הרכבת הקלה בזבוז נייר וכסף

מצב
הנושא נעול.

מיכי 10

Member
תודה cwen על כל המידע השימושי.

אכן, שווה גם לנסיעות מזדמנות
אפשר להטעין 30 ש"ח ערך צבור ולקבל על זה 20% הנחה. ואם יש הנחות מוקנות על הפרופיל אז בכלל זה שווה מאוד.
אולי לא משתלם אם נוסעים פעם בשנה, אבל אפילו בתדירות של פעם בשבועיים זה שווה. גם חוסך את ההתעסקות התדירה עם כסף מזומן. מעבירים את הכרטיס וזהו, וגם ניתן לנסוע בנסיעות המשך במשך שעה וחצי. ערך צבור של גוש דן תקף לאגד, דן, קווים ומטרופולין (כולל החלפות). גם כרטיסיה.
בירושלים אין ערך צבור, אבל אפשר לטעון כרטיסית עשר נסיעות שתקפה גם לאגד וגם לרכבת הקלה. כמו כן, ניתן לטעון כרטיסיה לנסיעה בין תל אביב לירושלים, וגם פה מקבלים הנחה. וגם יש ביטוח על הכרטיס.
אז בהחלט שווה.

חוץ מזה הכרטיס האישי ניתן בחינם. הוא לא עולה לך כסף בכלל.
תודה cwen על כל המידע השימושי.
מתעוררות לי עוד שאלות, אבל קודם כל עלי לקרוא את הקישור ששלח לי olli אתמול, ואז יתבהרו דברים.
בכל זאת אשאל רק שני דברים בזריזות:

1. אני מבינה מתוך דברייך, שמטעינים את הכרטיס בכמה כסף שרוצים, ולפי זה משתמשים. אבל אין הגבלה של זמן על הכרטיס הטעון? כלומר, אפשר להשתמש בו כל עוד יש בו כסף, אפילו אחרי כמה חודשים? וגם בכרטיסיות של ירושלים - יש או אין הגבלת זמן כזאת?
(בלי קשר לטווח השעה וחצי, אותו כבר הזכרנו).

2. כרטיס רב קו וכרטיסיה - הכוונה לאותו דבר?
(כי במקום אחר בפורום, קראתי שכיום כבר אין כרטיסיות נייר כמו שהיו פעם).
 

nitsansh

New member
אין הגבלה של זמן לתוקף כרטיסיה/ערך צבור

תודה cwen על כל המידע השימושי.
מתעוררות לי עוד שאלות, אבל קודם כל עלי לקרוא את הקישור ששלח לי olli אתמול, ואז יתבהרו דברים.
בכל זאת אשאל רק שני דברים בזריזות:

1. אני מבינה מתוך דברייך, שמטעינים את הכרטיס בכמה כסף שרוצים, ולפי זה משתמשים. אבל אין הגבלה של זמן על הכרטיס הטעון? כלומר, אפשר להשתמש בו כל עוד יש בו כסף, אפילו אחרי כמה חודשים? וגם בכרטיסיות של ירושלים - יש או אין הגבלת זמן כזאת?
(בלי קשר לטווח השעה וחצי, אותו כבר הזכרנו).

2. כרטיס רב קו וכרטיסיה - הכוונה לאותו דבר?
(כי במקום אחר בפורום, קראתי שכיום כבר אין כרטיסיות נייר כמו שהיו פעם).
אין הגבלה של זמן לתוקף כרטיסיה/ערך צבור
כל זמן שהכרטיס בתוקף (10 שנים) גם כל החוזים שמוטענים עליו בתוקף.
 

cwen

New member
הכרטיס הוא כמו ארנק אלקטרוני

תודה cwen על כל המידע השימושי.
מתעוררות לי עוד שאלות, אבל קודם כל עלי לקרוא את הקישור ששלח לי olli אתמול, ואז יתבהרו דברים.
בכל זאת אשאל רק שני דברים בזריזות:

1. אני מבינה מתוך דברייך, שמטעינים את הכרטיס בכמה כסף שרוצים, ולפי זה משתמשים. אבל אין הגבלה של זמן על הכרטיס הטעון? כלומר, אפשר להשתמש בו כל עוד יש בו כסף, אפילו אחרי כמה חודשים? וגם בכרטיסיות של ירושלים - יש או אין הגבלת זמן כזאת?
(בלי קשר לטווח השעה וחצי, אותו כבר הזכרנו).

2. כרטיס רב קו וכרטיסיה - הכוונה לאותו דבר?
(כי במקום אחר בפורום, קראתי שכיום כבר אין כרטיסיות נייר כמו שהיו פעם).
הכרטיס הוא כמו ארנק אלקטרוני
את שמה בו כסף ומורידה ממנו על המכשיר באוטובוס.

כרטיסיה היא חוזה של מספר נסיעות (להבדיל מסכום כסף) שמשולמות מראש. זה כמו כרטיסיות הנייר הישנות רק כחוזה על כרטיס הרב קו.

רב קו = ארנק אלקטרוני לנסיעות בתחבורה ציבורית, עליו ניתן לטעון עד שמונה חוזים.
ערך צבור = חוזה של סכום כסף לשימוש באוטובוסים.
כרטיסיה = חוזה של מספר נסיעות לשימוש באוטובוסים.
חופשי חודשי = חוזה לנסיעה חופשית באוטובוסים בחודש הקלנדרי בו תקף החוזה בגבולות האיזור שלו.

בערך צבור בעיקרון ניתן לטעון כמה כסף שאת רוצה, אבל המינימום לקבלת הנחה של 20% הוא 30 ש"ח, ולכן לאנשים שלא נוסעים הרבה באוטובוסים כדאי לטעון בכל פעם 30 ש"ח. אני למשל טוענת 100 או 200 כל פעם כי אני נוסעת הרבה, ואני לא רוצה כל הזמן לטעון.
 

nitsansh

New member
חבל ש"ערך צבור" יש רק בגוש דן

הכרטיס הוא כמו ארנק אלקטרוני
את שמה בו כסף ומורידה ממנו על המכשיר באוטובוס.

כרטיסיה היא חוזה של מספר נסיעות (להבדיל מסכום כסף) שמשולמות מראש. זה כמו כרטיסיות הנייר הישנות רק כחוזה על כרטיס הרב קו.

רב קו = ארנק אלקטרוני לנסיעות בתחבורה ציבורית, עליו ניתן לטעון עד שמונה חוזים.
ערך צבור = חוזה של סכום כסף לשימוש באוטובוסים.
כרטיסיה = חוזה של מספר נסיעות לשימוש באוטובוסים.
חופשי חודשי = חוזה לנסיעה חופשית באוטובוסים בחודש הקלנדרי בו תקף החוזה בגבולות האיזור שלו.

בערך צבור בעיקרון ניתן לטעון כמה כסף שאת רוצה, אבל המינימום לקבלת הנחה של 20% הוא 30 ש"ח, ולכן לאנשים שלא נוסעים הרבה באוטובוסים כדאי לטעון בכל פעם 30 ש"ח. אני למשל טוענת 100 או 200 כל פעם כי אני נוסעת הרבה, ואני לא רוצה כל הזמן לטעון.
חבל ש"ערך צבור" יש רק בגוש דן
מחוץ לגושדן יש רק כרטיסיות, וזה מעצבן שבכל חברה, בכל קוד מחיר ובכל אזור צריך כרטיסיה נפרדת. אני צריך 2 כרטיסי רב קו בשביל כל הנסיעות שאני משתמש בהן. יש לי בערך 5 חוזים של ואוליה, 2 של אגד תעבורה, 3 של אגד, אחד של מטרופולין ו-2 של גוש דן.
 

25306yosef

New member
רק שכחת לכתוב ולהדגיש את הדבר החשוב ביותר

הכרטיס הוא כמו ארנק אלקטרוני
את שמה בו כסף ומורידה ממנו על המכשיר באוטובוס.

כרטיסיה היא חוזה של מספר נסיעות (להבדיל מסכום כסף) שמשולמות מראש. זה כמו כרטיסיות הנייר הישנות רק כחוזה על כרטיס הרב קו.

רב קו = ארנק אלקטרוני לנסיעות בתחבורה ציבורית, עליו ניתן לטעון עד שמונה חוזים.
ערך צבור = חוזה של סכום כסף לשימוש באוטובוסים.
כרטיסיה = חוזה של מספר נסיעות לשימוש באוטובוסים.
חופשי חודשי = חוזה לנסיעה חופשית באוטובוסים בחודש הקלנדרי בו תקף החוזה בגבולות האיזור שלו.

בערך צבור בעיקרון ניתן לטעון כמה כסף שאת רוצה, אבל המינימום לקבלת הנחה של 20% הוא 30 ש"ח, ולכן לאנשים שלא נוסעים הרבה באוטובוסים כדאי לטעון בכל פעם 30 ש"ח. אני למשל טוענת 100 או 200 כל פעם כי אני נוסעת הרבה, ואני לא רוצה כל הזמן לטעון.
רק שכחת לכתוב ולהדגיש את הדבר החשוב ביותר
1. במקרה של תקלה טכנית שעלולה להיות, הנוסע עלול להידרש בתשלום נוסף לנהג האוטובוס עבור הנסיעה, ובמזומן בלבד !!! למרות שכבר שילם ממיטב כספו עבור הטענת כרטיס הרב-קו. במקרה שכזה נהג האוטובוס מחייב את הנוסע בתשלום נוסף, מכיוון שלנוסע אין שום אפשרות להוכיח שכרטיס הרב-קו שלו טעון.

2. במקרה של חיוב שגוי או חיוב שחויב בטעות, על הנוסע להגיע במיוחד אל תחנת השירות, ולעמוד בתור ארוך ומייגע ביחד עם נוסעים רבים נוספים שגם להם קרה דבר דומה. על מנת להגיע אל תחנת השירות יש צורך בתשלום כפל דמי הנסיעה שאינם יוחזרו לנוסע בשום פנים ואופן !!! כמובן שיש פה גם בזבוז של זמן יקר על הנסיעות אל תחנות השירות, עמידה בתור, וויכוחים עם נציגי השירות, ולא תמיד מקבלים זיכוי, אבל תמיד יש צורך לשלם ("קנס") את כפל דמי הנסיעה על מנת להגיע אל תחנת השירות.

כפל דמי הנסיעה = מחיר הנסיעה הלוך ושוב אל תחנת השירות.
קנס = המחיר היקר שמשלמים המשתמשים בכרטיסי הרב-קו על מנת להגיע אל תחנות השירות.
 

nitsansh

New member
הקנס הוא זניח לעומת ההנחות שניתן לקבל רק

רק שכחת לכתוב ולהדגיש את הדבר החשוב ביותר
1. במקרה של תקלה טכנית שעלולה להיות, הנוסע עלול להידרש בתשלום נוסף לנהג האוטובוס עבור הנסיעה, ובמזומן בלבד !!! למרות שכבר שילם ממיטב כספו עבור הטענת כרטיס הרב-קו. במקרה שכזה נהג האוטובוס מחייב את הנוסע בתשלום נוסף, מכיוון שלנוסע אין שום אפשרות להוכיח שכרטיס הרב-קו שלו טעון.

2. במקרה של חיוב שגוי או חיוב שחויב בטעות, על הנוסע להגיע במיוחד אל תחנת השירות, ולעמוד בתור ארוך ומייגע ביחד עם נוסעים רבים נוספים שגם להם קרה דבר דומה. על מנת להגיע אל תחנת השירות יש צורך בתשלום כפל דמי הנסיעה שאינם יוחזרו לנוסע בשום פנים ואופן !!! כמובן שיש פה גם בזבוז של זמן יקר על הנסיעות אל תחנות השירות, עמידה בתור, וויכוחים עם נציגי השירות, ולא תמיד מקבלים זיכוי, אבל תמיד יש צורך לשלם ("קנס") את כפל דמי הנסיעה על מנת להגיע אל תחנת השירות.

כפל דמי הנסיעה = מחיר הנסיעה הלוך ושוב אל תחנת השירות.
קנס = המחיר היקר שמשלמים המשתמשים בכרטיסי הרב-קו על מנת להגיע אל תחנות השירות.
הקנס הוא זניח לעומת ההנחות שניתן לקבל רק
עם כרטיס רב קו.
 
לא נכון, הנהג לעיתים יוותר

רק שכחת לכתוב ולהדגיש את הדבר החשוב ביותר
1. במקרה של תקלה טכנית שעלולה להיות, הנוסע עלול להידרש בתשלום נוסף לנהג האוטובוס עבור הנסיעה, ובמזומן בלבד !!! למרות שכבר שילם ממיטב כספו עבור הטענת כרטיס הרב-קו. במקרה שכזה נהג האוטובוס מחייב את הנוסע בתשלום נוסף, מכיוון שלנוסע אין שום אפשרות להוכיח שכרטיס הרב-קו שלו טעון.

2. במקרה של חיוב שגוי או חיוב שחויב בטעות, על הנוסע להגיע במיוחד אל תחנת השירות, ולעמוד בתור ארוך ומייגע ביחד עם נוסעים רבים נוספים שגם להם קרה דבר דומה. על מנת להגיע אל תחנת השירות יש צורך בתשלום כפל דמי הנסיעה שאינם יוחזרו לנוסע בשום פנים ואופן !!! כמובן שיש פה גם בזבוז של זמן יקר על הנסיעות אל תחנות השירות, עמידה בתור, וויכוחים עם נציגי השירות, ולא תמיד מקבלים זיכוי, אבל תמיד יש צורך לשלם ("קנס") את כפל דמי הנסיעה על מנת להגיע אל תחנת השירות.

כפל דמי הנסיעה = מחיר הנסיעה הלוך ושוב אל תחנת השירות.
קנס = המחיר היקר שמשלמים המשתמשים בכרטיסי הרב-קו על מנת להגיע אל תחנות השירות.
לא נכון, הנהג לעיתים יוותר
לפני כמה ימים כרטיס רב קו של מישהו לא פעל למרות שהיה בו את החוזה המתאים (אוטובוס עירוני של אגד), הנהג נתן להם לשבת ולא חייב אותם במזומן.
חוץ מזה עמדות השירות נמצאות בד"כ במרכזי הערים מקום שעוברים בו רבים ממילא, ומי שלא יכול לעשות עוד סידורים שם.
 

25306yosef

New member
ומי יכול להבטיח לנוסע שהנהג יוותר והוא

לא נכון, הנהג לעיתים יוותר
לפני כמה ימים כרטיס רב קו של מישהו לא פעל למרות שהיה בו את החוזה המתאים (אוטובוס עירוני של אגד), הנהג נתן להם לשבת ולא חייב אותם במזומן.
חוץ מזה עמדות השירות נמצאות בד"כ במרכזי הערים מקום שעוברים בו רבים ממילא, ומי שלא יכול לעשות עוד סידורים שם.
ומי יכול להבטיח לנוסע שהנהג יוותר והוא
לא יידרש לשלם ?

ואני כמובן מדבר על ערך צבור וכרטיסיות, ולא על חופש חודשי. במקרה של ערך צבור וכרטיסיות, שום קבלה לא תוכל לשמש כאסמתא לצורך הוכחה שכרטיס הרב-קו מוטען.
 
אף אחד, אז משלמים לוקחים קבלה

ומי יכול להבטיח לנוסע שהנהג יוותר והוא
לא יידרש לשלם ?

ואני כמובן מדבר על ערך צבור וכרטיסיות, ולא על חופש חודשי. במקרה של ערך צבור וכרטיסיות, שום קבלה לא תוכל לשמש כאסמתא לצורך הוכחה שכרטיס הרב-קו מוטען.
אף אחד, אז משלמים לוקחים קבלה
הולכים לעמדת השירות ומקבלים את הכסף בחזרה.
ואף אם אין זמן אז נקנסת ב 6.6 שקלים פעם בכמה שנים.
 

25306yosef

New member
נראה לך הגיוני לשלם 13.20 ש"ח שלא יוחזרו

אף אחד, אז משלמים לוקחים קבלה
הולכים לעמדת השירות ומקבלים את הכסף בחזרה.
ואף אם אין זמן אז נקנסת ב 6.6 שקלים פעם בכמה שנים.
נראה לך הגיוני לשלם 13.20 ש"ח שלא יוחזרו
לעולם, על מנת להגיע לתחנת השירות לצורך קבלת החזר של 6.60 ש"ח ? (13.20 ש"ח זה מחיר הנסיעה הלוך ושוב אל תחנת השירות).

ומה לגבי הזמן המבוזבז לצורך הגעה לתחנות השירות ?

מה בדיוק אתה מרוויח מזה ?
 

nitsansh

New member
בשביל זה רצוי שיהיו 2 כרטיסים

נראה לך הגיוני לשלם 13.20 ש"ח שלא יוחזרו
לעולם, על מנת להגיע לתחנת השירות לצורך קבלת החזר של 6.60 ש"ח ? (13.20 ש"ח זה מחיר הנסיעה הלוך ושוב אל תחנת השירות).

ומה לגבי הזמן המבוזבז לצורך הגעה לתחנות השירות ?

מה בדיוק אתה מרוויח מזה ?
בשביל זה רצוי שיהיו 2 כרטיסים
 

nitsansh

New member


איזה שני כרטיסים? שני "רב-קווים"?
 

cwen

New member
סעיף 1 חשוב רק לך.

רק שכחת לכתוב ולהדגיש את הדבר החשוב ביותר
1. במקרה של תקלה טכנית שעלולה להיות, הנוסע עלול להידרש בתשלום נוסף לנהג האוטובוס עבור הנסיעה, ובמזומן בלבד !!! למרות שכבר שילם ממיטב כספו עבור הטענת כרטיס הרב-קו. במקרה שכזה נהג האוטובוס מחייב את הנוסע בתשלום נוסף, מכיוון שלנוסע אין שום אפשרות להוכיח שכרטיס הרב-קו שלו טעון.

2. במקרה של חיוב שגוי או חיוב שחויב בטעות, על הנוסע להגיע במיוחד אל תחנת השירות, ולעמוד בתור ארוך ומייגע ביחד עם נוסעים רבים נוספים שגם להם קרה דבר דומה. על מנת להגיע אל תחנת השירות יש צורך בתשלום כפל דמי הנסיעה שאינם יוחזרו לנוסע בשום פנים ואופן !!! כמובן שיש פה גם בזבוז של זמן יקר על הנסיעות אל תחנות השירות, עמידה בתור, וויכוחים עם נציגי השירות, ולא תמיד מקבלים זיכוי, אבל תמיד יש צורך לשלם ("קנס") את כפל דמי הנסיעה על מנת להגיע אל תחנת השירות.

כפל דמי הנסיעה = מחיר הנסיעה הלוך ושוב אל תחנת השירות.
קנס = המחיר היקר שמשלמים המשתמשים בכרטיסי הרב-קו על מנת להגיע אל תחנות השירות.
סעיף 1 חשוב רק לך.
אתה היחיד בארץ שמוטרד מזה שהוא יאלץ פעם בשנה לשלם לנהג במזומן.

לגבי סעיף 2, כרטיסית נייר גם יכולה להקרע או ללכת לאיבוד, שלא לדבר על לאבד חופשי חודשי יום אחרי שרכשת אותו ואף אחד לא היה מחזיר לך כסף על זה. נכון שכשיש בעיה ברב קו השירות עלול להיות מייגע, אבל בסך הכל זה די נדיר.
 

מיכי 10

Member
תודה רבה, cwen, רק עכשיו קראתי

הכרטיס הוא כמו ארנק אלקטרוני
את שמה בו כסף ומורידה ממנו על המכשיר באוטובוס.

כרטיסיה היא חוזה של מספר נסיעות (להבדיל מסכום כסף) שמשולמות מראש. זה כמו כרטיסיות הנייר הישנות רק כחוזה על כרטיס הרב קו.

רב קו = ארנק אלקטרוני לנסיעות בתחבורה ציבורית, עליו ניתן לטעון עד שמונה חוזים.
ערך צבור = חוזה של סכום כסף לשימוש באוטובוסים.
כרטיסיה = חוזה של מספר נסיעות לשימוש באוטובוסים.
חופשי חודשי = חוזה לנסיעה חופשית באוטובוסים בחודש הקלנדרי בו תקף החוזה בגבולות האיזור שלו.

בערך צבור בעיקרון ניתן לטעון כמה כסף שאת רוצה, אבל המינימום לקבלת הנחה של 20% הוא 30 ש"ח, ולכן לאנשים שלא נוסעים הרבה באוטובוסים כדאי לטעון בכל פעם 30 ש"ח. אני למשל טוענת 100 או 200 כל פעם כי אני נוסעת הרבה, ואני לא רוצה כל הזמן לטעון.
תודה רבה, cwen, רק עכשיו קראתי
בעיון. :)התשובה המושקעת שלך עוזרת לי מאד.
רשמתי לעצמי את ההגדרות על דף, כך שכאשר אגיע לתחנת שירות מתאימה (בה אוכל בטח לקבל טופס הרשמה), אקנה ואטעין רב קו עם מה שייראה לי הכי מתאים. בינתיים אני נוסעת באוטובוסים פה ושם, וכדאי לסמן אותי ב-
.
 

amit1270

New member
ואם נחזור לשאלתך הראשונה -

תודה רבה, cwen, רק עכשיו קראתי
בעיון. :)התשובה המושקעת שלך עוזרת לי מאד.
רשמתי לעצמי את ההגדרות על דף, כך שכאשר אגיע לתחנת שירות מתאימה (בה אוכל בטח לקבל טופס הרשמה), אקנה ואטעין רב קו עם מה שייראה לי הכי מתאים. בינתיים אני נוסעת באוטובוסים פה ושם, וכדאי לסמן אותי ב-
.
ואם נחזור לשאלתך הראשונה -
לפי דברייך, את נוסעת מעט מאוד בתח"צ, ומכאן שההנחות שאת אמורה לקבל מסתכמות ככל הנראה בשקלים בודדים. ברגע שתהפכי ללקוחה "כבדה" יותר, סביר שגם יהיה לך רב-קו, וההנחות יהיו משמעותיות יותר.
 

מיכי 10

Member
תודה, עמית.


ואם נחזור לשאלתך הראשונה -
לפי דברייך, את נוסעת מעט מאוד בתח"צ, ומכאן שההנחות שאת אמורה לקבל מסתכמות ככל הנראה בשקלים בודדים. ברגע שתהפכי ללקוחה "כבדה" יותר, סביר שגם יהיה לך רב-קו, וההנחות יהיו משמעותיות יותר.
תודה, עמית.

בזכותכם כאן בפורום, אני מתחילה לחשוב ברצינות על שימוש רב יותר בתח"צ.
גם דו"ח חניה שקיבלתי היום (-.250 שקלים), גרם לי לחשוב קצת בכיוון התח"צ.


אגב, הדו"ח הזה, לשם שינוי, באמת הגיע לי. הפקח היה עדיין ליד האוטו, ושאלתי אותו למה, אז הוא הראה לי שחניתי (בלי לשים לב, כמובן) בצורה כזאת, שלא היה אפשר לעקוף אותי בלי לעלות על מדרכה, ועוד בתוך שטח בית חולים...
אפילו לא אנסה לערער על הדו"ח, אלא החלטתי לשלם אותו בהקדם האפשרי, כדי לשכוח מהר מהעניין. ה"שיעור" הזה יקר, אבל למדתי אותו...
 

amit1270

New member
כל המעביר נפש אחת לתח"צ....

תודה, עמית.

בזכותכם כאן בפורום, אני מתחילה לחשוב ברצינות על שימוש רב יותר בתח"צ.
גם דו"ח חניה שקיבלתי היום (-.250 שקלים), גרם לי לחשוב קצת בכיוון התח"צ.


אגב, הדו"ח הזה, לשם שינוי, באמת הגיע לי. הפקח היה עדיין ליד האוטו, ושאלתי אותו למה, אז הוא הראה לי שחניתי (בלי לשים לב, כמובן) בצורה כזאת, שלא היה אפשר לעקוף אותי בלי לעלות על מדרכה, ועוד בתוך שטח בית חולים...
אפילו לא אנסה לערער על הדו"ח, אלא החלטתי לשלם אותו בהקדם האפשרי, כדי לשכוח מהר מהעניין. ה"שיעור" הזה יקר, אבל למדתי אותו...
כל המעביר נפש אחת לתח"צ....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה