הקוד האתי של האימון האישי

הקוד האתי של האימון האישי

לאחרונה אני נתקל ביותר ויותר מיקרים של מתאמנים שחוו אכזבות ממאמנים אחרים ובחלק מהמיקרים אני נדהם לשמוע על עצם העובדה שאנשים מגדירים את עצמם כמאמנים (כי לטענתם הם למדו X שעות) אבל בפועל המרחק בינם לבין אימון הוא מאד גדול ואני כרגע משתדל להיות מאד עדין בהתנסחות שלי ! איך זה בעצם קורה ? כנראה שיש לזה לא מעט סיבות אבל אחת מהן היא הבתי ספר שבו הם למדו את תחום האימון האישי במידה וניתן בכלל להגדיר את חלק מהמקומות האלו כבתי ספר ואני בספק גדול !!! אממה ? באותו "מקום" שהם למדו את ה X שעות, המנחה של "הקורס" העצימ/ה אותם ונתן להם הרגשה שעכשיו הם יכולים לכבוש את העולם והם קנו את זה ! חלקם לא יודע מהו המודל האימוני שהם למדו . חלקם לא יודע מה הוא תהליך מובנה של אימון . חלקם מעולם לא שמע על הקוד האתי של האימון - קישור כאן1 חלקם לא עברו אימון אישי בעצמם . חלקם לא העבירו אימונים אמיתיים תחת סופרוויז'ן . חלקם בכלל לא מודע שיש אבחנה בין מי שכן ניתן לאמן ובין מי שצריך להפנות לתחום אחר . חלקם בכלל לא מודע שגם אימון קשור בדיני נפשות ויכול לגרום נזק . חלקם לא מודע כיצד לבנות אימון וכיצד להוביל את האימון ביחס למטרת האימון . עד פה ניתן לומר שזו באחריות של אותו 'מקום' שהם למדו בו ! ועכשיו אנסה לנגוע קצת באחריות האישית : 1. בדיקת המניעים האישיים של הרצון לאמן (חלק מהמיקרים גרם לי לזקוף גבה תורנית עד קצה המצח). 2. בדיקה עצמית של כל מה שנכתב למעלה . 3. בדיקת היושרה או לפי השפה שלי "עושה את מה שאומר ואומר את מה שעושה" . אז מה בכל זאת אפשר לעשות ? בדיקה עצמית ולקיחת אחריות על התמקצעות וניתן לקרוא את המאמר הזה כדוגמא - כאן2 עוד שאלה שיצא לי לדון עליה היום היא האם ניתן להתייחס לאימון כ- Side Job ? מנקודת המבט האישית שלי - אני לא בעד גישה כזאת אבל אשמח לשמוע מה דעתכם ומה השיקולים...
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
קוד אתי

תודה על שהעלית את הנושא. אני מאמינה בחשיבות המקצועיות של המאמנים ובחשיבות הקוד האתי. יש בפורום קישורים למספר קודים אתיים, של לשכת המאמנים, וגופים אחרים. כל אחד מהם חשוב ונכון. התמקצעות בעיניי היא לראות באימון את העיסוק הראשי שלך, או לפחות עיסוק מרכזי בשיתוף עיסוקים אחרים קרובים. לקבל הכשרה מתאימה, לקבל הדרכה, ולהמשיך ללמוד כל הזמן. לשימחתנו, לשכת המאמנים מובילה מהלך שכזה שאנו מקווים שיוביל ליותר מקצועיות בתחום ולפחות שרלטנות.
 

ramib6

New member
אימון כעיסוק

קודם כל תודה רבה לך על שאתה מעלב סוגיות כאלה חשובות יש היום באמת הרבה מאד שרלטנים בשוק וזה רק הורס למי שבאמתמשקיע ועושה עבודה טובה . אז מאד חשוב אולי שבאיםלאימון לשאול אתהשאלותשהעליתלפני שנכנסים לתהליך. מרחב העיסוק אני רואה בעיסוק באימון אישי עיסוק שצריך להיות שלם -עיסוק מרכזי קשה באמת להיותמקצוען אם אתה עושה את זה כעבודה מהצד או כתוספת הכנסה הרי אימון זה מהות ואם אתה במהותמאמן למה לא תעסוק בזה פול טיים ג'וב. יש אנשים שעושים הסבה ממקצוע כזה א אחר אימון ועןושים את זה מדורג -זה בסדר גמור רק שלטעמי כדאי שהחזון שלהם יהיה להפוךלמאמנים במשרה מלאה . בכל מקצוע שהוא אם בן אדם עוסק בו כעשייה ראשית זה יותר מקצועני מאשר תחביב . שלך רמי
 
הצילו, שרלטנים.

מצטרפת לנקודות שהעלתם. יותר מדי אנשים שחושבים שהם יכולים להרוויח יותר טוב מללמד אימון מאשר לאמן, פשוט מתחילים לאמן, ללא שיש להם עצמם מספיק ידע באימון ו/או יכולות ללמד. היות והמטרה העיקרית שלהם היא להרוויח - הם מאפשרים לכל אחד ללמוד אצלם, כמו שאמרתם מעצימים את הלומדים ומעודדים אותם לעסוק בכך. בנוסף, יש שרלטנים שחושבים שהם כבר יודעים הכל ואחרי שקראו ספר או שניים הם יכולים להכריז על עצמם כמאמנים. התחום פרוץ כמו הרבה תחומים נוספים כמו תחומי הרפואה האלטרנטיבית לסוגיהם. (שם יכול להיות גם נזק פיזי בלתי ניתן לתיקון). "פשוט ואמיתי1", הצעת "בדיקה עצמית ולקיחת אחריות" - אם שרלטנים אלו היו מסוגלים לכך, מלכתחילה, הם לא היו עוסקים בכך. לגבי אימון כעיסוק צדדי - אני לא הייתי קוראת לו כך, לפחות בחלק מהמקרים. אם המאמן רואה בעיסוקו זה את העיסוק החשוב לו ושלאליו הוא מסור ומוכן להשקיע גם בלמידה נוספת - זה העיקר. גם אם נאלצים להתפרנס גם ממשהו נוסף (אפילו אם זו משרה מלאה.), לפחות עד שיוכלו להתפרנס מאימון.
 
הבעיה היא לא רק השרלטנים אלא גם"הלא מקצועיים"

יש לא מעט "מאמנים" שלא קיבלו הכשרה מספקת אבל הם פועלים בתום לב מבלי להיות מודעים לכך שהם עדיין לא נמצאים במקום מספיק מקצועי על מנת שיוכלו לאמן ...
 
בולשיט. אלה שהם לא מקצועיים מודעים לכך ועוד

איך. הם פשוט חושבים שאפשר לחטוף.... הם לא מבינים שבסוף אנשים קולטים ואז הם בורחים מהם וזה מילא. המעצבן זה שהם מקלקלים לאלו שהתאמצו למדו שיננו התנסו אספו נסיון ולקח להם שנתיים ושלוש עד שהגיעו למקום הזה.
 
פשוט ואמיתי 1

חביבי. הניק ניים שלך ממש מסמל מה שצריך מבעל מיקצוע - כואב לי מאוד על אלו שמתחזים או כאלו שהורסים את שמו הטוב של המיקצוע ושל מאמנים נהדרים שעוסקים בו. האימון האישי הביא תועלת ומיקסום פוטנציאל לחיי מאות מתאמנים שלי ושל כל המאמנים הטובים פה בארץ וביכלל , כך שעל כמה פירות משונים (שלא נאמר רקובים) אין להעיד על כל הסל. לגבי אימון כמשרה חלקית, אני אומנם תמיד עסקתי בזה במישרה מלאה, אך אני חושבת שזה לגיטימי לגמרי למאמנים מתחילים לעסוק בזה חלקית, זו בכל זאת אמורה להוות הכנסה למשק הבית שלא תמיד יכול לעמוד על תילו בעזרת משכורת אחת ולכן עד שהוא יהיה מוכר מספיק כמאמן טוב זה ניראה לי בסדר גמור לעסוק בזה רק בחלק מהיום. זו דעתי ערב עצמאות שמח
 
אכן! מזעזע!!!

אני מכירה מאמנים שאימנו 10 שעות אימון מוכחות והם כבר יוצאים לאויר העולם ומספרים שהם מאמנים...... הבעיה שהם בעצם מזניתים את המקצוע הזה. אמנם יש קוד אתי ואמנם יש כללים וחוקים של לשכת המאמנים. אך האם אחרי 10 שעות ואפילו 100 שעות אתה יכול להגיד שזהו... אתה מומחה? שאתה יודע מה אתה עושה? בבתי ספר שונים עושים קורס מאמנים ואחר כך נגמר הקורס ורוב התלמידים יוצאים החוצה... ללא השגחה ללא סופרויז'ין ללא שיחות סטג' אין להם למי לפנות עם שאלות והם לעיתים עושים נזקים אדירים לאנשים. היום הכל זה צ'יק וצאק... אינסטנט.... אז מה הפלא שאחר כך אנחנו נחשבים לחובבנים? בבית הספר שאני למדתי בו... תנאי הכניסה מאד מאד נמוכים. וזאת בכוונה לאפשר לכל אדם להגיע לצמיחה אישית. תנאי הסיום הם מאד גבוהים הרבה מעל דרישות לשכת המאמנים. למה? כי ככה אתה יודע שמה שיוצא מתחת לידים שלך הוא מאמן מצויין. שחי את האימון כדרך חיים.על מנת לקבל תעודה של מאמן מנווט על הסטודנט לעשות בנוסף לכל הדרישות של לשכת המאמנים גם 2 פרוייקטים. אחד אישי לעצמו ואחד למען הקהילה..... בנוסף אם אתה רוצה גם להנחות עליך לעבור קורס הנחיה רותמת וגם שם יש רף יציאה מאד גבוהה... ואז אתה יכול להיות בטוח שכל מה שכתבת לעיל...... לא מתקיים לפחות לא שם!
 

נעמי67

New member
הקוד האתי מתחיל במוסד שמכשיר את המאמנים!!!!

ולא רק במאמנים שנמצאים בשוק. מאמן שקיבל תעודה ממוסד לימודי מבחינתו קיבל את ההכשר והסמכות לעסוק בכך. אני מסכימה שיש אנשים שמתחזים למאמנים וגם קוראים לעצמם בשמות כאלה ואחרים. זה מרתיח אותי ואני לא מסוגלת לעשות עם זה כלום. אפילו את מושג גלגל החיים הם לא מכירים. יש מאמנים שיצאו מחברות שיווק רישתי שעברו סדנא של 8 שעות וקוראים לעצמם מאמנים!!!! הם עושים דבר אחד נורא מבחינתי וזה להרוס את המקצוע המכובד שאני השקעתי בו : הרבה זמן, כסף ומיתוג אישי. קראתי כאן את התגובות שלכם , עם חלקם אני מסכימה ועם חלקם לא . אתן רק דוגמא קטנה. יש מאמנים שחושבים שאם הם מאמנים מלא אז להם יש חשיבות גדולה יותר ממאמנים שלא מצליחים להתפרנס ועובדים במשרות בכירות וחשובות ומאמנים לא בזמנם הפנוי אלא בזמנים שהם קבעו לעצמם לאמן באופן הכי שלם ונכון. מאמנים שבחרו לשלב . גם אומנים שמאמינים מאוד באומנות שלהם משלבים עיסוקים כאלה ואחרים על מנת להתפרנס ולא להיות בתסכול שיפחית משמעותית את יכולתם האומנותית. אני מזמינה את אלה שכותבים על האימון המלא לבחון את היכולת השיפוטית שלהם שוב פעם עם הסופרוויזר שלהם. אני סיימתי הכשרת מאמנים ולימודי הכשרה ב-NLP ואני כל הזמן ממשיכה להתאמן, ללמוד ולקרוא. אני מאמנת, מנהלת פורום ועובדת במשרה מלאה. אני חושבת שהמצב שאחנו נמצאים בו כרגע נוצר בעקבות בתי הספר לאימון שמכשירים אנשים מבלי לבחון את הכישורים והיכולות שלהם עד תום כדי לעמוד מול אדם שמגיע עם מצב כזה או אחר על מנת ליצור שינוי מהותי בחייו. מקצוע האימון הוא כמו כל מקצוע אחר שאנחנו עוסקים בו שמצריך לימוד וצבירה של נסיון והתפתחות אישית מתמדת תוך כדי תנועה. אף אחד לא נולד מאמן, רופא, פסיכולוג או מנהל כספים מבלי שהוכשר עם בלימודים ועם תוך כדי צבירת נסיון והזדמנויות שקיבל בחייו. בהצלחה לכולנו,
 
לכן הדגשתי את האחריות של בתי הספר להכשרת

מאמנים ...
 

סהרה3

New member
מצב האימון בארץ

משמח מאוד שיש דיון שמנסה להבהיר למתעניינים מהו בית ספר שכדאי ללמוד בו , ואיך יודעים על איכות מאמנים, לפחות מבחינת ההכשרה, והתשובות שעוזרות לאדם לבחור ולבדוק מה מתאים לו מאוד מכבדות את המקצוע שלנו. חשוב לעדכן שנעשית כעת עבודה חשובה, מזה שנה וחצי, בלשכת המאמנים - כדי לבנות תשתיות המוסכמות על ציבור גדול של מאמנים, כדי לקבוע סטנדרט גבוהה של דרישה הן מבתי הספר והן מהמאמנים בארץ. ברגע שסטנדרט כזה יווצר כל בתי הספר יישרו קו איתו, ואז ההבדלים בין בתי הספר יהיו בייחוד שלהם אך לא ברמה. לדעתי זה ענין של חוד חודשיים עד שמסמך התשתיות יתקבל ויוחל בהסמכת בתי ספר. מי שרוצה לראות מהי לשכת המאמנים יכול להיכנס לאתר שלה. חוץ מזה קיימת וועדת אתיקה בלשכה שמקבלת התייעצויות,ומבררת ודנה בתלונות של התנהגות לא הולמת מבחינה אתית. יש רק צורך להתעזר בסבלנות כי התהליך הזה מתקדם ואני מזמינה כל אחד ואחד מכם להיות שותף. בברכה סני גורדון בר הכותבת היא יושבת ראש וועדת האתיקה של לשכת המאמנים בישראל סני גורדון בר מאמנת מוסמכת CPCC, PCC מוליכת תחומי מדריכים וקבוצות אימון במכללת CoachMe פסיכולוגית קלינית ומדריכה בפסיכותרפיה 03-9384734, 0545-440031
 
טוב שהגבת...שמחה שיש כתובת..

שמי צלילה ואני לקויית למידה עם הפרעות של קשב וריכוז. לא סיימתי תיכון. לא הייתי באוניברסיטה. יש לי שגיאות כתיב איומות וכל מכתב שאני מוציאה תחת ידי עובר הגגהה ... וניסוח מחודש כמה פעמים.... והינה הפואנטה! לשכת המאמנים רוצה לשים רף כניסה גבוה מאד למי שרוצה ללמוד אימון. תאר ראשון או תאר שני באוניברסיטה..... כל הכבוד. באמת!!! ואני שואלת, מה יעשו אנשים כמוני, שלא היו באוניברסיטה שאין לנו שום תעודה מהאקדמיה? מה הלשכה אומרת? שאנחנו לא נוכל להיות מאמנים? אנשים כמוני היכולות שלהן עולות לאין ערוך מיכולות של אנשים "נורמבטיים" דווקא אנחנו, ה"מופרעים" יכולים להגיע ולגעת בכל הילדים הללו שהיום נזרקים ממסגרת למסגרת והמסגרות הקיימות לא יודעות להכיל אותם. דווקא אנחנו שבאים מהמקום של חוסר ביטחון, של שיחה שאנחנו לא מוצלחים, שאכלנו " ......" ברמות כל השנים. שתמיד היינו מוזרים אנחנו אלא שיש להם את הרגישות לכל האנשים. ולנו, לנו אין אישור ללכת ללמוד אימון ולהיות מאמנים כי אין לנו תעודה. לשכת המאמנים כדי לקבוע סטנדרט גבוהה של מאמנים העלתה את רף הכניסה למשהו שהוא לא הגיוני ואת רף היציאה הורידה ? הכיצד? האם זה לא צריך להיות הפוך? האם לא צריך לשים רף כניסה נמוך ורף יציאה גבוה? לראות מי מתאים ומי לא מתאים ומי עומד בקרטריונים ומי לא רק אחרי שסיים את הקורס? עמד בשעות החובה של האימונים דואג להתאמן כל שבוע על מנת לשמור על ההצלחה והשידרוג של עצמו לעבור ולחיות את החיים כמאמן גם כשאתה לא מאמן כרגע בדיוק עכשיו? להיות מאמן זו דרך חיים והלשכה לדעתי מפסספת ובגדול את מיטב המאמנים שיכולים להיות לה בזה שהיא שמה רף כניסה כל כך גבוה . כאילו שרופא כשהוא מתחיל ללמוד יש לו כבר תאר ראשון או עורך דין כשמתחיל ללמוד יש לו גם כבר תאר ראשון. שימו לב מה לשכת המאמנים עושה. אני אשמח מאד מאד לתגובה על זה. תודה צלילה
 

bridges

New member
אני לא שמעתי על רף הכניסה הזה...

ואני מסכים איתך שהוא לא מוצדק. אמנם תואר ראשון וגם שני מראה על יכולת מסויימת אולם יש אנשים רבים בעלי נסיון פרקטי שלא הייתי רוצה לפספס בתור מאמנים. אני כן מאמין ברף של גיל משום שמבחיניתי הכי חושב זה הנסיון האישי והישגים האישיים של המאמן (או מאמנת כמובן). רונן
 
גם כאן אני חושבת שיש טעות!

דע לך כי נוער בסיכון שאתה נותן לו את הכלים הנסיון הפרקטיקה...הליווי הצמוד. הם הם אלה שיצליחו להגיע הכי קרוב לכל החברה האחרים- ולהם יש את הדרייב שלמאמנים "בעלי תעודות אקדמיה" יועצים וכו' שמחזיקים מעצמם אנשים מאד מאד חשובים וכול שאר המאמנים החשובים... אין להם שום אפשרות להגיע לחברה האלה. עכשיו... אם החזון שלנו הוא ליצור חברה טובה יותר מכילה יותר ירוקה יותר ועוד... הדרך היא מה לעשות, להתחיל עם הנוער! כמו שאנחנו שולחים חיילים בגיל 18 לצבא להלחם, ואנחנו סומכים עליהם שיעשו את עבודתם בנאמנות מדוע אי אפשר לסמוך על חברה בני 17-18 שיעשו את אותה עבודה? הנה הרווחנו 2 ציפורים במכה אחת. הנוער שיאמן נוער יהיה דוגמא ומופת ירתם לשינוי..... יצא ממעגל הסכנה של נוער במצוקה רמת הפשיעה תרד מה רע בזה? אם אנחנו מלווים את המאמן הצעיר כחונכים. ואנחנו שמים כללים ברורים כמו מפגש פעם בשבוע קבוע על מנת לשמור על גדילה. כמו עליה לשיחות סטג' שהם צריכים שם להעלות נושאים שקשה להם להתמודד איתם... כמובן בלי שמות ופרטים מזהים.. ככה נוכל בעצם להגדיל את המקום של חיים טובים יותר, איכותיים יותר, מועילים יותר לעצמי ולסביבה. ואת רף הכניסה הזה העלו חברים בלשכת המאמנים שהם אמורים להכין את הכללים. מקווה שאכשיו אני ברורה צלילה
 

סהרה3

New member
רף כניסה ויציאה

צלילה היקרה צריך מאוד להיזהר באינפורמציה לא מדויקת. אני לא חושבת שרף הכניסה כל כך גבוהה , הוא מתייחס לתואר ראשון , ויש אפשרות במקום תואר להביא ניסיון חיים או ניסיון בעבודה. לעומת זאת הרף של דרישות הלימוד והתכנים שמחייבים את כל המאמנים, וכן הדרישה לעבור אימון , לקחת הדרכה אצל מדריכים מנוסים, ולהראות כ- 100 שעות אימון הם דרישות לחלוטין סבירות. הדרישות הכל כך גבוהות, אקדמית, שאת מדברת עליה,הייתה ההצעה שהוגשה לכנסת על ידי איק"א והלשכה התנגדה לה. הלשכה לא חשבה שתואר אקדמי גבוה הוא מדד להיות מאמן טוב. מכיוון שהדרישות הסופיות לא התקבלו עדין , יש לחכות עד שזה יקרה ורק אז להגיב. כאשר אני עשיתי הסמכה בהתאם לדרישות ה- icf -נדרשתי להראות 750 שעות אימון שהעברתי, לעבור מבחן אתיקה, ולהראות כיצד אני מאמנת פעמיים,מול 2 בוחנים. מה דעתך על זה? אני בטוחה שכמו בכל מקום מכובד, תהיה ועדת חריגים והתיה התייחסות לאדם הייחודי. כאשר אני מקבלת אדם ללמוד במכללה שלנו, יש מבחן התאמה , ויש ראיון אישי. אין לנו דרישה לתואר ראשון, יש אנשים עם תואר שלא קבלנו ויש אנשים ללא תואר שכן. אך אם יוחלט על תואר ראשון כסף - ניישר קו ונפעל לוועדת חריגים. את כמובן יכולה להצטרף ללשכה ולטעון את הטיעונים, שלך ולהציע סף ורף שונים. הרי כולנו רוצים לפתח מקצוע עם איזשהן אמות מידה. ההחלטות מתקבלות באופן דמוקרטי, את מוזמנת להשפיע. סני גורדון בר מאמנת מוסמכת CPCC, PCC מוליכת תחומי מדריכים וקבוצות אימון במכללת CoachMe פסיכולוגית קלינית ומדריכה בפסיכותרפיה 03-9384734, 0545-440031
 
בואי נעשה סדר בעניינים....

לצערי הרב אני לא טועה.! ואמנם זה עדין לא נקבע סופית אבל זה הרוח של הדברים. חוץ מזה נסיון חיים של 8 שנות ניהול הן לא הגיוניות. ונסיון חיים מהו? אני יודעת שאמרו שיעשו ישיבה מיוחדת לכל אחד ו/או אחת שלא עומדים בקריטריונים של תאר ראושן וא/או 8 שנות ניהול וכו'. אמרו לי "אל תדאגי"... אני לעצמי לא דואגת בכלל. אני את שלי כבר עשיתי. כחלק מתהתליך ההסמכה של לשכת המאמנים הוכחתי שאימנתי מעל 700 שעות אימון מוכחות. וחוץ מזה יש לי את כל הפרטמרטים להיות מסטר והכוונה לשעות לימוד, שעות סופרויז'ין, אימונים שאני מתאמנת (דרך אגב - פעם בשבוע, כמו שעון) עברתי את מבחן ההסמכה מול מנהלת הדרכה ואני חושבת שזה היה ראוי. האנשים שהתקבלו ללא תאר התקבלו בגלל שעדין אין את החוקים... שוב, אני לא מוטרדת מעצמי..... אני חושבת על הדור של הילדים שלי (שגם הם היפרים דרך אגב..) ואני רוצה שהם יועצמו.... הם גדלים בבית שהאימון הוא חלק מהווית החיים.. ולכן אני חושבת... שוב.... שאם יוחלט על תאר ראושן כסף הרעיון של ועדת חריגים מעצבן אותי עוד יותר! למה? פשוט מאד... גם ככה אני כל חיי חריגה אז עכשיו אתם תשימו עלי פתק נוסף? תודה רבה! הרף כניסה צריך להיות ראיון אישי שגם אותו לאנשים כמוני קשה מאד לעבור והמאמן שיעשה את הראיון הזה צריך להיות מאד מאד מכיל ופתוח. אני זוכרת שכשרציתי ללמוד קנסיולוגיה... היה לי ראיון עם המנחה איש מדהים בשם אילן פרימר... אני באתי, ישבתי עם התיק על הבירכיים והזעתי כמו חמור. הוא התחיל לשאול שאלות ואני הרגשתי שהפה יבש... לא יכולה לענות. למזלי כי רב,,, הוא קלט את זה שיחרר אותי מהעונש הזה. התחלתי ללמוד.... הייתי תלמידה מצטיינת. כי כל כך פחדתי שאני לא מבינה, שלא הפסקתי לנסות. ולחזור על החומר... שוב. זה מנסיון שלי ואני יודעת שכמו שיש אותי,, יש עוד הרבה מאד כמוני. אז מה? אם אנחנו חושבים שאחנו לא כאלה מוצלחים ולא הצלחנו עד היום אבל יש לי חזון ויש לי יכולות ויש לי רגישות ויש לי את היכולת לתקשר עם כאלה שאחרים לא מצלחים אני צריכה להיות בועדת חריגים? שוב. אני בעד אמות מידה. בהחלט ושוב אני אומרת רף הכניסה גבוה בצורה לא הגיונית ורף היציאה נמוך בצורה לא הגיונית. את מדברת שעשית הסמכה בהתאם לדרישות ה icf ואני ממש מסיכמה עם זה. אני בהחלט בעד רף יציאה גבוה מאד. ולדעתי בין יתר הדברים שלא נראים לי זה 10 שעות אימון שהמאמן התאמן זה לא מספיק. המאמן צריך לחיות את חייו כמאמן ולא לאמן רק כמקצוע... ככה אתה לא עושה את השינוי בעולם.. אתה צריך לחיות את חייך כמאמן להיות העיגול הראשון וכמו אדוות לפזר את זה הלאה. זהו אשמח לתשובה. מקווה שאני מספיק ברורה .
 
האם תוכלי להסביר לי מה הדרישות של הICF..

אני נכנסתי לאתר... עם אנשים דוברי אנגלית שיקראו לי מה הדרישות על מנת להיות רשומה בICF ולא הצלחתי להבין מה הדרישות. אם תוכלי להסביר לי את הדרישות ואיך עושים זאת אני אודה לך מאד. תודה
 
למעלה