השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה

מצב
הנושא נעול.

yehuda7K

New member
השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה

השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה
"... הנקמה של השר הזועם על ההשפלה מבית לא איחרה לבוא. די היה במסר חד משמעי שהועבר ללשכת ראש הממשלה, כדי להעיף בתוך שניות את שני סעיפי "הפוטש" מדו"ח טרכטנברג. כץ לא עצר בכך: בזה אחר זה הושמטו מפרק התחבורה של יישום דו"ח הוועדה כל סעיפי הרפורמה הצרכנית העמוקה שתוכננה בענף התחבורה הציבורית בישראל. בין היתר, דובר בהוצאת כלל קווי האוטובוסים של אגד ודן למכרזים פתוחים וכן שדרוג התחבורה באוטובוסים בכל הארץ והוזלתה, ..." http://www.themarker.com/dynamo/1.1594999 יהודה
 

אוהד11

New member
ה
של כ"ץ הוא
תנין הכל שיקולים פוליטיים

השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה
"... הנקמה של השר הזועם על ההשפלה מבית לא איחרה לבוא. די היה במסר חד משמעי שהועבר ללשכת ראש הממשלה, כדי להעיף בתוך שניות את שני סעיפי "הפוטש" מדו"ח טרכטנברג. כץ לא עצר בכך: בזה אחר זה הושמטו מפרק התחבורה של יישום דו"ח הוועדה כל סעיפי הרפורמה הצרכנית העמוקה שתוכננה בענף התחבורה הציבורית בישראל. בין היתר, דובר בהוצאת כלל קווי האוטובוסים של אגד ודן למכרזים פתוחים וכן שדרוג התחבורה באוטובוסים בכל הארץ והוזלתה, ..." http://www.themarker.com/dynamo/1.1594999 יהודה
ה
של כ"ץ הוא
תנין הכל שיקולים פוליטיים
ולא שיקולים ענייניים וטובת הציבור
 

amit1270

New member
למיש הרבה פוליטיקה

ה
של כ"ץ הוא
תנין הכל שיקולים פוליטיים
ולא שיקולים ענייניים וטובת הציבור
למיש הרבה פוליטיקה
אבל אי אפשר לומר שהשר מתעלם מטובת הציבור. אם כבר מישהו מתעלם זה האוצר.
 

846

Active member
החלק התחבורתי הנוגע לאגד ודן

השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה
"... הנקמה של השר הזועם על ההשפלה מבית לא איחרה לבוא. די היה במסר חד משמעי שהועבר ללשכת ראש הממשלה, כדי להעיף בתוך שניות את שני סעיפי "הפוטש" מדו"ח טרכטנברג. כץ לא עצר בכך: בזה אחר זה הושמטו מפרק התחבורה של יישום דו"ח הוועדה כל סעיפי הרפורמה הצרכנית העמוקה שתוכננה בענף התחבורה הציבורית בישראל. בין היתר, דובר בהוצאת כלל קווי האוטובוסים של אגד ודן למכרזים פתוחים וכן שדרוג התחבורה באוטובוסים בכל הארץ והוזלתה, ..." http://www.themarker.com/dynamo/1.1594999 יהודה
החלק התחבורתי הנוגע לאגד ודן
הוצא מהתכנית כיוון שבכל מיקרה יש לאגד ודן הסכמים עם המדינה עד 2020 ובכל מיקרה יש תוכנית למכרזים מסודרת, ההמלצות של הועדה היו יותר פופוליסטיות מאשר בעלות תוכן אמיתי. הועדה התייחסה לתח"צ כאליו לא נעשה כלום ב63 שנה האחרונות בו בזמן שאנחנו בתהליך של רפורמה במשך כעשור.
 

yehuda7K

New member
אם חשוב,הממשלה יכולה לכופף את אגד ודן

החלק התחבורתי הנוגע לאגד ודן
הוצא מהתכנית כיוון שבכל מיקרה יש לאגד ודן הסכמים עם המדינה עד 2020 ובכל מיקרה יש תוכנית למכרזים מסודרת, ההמלצות של הועדה היו יותר פופוליסטיות מאשר בעלות תוכן אמיתי. הועדה התייחסה לתח"צ כאליו לא נעשה כלום ב63 שנה האחרונות בו בזמן שאנחנו בתהליך של רפורמה במשך כעשור.
אם חשוב,הממשלה יכולה לכופף את אגד ודן
אבל אם לדעתך אין צורך בכך כי "ההמלצות של הועדה היו יותר פופוליסטיות מאשר בעלות תוכן אמיתי. הועדה התייחסה לתח"צ כאליו לא נעשה כלום ב63 שנה האחרונות בו בזמן שאנחנו בתהליך של רפורמה במשך כעשור." אנא נמק ופרט. יהודה
 

846

Active member
הוועדה ממליצה בגדול לשפר את התח"צ ומתעלמת

אם חשוב,הממשלה יכולה לכופף את אגד ודן
אבל אם לדעתך אין צורך בכך כי "ההמלצות של הועדה היו יותר פופוליסטיות מאשר בעלות תוכן אמיתי. הועדה התייחסה לתח"צ כאליו לא נעשה כלום ב63 שנה האחרונות בו בזמן שאנחנו בתהליך של רפורמה במשך כעשור." אנא נמק ופרט. יהודה
הוועדה ממליצה בגדול לשפר את התח"צ ומתעלמת
מהעובדה שהתח"צ נמצאת כבר כעשר שנים בתהליך של שיפור ע"י רפורמה, הכנסת חברות נוספות, הורדת תעריפים והגברת הבקרה התפעולית על כל החברות. זה פופוליסטי להגיד שצריך להוציא את כל הקווים למכרז, זה תמיד ישמע ויראה טוב אבל זה לא ממש מעשי במיוחד כשיש הסכמים חתומים ויש כבר מתווה לרפורמה שמשמעותו הוצאת קווים נוספים למכרזים.
 

oschlick

New member
בעיני זה פופוליסטי להגיד כל דבר בזכות הוצאת

הוועדה ממליצה בגדול לשפר את התח"צ ומתעלמת
מהעובדה שהתח"צ נמצאת כבר כעשר שנים בתהליך של שיפור ע"י רפורמה, הכנסת חברות נוספות, הורדת תעריפים והגברת הבקרה התפעולית על כל החברות. זה פופוליסטי להגיד שצריך להוציא את כל הקווים למכרז, זה תמיד ישמע ויראה טוב אבל זה לא ממש מעשי במיוחד כשיש הסכמים חתומים ויש כבר מתווה לרפורמה שמשמעותו הוצאת קווים נוספים למכרזים.
בעיני זה פופוליסטי להגיד כל דבר בזכות הוצאת
קווים למכרז. כי זה נובע מתפישת התחבורה הציבורית כמנוע להפקת רווחים ולא כשירות ליצירת רווחה.
 

846

Active member
מסכים איתך, "הפרטה" או תחרות לא תמיד

בעיני זה פופוליסטי להגיד כל דבר בזכות הוצאת
קווים למכרז. כי זה נובע מתפישת התחבורה הציבורית כמנוע להפקת רווחים ולא כשירות ליצירת רווחה.
מסכים איתך, "הפרטה" או תחרות לא תמיד
מועילה לציבור, בטח לא בשרות חיוני כמו תח"צ.
 

oschlick

New member
הפרטה היא צעד שטחי מאוד שנועד להגדיל את

מסכים איתך, "הפרטה" או תחרות לא תמיד
מועילה לציבור, בטח לא בשרות חיוני כמו תח"צ.
הפרטה היא צעד שטחי מאוד שנועד להגדיל את
הכנסות בעל השליטה החדש בחברה ולהקטין את מחויבות הממשלה לאזרחיה. הממשלה יודעת לנהל את סיירת מטכ''ל, הממשלה יודעת לנהל גם חברות ממשלתיות.
 

אורי404

New member
מסכים בריישא. פחות בסייפא

הפרטה היא צעד שטחי מאוד שנועד להגדיל את
הכנסות בעל השליטה החדש בחברה ולהקטין את מחויבות הממשלה לאזרחיה. הממשלה יודעת לנהל את סיירת מטכ''ל, הממשלה יודעת לנהל גם חברות ממשלתיות.
מסכים בריישא. פחות בסייפא
אכן יצא, שההפרטות יצרו מצב של עושר בקרב בעלי ההון. לעומת זאת הרעת התנאים באופן משמעותי בקרב עובדים רבים, כאשר בחלק מהמקרים מדובר בתנאים לא תנאים. מה גם, שהממשלה מעניקה גופים שונים במחיר מתנה ופחות במחיר הריאלי/הפוטנציאלי הראוי. האם הממשלה יודעת לנהל חברות ממשלתיות? בזה אני לא בטוח. לא חסרה חוסר יעילות בקרב ארגונים ציבוריים שונים. כל זה מביא אותי לא לתמוך בהפרטות, מהסוג הזה, שכתבתי. אבל גם בטח, שלסלוד מוסר יעילות משווע בארגונים ציבוריים שונים. במקום זה היה משמח לראות מצב אחר, שבו העובד מתפרנס בכבוד, גם אם הוא עובד בחברה פרטית. בגופים ציבוריים, גם נדרשת יעילות מה, לעומת המצב של עובדים, שתרומתם מוטלת בספק.
 

oschlick

New member
אם יש בעיות של כוח אדם בחברות ממשלתיות

מסכים בריישא. פחות בסייפא
אכן יצא, שההפרטות יצרו מצב של עושר בקרב בעלי ההון. לעומת זאת הרעת התנאים באופן משמעותי בקרב עובדים רבים, כאשר בחלק מהמקרים מדובר בתנאים לא תנאים. מה גם, שהממשלה מעניקה גופים שונים במחיר מתנה ופחות במחיר הריאלי/הפוטנציאלי הראוי. האם הממשלה יודעת לנהל חברות ממשלתיות? בזה אני לא בטוח. לא חסרה חוסר יעילות בקרב ארגונים ציבוריים שונים. כל זה מביא אותי לא לתמוך בהפרטות, מהסוג הזה, שכתבתי. אבל גם בטח, שלסלוד מוסר יעילות משווע בארגונים ציבוריים שונים. במקום זה היה משמח לראות מצב אחר, שבו העובד מתפרנס בכבוד, גם אם הוא עובד בחברה פרטית. בגופים ציבוריים, גם נדרשת יעילות מה, לעומת המצב של עובדים, שתרומתם מוטלת בספק.
אם יש בעיות של כוח אדם בחברות ממשלתיות
אפשר לפתור את זה ללא הפרטה ע''י העברת עובדים מתפקידם ואפילו פיטורי חלק מהם. זה עדיף על הפיכת כולם לעובדי קבלן בחברה פרטית
 

אורי404

New member
כנראה, זה לא קל, כמו שאתה אומר

אם יש בעיות של כוח אדם בחברות ממשלתיות
אפשר לפתור את זה ללא הפרטה ע''י העברת עובדים מתפקידם ואפילו פיטורי חלק מהם. זה עדיף על הפיכת כולם לעובדי קבלן בחברה פרטית
כנראה, זה לא קל, כמו שאתה אומר
קצרה היריעה מלפרט את החוסר יעילות בארגונים ציבוריים שונים. אמן, שהמצב היה תקני על עובדי ציבור, המשרתים נאמנה, שתהיה להם הצדקה לכך, שהם עובדים בכבוד ולכן שיזכו לפרנסה בכבוד.
 

orensaab

New member
כח אדם בחברות ממשלתיות ומשרדי ממשלה

אם יש בעיות של כוח אדם בחברות ממשלתיות
אפשר לפתור את זה ללא הפרטה ע''י העברת עובדים מתפקידם ואפילו פיטורי חלק מהם. זה עדיף על הפיכת כולם לעובדי קבלן בחברה פרטית
כח אדם בחברות ממשלתיות ומשרדי ממשלה
רוב רובם של עובדי החברות הממשלתיות מאוגדים בוועדי עובדים. הבעיה, שמנגנון הקביעות ומנגנונים נוספים, מאפשרים כיום לוועדים יכולת לגרום נזקים גדולים לציבור. עובד חברה ממשלתית או משרד ממשלתי שעושה נגד הציבור, אינו יעיל בעבודתו או אפילו עובר על חוקי המדינה במקרים מסוימים, לא יכול להיות מוזז מתפקידו או מפוטר. אם ינסו לעשות כן, תהיה השבתה מיידית, עיצומים, שיבושים ונזק. זה בולט מאוד במשרד התחבורה ובחברות הממשלתיות הרלוונטיות, כי אז הציבור נפגע מיד. הדבר מוביל במקרים מסוימים לתופעת "עבד כי ימלוך". הגיעה העת לצילור שינוי חקיקה, שיגן מחד על העובד אם בשירות המדינה ואם במגזר הפרטי, ומנגד ימנע אפשרות של נזקים עצומים הנגרמים על ידי עובדים המסורים לעצמם ולא לציבור אותו הם משרתים. אורן
 

oschlick

New member
מה זאת אומרת "תהיה השבתה מיידית"? מה, אין

כח אדם בחברות ממשלתיות ומשרדי ממשלה
רוב רובם של עובדי החברות הממשלתיות מאוגדים בוועדי עובדים. הבעיה, שמנגנון הקביעות ומנגנונים נוספים, מאפשרים כיום לוועדים יכולת לגרום נזקים גדולים לציבור. עובד חברה ממשלתית או משרד ממשלתי שעושה נגד הציבור, אינו יעיל בעבודתו או אפילו עובר על חוקי המדינה במקרים מסוימים, לא יכול להיות מוזז מתפקידו או מפוטר. אם ינסו לעשות כן, תהיה השבתה מיידית, עיצומים, שיבושים ונזק. זה בולט מאוד במשרד התחבורה ובחברות הממשלתיות הרלוונטיות, כי אז הציבור נפגע מיד. הדבר מוביל במקרים מסוימים לתופעת "עבד כי ימלוך". הגיעה העת לצילור שינוי חקיקה, שיגן מחד על העובד אם בשירות המדינה ואם במגזר הפרטי, ומנגד ימנע אפשרות של נזקים עצומים הנגרמים על ידי עובדים המסורים לעצמם ולא לציבור אותו הם משרתים. אורן
מה זאת אומרת "תהיה השבתה מיידית"? מה, אין
בית דין לעבודה? אין יכולת הדברות בין העובדים למנהלים?
 

ארזS

New member
עופר, נראה לי שאתה לא מבין היכן אתה חי...

מה זאת אומרת "תהיה השבתה מיידית"? מה, אין
בית דין לעבודה? אין יכולת הדברות בין העובדים למנהלים?
עופר, נראה לי שאתה לא מבין היכן אתה חי...
 

orensaab

New member
בית דין לעבודה ?

מה זאת אומרת "תהיה השבתה מיידית"? מה, אין
בית דין לעבודה? אין יכולת הדברות בין העובדים למנהלים?
בית דין לעבודה ?
מה קרה ברכבת עם השבתות מיידיות על ידי הוועד, וביזוי בית הדין לעבודה ? מדובר בועד שאיני בטוח שהוא בכלל מעונין להדבר. משרד התחבורה הושבת בעבר מהיום למחר בעקבות הודעה לבעל תפקיד "פשלונר" באגף הרכב כי הוא יועבר מתפקידו בתוך מספר חודשים. מדובר במקרה שקרה לפני כשש שנים. הוועד לא ניסה להדבר עם הנהלת משרד התחבורה, לא פנה להסתדרות להכריז על סכסוך עבודה וגם לא פנה לבית הדין לעבודה. באותו מקרה, ההשבתה הסתיימה תוך יום אחד והמשא ומתן הסתיים בקביעה של בית הדין המחייבת את העברת העובד מתפקידו. כיום יש בעל תפקיד מקביל המשחק במשחק של "עבד כי ימלוך". הנהלת המשרד והיועצים המשפטיים "מתים" להפטר ממנו, מכיוון שהוא עושה באמת מה שבא לו. עד כדי כך מדובר בענין מהותי, שעניינו נדון בועדת זליכה, לדיון המקדים במשרד התחבורה הוא לא הוזמן ולאחר שהגיע למרות שלא הוזמן הוא סולק מהחדר. נכון להיום, לא ניתן לעשות שום דבר...בגלל הגנת הוועד.
 

אורי404

New member
פרופסור ירון זליכה

בית דין לעבודה ?
מה קרה ברכבת עם השבתות מיידיות על ידי הוועד, וביזוי בית הדין לעבודה ? מדובר בועד שאיני בטוח שהוא בכלל מעונין להדבר. משרד התחבורה הושבת בעבר מהיום למחר בעקבות הודעה לבעל תפקיד "פשלונר" באגף הרכב כי הוא יועבר מתפקידו בתוך מספר חודשים. מדובר במקרה שקרה לפני כשש שנים. הוועד לא ניסה להדבר עם הנהלת משרד התחבורה, לא פנה להסתדרות להכריז על סכסוך עבודה וגם לא פנה לבית הדין לעבודה. באותו מקרה, ההשבתה הסתיימה תוך יום אחד והמשא ומתן הסתיים בקביעה של בית הדין המחייבת את העברת העובד מתפקידו. כיום יש בעל תפקיד מקביל המשחק במשחק של "עבד כי ימלוך". הנהלת המשרד והיועצים המשפטיים "מתים" להפטר ממנו, מכיוון שהוא עושה באמת מה שבא לו. עד כדי כך מדובר בענין מהותי, שעניינו נדון בועדת זליכה, לדיון המקדים במשרד התחבורה הוא לא הוזמן ולאחר שהגיע למרות שלא הוזמן הוא סולק מהחדר. נכון להיום, לא ניתן לעשות שום דבר...בגלל הגנת הוועד.
פרופסור ירון זליכה
פרופסור זליכה הוציא לאחרונה ספר מעניין, שאני ממליץ עליו: "שינוי בהרגלי הצריכה". בין היתר הספר מתייחס בחוסר יעילות במשרדי הממשלה ובחברות ממשלתיות שונות ולא רק על זה, אלא גם על תחומים אחרים, ביניהם עבודות של עובדי קבלן.
 

אורי404

New member
לכל מלה.

כח אדם בחברות ממשלתיות ומשרדי ממשלה
רוב רובם של עובדי החברות הממשלתיות מאוגדים בוועדי עובדים. הבעיה, שמנגנון הקביעות ומנגנונים נוספים, מאפשרים כיום לוועדים יכולת לגרום נזקים גדולים לציבור. עובד חברה ממשלתית או משרד ממשלתי שעושה נגד הציבור, אינו יעיל בעבודתו או אפילו עובר על חוקי המדינה במקרים מסוימים, לא יכול להיות מוזז מתפקידו או מפוטר. אם ינסו לעשות כן, תהיה השבתה מיידית, עיצומים, שיבושים ונזק. זה בולט מאוד במשרד התחבורה ובחברות הממשלתיות הרלוונטיות, כי אז הציבור נפגע מיד. הדבר מוביל במקרים מסוימים לתופעת "עבד כי ימלוך". הגיעה העת לצילור שינוי חקיקה, שיגן מחד על העובד אם בשירות המדינה ואם במגזר הפרטי, ומנגד ימנע אפשרות של נזקים עצומים הנגרמים על ידי עובדים המסורים לעצמם ולא לציבור אותו הם משרתים. אורן
לכל מלה.
 

yehuda7K

New member
ההפרטה היא צעד עמוק וחיובי

הפרטה היא צעד שטחי מאוד שנועד להגדיל את
הכנסות בעל השליטה החדש בחברה ולהקטין את מחויבות הממשלה לאזרחיה. הממשלה יודעת לנהל את סיירת מטכ''ל, הממשלה יודעת לנהל גם חברות ממשלתיות.
ההפרטה היא צעד עמוק וחיובי
הממשלה לא יודעת לנהל כלום, חוץ אולי מכמה יוצאי דופן. כמעט כל דבר שהממשלה עושה הוא לקוי ו \ או בזבזני. סירת מטכ"ל היא דוגמא לא טובה מכיון שאינה כלכלית. אף אחד לא מודד אותה במונחים של תפוקה מול השקעה. בגדול, הפרטה היא תמיד חיובית אלא שמתעוררת בעית הפיקוח על הזוכה בחברה המופרטת. עדיין, עם המגרעות של הפרטה, היא הרבה יותר טובה מהסיאוב והרקבון של פעילות ממשלתית. יהודה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה