שלום,
הצעה לקו מטרו M4 נתב"ג - פתח תקווה:
הקו יתחיל בנתב"ג (שלוחה קיימת של M3), ימשיך מערבה לכיוון חולון, יתפצל מערבית לתחנת "חולון-יוספטל" במחלף מסילתי תת-קרקעי "צ'יימבר", ימשיך לכיוון צפון ויתחבר למנהרות קיימות של M2 בחולון,
הקו ימשיך דרך תל אביב וגבעתיים במסלול של M2 ומשם תיבחר אופציה לנסיעה דרך רמת גן או בני ברק (M4 יעבור ברמת גן וM2 יעבור דרך בני ברק, או להיפך), ימשיך לפתח תקווה ויסתיים בתחנת הרכבת "פתח תקווה סגולה".
היתרונות בקו M4 המוצע הם:
חיבור ישיר מנתב"ג לתל אביב ("קו תיירות").
הפיכת תחנת "חולון יוספטל" להאב תחבורתי שיהיה שער הכניסה הדרומי לגוש דן, יאפשר החלפה מהירה בין M1, M3, M4, רכבת ישראל, קירבה לקו האדום של הרכבת הקלה, "מהיר לעיר".
השלמת ה"חוליה החסרה" במערכת המטרו - החלפה ישירה בין שלושת קוי המטרו הראשיים (בעיקר לבאים מכיוון דרום M1).
תהיה סיבה טובה לבנות אופציה לנסיעה דרך רמת גן או בני ברק, מבלי לוותר על אחת מהן.
החסרונות בקו M4 המוצע הם:
בניית המחלף מסילתי תת-קרקעי "צ'יימבר" תצתרך סגירה משעמותית של מחלף יוספטל בכביש 20, תיתכן הריסת מבנים ברחוב יוספטל וברחובות הקרובים.
רדיוס הפנייה מערבית לתחנת "חולון-יוספטל" קטן מאוד בגלל אילוצי השטח, רכבות יסעו במהירות נמוכה מאוד במקטע זה.
אופציה של התחברות ישירה מדרום בת ים לתל אביב לא תהיה רלוונטית (אך אופציונלית) מכיוון שיהיה צורך לבנות "צ'יימבר" נוסף, במקרה של פשרה יהיה ניתן לבנות פיצול במנהרה יחידה.
הצעה לקו מטרו M4 נתב"ג - פתח תקווה:
הקו יתחיל בנתב"ג (שלוחה קיימת של M3), ימשיך מערבה לכיוון חולון, יתפצל מערבית לתחנת "חולון-יוספטל" במחלף מסילתי תת-קרקעי "צ'יימבר", ימשיך לכיוון צפון ויתחבר למנהרות קיימות של M2 בחולון,
הקו ימשיך דרך תל אביב וגבעתיים במסלול של M2 ומשם תיבחר אופציה לנסיעה דרך רמת גן או בני ברק (M4 יעבור ברמת גן וM2 יעבור דרך בני ברק, או להיפך), ימשיך לפתח תקווה ויסתיים בתחנת הרכבת "פתח תקווה סגולה".
היתרונות בקו M4 המוצע הם:
חיבור ישיר מנתב"ג לתל אביב ("קו תיירות").
הפיכת תחנת "חולון יוספטל" להאב תחבורתי שיהיה שער הכניסה הדרומי לגוש דן, יאפשר החלפה מהירה בין M1, M3, M4, רכבת ישראל, קירבה לקו האדום של הרכבת הקלה, "מהיר לעיר".
השלמת ה"חוליה החסרה" במערכת המטרו - החלפה ישירה בין שלושת קוי המטרו הראשיים (בעיקר לבאים מכיוון דרום M1).
תהיה סיבה טובה לבנות אופציה לנסיעה דרך רמת גן או בני ברק, מבלי לוותר על אחת מהן.
החסרונות בקו M4 המוצע הם:
בניית המחלף מסילתי תת-קרקעי "צ'יימבר" תצתרך סגירה משעמותית של מחלף יוספטל בכביש 20, תיתכן הריסת מבנים ברחוב יוספטל וברחובות הקרובים.
רדיוס הפנייה מערבית לתחנת "חולון-יוספטל" קטן מאוד בגלל אילוצי השטח, רכבות יסעו במהירות נמוכה מאוד במקטע זה.
אופציה של התחברות ישירה מדרום בת ים לתל אביב לא תהיה רלוונטית (אך אופציונלית) מכיוון שיהיה צורך לבנות "צ'יימבר" נוסף, במקרה של פשרה יהיה ניתן לבנות פיצול במנהרה יחידה.
נערך לאחרונה ב: