הרעש של ה EL

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
צודק אשרי.

למה לעזזל מוציאים אוטובוסים בגלל
זיהום אויר אפשר לחשוב שהם מזהמים כמו 35 מכוניות
צודק אשרי.
מוציאים אוטובוסים ישנים ובמקומם מכניסים אוטובוסים שפחות מזהמים את האויר וזה טוב ויפה. אני מסכים עם מה שאשרי בתוכן ההודעה ולכן יש ללכת עד הסוף: גם לעודד תחבורה ציבורית במקום מכוניות ולטפל ברכבים עם זיהום אויר בשיעור גבוה וביניהם במשאיות השונות.
 
גם אני הייתי מעדיף את הSG

לגבי ה-SG אני גם חולק עליך
הייתי נוסע שנים באוטובוסים הללו, כל נסיעה - 50 דקות, כל יום ובד"כ גם נרדם... נכון, האוטובוסים רועשים מאוד, אין מה לומר, אבל הם לא הרעישו כך כשהיו צעירים. ונכון גם שהמושבים לא משהו, אבל בכ"ז הם מרווחים בהרבה מהמקבילה ה-O405, שלה אותם מושבים בדיוק, אגב... לגבי הכבדות - אני ממש לא מסכים! האוטובוסים הללו חזקים - 290 כו"ס, סוחבים מעולה, ורק בגלל הגיר המעפאן והרעש, יש תחושה שהם לא סוחבים. זה ממש לא נכון! עוד דבר שאני מאוד חולק עליו הוא המזגן - מהיכרותי רבת השנים עם כל הרכבים בדן, מדובר באוטובוסים עם המזגנים הכי חזקים שהורכבו עד היום! בקיץ, האוטובוס קריר, במידה ושני המזגנים פועלים כמובן, ואם תשב מתחת למפוחים (בסוף האוטובוס או בתחילתו) פשוט תקפא! לגבי ההתפרקות: זה לא סוד שההרכבה כאן לא משהו, כמו שזה גם לא סוד שהכבישים לא משהו, בעיקר בבת-ים, שם מתרכזת חלק גדול מפעילות המפרקיות, שצריכות לעתים להתמודד עם פסי האטה תמוהים, הגורמים נזק בלתי הפיך לאוטובוסים. עם זאת, המנוע עם כל הרעידות שלו, תרמו גם תרמו להתפרקות האוטובוסים הללו, כשהדבר ניכר במיוחד באחורי האוטובוס, או בחיבורים של המזגן בתקרה. מעבר לכך, ההזנחה שקיימת לדגם הזה, עקב השבתתו הקרובה נותנת אותותיה. בסה"כ, לא מדובר באחד הדגמים המוצלחים של דן, אך מדובר בדגם ששירת נאמנה שנים ארוכות, בתנאים מאוד קשים, ויש לו בהחלט נקודות זכות לא מעטות.
גם אני הייתי מעדיף את הSG
היה מאוד נוח להירדם בהם גם אף אחד לא היה בא לחפש אם משהו נרדם שם במכונות האלה יש בעיה שהרצועות של המדחס של היחידה האחורית עפות להם מהמקום כי אין להם מותחן בחלק מהמכונות פתרו את הבעיה בזה שאת המדחס של היחידה הקידמית העבירו קדימה והוא היה מופעל על ידי לחץ הדרואלי בNG עשו מדחס אחד לשתי הקרונות לפי דעתי פחות טוב אבל הSG מקררות מאוד טוב אבל נידרפלור שעובד מ9 עד 2 אם דלתות סגורות מקרר יותר טוב
 

oshri5917

New member
שאלות טכניות

לגבי ה-SG אני גם חולק עליך
הייתי נוסע שנים באוטובוסים הללו, כל נסיעה - 50 דקות, כל יום ובד"כ גם נרדם... נכון, האוטובוסים רועשים מאוד, אין מה לומר, אבל הם לא הרעישו כך כשהיו צעירים. ונכון גם שהמושבים לא משהו, אבל בכ"ז הם מרווחים בהרבה מהמקבילה ה-O405, שלה אותם מושבים בדיוק, אגב... לגבי הכבדות - אני ממש לא מסכים! האוטובוסים הללו חזקים - 290 כו"ס, סוחבים מעולה, ורק בגלל הגיר המעפאן והרעש, יש תחושה שהם לא סוחבים. זה ממש לא נכון! עוד דבר שאני מאוד חולק עליו הוא המזגן - מהיכרותי רבת השנים עם כל הרכבים בדן, מדובר באוטובוסים עם המזגנים הכי חזקים שהורכבו עד היום! בקיץ, האוטובוס קריר, במידה ושני המזגנים פועלים כמובן, ואם תשב מתחת למפוחים (בסוף האוטובוס או בתחילתו) פשוט תקפא! לגבי ההתפרקות: זה לא סוד שההרכבה כאן לא משהו, כמו שזה גם לא סוד שהכבישים לא משהו, בעיקר בבת-ים, שם מתרכזת חלק גדול מפעילות המפרקיות, שצריכות לעתים להתמודד עם פסי האטה תמוהים, הגורמים נזק בלתי הפיך לאוטובוסים. עם זאת, המנוע עם כל הרעידות שלו, תרמו גם תרמו להתפרקות האוטובוסים הללו, כשהדבר ניכר במיוחד באחורי האוטובוס, או בחיבורים של המזגן בתקרה. מעבר לכך, ההזנחה שקיימת לדגם הזה, עקב השבתתו הקרובה נותנת אותותיה. בסה"כ, לא מדובר באחד הדגמים המוצלחים של דן, אך מדובר בדגם ששירת נאמנה שנים ארוכות, בתנאים מאוד קשים, ויש לו בהחלט נקודות זכות לא מעטות.
שאלות טכניות
האם אפשר לעשות כך שEL SL SG יהיה להם נעילה על 50 קמ''ש שממילא ברוב הקווים רוב הדרך אסור לעבור את המהירות הזאת ואפילו להוסיף להן גיר כמה זה עולה 2.האם גיר נוסף גורם לאוטובוס להיות יותר איטי או שאין קשר 3.האם אפשר לשדרג אוטובוס שהוא יוכל לסוע עד 130 קמ''ש כמו בסקניות פעם
 

אורי404

New member
גיר נוסף - תלוי.

שאלות טכניות
האם אפשר לעשות כך שEL SL SG יהיה להם נעילה על 50 קמ''ש שממילא ברוב הקווים רוב הדרך אסור לעבור את המהירות הזאת ואפילו להוסיף להן גיר כמה זה עולה 2.האם גיר נוסף גורם לאוטובוס להיות יותר איטי או שאין קשר 3.האם אפשר לשדרג אוטובוס שהוא יוכל לסוע עד 130 קמ''ש כמו בסקניות פעם
גיר נוסף - תלוי.
זה תלוי ביחסי העברה של הגיר החדש ובמספר ההילוכים שלו. בקשר לסקניות, שמגיעות למהירות 130 קמ"ש. האם הן באמת יכלו להגיע למהירויות האלו? אני לא סגור על התשובה הזו, אך SU-ים וO303 בלי הגבלת מהירות מגיעים לאיזור ה 110 ויותר מזה בלי בעיה. סביר להניח שאוטובוס עם מנוע 420 כוחות סוס כמו חלק מהוולוואים בישראל יכול להגיע למהירויות האלו ובתנאי שפותחים את הנעילה.
 
גם SU ו O303 יכולים להגיע למהירות

גיר נוסף - תלוי.
זה תלוי ביחסי העברה של הגיר החדש ובמספר ההילוכים שלו. בקשר לסקניות, שמגיעות למהירות 130 קמ"ש. האם הן באמת יכלו להגיע למהירויות האלו? אני לא סגור על התשובה הזו, אך SU-ים וO303 בלי הגבלת מהירות מגיעים לאיזור ה 110 ויותר מזה בלי בעיה. סביר להניח שאוטובוס עם מנוע 420 כוחות סוס כמו חלק מהוולוואים בישראל יכול להגיע למהירויות האלו ובתנאי שפותחים את הנעילה.
גם SU ו O303 יכולים להגיע למהירות
הזאת בלי בעיה.
 
תשובות טכניות

שאלות טכניות
האם אפשר לעשות כך שEL SL SG יהיה להם נעילה על 50 קמ''ש שממילא ברוב הקווים רוב הדרך אסור לעבור את המהירות הזאת ואפילו להוסיף להן גיר כמה זה עולה 2.האם גיר נוסף גורם לאוטובוס להיות יותר איטי או שאין קשר 3.האם אפשר לשדרג אוטובוס שהוא יוכל לסוע עד 130 קמ''ש כמו בסקניות פעם
תשובות טכניות
1. כן. 2. אי אפשר להרכיב 2 גירים על אוטבוס. 3. כן.
 

cathay

New member
אולי משרד איכות הסביבה

לא יודע אם הרעש נובע מהגיר, אבל הוא
ללא ספק מגיע מהרצועות. בכל אופן, האוטו אכן כבד וחלש, המנוע מספק רק 200 כו"ס, חלש יותר אפילו מהמידיבוס הכי ישן של דן, שלא לדבר על שאר הדגמים. מאוחר יותר שודרג הדגם וקיבל מנוע בהספק של 260 כו"ס. אישית, איני מבין מה הקשר למשרד התחבורה לעניין. הרי המשרד לא עוקב אחרי כל אוטו ומקשיב לרעש. מה שקובע מבחינה חוקית, הוא שהרכבים עוברים טסט פעם בשנה, כאשר דן עורכים מדי זמן מה בדיקות תקופתיות לאוטובוסים. מבחינת נוחות, אני דווקא סבור כי האוטובוס די נוח לנוסע, ביחוד בגלל המושבים המצויינים שלו, והוא איננו צפוף במיוחד. מה שכן, לא מומלץ לעלות על EL בחורף, אלא אם כן רוצים לשבת עם המטריה גם בתוך האוטובוס.
אולי משרד איכות הסביבה
או עיריית תל אביב הרי המצב של הEL רק הולך ומחמיר- אני לא זוכר רעשים כאלה שהאוטובסים נכנסו לשרות לפני כעשר שנים היום פשוט אין EL שלא משמיע את רעש החריקה- וזה צורם ומפריע לתושבי תל אביב דן קיבלה זכיון להפעיל תח"צ בתל אביב וקיבלה סובסידיות ממשלתיות לרכישת צי אוטובוסים -על מנת לחסוך היא בחרה בגיר לא מתאים ולכן היא צריכה לזרז את החלפת הצי או לגרום לתיקוןהמפגע
 

orhen27

New member
לא מהר כל כך אבל כבר החלו להוריד EL

אולי משרד איכות הסביבה
או עיריית תל אביב הרי המצב של הEL רק הולך ומחמיר- אני לא זוכר רעשים כאלה שהאוטובסים נכנסו לשרות לפני כעשר שנים היום פשוט אין EL שלא משמיע את רעש החריקה- וזה צורם ומפריע לתושבי תל אביב דן קיבלה זכיון להפעיל תח"צ בתל אביב וקיבלה סובסידיות ממשלתיות לרכישת צי אוטובוסים -על מנת לחסוך היא בחרה בגיר לא מתאים ולכן היא צריכה לזרז את החלפת הצי או לגרום לתיקוןהמפגע
לא מהר כל כך אבל כבר החלו להוריד EL
לא ידוע אם בדן מתכננים להוריד אותם כל כך מהר אך כבר אפשר להגיד שחלק מהאוטובסים מסדרת EL 202 - האוטובוס הכי לא מוצלח בתולדות דן, כבר החלו לרדת מהכביש ואפשר להבין זאת כי המצב של האוטובוסים הללו פשוט לא יאומן - כל החלונות רועדים כאשר הוא עומד והרעש מחריש אוזניים יותר אפילו מה-SG. בחלק מה-EL החלו לרפד את כל המושבים באוטובוס מחדש מה שדיי מוזר לי. בקשר למזגנים של SG אז לפני כמה ימים נסעתי במיפרקית מסדרת ה-SG שמספרה הפנימי בדן הוא 350 ומערכת המיזוג שלה הייתה משונה במיוחד. חוץ מהפתחים הרגילים היו גם שני ריבועים קטנים לקראת החלונות - משהו שעוד לא ראיתי במפרקיות של דן. אני חייב לציין שהרעש שהאוטובוס הזה עושה הוא פשוט בלתי נסבל - חוץ מזה שהמושבים ב-SG ממש לא נוחים לעומת המושבים של המיפרקיות החדשות של דן מסדרת NG ששם הכיסאות נהדרות ונוחות מאוד לעומת ה-NG. השאלה שלי איך בדן חושבים שבשיא אוגוסט באמצע ת"א יתפקד ה-Lion's City עם פתחי מזגנים כאלו קטנים שבקושי מספיקים לאירופה? עוד תופעה שנתקלתי בה לאחרונה זה שגם ב-NL האחרונים של דן (הכחול-לבן עם החלונות הקטנות ומנוע יורו 4) הכניסו את הפס הצהוב בדלת האחורית של האוטובוס מה שפשוט גורם למלחמות בין הנהגים לנשים באוטובוס.
 
מה זה הפס הצהוב בדלת...

לא מהר כל כך אבל כבר החלו להוריד EL
לא ידוע אם בדן מתכננים להוריד אותם כל כך מהר אך כבר אפשר להגיד שחלק מהאוטובסים מסדרת EL 202 - האוטובוס הכי לא מוצלח בתולדות דן, כבר החלו לרדת מהכביש ואפשר להבין זאת כי המצב של האוטובוסים הללו פשוט לא יאומן - כל החלונות רועדים כאשר הוא עומד והרעש מחריש אוזניים יותר אפילו מה-SG. בחלק מה-EL החלו לרפד את כל המושבים באוטובוס מחדש מה שדיי מוזר לי. בקשר למזגנים של SG אז לפני כמה ימים נסעתי במיפרקית מסדרת ה-SG שמספרה הפנימי בדן הוא 350 ומערכת המיזוג שלה הייתה משונה במיוחד. חוץ מהפתחים הרגילים היו גם שני ריבועים קטנים לקראת החלונות - משהו שעוד לא ראיתי במפרקיות של דן. אני חייב לציין שהרעש שהאוטובוס הזה עושה הוא פשוט בלתי נסבל - חוץ מזה שהמושבים ב-SG ממש לא נוחים לעומת המושבים של המיפרקיות החדשות של דן מסדרת NG ששם הכיסאות נהדרות ונוחות מאוד לעומת ה-NG. השאלה שלי איך בדן חושבים שבשיא אוגוסט באמצע ת"א יתפקד ה-Lion's City עם פתחי מזגנים כאלו קטנים שבקושי מספיקים לאירופה? עוד תופעה שנתקלתי בה לאחרונה זה שגם ב-NL האחרונים של דן (הכחול-לבן עם החלונות הקטנות ומנוע יורו 4) הכניסו את הפס הצהוב בדלת האחורית של האוטובוס מה שפשוט גורם למלחמות בין הנהגים לנשים באוטובוס.
מה זה הפס הצהוב בדלת...
ולמה הוא גורם לבעיות
 

euronitzan

New member
חלק ממנגנון שנועד למנוע מהדלת

מה זה הפס הצהוב בדלת...
ולמה הוא גורם לבעיות
חלק ממנגנון שנועד למנוע מהדלת
להסגר ברגע שמישהו דורך על הפס הנ"ל - בעיקר כדי שהדלת לא תיסגר על היורדים מהאוטובוס. הבעיה מתחילה כאשר אנשים עומדים על הפס באופן קבוע => דלת לא נסגרת => אוטובוס לא נוסע.
 
אז לא הבנתי למה הוא כתב:

חלק ממנגנון שנועד למנוע מהדלת
להסגר ברגע שמישהו דורך על הפס הנ"ל - בעיקר כדי שהדלת לא תיסגר על היורדים מהאוטובוס. הבעיה מתחילה כאשר אנשים עומדים על הפס באופן קבוע => דלת לא נסגרת => אוטובוס לא נוסע.
אז לא הבנתי למה הוא כתב:
"מה שפשוט גורם למלחמות בין הנהגים לנשים באוטובוס" או שהשתמטה לו האל"ף...
 

euronitzan

New member
המשך ההוכחה:

אז לא הבנתי למה הוא כתב:
"מה שפשוט גורם למלחמות בין הנהגים לנשים באוטובוס" או שהשתמטה לו האל"ף...
המשך ההוכחה:
אוטו לא נוסע => נהג מתעצבן וצועק. => נוסע לא מבין למה צועקים עליו וצועק בחזרה. => מלחמת נוסעים ונהגים. מ.ש.ל
 

orhen27

New member
הוא לא צועק

חוצמזה שהנהג לא צריך לצעוק
הוא לא צועק
הוא לא צועק, פשוט בחלק מהאוטובוסים הנהג לא משתמש ברמקול שיש לו ולכן הוא צריך להרים את הקול כדי שהנוסעים ישמעו. אם הוא אומר חמישים לאף פעם והנוסעים לא מבינים אז הוא מתחיל להתעצבן אבל גם מרים את הקול שלו קצת אבל עדיין כל אדם רגיל היה עושה זאת.
 
אתה מעדיפף לנסוע באוטובוס עם

לא מהר כל כך אבל כבר החלו להוריד EL
לא ידוע אם בדן מתכננים להוריד אותם כל כך מהר אך כבר אפשר להגיד שחלק מהאוטובסים מסדרת EL 202 - האוטובוס הכי לא מוצלח בתולדות דן, כבר החלו לרדת מהכביש ואפשר להבין זאת כי המצב של האוטובוסים הללו פשוט לא יאומן - כל החלונות רועדים כאשר הוא עומד והרעש מחריש אוזניים יותר אפילו מה-SG. בחלק מה-EL החלו לרפד את כל המושבים באוטובוס מחדש מה שדיי מוזר לי. בקשר למזגנים של SG אז לפני כמה ימים נסעתי במיפרקית מסדרת ה-SG שמספרה הפנימי בדן הוא 350 ומערכת המיזוג שלה הייתה משונה במיוחד. חוץ מהפתחים הרגילים היו גם שני ריבועים קטנים לקראת החלונות - משהו שעוד לא ראיתי במפרקיות של דן. אני חייב לציין שהרעש שהאוטובוס הזה עושה הוא פשוט בלתי נסבל - חוץ מזה שהמושבים ב-SG ממש לא נוחים לעומת המושבים של המיפרקיות החדשות של דן מסדרת NG ששם הכיסאות נהדרות ונוחות מאוד לעומת ה-NG. השאלה שלי איך בדן חושבים שבשיא אוגוסט באמצע ת"א יתפקד ה-Lion's City עם פתחי מזגנים כאלו קטנים שבקושי מספיקים לאירופה? עוד תופעה שנתקלתי בה לאחרונה זה שגם ב-NL האחרונים של דן (הכחול-לבן עם החלונות הקטנות ומנוע יורו 4) הכניסו את הפס הצהוב בדלת האחורית של האוטובוס מה שפשוט גורם למלחמות בין הנהגים לנשים באוטובוס.
אתה מעדיפף לנסוע באוטובוס עם
ריפודים מלוכלכים עד קרועים? אני מניח שלא, ולכן דן מרפדת מחדש את המושבים, כדי שיהיה לך נוח לשבת עליהם.... זה קצת יותר זול מלקנות אוטובוס חדש.
 

shuky1

New member
באם אתה שומע חריקה, אז סביר-->

הרעש של ה EL
משרדי שוכן על צומת עם הרבה מאוד תנועת אוטובוסים של דן (בהצתלבות של קינג גורג ודיזנגוף) שמתי לב שתחילת הנסיעה (אני חושב המעבר בין הילוך 1 ל 2) של כמעט כל האוטובוסים מסוג EL וחלק מסדרת ה SG מלווה ברעש מצמרר של חריקה. אולי פחות שמים לב לרעש ברחוב אך מהבניינים הסמוכים הרעש מאוד בולט,יוצא דופן ומפריע. מישהוא אמר לי שמקור הרעש הוא בתיבת ההילוכים שדן הזמינה בזמנו ושלא התאים למנוע ולאופי הפעילות. עם הזמן דן פשוט השלימו עם רעש החריקה ומשרד התחבורה לא הורה לדן לתקן את המטרד. שאלתי היא : האם הסיפור נכון? ונעשה משיקולים כספיים.?כמה זמן צי ה EL משרת בדן ועוד כמה זמן נשאר לו?
באם אתה שומע חריקה, אז סביר-->
להניח שמקור הרעש הוא ברצועות הגומי שעל המנוע. או שאינם מתוחות מספיק או שלא כל כך מאוזנות. בדרך כלל קצת גרפיט פותר את הבעיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה