השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה

מצב
הנושא נעול.

ארזS

New member
כן, בטח, ממש צעד עמוק וחיובי... [
]

ההפרטה היא צעד עמוק וחיובי
הממשלה לא יודעת לנהל כלום, חוץ אולי מכמה יוצאי דופן. כמעט כל דבר שהממשלה עושה הוא לקוי ו \ או בזבזני. סירת מטכ"ל היא דוגמא לא טובה מכיון שאינה כלכלית. אף אחד לא מודד אותה במונחים של תפוקה מול השקעה. בגדול, הפרטה היא תמיד חיובית אלא שמתעוררת בעית הפיקוח על הזוכה בחברה המופרטת. עדיין, עם המגרעות של הפרטה, היא הרבה יותר טובה מהסיאוב והרקבון של פעילות ממשלתית. יהודה
כן, בטח, ממש צעד עמוק וחיובי... [
]
כל כך חיובי עד כדי כך שהאצבע בחברת החשמל עדיין על השאלטר... ובעברית: חכמים על חלשים [כן, חלשים!!! אגד ודן המונופוליסטיים עדיין חלשים לעומת חברת החשמל והנמלי]. זה היה יכול אולי להיות טוב אם היו עושים תחרות אמיתית, כפי שהובטח שיהיה, אך בפועל הכל חארטה ועבודה בעיניים.
 

yehuda7K

New member
הדוגמאות שלך דווקא מעידות על הצורך בהפרטה

כן, בטח, ממש צעד עמוק וחיובי... [
]
כל כך חיובי עד כדי כך שהאצבע בחברת החשמל עדיין על השאלטר... ובעברית: חכמים על חלשים [כן, חלשים!!! אגד ודן המונופוליסטיים עדיין חלשים לעומת חברת החשמל והנמלי]. זה היה יכול אולי להיות טוב אם היו עושים תחרות אמיתית, כפי שהובטח שיהיה, אך בפועל הכל חארטה ועבודה בעיניים.
הדוגמאות שלך דווקא מעידות על הצורך בהפרטה
 

ארזS

New member
המשך לתגובה שברחה לי באמצע...

והיכן קראת או ממה הבנת
שאני נגד הפרטה?
המשך לתגובה שברחה לי באמצע...
והאם אתה חושב שניתן לעשות הפרטה בחברת החשמל? ומכיוון שברור שצריך אך זה בלתי ניתן לביצוע בלי החשכה כללית של מדינת ישראל, זה מצדיק שוב את מה שכתבתי בתגובה הקודמת : הממשלה חכמה על חלשים... ושוב: לא אמרתי שלא צריך לעשות. אמרתי וחוזר ואומר שצריך לעשות, וצריך לחשוב לפני שעושים מה עושים ואיך עושים, וכשעושים אז לעשות את מה שצריך לעשות ולא לעבוד על הציבור בעיניים. כי בכל הרפורמה בתחבורה הציבורית, שזה נושא הפורום הזה, עשו המון רעש וצלצולים תוך כדי פגיעה בחלשים.
 

alantan

New member
בהחלט ניתן

המשך לתגובה שברחה לי באמצע...
והאם אתה חושב שניתן לעשות הפרטה בחברת החשמל? ומכיוון שברור שצריך אך זה בלתי ניתן לביצוע בלי החשכה כללית של מדינת ישראל, זה מצדיק שוב את מה שכתבתי בתגובה הקודמת : הממשלה חכמה על חלשים... ושוב: לא אמרתי שלא צריך לעשות. אמרתי וחוזר ואומר שצריך לעשות, וצריך לחשוב לפני שעושים מה עושים ואיך עושים, וכשעושים אז לעשות את מה שצריך לעשות ולא לעבוד על הציבור בעיניים. כי בכל הרפורמה בתחבורה הציבורית, שזה נושא הפורום הזה, עשו המון רעש וצלצולים תוך כדי פגיעה בחלשים.
בהחלט ניתן
בבריטניה יש הפרדה בין שיווק החשמל (שבו אתה כצרכן בוחר עם מי ללכת) ובין הייצור (תחנות שבבעלות חברות שונות). הרשת היא אחידה, אבל אתה עושה חוזה עם משווק. יש תעריפים רבים - אפשר גם להקפיא את התעריף אם חושבים שהתעריף הנוכחי צפוי לעלות. אפשר לשלם פרמיה ולדרוש שהחשמל שצורכים יהיה ממקור מתחדש ("ירוק"). אגב, הדבר היה יכול להיות פתרון טוב לסוגיית החשמל ה-"כשר" - מי שרוצה תחנה שאינה פועלת בשבת שישלם פרמיה מסויימת ויתקשר עם תעריף שקונה חשמל רק מתחנות כח שומרות שבת.
 

ארזS

New member
חביבי אתה חי בעולם אחר

בהחלט ניתן
בבריטניה יש הפרדה בין שיווק החשמל (שבו אתה כצרכן בוחר עם מי ללכת) ובין הייצור (תחנות שבבעלות חברות שונות). הרשת היא אחידה, אבל אתה עושה חוזה עם משווק. יש תעריפים רבים - אפשר גם להקפיא את התעריף אם חושבים שהתעריף הנוכחי צפוי לעלות. אפשר לשלם פרמיה ולדרוש שהחשמל שצורכים יהיה ממקור מתחדש ("ירוק"). אגב, הדבר היה יכול להיות פתרון טוב לסוגיית החשמל ה-"כשר" - מי שרוצה תחנה שאינה פועלת בשבת שישלם פרמיה מסויימת ויתקשר עם תעריף שקונה חשמל רק מתחנות כח שומרות שבת.
חביבי אתה חי בעולם אחר
ואם זה לא היה כה עצוב זה היה מצחיק... אולי הנינים שלי יזכו לרפורמה בחברת החשמל וזאת אחרי שהנכדים יסבלו במשך שנים מחשיכה...
 

alantan

New member
בסופו של דבר זה יקרה

חביבי אתה חי בעולם אחר
ואם זה לא היה כה עצוב זה היה מצחיק... אולי הנינים שלי יזכו לרפורמה בחברת החשמל וזאת אחרי שהנכדים יסבלו במשך שנים מחשיכה...
בסופו של דבר זה יקרה
גם המונופולים האחרים במשק חשבו שיחזיקו את כולם בביצים לעד. כל כמה זמן נוצרים תנאים פוליטיים בשלים לשינויים, גם בגופים החזקים ביותר...
 

ארזS

New member
השאלה היא

בסופו של דבר זה יקרה
גם המונופולים האחרים במשק חשבו שיחזיקו את כולם בביצים לעד. כל כמה זמן נוצרים תנאים פוליטיים בשלים לשינויים, גם בגופים החזקים ביותר...
השאלה היא
מתי יגיע הבסופו של דבר הזה ? ... כשהנינים שלי יגדלו או אולי כשהנינים שלהם ?
 

טשאפק

New member
מה זה נותן לצרכן?

בהחלט ניתן
בבריטניה יש הפרדה בין שיווק החשמל (שבו אתה כצרכן בוחר עם מי ללכת) ובין הייצור (תחנות שבבעלות חברות שונות). הרשת היא אחידה, אבל אתה עושה חוזה עם משווק. יש תעריפים רבים - אפשר גם להקפיא את התעריף אם חושבים שהתעריף הנוכחי צפוי לעלות. אפשר לשלם פרמיה ולדרוש שהחשמל שצורכים יהיה ממקור מתחדש ("ירוק"). אגב, הדבר היה יכול להיות פתרון טוב לסוגיית החשמל ה-"כשר" - מי שרוצה תחנה שאינה פועלת בשבת שישלם פרמיה מסויימת ויתקשר עם תעריף שקונה חשמל רק מתחנות כח שומרות שבת.
מה זה נותן לצרכן?
הרי רשת ההולכה היא רשת יחידה, זה לא שבאותו רחוב יעברו כמה כבלי חשמל שונים. בתחום הזה יש מונופול טבעי. אז מה זה עוזר לצרכן שהמשווק הוא יעיל במיוחד, בהנחה שאמנם השוק הפרטי הוא יותר יעיל? עלויות השיווק (מה זה אומר? התקנת מונים ושליחת חשבונות?) אינן רכיב משמעותי בחשמל, לעומת הייצור ותחזוקת הרשת. היעילות עלולה להתבטא בדרכים יותר מתוחכמות להוציא כסף מהצרכן, מומחיות ידועה של חברות הסלולר הפרטיות וגם של תאגידי המים הפרטיים בישראל.
 

alantan

New member
רשת ההולכה היא אומנם מונופול

מה זה נותן לצרכן?
הרי רשת ההולכה היא רשת יחידה, זה לא שבאותו רחוב יעברו כמה כבלי חשמל שונים. בתחום הזה יש מונופול טבעי. אז מה זה עוזר לצרכן שהמשווק הוא יעיל במיוחד, בהנחה שאמנם השוק הפרטי הוא יותר יעיל? עלויות השיווק (מה זה אומר? התקנת מונים ושליחת חשבונות?) אינן רכיב משמעותי בחשמל, לעומת הייצור ותחזוקת הרשת. היעילות עלולה להתבטא בדרכים יותר מתוחכמות להוציא כסף מהצרכן, מומחיות ידועה של חברות הסלולר הפרטיות וגם של תאגידי המים הפרטיים בישראל.
רשת ההולכה היא אומנם מונופול
אבל תחת פיקוח של ofgem, שזה המשרד לשווקי גז וחשמל. ofgem גם פועל לכיוון של פירוק רשת ההולכה לאיזורים ולשיטת הזכיונות. הייצור הוא על ידי תחנות חשמל פרטיות שונות. האם כתוצאה מכך החשמל זול יותר? אינני יודע. אבל מנגד אין לגוף אחד כח להטיל את אימתו על כלל המשק.
 

טשאפק

New member
גם בישראל המחיר נקבע ע"י רשות עצמאית

רשת ההולכה היא אומנם מונופול
אבל תחת פיקוח של ofgem, שזה המשרד לשווקי גז וחשמל. ofgem גם פועל לכיוון של פירוק רשת ההולכה לאיזורים ולשיטת הזכיונות. הייצור הוא על ידי תחנות חשמל פרטיות שונות. האם כתוצאה מכך החשמל זול יותר? אינני יודע. אבל מנגד אין לגוף אחד כח להטיל את אימתו על כלל המשק.
גם בישראל המחיר נקבע ע"י רשות עצמאית
והוא זול יחסית בהשוואה בינלאומית, זול יותר כמדומני מן המחיר בבריטניה. פירוק רשת ההולכה למפעילים שונים יוצר עלויות נוספות (ולו רק נושא הניהול, המכרזים עצמם, וכפילויות שונות). הרי מבחינת יעילות, יש יתרון לגודל. כמו כן גם היזם צריך להרוויח, וכמה שיותר, ושכר הבכירים גבוה הרבה יותר מבחברות ממשלתיות. כך שממש לא בטוח שהמהלך יוצא משתלם. לגבי ייצור, בישראל יצאו מכרזים לתחנות פרטיות, ואיש לא ניגש אליהן. אילו הייצור של חברת חשמל היה כל-כך בלתי יעיל, היו מן הסתם הרבה קופצים. לגבי "הטלת אימה", כבר שנים רבות מאד לא הייתה שביתה בחברת החשמל. בקליפורניה הפרטת משק החשמל גרמה לתקלות קשות - הפסקות חשמל של שעות ארוכות.
 

yehuda7K

New member
עוד נשלם בריבית על החשמל ה"זול" בארץ

גם בישראל המחיר נקבע ע"י רשות עצמאית
והוא זול יחסית בהשוואה בינלאומית, זול יותר כמדומני מן המחיר בבריטניה. פירוק רשת ההולכה למפעילים שונים יוצר עלויות נוספות (ולו רק נושא הניהול, המכרזים עצמם, וכפילויות שונות). הרי מבחינת יעילות, יש יתרון לגודל. כמו כן גם היזם צריך להרוויח, וכמה שיותר, ושכר הבכירים גבוה הרבה יותר מבחברות ממשלתיות. כך שממש לא בטוח שהמהלך יוצא משתלם. לגבי ייצור, בישראל יצאו מכרזים לתחנות פרטיות, ואיש לא ניגש אליהן. אילו הייצור של חברת חשמל היה כל-כך בלתי יעיל, היו מן הסתם הרבה קופצים. לגבי "הטלת אימה", כבר שנים רבות מאד לא הייתה שביתה בחברת החשמל. בקליפורניה הפרטת משק החשמל גרמה לתקלות קשות - הפסקות חשמל של שעות ארוכות.
עוד נשלם בריבית על החשמל ה"זול" בארץ
החשמל "זול" כי: 1. מרכיב הדלק מאוד קריטי. המדינה חתמה עם מצריים על הסכם אספקת גז במחיר זול בהשוואה בינלאומית ( ועל כך גם הפגינו נגד מובראק שכביכול מכר לנו בזול מדי בגלל שוחד). תחנות דלק פרטיות לא יכולות לקבל מחיר כזה טוב , גם מכיון שהם קונה קטן מול חברת החשמל. כעת, כשצינור הגז יותר מפוצץ מאשר עובד, צריך לשלם יותר עבור החשמל, אלא שהממשלה מפחדת מזעם הציבור אם יעלו את מחיר החשמל כמתבקש. 2. באופן חלמאי המדינה מסבסדת יצור חשמל "ירוק" . לא ברור כמה הוא ירוק, אבל כמה יזמים מילאו את כיסיהם בירוקים. הממשלה תעלה את מחיר החשמל כדי לשלם את הסובסידיה הענקית שניתנה ליצרני החשמל ה"ירוקים". 3. עקב מריבות בין רשות החשמל וחברת החשמל, לא אישרו עלית מחיר חשמל עקב כל מיני הוצאות שכר ואחרות, וחברת החשמל פועלת בגירעון מזה זמן, וגרעון מכסים ע"י העלאת המחיר (ובטח לא יורידו שכר שהוא מופרז לכל הדעות) יהודה
 

טשאפק

New member
שכר מופרז - לא לכל הדעות

עוד נשלם בריבית על החשמל ה"זול" בארץ
החשמל "זול" כי: 1. מרכיב הדלק מאוד קריטי. המדינה חתמה עם מצריים על הסכם אספקת גז במחיר זול בהשוואה בינלאומית ( ועל כך גם הפגינו נגד מובראק שכביכול מכר לנו בזול מדי בגלל שוחד). תחנות דלק פרטיות לא יכולות לקבל מחיר כזה טוב , גם מכיון שהם קונה קטן מול חברת החשמל. כעת, כשצינור הגז יותר מפוצץ מאשר עובד, צריך לשלם יותר עבור החשמל, אלא שהממשלה מפחדת מזעם הציבור אם יעלו את מחיר החשמל כמתבקש. 2. באופן חלמאי המדינה מסבסדת יצור חשמל "ירוק" . לא ברור כמה הוא ירוק, אבל כמה יזמים מילאו את כיסיהם בירוקים. הממשלה תעלה את מחיר החשמל כדי לשלם את הסובסידיה הענקית שניתנה ליצרני החשמל ה"ירוקים". 3. עקב מריבות בין רשות החשמל וחברת החשמל, לא אישרו עלית מחיר חשמל עקב כל מיני הוצאות שכר ואחרות, וחברת החשמל פועלת בגירעון מזה זמן, וגרעון מכסים ע"י העלאת המחיר (ובטח לא יורידו שכר שהוא מופרז לכל הדעות) יהודה
שכר מופרז - לא לכל הדעות
כמה מרוויח לדעתך מהנדס בעל וותק בחברת החשמל? כמה הוא צריך להרוויח? כמה מרוויח מנכ"ל החברה? הסמנכ"לים? כמה הם צריכים להרוויח, וכמה מרוויחים מקביליהם בחברות גדולות בשוק הפרטי? לידיעה, ע"פ דוח הבנק העולמי משתכרים בחברת החשמל משכורות גבוהות יחסית לשש מדינות אחרות שנבדקו, אבל פריון העבודה וההספק גבוה יותר, והחברה באופן כללי יעילה יחסית לאחרות שנבדקו בפרמטרים שונים.
 

yehuda7K

New member
איפה מרויח נהג 37000 ש"ח בחודש?בחברת החשמל

שכר מופרז - לא לכל הדעות
כמה מרוויח לדעתך מהנדס בעל וותק בחברת החשמל? כמה הוא צריך להרוויח? כמה מרוויח מנכ"ל החברה? הסמנכ"לים? כמה הם צריכים להרוויח, וכמה מרוויחים מקביליהם בחברות גדולות בשוק הפרטי? לידיעה, ע"פ דוח הבנק העולמי משתכרים בחברת החשמל משכורות גבוהות יחסית לשש מדינות אחרות שנבדקו, אבל פריון העבודה וההספק גבוה יותר, והחברה באופן כללי יעילה יחסית לאחרות שנבדקו בפרמטרים שונים.
איפה מרויח נהג 37000 ש"ח בחודש?בחברת החשמל
לא נשכח איך אוברקוביץ מהועד התפאר שלא צריך השכלה כדי להסתדר בחיים. עובדה הוא ומשפחתו. איפה עוד מרויח נהג אוטובוס 37000 ש"ח בחודש? http://www.themarker.com/career/1.533012 הועד דואג לשכר אסטרונומי למקורביו, קרי אנשים חסרי השכלה. יתכן שלמהנדסים הוא לא דואג במיוחד. הרוב העצום של עובדי חברת החשמל אינם מהנדסים והם מככבים בטבלאות השכר החריג שמפרסם משרד האוצר. יהודה
 

ארזS

New member
"אין הנחתום מעיד על עיסתו"


מתנצל.הכותרת שלך הובנה בטעות כנגד הפרטה
"אין הנחתום מעיד על עיסתו"

צריך לקרוא גם את התוכן כדי להבין את כוונת המשורר... אני לא נגד הפרטה בצורה גורפת. אני נגד רוב מה שעשו במדינת ישראל עד כה בסוגייה הזאת. בעניין "בזק" למשל זה רווח לציבור, אך זאת טיפונת בים הגדול, אפילו לא טיפה, בתוך כל ההפרטות שדפקו את הציבור.
 

yehuda7K

New member
דעתי שונה: היו מעט הפרטות רעות

"אין הנחתום מעיד על עיסתו"

צריך לקרוא גם את התוכן כדי להבין את כוונת המשורר... אני לא נגד הפרטה בצורה גורפת. אני נגד רוב מה שעשו במדינת ישראל עד כה בסוגייה הזאת. בעניין "בזק" למשל זה רווח לציבור, אך זאת טיפונת בים הגדול, אפילו לא טיפה, בתוך כל ההפרטות שדפקו את הציבור.
דעתי שונה: היו מעט הפרטות רעות
 

ארזS

New member
אין בעייה, יהודה. אנחנו בדמוקרטיה.

דעתי שונה: היו מעט הפרטות רעות
אין בעייה, יהודה. אנחנו בדמוקרטיה.
וגדולים מאיתנו חלוקים בדעותיהם. זה בהחלט לגיטימי להיות במחלוקת. לדעתי, במיוחד בנושא של הפורום הזה, ההפרטה/רפורמה היא גרועה מיסודה, מכיוון שלא בוצעה מההתחלה כפי שצריך. לדעתי. מותר לי לחשוב ככה ?
בקשר לשאר ההפרטות במשק, אני מעדיף שלא לעסוק בפורום הזה כי זה לא שייך לנושא.
 

טשאפק

New member
בעלות פרטית כשלעצמה אינה טובה יותר

ההפרטה היא צעד עמוק וחיובי
הממשלה לא יודעת לנהל כלום, חוץ אולי מכמה יוצאי דופן. כמעט כל דבר שהממשלה עושה הוא לקוי ו \ או בזבזני. סירת מטכ"ל היא דוגמא לא טובה מכיון שאינה כלכלית. אף אחד לא מודד אותה במונחים של תפוקה מול השקעה. בגדול, הפרטה היא תמיד חיובית אלא שמתעוררת בעית הפיקוח על הזוכה בחברה המופרטת. עדיין, עם המגרעות של הפרטה, היא הרבה יותר טובה מהסיאוב והרקבון של פעילות ממשלתית. יהודה
בעלות פרטית כשלעצמה אינה טובה יותר
מבעלות ממשלתית. ראה את חברות הסלולר. האינטרס של הבעלים הוא לסחוט את הצרכנים (והמשקיעים) כמה שניתן.
 

alantan

New member
אתה כנראה אינך זוכר את שנות השמונים

בעלות פרטית כשלעצמה אינה טובה יותר
מבעלות ממשלתית. ראה את חברות הסלולר. האינטרס של הבעלים הוא לסחוט את הצרכנים (והמשקיעים) כמה שניתן.
אתה כנראה אינך זוכר את שנות השמונים
שבהן היה מונופול ממשלתי בתחום (פלאפון-בזק). הצרכנים היו האחרונים שהרוויחו מכך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה