הרהורים על סימטריות

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
הרהורים על סימטריות
בעודי מנסה להרכיב פאזל שקוראים לו מפת קווים תדירים במרכז גוש דן, התחוור לי ש-"הודות" להתקפלות של נתיבי איילון מרבים מהשינויים הטובים שנעשו, חזרנו למערכת מסואבת ומסובכת. מערכת כזו קשה למיפוי וקשה להבנה בגלל סבך הספגטי. אחד המפגעים הראשיים הוא מפגע הא-סימטריות. לעיתים פשוט אין ברירה: כשרחוב הוא חד סטרי, צריך להעביר את הכיוון השני ברחוב אחר. אבל מה הטעם להעביר קו ברחוב חד סטרי כשהכיוון השני עובר מרחק רב משם? מה הטעם בכלל להשתמש ברחוב חד סטרי כשיש רחוב דו-סטרי במרחק 50 מטר משם, וכאילו במפגיע הכיוון השני ממילא משתמש ברחוב דו-סטרי? בשרשור הבא אגיש מספר הצעות לפישוט הקווים הא-סימטריים. תרגישו חופשיים להגיב בהצעות נגד, כולל הטלת ספק בחוסנו הנפשי של מי שכתב שורות אלו. רק אבקש אם תוכלו, שתגיבו לכל הצעה בתת-שרשור שלו ולא כתגובה לשרשור הראשי.
 

alantan

New member
הרהורים על סימטריות
בעודי מנסה להרכיב פאזל שקוראים לו מפת קווים תדירים במרכז גוש דן, התחוור לי ש-"הודות" להתקפלות של נתיבי איילון מרבים מהשינויים הטובים שנעשו, חזרנו למערכת מסואבת ומסובכת. מערכת כזו קשה למיפוי וקשה להבנה בגלל סבך הספגטי. אחד המפגעים הראשיים הוא מפגע הא-סימטריות. לעיתים פשוט אין ברירה: כשרחוב הוא חד סטרי, צריך להעביר את הכיוון השני ברחוב אחר. אבל מה הטעם להעביר קו ברחוב חד סטרי כשהכיוון השני עובר מרחק רב משם? מה הטעם בכלל להשתמש ברחוב חד סטרי כשיש רחוב דו-סטרי במרחק 50 מטר משם, וכאילו במפגיע הכיוון השני ממילא משתמש ברחוב דו-סטרי? בשרשור הבא אגיש מספר הצעות לפישוט הקווים הא-סימטריים. תרגישו חופשיים להגיב בהצעות נגד, כולל הטלת ספק בחוסנו הנפשי של מי שכתב שורות אלו. רק אבקש אם תוכלו, שתגיבו לכל הצעה בתת-שרשור שלו ולא כתגובה לשרשור הראשי.
קו 9
אחד הפספוסים הגדולים של הרפורמה היה החזרת קו 9 למסלולו המקורי, הדומה עד מאוד למסלול קו 239 (לפני השינוי האחרון של קו 239). האמת שכמעט הוספתי את קו 9 למפה בתור חלק ממזלג 39, אבל החלטתי שאי הסימטריות בקצה הצפוני והמרכזי שלו פוגעת בקריאות המפה והבנתה. מה ניתן לעשות? בעולם אידיאלי, קו 9 היה חוזר למסלולו "החדש" דרך מרכז עזריאלי, בתוספת נת"צ לאורך ציר קפלן (לא חסר שם מקום). מכיוון שעולמנו רחוק מחזון אוטופי זה, אפשר לפחות לבצע מספר תיקונים: 1) להעביר את קו 9 לרחוב בן יהודה בשני הכיוונים. אומנם היה עדיף שיהא משותף עם קווי 39 ברחוב דיזנגוף, אבל אין פניה שמאלה מדיזנגוף לארלוזורוב. 2) אני מתקשה להבין מה הטעם בפניה שמאלה לדובנוב ולסקוב במקום שיפנה לאבן גבירול כמו שעושה קו 42. היתרון: תחנה משותפת עם קווי 39 באבן גבירול וסימטריות. אגב, כשיש קווים כמו 39, אני תוהה למה צריך בכלל את קו 9 במתכונתו הנוכחי. אולי אפשר לקצר אותו לרכבת מרכז (אחרי שהוא עובר באיכילוב, מה הטעם שימשיך לרדינג?).
 

euronitzan

New member
קו 9
אחד הפספוסים הגדולים של הרפורמה היה החזרת קו 9 למסלולו המקורי, הדומה עד מאוד למסלול קו 239 (לפני השינוי האחרון של קו 239). האמת שכמעט הוספתי את קו 9 למפה בתור חלק ממזלג 39, אבל החלטתי שאי הסימטריות בקצה הצפוני והמרכזי שלו פוגעת בקריאות המפה והבנתה. מה ניתן לעשות? בעולם אידיאלי, קו 9 היה חוזר למסלולו "החדש" דרך מרכז עזריאלי, בתוספת נת"צ לאורך ציר קפלן (לא חסר שם מקום). מכיוון שעולמנו רחוק מחזון אוטופי זה, אפשר לפחות לבצע מספר תיקונים: 1) להעביר את קו 9 לרחוב בן יהודה בשני הכיוונים. אומנם היה עדיף שיהא משותף עם קווי 39 ברחוב דיזנגוף, אבל אין פניה שמאלה מדיזנגוף לארלוזורוב. 2) אני מתקשה להבין מה הטעם בפניה שמאלה לדובנוב ולסקוב במקום שיפנה לאבן גבירול כמו שעושה קו 42. היתרון: תחנה משותפת עם קווי 39 באבן גבירול וסימטריות. אגב, כשיש קווים כמו 39, אני תוהה למה צריך בכלל את קו 9 במתכונתו הנוכחי. אולי אפשר לקצר אותו לרכבת מרכז (אחרי שהוא עובר באיכילוב, מה הטעם שימשיך לרדינג?).
עד שיצא להם קו מוצלח
באו והחזירו אותו למסלול שמימלא מכוסה ב90% ע"י קו אחר. היו צריכים להזיז את 239 למסלול הישן של 9 במקום.
 

guyweiss

New member
קו 9
אחד הפספוסים הגדולים של הרפורמה היה החזרת קו 9 למסלולו המקורי, הדומה עד מאוד למסלול קו 239 (לפני השינוי האחרון של קו 239). האמת שכמעט הוספתי את קו 9 למפה בתור חלק ממזלג 39, אבל החלטתי שאי הסימטריות בקצה הצפוני והמרכזי שלו פוגעת בקריאות המפה והבנתה. מה ניתן לעשות? בעולם אידיאלי, קו 9 היה חוזר למסלולו "החדש" דרך מרכז עזריאלי, בתוספת נת"צ לאורך ציר קפלן (לא חסר שם מקום). מכיוון שעולמנו רחוק מחזון אוטופי זה, אפשר לפחות לבצע מספר תיקונים: 1) להעביר את קו 9 לרחוב בן יהודה בשני הכיוונים. אומנם היה עדיף שיהא משותף עם קווי 39 ברחוב דיזנגוף, אבל אין פניה שמאלה מדיזנגוף לארלוזורוב. 2) אני מתקשה להבין מה הטעם בפניה שמאלה לדובנוב ולסקוב במקום שיפנה לאבן גבירול כמו שעושה קו 42. היתרון: תחנה משותפת עם קווי 39 באבן גבירול וסימטריות. אגב, כשיש קווים כמו 39, אני תוהה למה צריך בכלל את קו 9 במתכונתו הנוכחי. אולי אפשר לקצר אותו לרכבת מרכז (אחרי שהוא עובר באיכילוב, מה הטעם שימשיך לרדינג?).
כפילות מיותרת
 
קו 9
אחד הפספוסים הגדולים של הרפורמה היה החזרת קו 9 למסלולו המקורי, הדומה עד מאוד למסלול קו 239 (לפני השינוי האחרון של קו 239). האמת שכמעט הוספתי את קו 9 למפה בתור חלק ממזלג 39, אבל החלטתי שאי הסימטריות בקצה הצפוני והמרכזי שלו פוגעת בקריאות המפה והבנתה. מה ניתן לעשות? בעולם אידיאלי, קו 9 היה חוזר למסלולו "החדש" דרך מרכז עזריאלי, בתוספת נת"צ לאורך ציר קפלן (לא חסר שם מקום). מכיוון שעולמנו רחוק מחזון אוטופי זה, אפשר לפחות לבצע מספר תיקונים: 1) להעביר את קו 9 לרחוב בן יהודה בשני הכיוונים. אומנם היה עדיף שיהא משותף עם קווי 39 ברחוב דיזנגוף, אבל אין פניה שמאלה מדיזנגוף לארלוזורוב. 2) אני מתקשה להבין מה הטעם בפניה שמאלה לדובנוב ולסקוב במקום שיפנה לאבן גבירול כמו שעושה קו 42. היתרון: תחנה משותפת עם קווי 39 באבן גבירול וסימטריות. אגב, כשיש קווים כמו 39, אני תוהה למה צריך בכלל את קו 9 במתכונתו הנוכחי. אולי אפשר לקצר אותו לרכבת מרכז (אחרי שהוא עובר באיכילוב, מה הטעם שימשיך לרדינג?).
כיומם של קו 9 הרשו לי להתנגד נחרצות
או שאולי אומר, כיומם מחודש בקו 9 הרשו לי להתנגד נחרצות. משום שבין ה-1 ביולי ל-5 מאוגוסט אני, כמו רבים מאוד מתושבי יד אליהו, ברחנו מהאסון התחבורתי שנקרא ציר קפלן, שגרם לנסיעה בת 12 דקות למוזיאון תל אביב להפו לסיוט מתמשך בן 45 דקות. נכון, יש איש ועשירית בכפר שלם שמתבאס, וכמה בליינים היפסטרים שנמנע מהם קישור ישיר בין עזריאלי לנמל, אבל הרוב המוחלט נושם לרווחה. הבינו - 239 הוא המחליף של קו 11הישן ולא של 9. 239 לא מגיע למקומות חיוניים ש-9 כן - למשל בית המשפט, הקאמרי, מוזיאון ת"א, בית אריאלה, איכילוב, הרבנות, בי"ס צייטלין, כיכר רבין, עיריית תל אביב, מגדל המאה ומערב ארלוזרוב. אני לא מצליח להבין איך אתם קוראים מפות אי שם בבתיכם, וקובעים בנחרצות איך קו שאינכם מכירים כלל מיותר. אגב, מאז הסתיים הסיוט של דרך השלום והקריה, התפוסה בקו 9 שבה לעלות. אם כבר שינוי, אני הייתי מיישר את הקטע הצפוני של קו 9, שייסע מכיכר רבין וצפונה על אבן גבירול, עד לרידינג, ובכך נותן כיסוי מיטבי של כל צירי האורך במרכז העיר לתושבי המזרח.
 

alantan

New member
כיומם של קו 9 הרשו לי להתנגד נחרצות
או שאולי אומר, כיומם מחודש בקו 9 הרשו לי להתנגד נחרצות. משום שבין ה-1 ביולי ל-5 מאוגוסט אני, כמו רבים מאוד מתושבי יד אליהו, ברחנו מהאסון התחבורתי שנקרא ציר קפלן, שגרם לנסיעה בת 12 דקות למוזיאון תל אביב להפו לסיוט מתמשך בן 45 דקות. נכון, יש איש ועשירית בכפר שלם שמתבאס, וכמה בליינים היפסטרים שנמנע מהם קישור ישיר בין עזריאלי לנמל, אבל הרוב המוחלט נושם לרווחה. הבינו - 239 הוא המחליף של קו 11הישן ולא של 9. 239 לא מגיע למקומות חיוניים ש-9 כן - למשל בית המשפט, הקאמרי, מוזיאון ת"א, בית אריאלה, איכילוב, הרבנות, בי"ס צייטלין, כיכר רבין, עיריית תל אביב, מגדל המאה ומערב ארלוזרוב. אני לא מצליח להבין איך אתם קוראים מפות אי שם בבתיכם, וקובעים בנחרצות איך קו שאינכם מכירים כלל מיותר. אגב, מאז הסתיים הסיוט של דרך השלום והקריה, התפוסה בקו 9 שבה לעלות. אם כבר שינוי, אני הייתי מיישר את הקטע הצפוני של קו 9, שייסע מכיכר רבין וצפונה על אבן גבירול, עד לרידינג, ובכך נותן כיסוי מיטבי של כל צירי האורך במרכז העיר לתושבי המזרח.
אז מה, רק לתושבי רובע מזרח מגיע קו לכל מקום
בעיר? התפוסה של קו 9 הנוכחי באה על חשבון התדירות של קווי 39. זאת תהיה התוצאה בעוד חודשים מספר כשיעשו חושבים על המשך התדירויות. לא חסרות דרכים מהירות להגיע למקומות שציינת. הבעיה היא שהתושבים של יד אליהו החליטו שמה שאמור לעבוד היטב - קווים תדירים עם החלפה - לא לרוחם. קו 239 עם החלפה בקרליבך ל-26, 126, 89, 189 ו-289 מביא אותך לציר אבן גבירול. המתנה של 2 דקות לכל היותר. לאחר הרס מזלג 89, הזרוע התדירה של 89 אף מביאה אותך לאיכילוב ולא רחוק מכל המוסדות שהזכרת. חוץ מזה, קו 9 של הרפורמה המשיך לעבור בכל המקומות הנ"ל. הבעיה אינה בכך שהיא עברה בקפלן, אלא בכך שהיא נתקעה בפקקים שם. אם תנתן שם העדפה לתחבורה ציבורית מדוע שלא יחזירו את הקישור הזה? כך ירוויחו רובע מזרח מכל הבחינות. גם קישור ישיר לאבן גבירול (אם הם מתעקשים באמצעות קו 9), גם קישור לעזריאלי, לרכבת השלום, למע"ר הצפוני - כן זה מע"ר ולקריה.
 
אז מה, רק לתושבי רובע מזרח מגיע קו לכל מקום
בעיר? התפוסה של קו 9 הנוכחי באה על חשבון התדירות של קווי 39. זאת תהיה התוצאה בעוד חודשים מספר כשיעשו חושבים על המשך התדירויות. לא חסרות דרכים מהירות להגיע למקומות שציינת. הבעיה היא שהתושבים של יד אליהו החליטו שמה שאמור לעבוד היטב - קווים תדירים עם החלפה - לא לרוחם. קו 239 עם החלפה בקרליבך ל-26, 126, 89, 189 ו-289 מביא אותך לציר אבן גבירול. המתנה של 2 דקות לכל היותר. לאחר הרס מזלג 89, הזרוע התדירה של 89 אף מביאה אותך לאיכילוב ולא רחוק מכל המוסדות שהזכרת. חוץ מזה, קו 9 של הרפורמה המשיך לעבור בכל המקומות הנ"ל. הבעיה אינה בכך שהיא עברה בקפלן, אלא בכך שהיא נתקעה בפקקים שם. אם תנתן שם העדפה לתחבורה ציבורית מדוע שלא יחזירו את הקישור הזה? כך ירוויחו רובע מזרח מכל הבחינות. גם קישור ישיר לאבן גבירול (אם הם מתעקשים באמצעות קו 9), גם קישור לעזריאלי, לרכבת השלום, למע"ר הצפוני - כן זה מע"ר ולקריה.
אבל אין בקפלן עדיפות לתח"צ
והקו שכל כך נפלא במפות שלך, היה קו איום ונורא במציאות. והאמת? בשביל אוטובוס אחד שעובר כל 12 דקות (וקו 56 שתדיר אפילו פחות ממנו), אין שום סיבה להפקיע נתיב בציר כל כך עמוס. ובכלל - איזה מן טיעון אתה טוען פה? לא, לא מגיע לנו קישור לכל מקום. אני מוותר על שירותו המיותר מבחינתי של 168 לקרית אונו, ולא חש צורך עז לנסוע ללוד עם 475. אני גם לא אדרוש קו לרמתיים, ואפילו לא לתל ברוך החדשה. אבל קו ישיר בין השכונה הגדולה ביותר בתל אביב, לבית בית החולים המשרת אותה הוא לא הגזמה. הזעם שלנו לא פחות קדוש משל תושבי רמת החי"ל שביקשו להסיט את 89 לאיכילוב, או של תושבי יפו שהיו צריכים להגיע לקופת חולים בבת ימון (!). וכן, מגיע לתושבי השכונה הגדולה ביותר בעיר, קישור עם העירייה שלה.
 

alantan

New member
אבל אין בקפלן עדיפות לתח"צ
והקו שכל כך נפלא במפות שלך, היה קו איום ונורא במציאות. והאמת? בשביל אוטובוס אחד שעובר כל 12 דקות (וקו 56 שתדיר אפילו פחות ממנו), אין שום סיבה להפקיע נתיב בציר כל כך עמוס. ובכלל - איזה מן טיעון אתה טוען פה? לא, לא מגיע לנו קישור לכל מקום. אני מוותר על שירותו המיותר מבחינתי של 168 לקרית אונו, ולא חש צורך עז לנסוע ללוד עם 475. אני גם לא אדרוש קו לרמתיים, ואפילו לא לתל ברוך החדשה. אבל קו ישיר בין השכונה הגדולה ביותר בתל אביב, לבית בית החולים המשרת אותה הוא לא הגזמה. הזעם שלנו לא פחות קדוש משל תושבי רמת החי"ל שביקשו להסיט את 89 לאיכילוב, או של תושבי יפו שהיו צריכים להגיע לקופת חולים בבת ימון (!). וכן, מגיע לתושבי השכונה הגדולה ביותר בעיר, קישור עם העירייה שלה.
לפי דעתי ויתרו לקבוצות לחץ מהר מדי
בייחוד עם מה שעשו עם קו 89 וקו 26. הרעיון בהחלפות הוא שהנוסע ממתין רק 2 דקות. כנראה שהביצוע קצת פחות טוב בגלל מחסור בנהגים. אבל צריך אורך רוח כשמבצעים שינוים גדולים בתחבורה ציבורית. בלונדון הגבירו תדירויות של אוטובוסים ונתנו נתצי"ם גם כשלכאורה לא היה בהם צורך. וראו איזה פלא, האוטובוסים התחילו להתמלא - לקח לפעמים יותר משנה עד שהדבר הוכיח את עצמו! לדעתי גם יש מקום לקו 9 כל 5 עד 8 דקות דרך קפלן עם עדיפות. הרי מתוכנן ביום מן הימים שם רק"ל... ברגע שיש עדיפות והציר עובד בצורה טובה, אפשר להעביר שם עוד קווים. קו 63 למשל...
 
לפי דעתי ויתרו לקבוצות לחץ מהר מדי
בייחוד עם מה שעשו עם קו 89 וקו 26. הרעיון בהחלפות הוא שהנוסע ממתין רק 2 דקות. כנראה שהביצוע קצת פחות טוב בגלל מחסור בנהגים. אבל צריך אורך רוח כשמבצעים שינוים גדולים בתחבורה ציבורית. בלונדון הגבירו תדירויות של אוטובוסים ונתנו נתצי"ם גם כשלכאורה לא היה בהם צורך. וראו איזה פלא, האוטובוסים התחילו להתמלא - לקח לפעמים יותר משנה עד שהדבר הוכיח את עצמו! לדעתי גם יש מקום לקו 9 כל 5 עד 8 דקות דרך קפלן עם עדיפות. הרי מתוכנן ביום מן הימים שם רק"ל... ברגע שיש עדיפות והציר עובד בצורה טובה, אפשר להעביר שם עוד קווים. קו 63 למשל...
אבל זה לא קרה
וללא נת"צ בקפלן, 9 היה קו מזעזע במציאות. עפ"י התכנון הוא היה בונבוניירה. במציאות - כולירע
ואין שם נצ"צ. אם היה - מה טוב. אין לא היה. פשוט לא. ובכלל - שיטת החלפות היא שיטה טובה, אבל גם לה יש לשים סייגים. אם תגזים איתה, סתם תיצור סרבול ואנטיגוניזם. הרי לבעצם תוכל להקצות לאבן גבירול קו אחד שמגיע בכל חצי דקה, ולתת לנסועים מרחבי גוש דן "להחליף". זה לא רציני. בכל זאת יש ציפייה שבין מקומות מרכזיים יהיה קו אחד, והמקומות שקו 9 מגיע אליהם מרכזיים דיים להצדקת קיומו.
 

cwen

New member
לפי דעתי ויתרו לקבוצות לחץ מהר מדי
בייחוד עם מה שעשו עם קו 89 וקו 26. הרעיון בהחלפות הוא שהנוסע ממתין רק 2 דקות. כנראה שהביצוע קצת פחות טוב בגלל מחסור בנהגים. אבל צריך אורך רוח כשמבצעים שינוים גדולים בתחבורה ציבורית. בלונדון הגבירו תדירויות של אוטובוסים ונתנו נתצי"ם גם כשלכאורה לא היה בהם צורך. וראו איזה פלא, האוטובוסים התחילו להתמלא - לקח לפעמים יותר משנה עד שהדבר הוכיח את עצמו! לדעתי גם יש מקום לקו 9 כל 5 עד 8 דקות דרך קפלן עם עדיפות. הרי מתוכנן ביום מן הימים שם רק"ל... ברגע שיש עדיפות והציר עובד בצורה טובה, אפשר להעביר שם עוד קווים. קו 63 למשל...
לדעתי הרבה יותר הגיוני להגביר תדירות של 56
נראה שקווים מתאמצים עכשיו להשתפר, אולי זו הזדמנות לגרום להם להגביר את התדירות של 56. זה יפתור את נושא הקישור החסר בין עזריאלי למרכז/צפון תל אביב. דווקא לגבי 89, לדעתי השינוי שלו דרך איכילוב הוא שינוי טוב ומתבקש.
 
לדעתי הרבה יותר הגיוני להגביר תדירות של 56
נראה שקווים מתאמצים עכשיו להשתפר, אולי זו הזדמנות לגרום להם להגביר את התדירות של 56. זה יפתור את נושא הקישור החסר בין עזריאלי למרכז/צפון תל אביב. דווקא לגבי 89, לדעתי השינוי שלו דרך איכילוב הוא שינוי טוב ומתבקש.
מסכים - 56 צריך להיות תדיר יותר
ובכלל - הפעימה שתכיל את בקעת אונו צריכה להפוך את 56 למעין מזלג עם קווים מקבילים מאזור גבעת שמואל, ומאזור אור יהודה (נגיד 156 ו-256). קווים נראית באמת הרבה יותר טוב לאחרונה. למרבה הפליאה והצער, מאז 1 ביולי חברת התח"צ הגרועה ביותר בגוש דן, היא דן.
 

guyweiss

New member
כיומם של קו 9 הרשו לי להתנגד נחרצות
או שאולי אומר, כיומם מחודש בקו 9 הרשו לי להתנגד נחרצות. משום שבין ה-1 ביולי ל-5 מאוגוסט אני, כמו רבים מאוד מתושבי יד אליהו, ברחנו מהאסון התחבורתי שנקרא ציר קפלן, שגרם לנסיעה בת 12 דקות למוזיאון תל אביב להפו לסיוט מתמשך בן 45 דקות. נכון, יש איש ועשירית בכפר שלם שמתבאס, וכמה בליינים היפסטרים שנמנע מהם קישור ישיר בין עזריאלי לנמל, אבל הרוב המוחלט נושם לרווחה. הבינו - 239 הוא המחליף של קו 11הישן ולא של 9. 239 לא מגיע למקומות חיוניים ש-9 כן - למשל בית המשפט, הקאמרי, מוזיאון ת"א, בית אריאלה, איכילוב, הרבנות, בי"ס צייטלין, כיכר רבין, עיריית תל אביב, מגדל המאה ומערב ארלוזרוב. אני לא מצליח להבין איך אתם קוראים מפות אי שם בבתיכם, וקובעים בנחרצות איך קו שאינכם מכירים כלל מיותר. אגב, מאז הסתיים הסיוט של דרך השלום והקריה, התפוסה בקו 9 שבה לעלות. אם כבר שינוי, אני הייתי מיישר את הקטע הצפוני של קו 9, שייסע מכיכר רבין וצפונה על אבן גבירול, עד לרידינג, ובכך נותן כיסוי מיטבי של כל צירי האורך במרכז העיר לתושבי המזרח.
ואם היה נוסע דרך יגאל אלון עד דרך השלום
ושמאלה לעזריאלי/קפלן ואז לפנות ימינה בלאונדרו דה וינצ'י, ימינה בשאול המלך, שמאלה בויצמן והמשך כרגיל? כך היה נוסע בסה"כ ק"מ בציר קפלן-השלום. מה באמת זמן הנסיעה בבוקר בקטע הזה? (רק מיגאל אלון). למען הגילוי הנאות אני יודע שמדובר בקטע עמוס אך לא נוסע בו בבקרים לכן אין לי מידע.
 
ואם היה נוסע דרך יגאל אלון עד דרך השלום
ושמאלה לעזריאלי/קפלן ואז לפנות ימינה בלאונדרו דה וינצ'י, ימינה בשאול המלך, שמאלה בויצמן והמשך כרגיל? כך היה נוסע בסה"כ ק"מ בציר קפלן-השלום. מה באמת זמן הנסיעה בבוקר בקטע הזה? (רק מיגאל אלון). למען הגילוי הנאות אני יודע שמדובר בקטע עמוס אך לא נוסע בו בבקרים לכן אין לי מידע.
זה לא היה ממש משנה
בסה"כ התנועה ביגאל אלון זורמת בבקרים, כמו במשה דיין. הבעייה היא בציר הרוחב דרך השלום-קפלן.
 

ronatd

New member
כיומם של קו 9 הרשו לי להתנגד נחרצות
או שאולי אומר, כיומם מחודש בקו 9 הרשו לי להתנגד נחרצות. משום שבין ה-1 ביולי ל-5 מאוגוסט אני, כמו רבים מאוד מתושבי יד אליהו, ברחנו מהאסון התחבורתי שנקרא ציר קפלן, שגרם לנסיעה בת 12 דקות למוזיאון תל אביב להפו לסיוט מתמשך בן 45 דקות. נכון, יש איש ועשירית בכפר שלם שמתבאס, וכמה בליינים היפסטרים שנמנע מהם קישור ישיר בין עזריאלי לנמל, אבל הרוב המוחלט נושם לרווחה. הבינו - 239 הוא המחליף של קו 11הישן ולא של 9. 239 לא מגיע למקומות חיוניים ש-9 כן - למשל בית המשפט, הקאמרי, מוזיאון ת"א, בית אריאלה, איכילוב, הרבנות, בי"ס צייטלין, כיכר רבין, עיריית תל אביב, מגדל המאה ומערב ארלוזרוב. אני לא מצליח להבין איך אתם קוראים מפות אי שם בבתיכם, וקובעים בנחרצות איך קו שאינכם מכירים כלל מיותר. אגב, מאז הסתיים הסיוט של דרך השלום והקריה, התפוסה בקו 9 שבה לעלות. אם כבר שינוי, אני הייתי מיישר את הקטע הצפוני של קו 9, שייסע מכיכר רבין וצפונה על אבן גבירול, עד לרידינג, ובכך נותן כיסוי מיטבי של כל צירי האורך במרכז העיר לתושבי המזרח.
אני בדעה
אני בדעה שניתן לפצל את קו 9, לקרוא לו קו 9 וקו 9 א', או קו 9 וקו 109, שקו אחד יסע במסלול דרך יצחק שדה, (המסלול הישן והנוכחי) והקו השני יסע דרך דרך השלום, ושני המסלולים יפעלו לסירוגין כמו בקו מזלג. וכך כולם יהיו מרוצים. הצעתי את זה גם לקברניטי "תחבורה בדרך שלנו".
 

alantan

New member
הרהורים על סימטריות
בעודי מנסה להרכיב פאזל שקוראים לו מפת קווים תדירים במרכז גוש דן, התחוור לי ש-"הודות" להתקפלות של נתיבי איילון מרבים מהשינויים הטובים שנעשו, חזרנו למערכת מסואבת ומסובכת. מערכת כזו קשה למיפוי וקשה להבנה בגלל סבך הספגטי. אחד המפגעים הראשיים הוא מפגע הא-סימטריות. לעיתים פשוט אין ברירה: כשרחוב הוא חד סטרי, צריך להעביר את הכיוון השני ברחוב אחר. אבל מה הטעם להעביר קו ברחוב חד סטרי כשהכיוון השני עובר מרחק רב משם? מה הטעם בכלל להשתמש ברחוב חד סטרי כשיש רחוב דו-סטרי במרחק 50 מטר משם, וכאילו במפגיע הכיוון השני ממילא משתמש ברחוב דו-סטרי? בשרשור הבא אגיש מספר הצעות לפישוט הקווים הא-סימטריים. תרגישו חופשיים להגיב בהצעות נגד, כולל הטלת ספק בחוסנו הנפשי של מי שכתב שורות אלו. רק אבקש אם תוכלו, שתגיבו לכל הצעה בתת-שרשור שלו ולא כתגובה לשרשור הראשי.
קו 10
היה היתה תקופה בה קו 10 היה כמעט סימטרי ביפו העתיקה. לכיוון צפון הוא היה נוסע ביפת עד יהודה מרגוזה, פונה דרך שוק הפשפשים ובית אשל, מרחק יריקה מיפת וחוזר למסלולו הישר צפונה. מישהו החליט שתושבי יפו העתיקה לא חייבים לנסוע לתל אביב – שיסעו לבת ים. אבל שלא יחזרו מבת ים, הם צריכים לחזור הביתה מתל אביב.
מה ניתן לעשות? 1) אפשר להחזיר את הקו ליהודה מרגוזה ובית אשל 2) אפשר לפנות שמאלה לפסטר ולעבור דרך יפו העתיקה, בונוס תיירותי... 3) אפשר אפילו לפתוח רת"צ לכיוון צפון ברחוב יפת (לכיוון דרום לצמצם את התנועה לנתיב אחד). החלטה שעשויה להיות לא פופולרית עם בעלי מאפיות שנהנות מחניה לא אסורה רוב שעות היום.
 
קו 10
היה היתה תקופה בה קו 10 היה כמעט סימטרי ביפו העתיקה. לכיוון צפון הוא היה נוסע ביפת עד יהודה מרגוזה, פונה דרך שוק הפשפשים ובית אשל, מרחק יריקה מיפת וחוזר למסלולו הישר צפונה. מישהו החליט שתושבי יפו העתיקה לא חייבים לנסוע לתל אביב – שיסעו לבת ים. אבל שלא יחזרו מבת ים, הם צריכים לחזור הביתה מתל אביב.
מה ניתן לעשות? 1) אפשר להחזיר את הקו ליהודה מרגוזה ובית אשל 2) אפשר לפנות שמאלה לפסטר ולעבור דרך יפו העתיקה, בונוס תיירותי... 3) אפשר אפילו לפתוח רת"צ לכיוון צפון ברחוב יפת (לכיוון דרום לצמצם את התנועה לנתיב אחד). החלטה שעשויה להיות לא פופולרית עם בעלי מאפיות שנהנות מחניה לא אסורה רוב שעות היום.
הבעיה עם 1 שאין יותר מקום למעבר אוטובוס
מאז שבוצעו שינויים גיאומטריים באיזור שוק הפשפשים.
 

אוהד11

New member
קו 10
היה היתה תקופה בה קו 10 היה כמעט סימטרי ביפו העתיקה. לכיוון צפון הוא היה נוסע ביפת עד יהודה מרגוזה, פונה דרך שוק הפשפשים ובית אשל, מרחק יריקה מיפת וחוזר למסלולו הישר צפונה. מישהו החליט שתושבי יפו העתיקה לא חייבים לנסוע לתל אביב – שיסעו לבת ים. אבל שלא יחזרו מבת ים, הם צריכים לחזור הביתה מתל אביב.
מה ניתן לעשות? 1) אפשר להחזיר את הקו ליהודה מרגוזה ובית אשל 2) אפשר לפנות שמאלה לפסטר ולעבור דרך יפו העתיקה, בונוס תיירותי... 3) אפשר אפילו לפתוח רת"צ לכיוון צפון ברחוב יפת (לכיוון דרום לצמצם את התנועה לנתיב אחד). החלטה שעשויה להיות לא פופולרית עם בעלי מאפיות שנהנות מחניה לא אסורה רוב שעות היום.
הסיבוב ש- 10 עושה דרך בן גוריון-אד"ם הכהן
מיותר, ועדיף שיסע ישר דרך ארלוזרוב בשני הכיוונים
 

alantan

New member
הסיבוב ש- 10 עושה דרך בן גוריון-אד"ם הכהן
מיותר, ועדיף שיסע ישר דרך ארלוזרוב בשני הכיוונים
לא התייחסתי לסיבוב הזה כי לפחות הוא מובן
אתה צודק שמעבר בארלוזורוב לשני הכיוונים יפשט את הקו במעט, אבל מנגד הקו משרת את ככר רבין ועת"א. אולי הפתרון הוא לנסוע כמו 55, ימינה אבן גבירול ושמאלה בדוד המלך וויצמן, כנ"ל בכיוון השני. אז אפשר לשחרר את 55 ממעבר בדוד המלך.
 

cwen

New member
לא התייחסתי לסיבוב הזה כי לפחות הוא מובן
אתה צודק שמעבר בארלוזורוב לשני הכיוונים יפשט את הקו במעט, אבל מנגד הקו משרת את ככר רבין ועת"א. אולי הפתרון הוא לנסוע כמו 55, ימינה אבן גבירול ושמאלה בדוד המלך וויצמן, כנ"ל בכיוון השני. אז אפשר לשחרר את 55 ממעבר בדוד המלך.
דווקא מאוד נוח ש 55 עובר בגן העיר
והרבה אנשים משתמשים גם בתחנה של גן העיר וגם בתחנות של איכילוב. אם כבר אז היה עדיף להעביר את 55 דרך דוד המלך בשני הכיוונים.
 

alantan

New member
דווקא מאוד נוח ש 55 עובר בגן העיר
והרבה אנשים משתמשים גם בתחנה של גן העיר וגם בתחנות של איכילוב. אם כבר אז היה עדיף להעביר את 55 דרך דוד המלך בשני הכיוונים.
זו באמת אחת ההצעות שלי (תחת קו 55)
לא ברור לי למה 55 נוסע כך רק בכיוון אחד. האם למישהו יש הסבר מניח את הדעת?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה