השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה

מצב
הנושא נעול.

yehuda7K

New member
רצוי שגם בארץ יכניסו פושעים סדרתים לזמן רב

בארה"ב בתי הכלא מופרטים וזו הצלחה אדירה!
שיעור האסירים במדינה הוא הגבוה בעולם. ענף מכניס ורווחי מאד. (נאמר בציניות).
רצוי שגם בארץ יכניסו פושעים סדרתים לזמן רב
כמו באמריקה. פה, מרחמים על הפושעים הכבדים, והם אמנם נכנסים לכלא מדי פעם אבל לכמה חודשים ויוצאים שוב. נדמה לי שבארה"ב על כמה עבירות נכנסים לתקופה ארוכה לאחר ההרשעה השלישית. למה לא מטפלים במיכאל מור כמו באמריקה? http://he.wikipedia.org/wiki/פרשת_השוטרים_הנוקמים יהודה
 

טשאפק

New member
אם המטרה היא הורדת הפשיעה

רצוי שגם בארץ יכניסו פושעים סדרתים לזמן רב
כמו באמריקה. פה, מרחמים על הפושעים הכבדים, והם אמנם נכנסים לכלא מדי פעם אבל לכמה חודשים ויוצאים שוב. נדמה לי שבארה"ב על כמה עבירות נכנסים לתקופה ארוכה לאחר ההרשעה השלישית. למה לא מטפלים במיכאל מור כמו באמריקה? http://he.wikipedia.org/wiki/פרשת_השוטרים_הנוקמים יהודה
אם המטרה היא הורדת הפשיעה
אז השיטה האמריקנית אינה הצלחה גדולה. הפשיעה בארה"ב גבוהה בהשוואה למדינות המערב. אם המטרה היא לדאוג לאספקה שוטפת של לקוחות לחברות המפעילות את בתי הכלא הפרטיים - אז היא הושגה בגדול. מספר האסירים בארה"ב עומד על יותר משני מיליון, והיא המובילה בעולם גם במספרים מוחלטים וגם בשיעור האסירים באוכלוסייה. (0.72% לעומת פחות מ-0.2% ברוב מדינות המערב). לוביסטים מטעם בתי הכלא דואגים להחמרה בענישה, ע"י לחץ על מחוקקים ועל שופטים. במקרה קיצוני אפילו שיחדו שופטים כדי שיספקו לקוחות (היה שופט ששלח לשלושה חודשי מאסר בפועל נערה כעונש על שפתחה, כהלצה, דף פייסבוק על שם המורה שלה).
 

yehuda7K

New member
מה רע בלשלוח פושעים חוזרים שישבו זמן רב?

אם המטרה היא הורדת הפשיעה
אז השיטה האמריקנית אינה הצלחה גדולה. הפשיעה בארה"ב גבוהה בהשוואה למדינות המערב. אם המטרה היא לדאוג לאספקה שוטפת של לקוחות לחברות המפעילות את בתי הכלא הפרטיים - אז היא הושגה בגדול. מספר האסירים בארה"ב עומד על יותר משני מיליון, והיא המובילה בעולם גם במספרים מוחלטים וגם בשיעור האסירים באוכלוסייה. (0.72% לעומת פחות מ-0.2% ברוב מדינות המערב). לוביסטים מטעם בתי הכלא דואגים להחמרה בענישה, ע"י לחץ על מחוקקים ועל שופטים. במקרה קיצוני אפילו שיחדו שופטים כדי שיספקו לקוחות (היה שופט ששלח לשלושה חודשי מאסר בפועל נערה כעונש על שפתחה, כהלצה, דף פייסבוק על שם המורה שלה).
מה רע בלשלוח פושעים חוזרים שישבו זמן רב?
אני לא מומחה לבתי הסוהר שם, אבל הלואי עלינו השיטה האמריקאית לשלוח פושעים חוזרים שישבו זמן רב. חוץ מזה, למרות שזה נשמע גזעני, כושים צפון אמריקאים זה בעיה. הרבה מהם מתחנכים מילדות על פשע. איך תפתור זאת? לגבי הסיפור שכתבת: "היה שופט ששלח לשלושה חודשי מאסר בפועל נערה כעונש על שפתחה, כהלצה, דף פייסבוק על שם המורה שלה" , שמעתי על זה אבל לא מאמין. זה בודאי מסוג התחקירים של אילנה דיין כשמעוותי ומסובבים את העובדות. יהודה
 

yehuda7K

New member
אין דבר כזה הפרטה פרועה. זה ניסוח דמגוגי.

כי ככה זה עובד? או הפרטה פרועה
ויקרה. ולא יעילה - או משק סובייטי? או-או, אין אמצע? להעסיק את הסוהרים בצורה ישירה עד הפנסיה אי אפשר, אם זה מה שמפריע? אגב, בארה"ב הפרטת בתי סוהר הובילה למקרים בהם בעלי בתי סוהר שיחדו שופטים לשלוח אליהם אסירים - כך שנאשמים נשפטו לתקופות מאסר על עבירות מגוחכות. לעשות צחוק מסגן-מנהל בית הספר במיי-ספייס, למשל. http://www.truth-out.org/public-private-incarceration-complex/1309275395
אין דבר כזה הפרטה פרועה. זה ניסוח דמגוגי.
ניסוח כזה הוא פשוט דמגוגיה. יש הפרטה נכונה ויש לצערנו גם הפרטות שגויות. מה פרוע בזה? מה החכמה להדביק מילים עם קונוטציה שלילית לפעולות שנעשות לטובתנו? ולגבי הדוגמא האמריקאית שהבאת, לא בטוח שזה נכון. זה נראה מסוג האמיתות של תחקירי אילנה דיין, שמטרתם להשיג רעעטינג ןלא חשוב אם בדרך דורסים את האמת. יהודה
 

ארזS

New member
יהודה היקר

אין דבר כזה הפרטה פרועה. זה ניסוח דמגוגי.
ניסוח כזה הוא פשוט דמגוגיה. יש הפרטה נכונה ויש לצערנו גם הפרטות שגויות. מה פרוע בזה? מה החכמה להדביק מילים עם קונוטציה שלילית לפעולות שנעשות לטובתנו? ולגבי הדוגמא האמריקאית שהבאת, לא בטוח שזה נכון. זה נראה מסוג האמיתות של תחקירי אילנה דיין, שמטרתם להשיג רעעטינג ןלא חשוב אם בדרך דורסים את האמת. יהודה
יהודה היקר
למה אתה כל כך בטוח שמה שעושים זה תמיד [להלן ציטוט מדבריך]: "פעולות שנעשות לטובתנו" ? אני למשל חושב שחלק מהפעולות הן לטובת אנשים מסויימים ולא לטובת הכלל. אני אפילו בטוח בכך.
 

אוהד11

New member
, דוגמאות לכך - ורבות - לא חסרות

יהודה היקר
למה אתה כל כך בטוח שמה שעושים זה תמיד [להלן ציטוט מדבריך]: "פעולות שנעשות לטובתנו" ? אני למשל חושב שחלק מהפעולות הן לטובת אנשים מסויימים ולא לטובת הכלל. אני אפילו בטוח בכך.
, דוגמאות לכך - ורבות - לא חסרות
 

yehuda7K

New member
בגדול הפעולות לטובתנו. בנוסף יש חריגים.

יהודה היקר
למה אתה כל כך בטוח שמה שעושים זה תמיד [להלן ציטוט מדבריך]: "פעולות שנעשות לטובתנו" ? אני למשל חושב שחלק מהפעולות הן לטובת אנשים מסויימים ולא לטובת הכלל. אני אפילו בטוח בכך.
בגדול הפעולות לטובתנו. בנוסף יש חריגים.
כשמסתכלים במיקרוסקופ נראה שהרוב רקוב. אך כשיש פרספקטיבה של זמן הארץ משתפרת בגדול. נסה להשוות 10 שנים אחורה מול היום ותראה. גם אם נעשות פעולות מושחתות, עדיין הסה"כ לטובתנו. לא צריך לפסול הפרטה שהיא לטובתנו בגלל החריגות, אלא להילחם בחריגות. יהודה
 

ארזS

New member
האם אתה באמת מאמין שבגדול הפעולות לטובתנו?

בגדול הפעולות לטובתנו. בנוסף יש חריגים.
כשמסתכלים במיקרוסקופ נראה שהרוב רקוב. אך כשיש פרספקטיבה של זמן הארץ משתפרת בגדול. נסה להשוות 10 שנים אחורה מול היום ותראה. גם אם נעשות פעולות מושחתות, עדיין הסה"כ לטובתנו. לא צריך לפסול הפרטה שהיא לטובתנו בגלל החריגות, אלא להילחם בחריגות. יהודה
האם אתה באמת מאמין שבגדול הפעולות לטובתנו?
אם כן, אשריך. אם הכתוב בכרטיסך האישי נכון, הרי ששנינו בני אותו הגיל. אינני יודע עד כמה אתה מעורה במתרחש, מה מקצועך, נסיונך וכו' [וגם אינני מבקש שתספר על כך, זכותך לשמור על חסיון...], אך עם כל הצניעות והענווה אני מרשה לעצמי לחשוב שאני בקיא עד מאוד במתרחש בארצנו הקטנטונת מאז עמדתי על דעתי. אני לא חושב שהכל רקוב, אך אני לא נוהג כמו סוס שיש לו את הכיסוי על העיניים ורואה רק ישר. כלומר אין אצלי רק לבן או רק שחור, ואני רואה כל דבר בפני עצמו. כבר ציינתי לצורך הדוגמא שהפרטת "בזק" היתה מוצלחת, אך זה לא דבר שקשור לתחבורה ציבורית וכל ההפרטות האחרות גם כן לא קשורות, ומה שקשור זה הנושא של ההפרטה/רפורמה בתחבורה הציבורית, ומאז שהדבר הזה התחיל, מצאתי בו נקודות אור מעטות בלבד, לעומת זרקוקים מנצנצים של דברים גרועים שהתרחשו בנושא. ויודגש שאינני מדבר על שחיתות, אלא על תיכנון ו/או ביצוע לקויים.
 

yehuda7K

New member
מסכים לגבי תיכנון\ ביצוע לקויים, אך מתקדמים ב

האם אתה באמת מאמין שבגדול הפעולות לטובתנו?
אם כן, אשריך. אם הכתוב בכרטיסך האישי נכון, הרי ששנינו בני אותו הגיל. אינני יודע עד כמה אתה מעורה במתרחש, מה מקצועך, נסיונך וכו' [וגם אינני מבקש שתספר על כך, זכותך לשמור על חסיון...], אך עם כל הצניעות והענווה אני מרשה לעצמי לחשוב שאני בקיא עד מאוד במתרחש בארצנו הקטנטונת מאז עמדתי על דעתי. אני לא חושב שהכל רקוב, אך אני לא נוהג כמו סוס שיש לו את הכיסוי על העיניים ורואה רק ישר. כלומר אין אצלי רק לבן או רק שחור, ואני רואה כל דבר בפני עצמו. כבר ציינתי לצורך הדוגמא שהפרטת "בזק" היתה מוצלחת, אך זה לא דבר שקשור לתחבורה ציבורית וכל ההפרטות האחרות גם כן לא קשורות, ומה שקשור זה הנושא של ההפרטה/רפורמה בתחבורה הציבורית, ומאז שהדבר הזה התחיל, מצאתי בו נקודות אור מעטות בלבד, לעומת זרקוקים מנצנצים של דברים גרועים שהתרחשו בנושא. ויודגש שאינני מדבר על שחיתות, אלא על תיכנון ו/או ביצוע לקויים.
מסכים לגבי תיכנון\ ביצוע לקויים, אך מתקדמים ב
מסכים לגבי תיכנון\ ביצוע לקויים, אך מתקדמים בכל זאת. המנגנונים הציבורים (כולל צה"ל) רוויים באנשים בינונים ומטה, ואם בטעות נקלע מישהו טוב לשם הוא מסורס במהלך השנים. זה מה שיש. למרות זאת, עדיף לשנות (כמו הרפורמה בתח"צ) מאשר להישאר עם רשת שמתאימה לפיזור האוכלוסיה שהיה פעם. חלק מהשינויים הם לטובה (למשל כרטיס הכולל גם נסיעות המשך) וצריך להמשיך ללחוץ על עוד שיפורים. ולגבי הפרטות לא מוצלחות, אם מסתכלים על הרשימה שהופרטה, מתקבל שהרוב כן היו מוצלחות. יהודה
 

ארזS

New member
חולק עליך בגדול ולא מוצא טעם להמשיך לדון בכך.

