם "המורה" וזה מכעיס אותי שהיא אשכרה מקבלת משכורת כ"מורה">,לא לשכב עם תלמידים<ברור שרוב המורים לא ככה אבל יש>,לא להשתכר ולקחת סמים<נכון שתיאורטית זה חופש הפרט אלא שכשעובדים בחינוך צריך לדעת שיש הגבלות>,לא לרכל וללכלך ולפגוע בכבוד התלמיד ומשפחתו-תנסו לראות מה הולך בחדרי מורים...), בארץ לא מרוויחים הרבה מלהיות מורה ותחום החינוך בארץ נראה זוועה באופן כללי,בטח שלא מתקיימים בכבוד מהוראה בהשוואה למקצועות אחרים אבל כמו שציינת תמר יש תוספות ויש הרבה יתרונות בלהיות מורים... חבל רק שמרוב שחיקה וכול המסביב אנשים שוכחים למה הם ניגשו לתחום ההוראה,הורים ותלמידים שוכחים שגם מורים הם בני אדם ובאים לפעמים ביותר מידיי דרישות(למשל הכיתות מרובות התלמידים,אין מצב להגיע ל40 תלמידים,אין מצב גם ל30ולדעתי בכלל צריך לפעול כמו בחינוך המיוחד עם עזרה נוספת כמו סייעות,מתנדבי שירות לאומי,חיילים,גימלאים וכו'...), וחלק גדול מהמורים בעצמם שכחו כמה כוח יש להם בידיים והתלמידים הם הנדפקים בטווח הקצר ובטווח הארוך כולנו נדפקים כי התרבות והחינוך שלנו במצב מאוד עגום וכחברה אנחנו במצב זוועה... יש הרבה מודלים בחינוך,אישית כאחת שמתעניינת בתחום החינוך אני מאחלת לעצמי לעולם לא להיות מורה במערכת החינוך כפי שמתנהלת כיום ולהשקיע בקידום בדרכים אחרות-חינוך חברתי,חינוך בלתי פורמלי(או פשוט להיות סלב,הרי ידוע שהתקשורת משפיעה המון
),אחרי כול מה שעברתי בחודשיים האחרונים המסקנות שלי עגומות יותר מתמיד לגביי התנהלות משרד החינוך. גלית,אני עדיין טוענת שתהיי מעולה לפר"ח,תמר כתבה לך במדוייק שזה לא מצריך הרבה ולך יש הרבה מה לתת אז למה לא?.... יהיה נחמד לדבר עם שר החינוך החדש ולשמוע אותו,נחכה ונראה אולי זה יקרה ואפילו בקרוב...
 

OOOO0

New member
אני מאחלת לך שתצליחי לפגוש אותו.../images/Emo13.gif

ואחר כך תעדכני אותנו איך היה ומה הוא אמר. אולי הוא באמת יצליח לשנות משהו בתחום החינוך. וסבבה,אני אברר בקשר לפר"ח,אין מה לומר,לשתיכן יש כושר שכנוע.
 

remundo

New member
אני דווקא זוכרת אותך.

כאילו, מפה ומשם, בתור אחת מאלה שצצים לפעמים. בקיצור, אני זוכרת שהיית צצה לפעמים. אין לך שום סיבה להתפדח לחזור לכתוב כאן או משהו.
 

meytar

New member
זכרתי אותך בניק, אבל לא בשם האמיתי

(אם אי פעם הזכרת אותו..^_~)
 

0Pandemonium0

New member
לא, אף-פעם לא הייתה פה תמר.

פשוט עניין אותי, אולי את ותיקה יותר ממה שאני חושב.
 

remundo

New member
אה, אוקיי.

הremundo הזה זה המשתמש הראשון ועד כמה שזכור לי גם היחיד שיש לי פה.
 
למעלה