הרכבת הקלה בי-ם תסע בלי עדיפות ברמזורים

מצב
הנושא נעול.

חייםש1

New member
הכותרת מטעה!
בסה"כ אומרים שבחודשים הראשונים, כל עוד לא תסתיים הסדרת הרמזורים, תיסע הרקלת ללא עדיפות ברמזורים. לא מבין למה צריך לעשות מזה כזו דרמה. ברור שעדיף שהכל יתקתק כמו שעון שוויצרי, אבל למי שלא שם לב אנחנו בלבנט.
הבעיה היא אחרת
נושא העדיפות ברימזור יידון אחרי תחילת ההפעלה, וכידוע לך - במדינתנו, ברוב המקרים - מה שלא נסגר כאן ועכשיו ועובר לוועדות ודיונים יכול להתמרח חודשים ארוכים מאוד במקרה הטוב ושנים ארוכות במקרה הרע. ובעצם - העובדה, שנושא העדיפות ברימזור, בעיה שידועה תקופה ארוכה (לדעתי שנה לפחות), נידונה רק עכשיו אצל הבוררים, אז תחשוב ותבין כמה זמן ייקח לקבל החלטה אופרטיבית בנושא לאחר ההפעלה.
 

mastertheknife

New member
הבעיה היא אחרת
נושא העדיפות ברימזור יידון אחרי תחילת ההפעלה, וכידוע לך - במדינתנו, ברוב המקרים - מה שלא נסגר כאן ועכשיו ועובר לוועדות ודיונים יכול להתמרח חודשים ארוכים מאוד במקרה הטוב ושנים ארוכות במקרה הרע. ובעצם - העובדה, שנושא העדיפות ברימזור, בעיה שידועה תקופה ארוכה (לדעתי שנה לפחות), נידונה רק עכשיו אצל הבוררים, אז תחשוב ותבין כמה זמן ייקח לקבל החלטה אופרטיבית בנושא לאחר ההפעלה.
 

amit1270

New member
הבעיה היא אחרת
נושא העדיפות ברימזור יידון אחרי תחילת ההפעלה, וכידוע לך - במדינתנו, ברוב המקרים - מה שלא נסגר כאן ועכשיו ועובר לוועדות ודיונים יכול להתמרח חודשים ארוכים מאוד במקרה הטוב ושנים ארוכות במקרה הרע. ובעצם - העובדה, שנושא העדיפות ברימזור, בעיה שידועה תקופה ארוכה (לדעתי שנה לפחות), נידונה רק עכשיו אצל הבוררים, אז תחשוב ותבין כמה זמן ייקח לקבל החלטה אופרטיבית בנושא לאחר ההפעלה.
זה לא נכון. הנושא כבר נידון זמן רב
ואפילו יש 2-3 רמזורים שכבר ניתנה בהם עדיפות. אין לי כל ספק שעדיף להפעיל את הרק"ל כמה שיותר מהר, כי הסבל שנגרם לתושבים מאי-הפעלתה גדול לאין שיעור מהסבל כתוצאה מהארכת זמן הנסיעה בה.
 

חייםש1

New member
זה לא נכון. הנושא כבר נידון זמן רב
ואפילו יש 2-3 רמזורים שכבר ניתנה בהם עדיפות. אין לי כל ספק שעדיף להפעיל את הרק"ל כמה שיותר מהר, כי הסבל שנגרם לתושבים מאי-הפעלתה גדול לאין שיעור מהסבל כתוצאה מהארכת זמן הנסיעה בה.
צריך להבחין בין שני דברים
לעניין עצם ההפעלה - בלית ברירה גם אני בעד שיחלו בהפעלה אפילו ללא עדיפות ברמזורים כי כל יום שעובר רק גורם עוד נזק לפרויקט ולתושבים וחייבים לשבור את הקרח. אגב, הפעלה בסייג לכך, שאין בעיות בטיחותיות (ואני לא מדבר כרגע על חשש מפח"ע, שזה עניין אחר). לעניין התקלות - מה שכתבת רק מחזק את טענתי, שהרי דנים בכך הרבה זמן והעניין כמעט ולא מתקדם ולכן כתבתי, שככלל - היה צריך לפתור את הבעיה בכללותה כבר מזמן, בין בהסכמה ובין בבוררות. בנראה שלעשות עבודה לא מלאה זו מחלה ישראלית, הנה כדוג' ירושלמית נוספת - פרויקט הארנה מתוכנן ל - 5000 מושבים עם אפשרות הרחבה ל - 10,000 בעתיד. זו לא חלמאות ? הרי לעשות את זה במכה אחת יחסוך לטווח ארוך לא מעט עלויות (תראה גם את איצטדיון טדי, ש - 21 שנה מחכה להשלמת היציע הדרומי
). בכל מקרה אני תקווה ואיחולים, שפרויקט הרכבת הקלה יצליח.
 

amit1270

New member
צריך להבחין בין שני דברים
לעניין עצם ההפעלה - בלית ברירה גם אני בעד שיחלו בהפעלה אפילו ללא עדיפות ברמזורים כי כל יום שעובר רק גורם עוד נזק לפרויקט ולתושבים וחייבים לשבור את הקרח. אגב, הפעלה בסייג לכך, שאין בעיות בטיחותיות (ואני לא מדבר כרגע על חשש מפח"ע, שזה עניין אחר). לעניין התקלות - מה שכתבת רק מחזק את טענתי, שהרי דנים בכך הרבה זמן והעניין כמעט ולא מתקדם ולכן כתבתי, שככלל - היה צריך לפתור את הבעיה בכללותה כבר מזמן, בין בהסכמה ובין בבוררות. בנראה שלעשות עבודה לא מלאה זו מחלה ישראלית, הנה כדוג' ירושלמית נוספת - פרויקט הארנה מתוכנן ל - 5000 מושבים עם אפשרות הרחבה ל - 10,000 בעתיד. זו לא חלמאות ? הרי לעשות את זה במכה אחת יחסוך לטווח ארוך לא מעט עלויות (תראה גם את איצטדיון טדי, ש - 21 שנה מחכה להשלמת היציע הדרומי
). בכל מקרה אני תקווה ואיחולים, שפרויקט הרכבת הקלה יצליח.
היציע הדרומי בטדי אמור להיות בבניה כבר השנה
ברור שעדיף לפתור אתכל הבעיות מראש, אבל צריך להיות ריאלי, ביחוד בפרויקט בעייתי כמו הרק"ל הירושלמית.
 

חייםש1

New member
הרכבת הקלה בי-ם תסע בלי עדיפות ברמזורים
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3523481,00.html הידד לחלמאות
התאריך 19.8 הוא גניבת דעת
הרי קיימות בעיות הרימזור (הצבת רמזורים) ובעיות בטיחות שפורסמו בשבוע שעבר, למרות מה שנאמר בכתבה - קשה לי להאמין, שמישהו אחראי ייתן אישור להפעלה תוך תיקון "על הדרך" של ענייני בטיחות, ועד כמה שאני מבין החלטת הבוררים לא התייחסה לנושא. ועם הסאבת והבטלנות, שהייתה עד היום בפרוייקט קשה לי להאמין, שדווקא בחודש הקרוב פתאום כל המערכת תעבוד סביב השעון. והלוואי שאתבדה !
 

down under

New member
הרכבת הקלה בי-ם תסע בלי עדיפות ברמזורים
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3523481,00.html הידד לחלמאות
ואני טוען שזה ממש לא כזה נורא
חד משמעי שלא. ראשית, היא תמיד אבל תמיד תמידי התמידים היא תגיע ראשונה לרמזור. בדיוק כמו אופנועים וקטנועים. שנית, המסילה עצמה תהיה פנויה שכן היא בנפרד מנתיבי המכוניות. אז בדיוק כפי שלקטנוע אין כמעט השפעה של משך הנסיעה בשל פקקים, כי הוא תמיד ראשון ברמזור, כך גם הרק"ל בירושלים. הנתיבים שלה, קרי המסילה, תהיה תמיד פנויה, וגם היא תמיד, לעולם ועד, תגיע ראשונה לרמזור. אחת הבעיות של המכוניות והמשאיות והאוטובוסים (היכן שאין מת"ץ/נת"ץ) הוא שאם יש עומס תנועה לא תמיד הם חולפים על פני הצומת בירוק הראשון. לעתים רק בירוק השני ואפילו בשלישי. שזה בזבוז זמן משווע.
 

amit1270

New member
ואני טוען שזה ממש לא כזה נורא
חד משמעי שלא. ראשית, היא תמיד אבל תמיד תמידי התמידים היא תגיע ראשונה לרמזור. בדיוק כמו אופנועים וקטנועים. שנית, המסילה עצמה תהיה פנויה שכן היא בנפרד מנתיבי המכוניות. אז בדיוק כפי שלקטנוע אין כמעט השפעה של משך הנסיעה בשל פקקים, כי הוא תמיד ראשון ברמזור, כך גם הרק"ל בירושלים. הנתיבים שלה, קרי המסילה, תהיה תמיד פנויה, וגם היא תמיד, לעולם ועד, תגיע ראשונה לרמזור. אחת הבעיות של המכוניות והמשאיות והאוטובוסים (היכן שאין מת"ץ/נת"ץ) הוא שאם יש עומס תנועה לא תמיד הם חולפים על פני הצומת בירוק הראשון. לעתים רק בירוק השני ואפילו בשלישי. שזה בזבוז זמן משווע.
 
ואני טוען שזה ממש לא כזה נורא
חד משמעי שלא. ראשית, היא תמיד אבל תמיד תמידי התמידים היא תגיע ראשונה לרמזור. בדיוק כמו אופנועים וקטנועים. שנית, המסילה עצמה תהיה פנויה שכן היא בנפרד מנתיבי המכוניות. אז בדיוק כפי שלקטנוע אין כמעט השפעה של משך הנסיעה בשל פקקים, כי הוא תמיד ראשון ברמזור, כך גם הרק"ל בירושלים. הנתיבים שלה, קרי המסילה, תהיה תמיד פנויה, וגם היא תמיד, לעולם ועד, תגיע ראשונה לרמזור. אחת הבעיות של המכוניות והמשאיות והאוטובוסים (היכן שאין מת"ץ/נת"ץ) הוא שאם יש עומס תנועה לא תמיד הם חולפים על פני הצומת בירוק הראשון. לעתים רק בירוק השני ואפילו בשלישי. שזה בזבוז זמן משווע.
אבל היא תצטרך להאט ולעצור לפני רוב הרמזורים.
ברור שזה יותר טוב מאשר לא לעבור ברמזור הראשון, אבל עדיפות ברמזורים משמעותה שאפילו אין צורך להאט.
 

amit1270

New member
אבל היא תצטרך להאט ולעצור לפני רוב הרמזורים.
ברור שזה יותר טוב מאשר לא לעבור ברמזור הראשון, אבל עדיפות ברמזורים משמעותה שאפילו אין צורך להאט.
וזה עדיין עדיף על המצב הקיים
או על דחייה של ההפעלה במספר חודשים לא ידוע (וכשיגיע המועד הבא ימצאו עוד תירוץ לדחות וחוזר חלילה). זה לא שוויתרו על העדיפות - המצב הזה הוא זמני, ואנחנו הירושלמים כבר מורגלים במצבים זמניים.
 

down under

New member
אבל היא תצטרך להאט ולעצור לפני רוב הרמזורים.
ברור שזה יותר טוב מאשר לא לעבור ברמזור הראשון, אבל עדיפות ברמזורים משמעותה שאפילו אין צורך להאט.
ברור שזה הכי טוב (עדיפות ברמזורים)
או כמו שאומרים עדיף להיות צעיר בריא ועשיר ונשוי לאשה יפה ומתחשבת מאשר זקן חולה ועני וערירי. אבל, אם המצב האופטימלי מקבל ציון 10 והמצב הנוכחי של התח"ץ בירושלים מקבל ציון של בין 3 ל-5 (ממוצע 4 [מתוך 10]) הרי שהמצב שיהיה בחודשים הראשונים, של העדר עדיפות לרק"ל ברמזורים, לפי דעתי הציון שלו הוא 7. שים לב, אפילו לא 6 (ש-6 זה ציון איכשהו עובר [וגם 6 עדיף בהרבה על החרטבונא הקיימת בעיר הבירה כיום]).
 

אורי404

New member
ברור שזה הכי טוב (עדיפות ברמזורים)
או כמו שאומרים עדיף להיות צעיר בריא ועשיר ונשוי לאשה יפה ומתחשבת מאשר זקן חולה ועני וערירי. אבל, אם המצב האופטימלי מקבל ציון 10 והמצב הנוכחי של התח"ץ בירושלים מקבל ציון של בין 3 ל-5 (ממוצע 4 [מתוך 10]) הרי שהמצב שיהיה בחודשים הראשונים, של העדר עדיפות לרק"ל ברמזורים, לפי דעתי הציון שלו הוא 7. שים לב, אפילו לא 6 (ש-6 זה ציון איכשהו עובר [וגם 6 עדיף בהרבה על החרטבונא הקיימת בעיר הבירה כיום]).
צריך להתחיל ממשהו
 

coral chan

New member
ואני טוען שזה ממש לא כזה נורא
חד משמעי שלא. ראשית, היא תמיד אבל תמיד תמידי התמידים היא תגיע ראשונה לרמזור. בדיוק כמו אופנועים וקטנועים. שנית, המסילה עצמה תהיה פנויה שכן היא בנפרד מנתיבי המכוניות. אז בדיוק כפי שלקטנוע אין כמעט השפעה של משך הנסיעה בשל פקקים, כי הוא תמיד ראשון ברמזור, כך גם הרק"ל בירושלים. הנתיבים שלה, קרי המסילה, תהיה תמיד פנויה, וגם היא תמיד, לעולם ועד, תגיע ראשונה לרמזור. אחת הבעיות של המכוניות והמשאיות והאוטובוסים (היכן שאין מת"ץ/נת"ץ) הוא שאם יש עומס תנועה לא תמיד הם חולפים על פני הצומת בירוק הראשון. לעתים רק בירוק השני ואפילו בשלישי. שזה בזבוז זמן משווע.
בהרבה צמתים הרכבים עולים על המסילות
וכאשר הצומת מלא, הרכבת נתקעת. וכשאין עדיפות ברמזור - היא תמשיך להיות תקועה למשך זמן רב. כמובן שעדיף רכבת לא מועדפת על פני כלום, אבל עדיין...
 

amit1270

New member
בהרבה צמתים הרכבים עולים על המסילות
וכאשר הצומת מלא, הרכבת נתקעת. וכשאין עדיפות ברמזור - היא תמשיך להיות תקועה למשך זמן רב. כמובן שעדיף רכבת לא מועדפת על פני כלום, אבל עדיין...
ומה גורם לך לחשוב שהעדפה ברמזור תפתור את זה?
בלי אכיפה מכוניות ימשיכו להיכנס לצומת לא פנוי והרכבת תמשיך להיתקע גם אם הרמזור שלה יהיה ירוק.
 

coral chan

New member
ומה גורם לך לחשוב שהעדפה ברמזור תפתור את זה?
בלי אכיפה מכוניות ימשיכו להיכנס לצומת לא פנוי והרכבת תמשיך להיתקע גם אם הרמזור שלה יהיה ירוק.
עדיפות ברמזורים משמעותו לא רק 'גל' של ירוק
בצמתים השונים, אלא תכנון נכון של מתי לשים אדום לכבישים אשר חוצים את המסילה, כך שלא יתקעו מכוניות על הפסים (מתן ירוק לכבישים אשר מקבילים למסילה כאשר הרכבת מתקרבת). הלא על זה כל המהומה? כי 'גל' ירוק היא מערכת שכבר קיימת (חיפה) וניתנת לביצוע בפחות מאשר כך וכך חודשים ארוכים ומסורבלים.
 

amit1270

New member
עדיפות ברמזורים משמעותו לא רק 'גל' של ירוק
בצמתים השונים, אלא תכנון נכון של מתי לשים אדום לכבישים אשר חוצים את המסילה, כך שלא יתקעו מכוניות על הפסים (מתן ירוק לכבישים אשר מקבילים למסילה כאשר הרכבת מתקרבת). הלא על זה כל המהומה? כי 'גל' ירוק היא מערכת שכבר קיימת (חיפה) וניתנת לביצוע בפחות מאשר כך וכך חודשים ארוכים ומסורבלים.
עדיין לא ברור לי איך זה ימנע חסימה
האם יהיה אור אדום ממושך מכל הכיוונים עד שהלחץ ישתחרר? יש לי הרגשה שזה לא יעבוד ככה.
 

raminec

New member
בהרבה צמתים הרכבים עולים על המסילות
וכאשר הצומת מלא, הרכבת נתקעת. וכשאין עדיפות ברמזור - היא תמשיך להיות תקועה למשך זמן רב. כמובן שעדיף רכבת לא מועדפת על פני כלום, אבל עדיין...
ממה שראיתי בפעם האחרונה שהייתי בירושלים
צומת צה"ל היא אחד הצמתים הבעיתיים בתוואי הרקלת. באופן קבוע רכבים נכנסים לתוך הצומת גם כאשר אין להם לאן להמשיך. כאשר הרקלת מקבלת ירוק היא אינה יכולה להיכנס לתוך הצומת התפוסה ובמהרה מתחיל נהג הרקלת לצפור לנהגי הרכב הפרטי עד אשר אלו מבינים שהם צריכים לפנות את הדרך. שום העדפה בצמתים לא תפתור בעיה מסוג זה. אם רוצים לפתור את הבעיה ולאפשר לרקלת נסיעה חלקה וללא עצירות מיותרות יהיו חייבים למצוא פתרון משמעותי ואולי אף קיצוני לבעיה של כניסה לתוך צמתים שאינם פנויים (אולי אפילו, רחמנא ליצלן, אכיפת החוק?). האם רקלת שעומדת בצומת עם העדפה ומקבלת אור ירוק אך הצומת אינה פנויה תגרום ל"תקיעת" הרמזור במצב של ירוק? כמה זמן לפני הגעתה לצומת תקבל הרקלת את האור הירוק? אולי צריך לתת לרקלת יותר זמן ירוק על מנת למנוע תפיסת הצומת על ידי רכבים פולשים?
 

cwen

New member
ממה שראיתי בפעם האחרונה שהייתי בירושלים
צומת צה"ל היא אחד הצמתים הבעיתיים בתוואי הרקלת. באופן קבוע רכבים נכנסים לתוך הצומת גם כאשר אין להם לאן להמשיך. כאשר הרקלת מקבלת ירוק היא אינה יכולה להיכנס לתוך הצומת התפוסה ובמהרה מתחיל נהג הרקלת לצפור לנהגי הרכב הפרטי עד אשר אלו מבינים שהם צריכים לפנות את הדרך. שום העדפה בצמתים לא תפתור בעיה מסוג זה. אם רוצים לפתור את הבעיה ולאפשר לרקלת נסיעה חלקה וללא עצירות מיותרות יהיו חייבים למצוא פתרון משמעותי ואולי אף קיצוני לבעיה של כניסה לתוך צמתים שאינם פנויים (אולי אפילו, רחמנא ליצלן, אכיפת החוק?). האם רקלת שעומדת בצומת עם העדפה ומקבלת אור ירוק אך הצומת אינה פנויה תגרום ל"תקיעת" הרמזור במצב של ירוק? כמה זמן לפני הגעתה לצומת תקבל הרקלת את האור הירוק? אולי צריך לתת לרקלת יותר זמן ירוק על מנת למנוע תפיסת הצומת על ידי רכבים פולשים?
יצטרכו לשים שם מצלמות
ולשים שילוט גדול לגבי העובדה שיש שם מצלמות. ופשוט לקנוס את כל מי שמצולם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה