הרהורים

מסכימה מאוד,גם אם מדובר בפרוק

חבילה כבדה לאחר הרבה שנות נישואין + ילדים + רכוש , היות והשהייה בזוגיות טובה,גם אם זמנית, היא נכס רגשי/נפשי המלווה אותך לכל החיים , הייתי שם (אמנם ללא ילדים משלי אלא של זוגי ) . כמובן שיש לנסות ולמזער את נזקי הפרידה ככל האפשר . ושוב,הכל אינדיווידואלי לאישיות,להשקפת העולם ולחוסן הנפשי יום מוצלח
 

gezers

New member
../images/Emo45.gif את בטוחה שאנחנו לא..

אחיות או משהו? או שאולי פשוט גם אני כ"כ מוזרה? או לחילופין יקירתי, אנחנו הנורמליות יותר!!! ששואפות לעמוד על הרגליים שלנו ולא לתת לאף אחד כ"כ כח ועוצמה על מה שאנחנו בנינו במו ידינו!
 

אורora

New member
מה ז"א אומרת אחיות

לא סתם אחיות תאומות ביחוד אנחנו חולקות חיבה לפרופ אחד מסוים מנהל בנק זרע אחד מסוים ( סליחה קטנוע) באיזור המרכז.
 

gezers

New member
מתה עליו..

עכשיו נזכרתי
 
היא פשוט מכירה את הקראש שלך עליו

ולא נעים לה שהיא גוזלת ממך את אהבתך האמיתית
.
 

נוRית

New member
אני ממש חצויה

מצד אחד, אין לי ספק שיש הרבה יתרונות ביחידניות, הן מהכיוון של ההורות, והן מהכיוון של ה(אין)זוגיות. אני פוגשת נשים בגילי פחות-או-יותר שאומרות לי עד כמה שפר גורלי, כי אין עם מי להתווכח, לא צריך להתפשר, לא צריך לותר.... ואני רואה משפחות שהתגרשו כשהילד (היחיד) היה ממש צעיר, ונשבר לי הלב. אבל אני גם מצרה על כך שאין לי בנזוג, שאני לא חווה את חווית הזוגיות, יש קטעים שחורה לי שאני לבד.... אין לי מושג מה הייתי אומרת בגיל 20 אם היו מבטיחים לי אהבה עכשיו ושברון-לב גדול אחר כך. אני חושבת שרוב (אם לא כל) הזוגות שמתחתנים בטוחים ש"אצלם זה לא יקרה" כי האהבה שלהם כלכך גדולה. הם לא חושבים בגיל 20 מה יהיה כשיהיו בני 40 אני גם חושבת שכשאת כלכך אוהבת את בנזוגך ומאמינה בו, ופתאום מסתבר לך שהוא בוגד או בגד בך - העלבון צורב פי כמה וכמה.... בקיצור - מצד אחד אני שמחה שהחוויה הקשה נחסכה ממני, מצד שני חבל לי שלא זכיתי לחות גם את סוג החוויה המשפחתית של זוג + ילד/ים...
 
בוודאי, מבינה לגמרי, זה אכן יתרון

גדול שיש לנו, המיומנויות שפיתחנו או שטבועות בנו מלכתחילה\ לשרידות עצמאית, שחוסכות מאתנו מפחי נפש רבים העלולים להתרחש אצל מי שהתרגלו להישען על אחרים (בעיקר על בן הזוג). אני לא מכירה את הדמות המדוברת, אבל מכירה את הסיטואציה... לא מזמן דיברנו על זה, ראי גם פה.
 

Tin Tinn

New member
את בכלל לא מוזרה

אחד היתרונות ביחידנוּת הוא שאנחנו "פטורות" מהחשש לשבר הגדול והנורא הזה כשבן זוג שאנחנו כל כך תלויות בו (כלכלית ונפשית) איננו יותר. אני מחברת את שתי האפשרויות - שהוא עזב או נפטר. אני חושבת שהמשבר הוא גדול ונורא בשני המקרים, גם אם שונה לחלוטין. אני לוקחת כדוגמא את מה שקורה אצלי בעבודה - שתי נשים בסביבות גיל 40 שמתמודדות עם הגירושין ועם ההשפעה של זה על הילדים. עם הצורך למצוא אפשרויות לשלם על כל מה שרוצים - כשקודם לא היתה בעיה כזו בכלל. ובכלל עם התרסקות החיים. אני רואה את זה וכואב לי הלב עליהן, ואלו נשים שתמיד עבדו ותמיד פרנסו ולא הרגישו שהן נתמכות כלכלית, רק נפשית. עכשיו הן מגלות ששתי משכורות זה לא אחד+אחד, אלא קצת יותר. שכשההוצאות הקבועות משותפות, העודף שנשאר מספיק לחיים ברמה הרבה יותר גבוהה. והעומס הרגשי - ההתמודדות עם הסטירה לנשיות (כי הרי אם הוא עזב אותי אז אני לא נשית/מושכת/מעניינת/משקיעה מספיק) ועם ההשפעה של הפרידה על הילדים ועל המשפחה המורחבת, וגם חברים. איך מחליטים איך לחלק את החברים המשותפים? ומה אם הילדים של החברים האלו הם החברים של הילדים שלנו? בעיות. לעומתן, ילדונת מתוקה בת רבע לשלושים שבטוחה שלה ולבעלה זה לא יקרה. הם אוהבים ומכבדים אחד את השניה, ובחיים לא ייפרדו. וגם אם כן, הם יעשו את זה בנימוס. נו שוין... לאחר מספר נסיונות עקרים להסביר לה שאף פעם אי אפשר לדעת מה יילד יום ועדיף לנסח מסמך חלוקת ממון בעודם אוהבים (מאשר להיתקע אח"כ) פשוט ויתרנו. היא מבחינתה אומרת שאין לה שום כוונה להביא את בעלה לאיזשהו ארוע של העבודה כי רמת המרמור גבוהה מדי. מצד שני, ה"פטור" הזה משברון החיים במקרה ש... משמעותו שאין לנו זוגיות. אין לנו מי שהוא חלק כל כך אינטגרלי בחיים שלנו שאנחנו נשענות עליו ונתמכות בו גם מבלי משים. זה למשל חסר לי, ואני לא יודעת אם יהיה לי שוב. ומצד שלישי (נהייתי פילוסופית על הבוקר) אולי העצמאות הזו, שהיא בעיני דבר מאד בסיסי לאופי של יחידנית, אולי זה מה שגרם שבסופו של יום, לאחר כמה מערכות יחסים רציניות מאד, נשארתי לבד. אני חושבת אחורה ואחד האקסים שלי אמר לי פעם - גבר רוצה להרגיש שצריכים אותו, את אף פעם לא נתת לי להרגיש שאת צריכה אותי. נחמד לך שאני בסביבה, אבל את לא ממש צריכה אותי.
 
אתמול היינו במסיבת חנוכה

באיזשהו שלב התחילה שיחה על הבעלים וכמובן שכולן שם אמרו לי "איזה מזל יש לך. את לא מבינה כמה עצבים את חוסכת לעצמך בכך שאין לך בעל. לא מבינה מה צריך אותם". להגיד לך שהרגשתי ברת מזל? ממש לא. אם הייתי מרגישה ברת מזל, לא הייתי ממשיכה ויוצאת לדייטים אלא נשארת לבד. אני אולי חוסכת לעצמי את העצבים ש"הוא לא עוזר", "הוא לא מבין שזה גם הילד שלו והוא לא עושה לי טובה", "הוא בטוח שאם הוא מוריד את הזבל פעם ביום, הוא עושה הכל בבית" וכו' אבל אני גם חוסכת לעצמי את האהבה, הריגוש, החיבוק, החוויות המשותפות וכו'. לסיום השרשור הזה אומר שכל פלוס יש מינוס ובכל חסרון יש גם יתרון
 

Tin Tinn

New member
זהו בדיוק

שכל כך הרבה נשים נשואות מסביב אומרות לי את זה, ואני חוזרת ומדגישה בפניהן שלכל מטבע יש שני צדדים. חברה שלי סיפרה לי פעם משהו שבעלה עשה, והיא התרגזה עליו נורא, ואמרה לי שחבל שהיא בכלל נשואה, ואם היתה לבד כמוני היה לההרבה יותר טוב. הייתי צריכה להזכיר לה שזה שבעלה מביא את הילדות לגן/מהגן מאפשר לה להישאר בעבודה עוד שעה ביום ופותח בפניה אפשרויות קידום שלי אין בגלל המגבלה הזו. וזו רק דוגמה אחת מיני רבות. זה לא שאני חלילה מצטערת שאני יחידנית. בכלל לא. אבל קצת צורמת לי האידאליזציה שנשים נשואות עושות לזה. כי את היתרונות של חיי נישואין הן לא סופרות בכלל...
 
מסכימה איתך לחלוטין.

אני ממש לא מצטערת שאני יחידנית ובטח שלא על התוצר
. אני יכולה להגיד בפה מלא שאני מאושרת
ואת צודקת בענין האידאליזציה
 

דש1דש

New member
כי תמיד הדשא של השכנה ירוק יותר

ובעלה עוזר יותר - לא? תמיד נראה שאחרים חיים נהדר וכיף להם וטוב להם (עד שהם מספרים על הקשיים - וגם הם - כל עוד אינם שלי הם לא נוראיים) יש הרבה יתרונות ביחידנות, ויש יתרונות בזוגיות. אין משהו מושלם.
 

אורora

New member
אפרופו מסיבת חנוכה

דווקא היה חסר לי מאוד בעל, או יותר נכון צלם. כל האמהות היו עם הילדים ורקדו איתן. הגברים עמדו בצד וצילמו. ואת המקסימולה שלי לא היה מי שיצלם. וכל מסיבה בגן זה אותו הדבר. מצד שני לא צריך להתחתן בשביל זה אפשר לשכור צלם.
 

אורora

New member
גם אצלינו

היו כמה מקרים שהאמא צילמה והאבא רקד עם הילד. אבל היו חייבים להיות 2 כי כל ילד היה צמוד כל המדיבה להורה ולא היה סיכוי כמעט לצלם אותה.
 
אצלנו הילדים בכלל לא היו צמודים

להורים כל הזמן, רק מדי פעם, כך שלא היתה בכלל בעיה כזאת (כמובן ששכחתי מצלמה, אבל זה היה אחרי שבוע קשה מאד אז אני סולחת לעצמי).
 

דש1דש

New member
גם אצלנו זו היתה הצגה ולא אינטראקטי

עם ההורים - ומצד שני אני צילמתי ופנו אלי כמה הורים שאצלם גם את שלהם כי ששכחו מצלמה - הית יכולה לעשות אותו דבר
 
למעלה