הפלות או לא להיות

too addictive

New member
אני לא חושבת

שאם לא היתה וועדה, נשים היו נכנסות להריון יותר בקלות ממה שהן היום.... אף אחת לא מקילה ראש בזה.

לגבי האם זה איום ונורא.... אני מניחה שזה אינדיווידואלי....בעיני הדרכת כלות וכתובה זה איום ונורא, אבל יש כאלה שעושות את זה כל הזמן...

כן שינית את דעתי במשפט "אם מישהי נכנסת להיריון בגלל קלות דעת (ונכון שיש מקרים אבל לרוב זה קלות דעת- גם של אישה בוגרת ונשואה) שתיקח את האחריות לעמוד מול הרופאים ולהודות שההיריון לא רצוי."

אני מניחה שבשלב הזה, אפשר לוותר על הבושה (ולהמשיך לחפש אלטרנטיבות הומניות יותר!)
 

אמלי12

New member
אבל אין שום קשר בין הועדה

לבין איפה שעושים את ההפלה, עד כמה שאני יודעת הועדה לא אומרת לך אצל מי לעשות הפלה,
וזה לא משנה אם את עושה בפרטי או בציבורי, את צריכה את אישור הועדה. דווקא אם את ב-2% שהועדה לא מאשרת להן יכול להיות שתלכי לאיזה "חאפר".

המשפט האחרון שלך אומר הכל על הגישה שלך- אם את אשה חוטאת וקלת דעת, צריך להעמיד אותך לדין משמעתי משפיל מול ועדה ולהעמיד אותך על טעותך.
זה הכל.
 

B L I M P

New member
הרבה מאותן צעירות וקלות דעת

בכלל לא יודעות שיש ועדה. אז קשה להאמין שזה שיקול אצלן. זה הגוף שלי, וכל עוד אני לא פוגעת באף אחד (ובעיני תינוק הוא לא בנאדם עד שהוא נולד), זכותי לעשות כל שטות מטומטת שאני רוצה איתו. פטרנליזם זה איכסה.

ואולי את לא מאמינה בזה אבל בועדה יש איזה נציג דת. זה אחד מחברי ההועדה. זה מעוגן בדבר חקיקה. וזה בעיני הדבר הכי מזעזע. אם היו בודקים רק אם האם כשירה נפשית לבצע הפלה ועושה את זה מרצונה החופשי והבריא ומבינה את ההשלכות, עוד ניחא, אבל ברגע שממזרות זה בכלל שיקול, או השאלה אם היא נשואה או רווקה, זה נוראי בעיני.
 
ומה עם החובות

עם כל הכבוד לזכות האישה על גופה לעובר יש זכות כלשהי מבחינה משפטית (זה ברבדים מאוד עמוקים כי אף אחד לא יאשים היריונית מעשנת ברשלנות). אחרי שבוע 24 העובר הוא חלק מהאימא אבל את לא יכולה להתייחס אליו כטפיל, זה יצור חי שומע ומרגיש ולפי דעתי מי שהגיעה לשבוע 24 (שזה המון) וחיה בלה לה לנד שלה ומן הראוי שתיקח על העובר שלה אחריות. היא לא רוצה אותו היא מוזמנת למסור אותו לאימוץ שניה ורבע אחרי הלידה.

האני המוסרי שלי אומר שמשלב מסויים (ובאמת ששבוע 24 זה מספיק זמן לגלות שאת בהיריון) לעובר יש זכות לחיים. ותגידי מה שתגידי זה יצור חי לכל דבר ולהוציא אותו בשלב כל כך מאוחר זה לא הומני ובגלל זה צריך לאשר את זה, כי זה כבר לא הפלה זאת לידה מוקדמת של עובר מת.

ואני לא מאמינה שיש נציג דת כי זה לא קשור לנציגי דת, במקרה רופאים יודעים מה ההשלכות של ממזרות (זה נשמע נורא אבל בישראל 2012 יש עדיין השלכות חברתיות ודתיות) וכן.. לשאלה אם האישה נשואה או רווקה יש שיקול כבד. אישה נשואה יכולה לשקול בפרמטרים אחרים הפסק היריון מאשר בחורה רווקה (שלפעמים ההיריון הוא טעות או מגבר לא מוכר ללא עזרה כספית לעומת אישה נשואה שיש לה משענת זוגית).
 

B L I M P

New member
אבל זה האני המוסרי שלך

בעיני כל עוד הוא לא יצא מגוף האישה לאישה יש כל זכות להחליט מה לעשות איתו. והטראומה של לידה ואז מסירה לאימוץ היא לא קלה בכלל, וזה ממש לא "בקטנה" לעשות את זה במקום להפיל.

בדקתי - ובאמת אין נציג דת. אבל גם ההתייחסות לממזרות היא נוראית בעיני בלי קשר. אני לא רוצה את הדת בתוך הרחם שלי (או בשום היבט אחר של החיים שלי, אבל זה כבר סיפור אחר).

בקיצור אני חושבת שלא נסכים. אבל דווקא במקום של חוסר הסכמה הייתי רוצה שלכל אחד תהיה הזכות לעשות מה שהוא רואה לנכון כל עוד הוא לא פוגע באחר.
 
אז את היית אומרת למישהי בשבוע 34

שפתאום לא בטוחה שזה בסדר להפיל?

בחייאת, העובר כבר שומע וכבר מריח ואם הוא נולד לפעמים הוא גם יכול לשרוד, זה יצור חי לכל דבר.
 

B L I M P

New member
בכפוף לבדיקה פסיכולוגית

חד משמעית - כן.

המידה שבה הוא יצור חי - על זה יש ויכוח. אבל האם היא יצור חי לכל דבר ועל זה אין ויכוח. באיזון מול האם שהיא יצור חי (דבילי ואידיוטי וקל דעת ככל שהיא תהיה) לבין התינוק שעדיין לא נולד ולא ברור כמה הוא יצור חי שלא לדבר על זה שהוא עדיין לא פיתח רמת מודעות כמו בנאדם מבוגר (הוא לא למשל לא ידע שהוא מפסיד את החיים שלו.. זו הכוונה שלי) אני מעדיפה את האם.

ושוב - זה האני המוסרי שלי. ואם אני אגיע למצב כזה אי פעם אני לא רוצה שהמוסר שלך, או של מישהו אחר, יכתיב לי את העתיד.
 
אז לפי דעתי זאת כבר לא הפלה

זה פשוט מאוד הרג! ולעובר שכבר מגיע לחודש השמיני זכאי לחיים גם אם האימא שלו חטפה ג'ננה, שתלד אותו ולא תגדל אותו.
 

B L I M P

New member
אבל שוב - יופי שזו דעתך

את יותר מאשר מוזמנת לחיות לפיה, אבל מי שם אותך אדון על הגוף שלי (ושל נשים אחרות) ועל התפיסות שלי..
 

אוגלה

New member
סליחה, מה מבחינת ההבדל לגוף שלך

בין הפלה בחודש שמיני וללידה? מבחינת הגוף שלך אין הבדל. ההבדל היחידי מחודש שישי ואילך בין לידה להפלה הוא שבהפלה מזריקים לעובר חומר שמפסיק אליו את אספקת החמצן, נותנים לך חומר שמזרז לידה, ובאותו רגע מתחיל תהליך לידה רגיל לגמרי, חוץ מהעובדה שהתינוק שיוצא בסוף הוא מת.

אני ממש מצטערת, אחרי חודש שישי - הפלה היא רצח לכל דבר. אם את מעוניינת להפסיק את ההריון, את יכולה לעבור את אותו התהליך ב-ד-י-ו-ק, רק שיהיה תינוק חי בסופו. וכן, על המדינה יש זכות להתערב בכך, וכל המדינות אכן מתערבות בכך.
 
התפיסה שלך לגבי הריגה של עובר בחודש השמיני

היא תפיסה ברברית!
ברור שמי שהגיע עם תינוק תקין בבטנה עד חודש שמיני ופתאום רוצה להרוג את הילד שלה בגלל שהוא עוד לא ממש ילד משהו אצלה במוח השתבש והיא ממש לא מבינה את ההשלכות.
עדיף להוליד את הילד ולמסור לאימוץ מאשר לראות עובר בריא ומת.

אני לא אנטי הפלות, חברות שלי עברו הפלות כי הן לא היו מוכנות לילד או שזה קרה בטעות. אבל יש הבדל מאוד גדול בין הרצח הברברי שאת מתארת לבין הפלה בחודשים הראשונים שזה באמת אסופת תאים ללא מודעות.
 

h a j b i

New member
זה קצת מעבר לדעתה

זה עובדה ביולוגית וזה החוק.

הזכות של אדם על גופו היא ממש לא מוחלטת, היא נגמרת בדיוק איפה שמישהו אחר נפגע והעובר משלב מסויים הוא מישהו אחר.
את אומרת שאת מעדיפה את האמא על העובר. זכותך אבל מדובר פה בסיכונים לא שווים. הסיכון לטראומה של האם כתוצאה ממסירת התינוק לאימוץ (הלידה היא כבר וודאית ובלתי נמנעת) מול מוות וודאי של העובר.

החוק הזה קיים דווקא בגלל אנשים כמוך שלא מבינים שאין הרבה הבדל בין להרוג את העובר בבטן לבין להרוג אותו אחרי לידתו (ויש הורים שעשו זאת בטח ידוע לך). אני מניח שהיה עדיף למדינה לעקר מראש אנשים כמוך וכך למנוע סבל מיותר גם ממך וגם מעוברים עתידיים שתרצי להרוג אבל זה מהלך קיצוני מידי ולא מקובל במדינה דמוקרטית.

לרשותך עומדים כיום ים אמצעי מניעה החל מגלולות, גלולה שאחרי, קונדום, התקן תוך רחמי ועוד, כמו כן יש לך את האופציה לבצע הפלה במהלך תקופה די ארוכה אבל בשלב מסויים זה נגמר והלידה היא עובדה מוגמרת ול נשאר להחליט אם את רוצה את הילד או שאת רוצה למסור אותו לאימוץ, פשוט מאוד.
 

B L I M P

New member
א. תשמור את הדעות שלך

עלי לעצמך. אני לרגע לא ירדתי לרמה האישית וזה די נאלח ועלוב בעיני מה שאמרת.

ב. מי מחליט מתי הוא תינוק. אחרי 34 שבועות? אחרי 29 שבועות? אחרי 29 שבועות ויום? כמוך יש עוד מישהו שאומר שמרגע שהתינוק הוא אוסף תאים הוא חי וקיים ואסור להרוג אותו. אז מה ההבדל? ההחלטה בין 29 שבועות לבין 28 שבועות היא די שרירותית. ולפי ההגיון זה ההבדל בין היום הראשון ליום האחרון הוא גם שרירותי. בקיצור, זה נורא נחמד להגיד משהו חד משמעי, אבל אנשים שוכחים שיש הרבה דעות. ומי שמגן בחירוף נפש על תינוק בחודש השמיני לא באמת יכול להגיד מאיזה יום הוא לא מאמין בהפלה, ולפי אותו הגיון אסור להפיל מהיום הראשון.
 

h a j b i

New member
ממש לא מתכוון לשמור לעצמי

כאשר מישהי נלחמת על זכותה ללדת תינוק מת כי לא בא לה שהוא יוולד חי אז זה מה שצריך לעשות איתה. אם היינו יודעים מראש על אישה שמתכננת לחנוק את העובר שלה מרגע שיוולד, זה לא מה שהיה כדאי לעשות? כמובן שזה לא מעשי וכל זה אבל תיאורטית זה הדבר המוסרי ביותר לעשות.

וזו לא באמת הגדרה שרירותית. יש שלב שבו עובר אם יוולד ייחשב פג ואפשר להציל אותו וזה השלב שבו ההחלטה אם יחיה או ימות היא כבר לא בידי האישה.

מצטער, בשום חברה לא יתנו לאישה להחליט שלא בא לה ללדת תינוק חי. זה מה שמנסים להסביר לך פה וזה לא שאת לא מבינה, את פשוט נלחמת על זכות ברברית ולא מוסרית.

והזכות הזו ע"פ מה שאת מתארת היא הזכות של תינוק להיוולד חי (ועוד לא דיברתי על הזכות של האבא שיוולד לו תינוק חי) למול הזכות של אישה להחליט שלא בא לה תינוק חי, בא לה תינוק מת.
 

אוגלה

New member
אני מאמינה שאסור לעשות הפלה מהיום

שבו מדובר על תהליך של לידה. מספיק טוב?
 

h a j b i

New member
אבל החל משלב מסויים זה לא להפיל, זה להרוג

אותו וללדת אותו מת.
לכל אחת יש את הזכות לעשות כרצונה כל עוד היא לא פוגעת באחר ולהרוג עובר חי לפני לידתו זה בהחלט לפגוע באחר.

אין לזה קשר לדת, מעשית, ביולוגית העובר הופך ליצור חי ומתפקד לכל דבר החל משלב מסויים (מישיה אמרה חודש שישי בערך) ולידה היא כבר בלתי נמנעת. להרוג אותו בפנים לא שונה מלהרוג אותו בחוץ לכן החוק אוסר זאת.
 

מישוהית

New member


ואני לא מאמינה שמי שממש ממש לא מתאים לה וממש ממש לא רוצה לא מקבלת אישור, אבל לא כדאי לעשות את זה בהינף יד, כדאי לשבת עם הזוג / אישה, לשמוע את המניעים ולהסביר לה את כל הכרוך בכך ואת ההשלכו
האפשריות, אולי בחורה פשוט קיבלה רגליים קרות... ואולי היא טועה ותתחרט על זה, כדי שיתנו לעצמן זמן שיהיו סגורות על עצמן ושיהיה זמן לשקול את היתרונות לעומת החסרונות, ואולי באמת זה יתברר בסוף כטעות מצערת... שיתחרטו עליה מאוד...
 

מישוהית

New member
אולי זו לא השוואה מוצלחת

נגיד מישהי מעוניינת לעקר את עצמה (קשירת חצוצרות או משהו דומה), כמובן שלא יאפשרו לה את זה בלי בירורים מעמיקים ולא בקלות, כשמדובר בדברים רציניים וגורליים, חשוב לבדוק טוב טוב, ולא למהר לאפשר לבנאדם לעשות מה שהוא רוצה... הרבה מכם אומרים שיש לאישה זכות על גופה, אז בבקשה, שתנתח את עצמה, שתנסה להרוג את העובר בעצמה אף אחד לא ימנע אותה מזה ,גם לרופאים יש זכות בחירה ואם הם אלה שעושים את זה זכותם לדרוש דברים כמו ועדות, הם לא חייבים לעשות כל מה שבנאדם רוצה
 

elena20

New member
זה לא מספיק להגיד שאת לא רוצה

חייבת להיות סיבה "טובה" לדעת כל אותם מחליטים למיניהם על מנת שתפילי (וגם אם זה היה לא נכון עדיין לא מקובל בעיני, למה אני חייבת הסברים לאנשים זרים מה אני הולכת לעשות עם העובר שלי?)
ואולי כדאי לעשות יותר הסברה בנוגע לאמצעי מניעה ולא לקחת את זכות האישה על גופה.
 
בטח שחייבת להיות סיבה

בגדול הפלה זה הליך רפואי שיכול ליצור נזק נפשי ופיזיולוגי, זה לא חיסון שנותנים והכל עובר. זה מצריך אישפוז יום (ולפעמים יותר) זה מצריך רופא נשים מיומן וגם רופא מרדים, זה מצריך עובדת סוציאלית ולפעמים עזרה נפשית אחרי ההליך.היריון זה תהליך טבעי של גוף בריא (גם אם הוא לא רצוי) וכדי להפסיק תהליך טבעי ונורמלי חייבת להיות סיבה (כלכלית, נפשית זה לא ממש משנה) כדי לא ליצור מצב שאישה מחליטה להפיל כי אתמול היא רבה עם בן זוגה. היריון זה קצת יותר עמוק מה"גוף שלי ברשותי".
 
למעלה