מסכים לגבי תיכנון\ ביצוע לקויים, אך מתקדמים ב
מסכים לגבי תיכנון\ ביצוע לקויים, אך מתקדמים בכל זאת. המנגנונים הציבורים (כולל צה"ל) רוויים באנשים בינונים ומטה, ואם בטעות נקלע מישהו טוב לשם הוא מסורס במהלך השנים. זה מה שיש. למרות זאת, עדיף לשנות (כמו הרפורמה בתח"צ) מאשר להישאר עם רשת שמתאימה לפיזור האוכלוסיה שהיה פעם. חלק מהשינויים הם לטובה (למשל כרטיס הכולל גם נסיעות המשך) וצריך להמשיך ללחוץ על עוד שיפורים. ולגבי הפרטות לא מוצלחות, אם מסתכלים על הרשימה שהופרטה, מתקבל שהרוב כן היו מוצלחות. יהודה
חולק עליך בגדול ולא מוצא טעם להמשיך לדון בכך.
כי כל אחד נשאר בדעותיו וחבל לבזבז אנרגיות לשווא. שבוע טוב.
 

amit1270

New member
בארה"ב ה"מופרטת" רוב התח"צ העירונית

תשוי את המשק הסוביטי למשק האמריקאי
כשמארגנים את השירות \ יצור כהלכה כולם נהנים. כלומר גם העלות נמוכה יותר וגם השירות טוב יותר. קחי למשל את נסיון ההפרטה של בית הסוהר , שביהמ"ש העליון חסם ( היה גם צדיק בסדום: השופט אדמונד לוי שהבין את היתרון). העלות היתה ידועה מראש , כולל עלות הפיקוח. היה תקנון של 3000 עמודים שפירט מה בדיוק נעשה ומה הסנקציה אם לא. אם היה מתממש, גם לאסירים היו תנאים עדיפים. חלק מהבזבוז בבית סוהר ממשלתי היא העלות הגבוהה של הסוהרים למרות שהשכר לא גבוה. איך זה? הסוהרים עובדים במשמרות כך שיש להם המון חופש בין המשמרות, ויוצאים לפנסיה בגיל צעיר (לא בטוח שהם רוצים). תחשבי ותופתעי כמה זה יקר למדינה. מדוע שלא יעבדו כמונו ויצאו לפנסיה כמונו? אם תשוי שירות זהה בין מדינות תופתעי לראות שונות גדולה בכמות העובדים לביצוע אותה עבודה. כלומר, בארצות מסוימות ניתן להקטין את כמות העובדים ועדיין לבצע את אותה העבודה. אם המשק יעיל העובדים ימצאו עבודה יותר יצרנית מאשר בשירות הממשלתי. יהודה
בארה"ב ה"מופרטת" רוב התח"צ העירונית
מופעלת בידי חברות עירוניות ולא מפעילים פרטיים. יש שם גם הסעות חינם לבתי הספר שמופעלות ע"י העיריות חינם-אין-כסף (האוטובוסים הצהובים המפורסמים).
 

טשאפק

New member
גם אמטרק (חברת רכבות הנוסעים) היא יצור כלאיים

בארה"ב ה"מופרטת" רוב התח"צ העירונית
מופעלת בידי חברות עירוניות ולא מפעילים פרטיים. יש שם גם הסעות חינם לבתי הספר שמופעלות ע"י העיריות חינם-אין-כסף (האוטובוסים הצהובים המפורסמים).
גם אמטרק (חברת רכבות הנוסעים) היא יצור כלאיים
פרטי-ממשלתי. רכבות המטען הן פרטיות.
 

down under

New member
מאז שנות ה-40 של המאה ה-20 ארה"ב

בארה"ב ה"מופרטת" רוב התח"צ העירונית
מופעלת בידי חברות עירוניות ולא מפעילים פרטיים. יש שם גם הסעות חינם לבתי הספר שמופעלות ע"י העיריות חינם-אין-כסף (האוטובוסים הצהובים המפורסמים).
מאז שנות ה-40 של המאה ה-20 ארה"ב
היא הרבה פחות אבל בסדרי גודל הרבה פחות קפיטליסטית מאשר הדימוי שיש לה בקרב הציבור הרחב של ההדיוטות (שבלא מעט מן המקרים הם גם סתם אדיוטים) בכלכלה.
 

אוהד11

New member
יהודה, למה אתה יוצא מנקודת מבט שכל הפרטה

יש להבדיל בין אחריות הממשלה ובין מי יבצע
כל השירותים שכתבת עולים כסף על חשבון המיסים שאנו משלמים. האם לא כדאי לתת את אותם שירותים אך בעלות נמוכה יותר (כלומר הפרטה מוצלחת) כדי שניתן יהיה להפחית את המיסים? הזכרת חינוך. קרא כתבה על חינוך מופרט ומוצלח בשבדיה. http://www.themarker.com/markerweek/1.1596248 hvusv
יהודה, למה אתה יוצא מנקודת מבט שכל הפרטה
מוצלחת ועלותה יותר נמוכה ? העלות יותר נמוכה, כי התשלומים לעובדים יותר נמוכים וזכויותיהם מצומצמות, ומשום מה זה כללי קבוע, מבלי שהבעלים מנסים למצוא את שביל הביניים של רווחת העובד לעומת רווחיהם. מה שמדריך את הבעלים זה מיקסום הרווחים. המנטרה הזו שחברה או גוף ציבורי אוממשלתי פחות יעילים ופחות מוצלחים היא מנטרה שמפמפמים כל הזמן, וצריך לקחת בערבון מוגבל. כל התספורות והתגלחות של השנה-שנתיים האחרונות מעידות שגם האלילים שלימדו אותנו לכרוע בפניהם ברך, ולכאורה הם יגדילו את התעסוקה במשק, התגלו במערומיהם והראו שהם יורקים על הציבור שמפרנס אותם.
 

yehuda7K

New member
השירות ממשלתי כל כך גרוע שהפרטה יכולה לשפר

יהודה, למה אתה יוצא מנקודת מבט שכל הפרטה
מוצלחת ועלותה יותר נמוכה ? העלות יותר נמוכה, כי התשלומים לעובדים יותר נמוכים וזכויותיהם מצומצמות, ומשום מה זה כללי קבוע, מבלי שהבעלים מנסים למצוא את שביל הביניים של רווחת העובד לעומת רווחיהם. מה שמדריך את הבעלים זה מיקסום הרווחים. המנטרה הזו שחברה או גוף ציבורי אוממשלתי פחות יעילים ופחות מוצלחים היא מנטרה שמפמפמים כל הזמן, וצריך לקחת בערבון מוגבל. כל התספורות והתגלחות של השנה-שנתיים האחרונות מעידות שגם האלילים שלימדו אותנו לכרוע בפניהם ברך, ולכאורה הם יגדילו את התעסוקה במשק, התגלו במערומיהם והראו שהם יורקים על הציבור שמפרנס אותם.
השירות ממשלתי כל כך גרוע שהפרטה יכולה לשפר
אין שיטה מושלמת אבל להפרטה, אם היא נעשית ומפוקחת כראוי, יש יתרונות רבים מול השירות הממשלתי. כל מי שעבד במקום שבו יש ועד עובדים חזק, יודע שרוב העובדים שמקבלים קביעות כבר לא חרוצים, שמנהלים מתמנים לא לפי קריטריון מקצועי, שהועד מסכים לרעיונות טובים של ההנהלה רק אם בתמורה ההנהלה תצ'פר את העובדים (ובמיוחד את הותיקים וחברי הועד). זאת לא תופעה יחודית לישראל. כדאי לקרוא על חוק פרקינסון. http://he.wikipedia.org/wiki/חוק_פרקינסון "בפרק הראשון טוען פרקינסון כי לאדם נטייה טבעית להגדיל את כמות הזמן שעליו להשקיע בהשלמתה של מטלה מסוימת, עד למיצוי הזמן העומד לרשותו לביצועה. לפיכך, יש להגדיל באופן קבוע את מספר העובדים/פקידים. על פי הסקותיו של פרקינסון, קיימים שני כוחות: 1. "הפקיד רוצה להגדיל את מספר פקודיו ולא את מספר יריביו". 2. "הפקידים מייצרים עבודה נוספת אחד עבור האחר". כתוצאה מכך, מספר הפקידים גדל במשרד ביורוקרטי אף על פי שהעבודה הממשית והיעילה אינה גדלה" זה לא אומר שההפרטה היא מושלמת. יש בעיות ותמיד צריך להשגיח ולשפר. ראש ממשלת אנגליה מרגרט טאצ'ר הפריטה כמעט כל דבר שזז. הרוב הצליח, אבל היו גם כשלונות (כמו הרכבת). מכשלונות צריך להסיק מסקנות, לשפר את הליקויים ולהפריט טוב יותר. הפריטו את אלעל , וטוב שהממשלה נפטרה מהחברה המפסידה הזו. מפליא שהבעלים הפרטים ממשיכים עם ארגון לא יעיל שיש לו הרבה יותר מדי עובדים (לא מדובר על צוותי אויר). אבל זו בעיה שלהם, לא בעיה של הממשלה וכספי המיסים שלנו. לגבי האלילים והתספורות. מי שעשה מהם אלילים היא התקשורת וכרגע היא יורקת עליהם. אישית לא חשבתי שצריך לכרוע ברך לפניהם וכרגע איני מזלזל בהם. רובם אגב (דנקנר, תשובה, לביייב) הימרו בגדול על השקעות בחו"ל ואכלו אותה. זה ענינם בלבד, ולא משנה לנו מאומה. הבעיה היא שמשקיעים מוסדים (קרנות פנסיה, חברות ביטוח) השקיעו אצל היזמים את הכסף שלנו ללא בטחונות. אלה האשמים ולא היזמים שפשוט נכשלו. נכון שמה שמדריך את הבעלים הוא מיקסום הרווחים. זה נכון גם לאנשים הקטנים כמונו. ככה העולם עובד. השיטה הסוביטית והקיבוצים בארץ פשוט לא יכולים לפעול. הממשלה צריכה ליצור כללי משחק כאלה שלא יתנו ליזמים לקלקל לעובדיהם או לצרכניהם. זה תהליך מתמשך והוא מתקדם, אלא שמאוד לאט. לדעתי האישית הפתרון הוא שינוי שיטת הבחירות. אי אפשר לנהל מדינה כשראש הממשלה עסוק כל הזמן בהישרדות ובסחטנות של שותפים קואליציונים, כשמפלגה קואליציונית גדולה פועלת רק לטובת הטייקונים, כשלכנסת נבחרה בת למשפחת פשע, כששר אוצר ונשיא יושבים בכלא וראש ממשלה עוד מעט. שינוי השיטה לאישית \ איזורית יתן יציבות וכוח פוליטי לראש הממשלה והוא יוכל ליצור מערכת שמפקחת ומוסתת כראוי את היזמים אם הם מנסים למקסם את רווחיהם בדרך לא ראויה. יהודה
 

amirv

New member
זה לא ממש נכון

הנה הנקודה החשובה !
לקחו תחבורה שהיתה אמנם מונופוליסטית, אבל לא היתה למעשה בבחינת "ביזנס" ופעלה עם סובסידיות צולבות בגלל שהיתה למעשה [בין השאר] שירות רווחה לאזרח, וככזאת הופעלו גם קווים שנסעו ריקים כמעט לגמרי, בידיעה שהמפעיל לא מודאג מכך כלכלית. ומה עשו במקום זה? עשו ביזנס שבו המפעילים רוצים למקסם רווחים. ומה שהכי מצחיק [למעשה עצוב] זה שגם כיום המפעילים משלמים לכיס אחד של הממשלה את התמלוגים, ומקבלים סובסידיה מהכיס השני היכן שהם מפסידים. ויש מקומות שהם מפסידים. בקיצור, כפי שכבר אמרתי פעמים רבות : חרטופורמה, חארטה בארטה, ועבודה בעיניים. אבל תחרות - אין !!!
זה לא ממש נכון
בפועל הסיבסוד הצולב לא עבד. בהיעדר רגולטור חזק ב"תקופת הזוהר של אגד" חברת אגד חתכה את השירות הלא רווחי וכתוצאה מכך היו עשרות יישובים בארץ ללא שירות כלל ועוד מאות עם שירות "עלה תאנה" שלא מותאם כלל לצרכים. הדוגמאות לכך רבות, החל מיישובי משגב שנותרו ללא שירות עד לפני כשנה, דרך יישובי הגולן שהשירות להם היה מגוחך עד מאי השנה, דרך יישובים ערביים גדולים כדוגמת רהט ושאר היישובים המוכרים בנגב שפשוט לא היו על הרדאר, דרך ערים שהשירות שבהם פשוט לא התאים עצמו לגידול בעיר כדוגמת נתניה (קרית השרון שהיתה ללא שירות כלל) ובית שמש שעד 2009 שורתה על ידי קו שני קווים עירוניים בלבד (רק אחד מהם נורמלי), דרך השירות המזעזע שאגד נתנו לחיילים בדרום ועדיין נותנים לחיילים בצפון בימים א' וה'. (אגב, מדהים איך שלפי ארכיון אגד המצב הזה לא השתנה מקום המדינה, אגד מוסיפה תשומות שמתאימות לגידול באוכלוסיה, אך באופן שבו הצפיפות הדרסטית נשארת), דרך השירות העירוני הגרוע שהיה בירושלים וחיפה לפני שהמדינה החלה לדחוף את אגד לבצע בו שינויים (קווים ארוכים ומפותלים בצפיפות מזעזעת כדי למקסם רווחים). שלא יהיה ספק, אגד היא חברה פרטית שמטרתה מיקסום רווחים, את זה אתה עושה גם על ידי הוספת שירות איפה שיש המון נוסעים אבל גם על ידי הורדת שירות איפה שיש מעט נוסעים, והיו שנים לא מעטות בהם אגד יותר הורידה מהוסיפה. אגב כל נוסע קבוע בקו יוממים חזק של אגד שעוד לא הושפע מאף רפורמה (במקרה שלי 501/502 בין רעננה לתל אביב) יודע שרמת השירות המוכתבת על ידי אגד היא מוטת צפיפות, כלומר לחתוך בלו"ז ושהנוסעים יעמדו. תוספת נסיעות נעשית רק במצבים קיצוניים בהם נוסעים נשארים בתחנות.
 

אורי404

New member
אתה מעלה כל מיני דברים, אמיר

זה לא ממש נכון
בפועל הסיבסוד הצולב לא עבד. בהיעדר רגולטור חזק ב"תקופת הזוהר של אגד" חברת אגד חתכה את השירות הלא רווחי וכתוצאה מכך היו עשרות יישובים בארץ ללא שירות כלל ועוד מאות עם שירות "עלה תאנה" שלא מותאם כלל לצרכים. הדוגמאות לכך רבות, החל מיישובי משגב שנותרו ללא שירות עד לפני כשנה, דרך יישובי הגולן שהשירות להם היה מגוחך עד מאי השנה, דרך יישובים ערביים גדולים כדוגמת רהט ושאר היישובים המוכרים בנגב שפשוט לא היו על הרדאר, דרך ערים שהשירות שבהם פשוט לא התאים עצמו לגידול בעיר כדוגמת נתניה (קרית השרון שהיתה ללא שירות כלל) ובית שמש שעד 2009 שורתה על ידי קו שני קווים עירוניים בלבד (רק אחד מהם נורמלי), דרך השירות המזעזע שאגד נתנו לחיילים בדרום ועדיין נותנים לחיילים בצפון בימים א' וה'. (אגב, מדהים איך שלפי ארכיון אגד המצב הזה לא השתנה מקום המדינה, אגד מוסיפה תשומות שמתאימות לגידול באוכלוסיה, אך באופן שבו הצפיפות הדרסטית נשארת), דרך השירות העירוני הגרוע שהיה בירושלים וחיפה לפני שהמדינה החלה לדחוף את אגד לבצע בו שינויים (קווים ארוכים ומפותלים בצפיפות מזעזעת כדי למקסם רווחים). שלא יהיה ספק, אגד היא חברה פרטית שמטרתה מיקסום רווחים, את זה אתה עושה גם על ידי הוספת שירות איפה שיש המון נוסעים אבל גם על ידי הורדת שירות איפה שיש מעט נוסעים, והיו שנים לא מעטות בהם אגד יותר הורידה מהוסיפה. אגב כל נוסע קבוע בקו יוממים חזק של אגד שעוד לא הושפע מאף רפורמה (במקרה שלי 501/502 בין רעננה לתל אביב) יודע שרמת השירות המוכתבת על ידי אגד היא מוטת צפיפות, כלומר לחתוך בלו"ז ושהנוסעים יעמדו. תוספת נסיעות נעשית רק במצבים קיצוניים בהם נוסעים נשארים בתחנות.
אתה מעלה כל מיני דברים, אמיר
בחלקם אני מסכים ובחלקם לא ממש. אתה כותב על דלילות שירות בערים הערביות. שים לב, שעד לפני כשנה לא היה שירות אוטובוסים לכפר קסם. זה למרות, ש"קווים" פועלים שם כמה שנים טובות. גם בערי המשולש (טירה, טייבה וקלנסווה), השירות לא השתפר. זה למרות ש"מטרופולין" פועלים באזור זה למעלה משנה. כך, שנראה שלא רק "אגד", לא רק גורמים למצב הזה של שירות דליל, אלא גם חברות אוטובוסים אחרות ו/או משרד התחבורה. מה שכן על שירות "אגד" בקווי השרון-גוש דן אני יותר ממסכים איתך. מאכזב היה לראות דריכה במקום. השיפורים היו מזעריים ובטח לא השיפורים המיוחלים של הוספת נסיעות בקווים השונים, כמו 501/502, שכתבת. לא רק בקווים לתל אביב, אלא גם במיעוט הנסיעות בקווי השרון-תל השומר. \
 

amirv

New member
הכל מסתכם בכסף

אתה מעלה כל מיני דברים, אמיר
בחלקם אני מסכים ובחלקם לא ממש. אתה כותב על דלילות שירות בערים הערביות. שים לב, שעד לפני כשנה לא היה שירות אוטובוסים לכפר קסם. זה למרות, ש"קווים" פועלים שם כמה שנים טובות. גם בערי המשולש (טירה, טייבה וקלנסווה), השירות לא השתפר. זה למרות ש"מטרופולין" פועלים באזור זה למעלה משנה. כך, שנראה שלא רק "אגד", לא רק גורמים למצב הזה של שירות דליל, אלא גם חברות אוטובוסים אחרות ו/או משרד התחבורה. מה שכן על שירות "אגד" בקווי השרון-גוש דן אני יותר ממסכים איתך. מאכזב היה לראות דריכה במקום. השיפורים היו מזעריים ובטח לא השיפורים המיוחלים של הוספת נסיעות בקווים השונים, כמו 501/502, שכתבת. לא רק בקווים לתל אביב, אלא גם במיעוט הנסיעות בקווי השרון-תל השומר. \
הכל מסתכם בכסף
אף חברה לא פועלת לשם שמיים. הועלתה טענה בפורום, שלא מקובלת עליי, שבתקופת אגד כמפעיל כמעט יחיד היה אחלה שירות לכל מקום בזכות הסיבסוד הצולב, התיקצוב הנדיב מאד של המדינה ועוד. אני חושב שהוכחתי במסגרת כל הדוגמאות הנ"ל, שלא הכל היה ורוד בתקופה זו, ולמעשה הרצון למקסם רווחים ולצמצם הפסדים בהיעדר רגולוציה חזקה הביא להמון חורים בשירות (לא רק באגד, גם בדן ובשאר החברות ההיסטוריות). הדבר המהותי העיקרי שקרה בעשר השנים האחרונות בזכות הרפורמה הוא התחזקות של הרגולציה. אני יודע שזה נשמע כאילו הדברים קרו בסדר הפוך מההיגיון אבל האמת המרה היא שלא ניתן היה לבנות רגולציה חזקה במבנה הענף ההיסטורי, אגד פשוט היתה חזקה מדי ושמרה את כל הידע אצלה. (ידע הוא הבסיס להצבת דרישות הן למפעילים והן לאוצר לצורך תקצוב הוספת שירות). הידע שיש כיום למשרד התחבורה מאפשר לו לזהות פערים בשירות ולדרוש מהמפעילים השונים פתרונות, המפעילים מצידם דורשים תקצוב לפתרונות (כל מפעיל בהתאם להסכמים עימו ובהתאם לאופי השירות המבוקש). האוצר דווקא משתף פעולה אך כדרכו לאט לאט ובמשורה. כך קווי לילה הופעלו ומורחבים משנה לשנה בזכות תקצוב מתאים, כך כל שירות חדש מכפר קאסם ועד משגב זכה לתקצוב מתאים שאיפשר את התחלת הפעילות. מכרזים מאפשרים "קפיצת מדרגה" בשירות בנקודת זמן נתונה במחיר הזול ביותר למדינה מאחר ולמעשה אין משא ומתן.
 

yehuda7K

New member
תח"צ היא שירות רווחה, שצ"ל יעיל במידת האפשר

ותחבורה ציבורית זה ביזנס שאמור למקסם רווחים?
או שירות רווחה לאזרח?
תח"צ היא שירות רווחה, שצ"ל יעיל במידת האפשר
ולא סתם לזרוק כסף לאשפה כמו הרכבת לדימונה. בכסף הנחסך ניתן לקנות למשל מכונות MRI לבתי החולים בפריפריה ( או לתת אותו לש"ס
) יהודה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה