השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
המושג/מילה "תחרות" פרושה שיש לפחות שני גופים

זה תחרות אם יש רכיב של "נסיון עבר"
אם המפעיל "נקנס" על ציוני הבקרה הפחות טובים שלו ולכן צריך להגיש הצעה יקרה יותר לחפות על הפער, ומכאן שסיכויי הזכייה שלו קטנים יותר. ואם המכרזים החדשים בנויים בצורה שלומדת ממפגעי העבר ומנסה למנוע אותם בעתיד, אז מדובר בתחרות הוגנת שהולכת ומשתפרת, לא כל עונש צריך להיות "עונש מוות" לחברה מסוימת. במצב כזה לחברות גרועות קשה יותר לפרוח מאשר לחברות טובות, חלקן ייעלמו מהשוק וחלקן לא, אך ניסיון העבר גם מלמד אותנו שחברות טבות יכולות להפוך לגרועות וחברות גרועות יכולות להפוך לטובות תוך כדי תקופת זיכיון.
המושג/מילה "תחרות" פרושה שיש לפחות שני גופים
שפועלים ומתחרים ביניהם על כיסו של הצרכן במכלול האפשרויות והדברים. ברגע שיש רק גוף אזורי אחד ולאחרים אין דריסת רגל זו - בפרוש - לא תחרות !!! הנוסע שבוי ואין לו תחרות, אלא אם כן חאפרים שמכונים "מוניות שרות" נחשבים תחרות. החאפרים הללו פעלו ופועלים בשיטה של "כל דאלים גבר". תחילה הם נכנסו לשטח והפגינו נוכחות, וכך כפו עצמם על משרד התחבורה. ברחבי הארץ היו מספר מקומות שבהם התקיימה תחרות כזו, והיא בוטלה ע"י משרד התחבורה שהעביר קווים לחברות אחרות ללא כל שקיפות וללא כל הסבר. הוא אפילו לא קיים מכרז באותם קווים, אלא פשוט העביר אותם. האם זו תחרות ? לא !!!!!!!!
 

ארזS

New member
כל מילה בסלע !

המושג/מילה "תחרות" פרושה שיש לפחות שני גופים
שפועלים ומתחרים ביניהם על כיסו של הצרכן במכלול האפשרויות והדברים. ברגע שיש רק גוף אזורי אחד ולאחרים אין דריסת רגל זו - בפרוש - לא תחרות !!! הנוסע שבוי ואין לו תחרות, אלא אם כן חאפרים שמכונים "מוניות שרות" נחשבים תחרות. החאפרים הללו פעלו ופועלים בשיטה של "כל דאלים גבר". תחילה הם נכנסו לשטח והפגינו נוכחות, וכך כפו עצמם על משרד התחבורה. ברחבי הארץ היו מספר מקומות שבהם התקיימה תחרות כזו, והיא בוטלה ע"י משרד התחבורה שהעביר קווים לחברות אחרות ללא כל שקיפות וללא כל הסבר. הוא אפילו לא קיים מכרז באותם קווים, אלא פשוט העביר אותם. האם זו תחרות ? לא !!!!!!!!
כל מילה בסלע !
כמה חבל אוהד שיש אנשים שלא מבינים את הנושא וכותבים בלי להבין מאומה.
 

amirv

New member
תחרות

המושג/מילה "תחרות" פרושה שיש לפחות שני גופים
שפועלים ומתחרים ביניהם על כיסו של הצרכן במכלול האפשרויות והדברים. ברגע שיש רק גוף אזורי אחד ולאחרים אין דריסת רגל זו - בפרוש - לא תחרות !!! הנוסע שבוי ואין לו תחרות, אלא אם כן חאפרים שמכונים "מוניות שרות" נחשבים תחרות. החאפרים הללו פעלו ופועלים בשיטה של "כל דאלים גבר". תחילה הם נכנסו לשטח והפגינו נוכחות, וכך כפו עצמם על משרד התחבורה. ברחבי הארץ היו מספר מקומות שבהם התקיימה תחרות כזו, והיא בוטלה ע"י משרד התחבורה שהעביר קווים לחברות אחרות ללא כל שקיפות וללא כל הסבר. הוא אפילו לא קיים מכרז באותם קווים, אלא פשוט העביר אותם. האם זו תחרות ? לא !!!!!!!!
תחרות
לא כל תחרות מוכרעת על ידי הצרכן בסופרמרקט המקומי. תחרות בנקודת המכרז בהחלט מקובלת ומתאימה להגדרה המילונית של "תחרות" לדוגמה: מזון התינוקות המוגש במחלקות יולדות הוא תמיד אחיד, מאחר וכל בית חולים מוציא מכרז בו זוכה יצרן אחד, היצרן מקבל בלעדיות על בית החולים הזה לתקופה נתונה. (מטרנה, אופטימיל, סימילאק או החדש של טבע). אם תשאל את כל מי שמבין בתחום הוא יגיד לך שמאחר ולרוב הלקוחות הפוטנציאליים (הורים) ממשיכים עם המותג שהם מכירים מבית החולים גם אחר כך ולא טורחים לעשות "ניסויים" על התינוקות שלהם, הרי שלמעשה התחרות העזה ביותר מתחוללת במכרזים של בתי החולים בעוד בסופרמרקטים התחרות חלשה יחסית. לכן המחירים שהיצרנים נוקבים לבתי החולים נמוכים בעשרות אחוזים מהמחירים לצרכן בסופרמרקט. תחבורה ציבורית היא כמובן לא אותו דבר, אבל מרבית הנוסעים לא "מעדיפים" חברה זו או אחרת גם כשיש להם ברירה, הם עולים על מה שבא קודם. לא שמעתי על אף נוסע שלא עולה על אגד תעבורה כי הוא מעדיף את מטרופולין בקו 380, או שלא עולה על נסיעות ותיירות כי הוא מעדיף את ג'יבי טורס בין נצרת לחיפה. מוניות שירות נותנות סוג שונה של שירות המכיל יתרונות (מהירות ותדירות) וחסרונות (בטיחות, ולעיתים מחיר) לעומת נסיעה באוטבווסים ושם חלקים מהאוכלוסיה כבר כן מגבשים דיעה לכאן או לכאן. עדיין אחוז ניכר מהנוסעים (ובמקרה אני בינהם) יעלה על מה שבא קודם.
 

אוהד11

New member
לגבי בתי החולים, המכרזים הם, למעשה, על העמלה

תחרות
לא כל תחרות מוכרעת על ידי הצרכן בסופרמרקט המקומי. תחרות בנקודת המכרז בהחלט מקובלת ומתאימה להגדרה המילונית של "תחרות" לדוגמה: מזון התינוקות המוגש במחלקות יולדות הוא תמיד אחיד, מאחר וכל בית חולים מוציא מכרז בו זוכה יצרן אחד, היצרן מקבל בלעדיות על בית החולים הזה לתקופה נתונה. (מטרנה, אופטימיל, סימילאק או החדש של טבע). אם תשאל את כל מי שמבין בתחום הוא יגיד לך שמאחר ולרוב הלקוחות הפוטנציאליים (הורים) ממשיכים עם המותג שהם מכירים מבית החולים גם אחר כך ולא טורחים לעשות "ניסויים" על התינוקות שלהם, הרי שלמעשה התחרות העזה ביותר מתחוללת במכרזים של בתי החולים בעוד בסופרמרקטים התחרות חלשה יחסית. לכן המחירים שהיצרנים נוקבים לבתי החולים נמוכים בעשרות אחוזים מהמחירים לצרכן בסופרמרקט. תחבורה ציבורית היא כמובן לא אותו דבר, אבל מרבית הנוסעים לא "מעדיפים" חברה זו או אחרת גם כשיש להם ברירה, הם עולים על מה שבא קודם. לא שמעתי על אף נוסע שלא עולה על אגד תעבורה כי הוא מעדיף את מטרופולין בקו 380, או שלא עולה על נסיעות ותיירות כי הוא מעדיף את ג'יבי טורס בין נצרת לחיפה. מוניות שירות נותנות סוג שונה של שירות המכיל יתרונות (מהירות ותדירות) וחסרונות (בטיחות, ולעיתים מחיר) לעומת נסיעה באוטבווסים ושם חלקים מהאוכלוסיה כבר כן מגבשים דיעה לכאן או לכאן. עדיין אחוז ניכר מהנוסעים (ובמקרה אני בינהם) יעלה על מה שבא קודם.
לגבי בתי החולים, המכרזים הם, למעשה, על העמלה
שגוזר בית החולים, ועמלה זו נופלת על הציבור שקונה את המוצרים הללו בחנויות וברשתות המזון. לגבי קו 380 או ג'י בי, לכל חברה יש חלון הפעלה, וזו לא תחרות. כל חברה מקבלת הקצאה של כמות נסיעות. תחרות היא כאשר 451 הופעל ע"י סופרבוס ו- 461 הופעל ע"י אגד, והם נסוע במקביל. ברגע שהעבירו את 461 לסופרבוס או את הנסיעות של אגד בקווים 331/332/338/339 אך ורק לעפיפי ול- ג'י בי עם הקצאת נסיעות לכל חברה התחרות התבטלה !
 

amirv

New member
אז אני לא רואה איך אפשר לעשות תחרות כדבריך

לגבי בתי החולים, המכרזים הם, למעשה, על העמלה
שגוזר בית החולים, ועמלה זו נופלת על הציבור שקונה את המוצרים הללו בחנויות וברשתות המזון. לגבי קו 380 או ג'י בי, לכל חברה יש חלון הפעלה, וזו לא תחרות. כל חברה מקבלת הקצאה של כמות נסיעות. תחרות היא כאשר 451 הופעל ע"י סופרבוס ו- 461 הופעל ע"י אגד, והם נסוע במקביל. ברגע שהעבירו את 461 לסופרבוס או את הנסיעות של אגד בקווים 331/332/338/339 אך ורק לעפיפי ול- ג'י בי עם הקצאת נסיעות לכל חברה התחרות התבטלה !
אז אני לא רואה איך אפשר לעשות תחרות כדבריך
אם אני לא טועה ידידנו מלונדון שכותב בפורום באנגלית סיפר פעם שבשירות מפרברי לונדון אל מרכזה הונהגה הפרטה מלאה בה כל מפעיל עשה כרצונו ויכלו להיות מספר חברות. אני גם קראתי על זה מאמר איפשהו וזה מה שאני זוכר ממנו. התוצאה הראשונית של ההפרטה המלאה הייתה ריבוי מפעילים, ירידת מחירים ועליית תדירות, אך לאחר זמן מה כל המפעילים התחילו לחתוך את השירות הלא רווחי לכפרים בעוד התחרות על הציר המרכזי המשיכה להשתולל. נוצר מצב אבסורדי בו על הצירים הראשיים חלפו אוטובוסים כמעט ריקים כל חצי דקה בזמן שבכפר קטן במרחק 3 ק"מ מהציר הראשי בלבד לא היה שירות כלל. לאחר עוד זמן מה חלק מהמפעילים פשטו רגל והשירות על הציר נשאר בידי מספר מועט של חברות, המחירים החלו לטפס חזרה והשירות התקבע על חלונות זמן לכל מפעיל באופן שהבטיח הכנסה לכולם. מיותר לציין שהשירות לכפרים הקטנים לא הוחזר.
 

אוהד11

New member
בין מה שאתה מתאר לבין תחרות כפי שאני רואה

אז אני לא רואה איך אפשר לעשות תחרות כדבריך
אם אני לא טועה ידידנו מלונדון שכותב בפורום באנגלית סיפר פעם שבשירות מפרברי לונדון אל מרכזה הונהגה הפרטה מלאה בה כל מפעיל עשה כרצונו ויכלו להיות מספר חברות. אני גם קראתי על זה מאמר איפשהו וזה מה שאני זוכר ממנו. התוצאה הראשונית של ההפרטה המלאה הייתה ריבוי מפעילים, ירידת מחירים ועליית תדירות, אך לאחר זמן מה כל המפעילים התחילו לחתוך את השירות הלא רווחי לכפרים בעוד התחרות על הציר המרכזי המשיכה להשתולל. נוצר מצב אבסורדי בו על הצירים הראשיים חלפו אוטובוסים כמעט ריקים כל חצי דקה בזמן שבכפר קטן במרחק 3 ק"מ מהציר הראשי בלבד לא היה שירות כלל. לאחר עוד זמן מה חלק מהמפעילים פשטו רגל והשירות על הציר נשאר בידי מספר מועט של חברות, המחירים החלו לטפס חזרה והשירות התקבע על חלונות זמן לכל מפעיל באופן שהבטיח הכנסה לכולם. מיותר לציין שהשירות לכפרים הקטנים לא הוחזר.
בין מה שאתה מתאר לבין תחרות כפי שאני רואה
יש מרחק רב, וחייב להיות רגולטור חזק. אלא שהנ"ל רוצה שקט תעשייתי בלי הרבה כאבי ראש, והוא מעדיף את השיטה הזו, שכותרתה "תחרות", אבל בינה לבין "תחרות" אין ולא כלום. התחרות שאתה מתאר ומצייר אלה הן מוניות השרות, שנהגיהן נוהדים כאילו אין אף אחד על הכביש
 

amit1270

New member
אם יהיה רגולטור חזק, מה זה משנה כמה מפעילים

בין מה שאתה מתאר לבין תחרות כפי שאני רואה
יש מרחק רב, וחייב להיות רגולטור חזק. אלא שהנ"ל רוצה שקט תעשייתי בלי הרבה כאבי ראש, והוא מעדיף את השיטה הזו, שכותרתה "תחרות", אבל בינה לבין "תחרות" אין ולא כלום. התחרות שאתה מתאר ומצייר אלה הן מוניות השרות, שנהגיהן נוהדים כאילו אין אף אחד על הכביש
אם יהיה רגולטור חזק, מה זה משנה כמה מפעילים
יהיו? לא הבנתי איך תתנהל התחרות שלך. מספר מפעילים על אותו קו אבל עם לו"ז שנקבע מראש ע"י רגולטור (מה שלא ממש מאפשר לנוסע לבחור את החברה המועדפת עליו)?
 

amirv

New member
צא ולמד איך מתנהלת תחרות "אמיתית"

בין מה שאתה מתאר לבין תחרות כפי שאני רואה
יש מרחק רב, וחייב להיות רגולטור חזק. אלא שהנ"ל רוצה שקט תעשייתי בלי הרבה כאבי ראש, והוא מעדיף את השיטה הזו, שכותרתה "תחרות", אבל בינה לבין "תחרות" אין ולא כלום. התחרות שאתה מתאר ומצייר אלה הן מוניות השרות, שנהגיהן נוהדים כאילו אין אף אחד על הכביש
צא ולמד איך מתנהלת תחרות "אמיתית"
בין נתניה לתל אביב יש שתי חברות של מוניות שירות, לשתיהן יש רישיון מסודר אשר לא כולל כמעט הגבלות מלבד מוצא ויעד. הרישיון לא נכנס לפרטים שוליים כמו תדירות, שיא ושפל, תחילת וסוף פעילות, תחנות, וגם המסלול נתון לפרשנות ולא חקוק בסלע כמו בקווי אוטובוס. ישנה תחרות בין שתי החברות, ויעידו על כך הכסאחים שלפעמים אני עד להם בין נהגים מחברות שונות עד שבאים "משכיני השלום", אבל הכסאחים האלה הם נקודתיים. בסופו של דבר יש הפרדה די ברורה בין החברות, חלונות זמן מוגדרים, תעריפים אחידים חלוקה ברורה בין מסלולים (חלק נוסעים על איילון וחלק על בגין/נמיר בכיוון חזור). ההבדל היחיד בינהן הוא שחברה אחת מפעילה כרטיס חכם עצמאי שנותן הנחה והשניה לא. הנה דוגמה למקרה בו יכלה להתפתח תחרות אמיתית כדבריך וזה לא קרה. אגב, התחרות האמיתית לתפיסתי היא בין אמצעי נסיעה שונים המציעים חוויה שונה, קיימת תחרות אמיתית בין מונית שירות לאוטובוס לרכבת לרכב פרטי (וגם לאופניים ולהליכה ברגל בטווחים קצרים יותר). בין אוטובוס לרכבת יש סוג של מתח בו מצד אחד התחרות ממוצא ליעד בבינעירוניים קיימת, ומאידך הם חייבם לתפקד כאמצעים משלימים באיכות גבוהה. בהקשר זה ריבוי המפעילים מאפשר לעשות זאת מאחר ומשרד התחבורה יכול בכובע אחד להורות לתח"צ להשלים את הרכבת ובכובע שני לייצר תחרות. התחרות נותנת אלטרנטיבות המגבירות את אמינות התח"צ במקרה של תקלה באחד הצירים ובסופו של דבר מגדילה את כלל עוגת הנוסעים.
 

טשאפק

New member
בהרבה מקרים חברה נדרשת לבחור

צא ולמד איך מתנהלת תחרות "אמיתית"
בין נתניה לתל אביב יש שתי חברות של מוניות שירות, לשתיהן יש רישיון מסודר אשר לא כולל כמעט הגבלות מלבד מוצא ויעד. הרישיון לא נכנס לפרטים שוליים כמו תדירות, שיא ושפל, תחילת וסוף פעילות, תחנות, וגם המסלול נתון לפרשנות ולא חקוק בסלע כמו בקווי אוטובוס. ישנה תחרות בין שתי החברות, ויעידו על כך הכסאחים שלפעמים אני עד להם בין נהגים מחברות שונות עד שבאים "משכיני השלום", אבל הכסאחים האלה הם נקודתיים. בסופו של דבר יש הפרדה די ברורה בין החברות, חלונות זמן מוגדרים, תעריפים אחידים חלוקה ברורה בין מסלולים (חלק נוסעים על איילון וחלק על בגין/נמיר בכיוון חזור). ההבדל היחיד בינהן הוא שחברה אחת מפעילה כרטיס חכם עצמאי שנותן הנחה והשניה לא. הנה דוגמה למקרה בו יכלה להתפתח תחרות אמיתית כדבריך וזה לא קרה. אגב, התחרות האמיתית לתפיסתי היא בין אמצעי נסיעה שונים המציעים חוויה שונה, קיימת תחרות אמיתית בין מונית שירות לאוטובוס לרכבת לרכב פרטי (וגם לאופניים ולהליכה ברגל בטווחים קצרים יותר). בין אוטובוס לרכבת יש סוג של מתח בו מצד אחד התחרות ממוצא ליעד בבינעירוניים קיימת, ומאידך הם חייבם לתפקד כאמצעים משלימים באיכות גבוהה. בהקשר זה ריבוי המפעילים מאפשר לעשות זאת מאחר ומשרד התחבורה יכול בכובע אחד להורות לתח"צ להשלים את הרכבת ובכובע שני לייצר תחרות. התחרות נותנת אלטרנטיבות המגבירות את אמינות התח"צ במקרה של תקלה באחד הצירים ובסופו של דבר מגדילה את כלל עוגת הנוסעים.
בהרבה מקרים חברה נדרשת לבחור
בין התמודדות עם יריב מיידי על פלח שוק מוגבל, כמו חברת מוניות שירות, שנלחמת בחברה אחרת או באוטובוסים על קהל הנוסעים הקיים, לבין מהלך שמרחיב את השוק כולו - במקרה של תח"צ, ע"י עידוד מעבר מרכב פרטי (או יצירת נסיעות נוספות) ברוב גדול של המקרים העסק יעדיף ציפור אחת ביד, כלומר יגדיל את הרווח בטווח הקצר ויילחם על הלקוחות הקיימים מול היריבים הקרובים. נהג מונית השירות יחשוב איך לקחת נוסעים לאוטובוס, ואיך למקסם את הרווח מכל נסיעה, ולא יחשוב איך הוא גורם לעוד אנשים לנסוע במוניות שירות או תחבורה ציבורית בכלל במקום ברכב פרטי, ואיך הוא משמר את הלקוחות הקיימים גם מחר ומחרתיים.
 

אוהד11

New member
עמית, טיעוניך חוזרים ונשנים על תחרות בזמן

זה הכי תחרות שאפשר, וזה כן תחרות
גם תחרות על זיכיון היא תחרות.
עמית, טיעוניך חוזרים ונשנים על תחרות בזמן
המכרז, אבל אתה טועה, אין שום תחרות, ביחוד כאשר מפרסם המכרז, קרי משרד התחבורה, אינו נוהג בשקיפות. הוצאת מפעיל מונופול אחד והעברת האשכול/אזור למפעיל מונופול אחר אינה תחרות. זו החלפה של מונופול במונופול, ואפילו לאל חלונות זמן להחלפת המונופול במידה שהמפעיל אינו נושא בנטל כראוי, והדוגמאות לכך רבות, הן אזוריות והן כלל ארציות
 

amit1270

New member
לגבי משרד התחבורה - ראה תשובתי לדרוריקו לעיל

עמית, טיעוניך חוזרים ונשנים על תחרות בזמן
המכרז, אבל אתה טועה, אין שום תחרות, ביחוד כאשר מפרסם המכרז, קרי משרד התחבורה, אינו נוהג בשקיפות. הוצאת מפעיל מונופול אחד והעברת האשכול/אזור למפעיל מונופול אחר אינה תחרות. זו החלפה של מונופול במונופול, ואפילו לאל חלונות זמן להחלפת המונופול במידה שהמפעיל אינו נושא בנטל כראוי, והדוגמאות לכך רבות, הן אזוריות והן כלל ארציות
לגבי משרד התחבורה - ראה תשובתי לדרוריקו לעיל
ואין כאן מונופול, כי יש הגבלה שלו בזמן ובתנאי המכרז (עכשיו צריך לדאוג לרגולטור חזק, אבל יש מי שמנסה להכשיל את זה).
 

אוהד11

New member
יש הגבלה במכרז, אז הבה נבדוק:

לגבי משרד התחבורה - ראה תשובתי לדרוריקו לעיל
ואין כאן מונופול, כי יש הגבלה שלו בזמן ובתנאי המכרז (עכשיו צריך לדאוג לרגולטור חזק, אבל יש מי שמנסה להכשיל את זה).
יש הגבלה במכרז, אז הבה נבדוק:
חברת סופרבוס זכתה במכרז רמלה-לוד-מודיעין עילית ב-2002. המכרז היה לשש (6) שנים. אנחנו בפתחה של 2012, משמע ארבע שנים ויותר מעבר לכך ורק עכשיו התפרסם מכרז, ומי יודע מתי תתפרסם התוצאה ומי תזכה ותתחיל להפעיל את קווי המכרז. חברת נתיב אקספרס זכתה במכרז של קווי נתניה-חדרה ונהריה-מעלות-צפת ב- 2001, אף היא למשך שש (6) שנים. אנחנו קרוב לחמש שנים לאחר תום המכרז ולא רואים את סופו. חברת ואוליה (לשעבר קונקס) זכתה ב- 2001 במכרז קווי אשדוד-ת"א והפנימיים בטבריה למשך שש (6) שנים. התקופה מזמן הסתיימה ולא רואים מכרז חדש באופק. בינתיים רק הוסיפו קווים בשני האשכולות ללא מכרז וללא הסבר למה ומדוע בצורה כזו. חברת קווים זכתה במכרז בקעת אונו ב- 2003, גם היא לשש שנים. אח"F היא זכתה במכרז פ"ת, ושני המכרזים אוחדו לגוש אחד, ועדיין לא נראה מכרז חוזר. חברת מטרופולין זכתה במכרז של קווי ת"א-באר שבע ב- 2002. המכרז רק התנפח ללא מכרז נוסף והחברה מפעילה עוד ועוד קווים בנגב ללא מכרז. נו ? מה עם מכרז חוזר ? למטרודן האריכו את המכרז בן שש שנים לשש שנים נוספות ללא מכרז. במודיעין עשו קומבינה חדשה. חברת מרגלית יצאה מהמכרז (על סף פשיטת רגל) ומכרה את הפעילות לחברת ואוליה בהסכמתו של משרד התחבורה וללא מכרז חוזר. הדברים מדברים בעד עצמם
 

amit1270

New member
לומדים מטעויות (אני מקווה)

יש הגבלה במכרז, אז הבה נבדוק:
חברת סופרבוס זכתה במכרז רמלה-לוד-מודיעין עילית ב-2002. המכרז היה לשש (6) שנים. אנחנו בפתחה של 2012, משמע ארבע שנים ויותר מעבר לכך ורק עכשיו התפרסם מכרז, ומי יודע מתי תתפרסם התוצאה ומי תזכה ותתחיל להפעיל את קווי המכרז. חברת נתיב אקספרס זכתה במכרז של קווי נתניה-חדרה ונהריה-מעלות-צפת ב- 2001, אף היא למשך שש (6) שנים. אנחנו קרוב לחמש שנים לאחר תום המכרז ולא רואים את סופו. חברת ואוליה (לשעבר קונקס) זכתה ב- 2001 במכרז קווי אשדוד-ת"א והפנימיים בטבריה למשך שש (6) שנים. התקופה מזמן הסתיימה ולא רואים מכרז חדש באופק. בינתיים רק הוסיפו קווים בשני האשכולות ללא מכרז וללא הסבר למה ומדוע בצורה כזו. חברת קווים זכתה במכרז בקעת אונו ב- 2003, גם היא לשש שנים. אח"F היא זכתה במכרז פ"ת, ושני המכרזים אוחדו לגוש אחד, ועדיין לא נראה מכרז חוזר. חברת מטרופולין זכתה במכרז של קווי ת"א-באר שבע ב- 2002. המכרז רק התנפח ללא מכרז נוסף והחברה מפעילה עוד ועוד קווים בנגב ללא מכרז. נו ? מה עם מכרז חוזר ? למטרודן האריכו את המכרז בן שש שנים לשש שנים נוספות ללא מכרז. במודיעין עשו קומבינה חדשה. חברת מרגלית יצאה מהמכרז (על סף פשיטת רגל) ומכרה את הפעילות לחברת ואוליה בהסכמתו של משרד התחבורה וללא מכרז חוזר. הדברים מדברים בעד עצמם
לומדים מטעויות (אני מקווה)
אני חושב שהמכרזים הראשונים היו גרועים ולא תוכננו נכון, וגם משך הזמן שניתן למפעילים לא הספיק לביסוסם (גם קצב הוצאת האשכולות לא התקדם לפי התכניות). ובכל זאת מדובר בזכיונות וגם אם הם מוארכים הם עדיין מוגבלים בזמן. לומר לך שזה מצב אידאלי? רחוק מאוד מזה. אני חושב שהרפורמה נעשתה בצורה לא נכונה ובלי להניח את היסודות, ואנחנו משלמים על כך את המחיר עד היום. עדיין אני מעדיף את המצב הזה על המונופולים של אגד ודן.
 

ארזS

New member
עמית, אתה יודע מה אתה מזכיר לי ?

לומדים מטעויות (אני מקווה)
אני חושב שהמכרזים הראשונים היו גרועים ולא תוכננו נכון, וגם משך הזמן שניתן למפעילים לא הספיק לביסוסם (גם קצב הוצאת האשכולות לא התקדם לפי התכניות). ובכל זאת מדובר בזכיונות וגם אם הם מוארכים הם עדיין מוגבלים בזמן. לומר לך שזה מצב אידאלי? רחוק מאוד מזה. אני חושב שהרפורמה נעשתה בצורה לא נכונה ובלי להניח את היסודות, ואנחנו משלמים על כך את המחיר עד היום. עדיין אני מעדיף את המצב הזה על המונופולים של אגד ודן.
עמית, אתה יודע מה אתה מזכיר לי ?
אתה מזכיר לי הרבה אנשים שמוכנים לסבול, העיקר שהאדם השנוא עליהם [או חברה/חברות במקרה הנדון]"יאכלו אותה" כלשון הביטוי העממי. הבעייה היא שלצערי טרם למדו מהטעויות, או מרובן.
 

amit1270

New member
אני מעדיף לתקן ולא לחזור אחורה למצב מקולקל

עמית, אתה יודע מה אתה מזכיר לי ?
אתה מזכיר לי הרבה אנשים שמוכנים לסבול, העיקר שהאדם השנוא עליהם [או חברה/חברות במקרה הנדון]"יאכלו אותה" כלשון הביטוי העממי. הבעייה היא שלצערי טרם למדו מהטעויות, או מרובן.
אני מעדיף לתקן ולא לחזור אחורה למצב מקולקל
 

ארזS

New member
גם אני !

אני מעדיף לתקן ולא לחזור אחורה למצב מקולקל
גם אני !
מי רוצה לחזור למצב מקולקל ? מי לא רצה לתקן ? תמיד כתבתי שיש צורך בתיקון. אבל לדעתי בסך הכל של החרטופורמה קילקלו יותר משתיקנו. ורבים רבים מחזיקים באותה הדיעה. לא רק אני. זכותך לחלוק על כך, אבל צורמת לעין הצורה שאתה עושה זאת.
 

amirv

New member
אורך מכרזים

יש הגבלה במכרז, אז הבה נבדוק:
חברת סופרבוס זכתה במכרז רמלה-לוד-מודיעין עילית ב-2002. המכרז היה לשש (6) שנים. אנחנו בפתחה של 2012, משמע ארבע שנים ויותר מעבר לכך ורק עכשיו התפרסם מכרז, ומי יודע מתי תתפרסם התוצאה ומי תזכה ותתחיל להפעיל את קווי המכרז. חברת נתיב אקספרס זכתה במכרז של קווי נתניה-חדרה ונהריה-מעלות-צפת ב- 2001, אף היא למשך שש (6) שנים. אנחנו קרוב לחמש שנים לאחר תום המכרז ולא רואים את סופו. חברת ואוליה (לשעבר קונקס) זכתה ב- 2001 במכרז קווי אשדוד-ת"א והפנימיים בטבריה למשך שש (6) שנים. התקופה מזמן הסתיימה ולא רואים מכרז חדש באופק. בינתיים רק הוסיפו קווים בשני האשכולות ללא מכרז וללא הסבר למה ומדוע בצורה כזו. חברת קווים זכתה במכרז בקעת אונו ב- 2003, גם היא לשש שנים. אח"F היא זכתה במכרז פ"ת, ושני המכרזים אוחדו לגוש אחד, ועדיין לא נראה מכרז חוזר. חברת מטרופולין זכתה במכרז של קווי ת"א-באר שבע ב- 2002. המכרז רק התנפח ללא מכרז נוסף והחברה מפעילה עוד ועוד קווים בנגב ללא מכרז. נו ? מה עם מכרז חוזר ? למטרודן האריכו את המכרז בן שש שנים לשש שנים נוספות ללא מכרז. במודיעין עשו קומבינה חדשה. חברת מרגלית יצאה מהמכרז (על סף פשיטת רגל) ומכרה את הפעילות לחברת ואוליה בהסכמתו של משרד התחבורה וללא מכרז חוזר. הדברים מדברים בעד עצמם
אורך מכרזים
נכון שהמכרזים הוצאו לשש שנים, אך בדיקה נוספת שהיתה זמן קצר לאחר שהחלו לפעול קבעה שהזמן הנכון (איזון בין הצורך להגביל בזמן לבין האנרגיה המושקעת הן מצד משרד התחבורה והן מצד החברות) הוא 8 שנים וכל המכרזים הוארכו ל-8 שנים. העובדה שלאחר 8 שנים לא עמד זוכה מן המוכן היא אכן לרועץ ומעידה על חולשת הרגולטור, אך לפחות עכשיו הגלגלים מתחילים לזוז. אגב, אם בדוגמאות עסקינן: מכרז מודיעין הוצא ב-1997 והוצא שוב ב-2004 (בשתי הפעמים זכתה מרגלית) ומוצא שוב עכשיו ב-2011. מכרז אלעד הוצא ב-1999 ל-5 שנים (זכתה ביתר תור) והוצא שוב ב-2004 (זכתה אגד תעבורה).
 

amit1270

New member
מילת המפתח: רגולטור

אורך מכרזים
נכון שהמכרזים הוצאו לשש שנים, אך בדיקה נוספת שהיתה זמן קצר לאחר שהחלו לפעול קבעה שהזמן הנכון (איזון בין הצורך להגביל בזמן לבין האנרגיה המושקעת הן מצד משרד התחבורה והן מצד החברות) הוא 8 שנים וכל המכרזים הוארכו ל-8 שנים. העובדה שלאחר 8 שנים לא עמד זוכה מן המוכן היא אכן לרועץ ומעידה על חולשת הרגולטור, אך לפחות עכשיו הגלגלים מתחילים לזוז. אגב, אם בדוגמאות עסקינן: מכרז מודיעין הוצא ב-1997 והוצא שוב ב-2004 (בשתי הפעמים זכתה מרגלית) ומוצא שוב עכשיו ב-2011. מכרז אלעד הוצא ב-1999 ל-5 שנים (זכתה ביתר תור) והוצא שוב ב-2004 (זכתה אגד תעבורה).
מילת המפתח: רגולטור
החטא הקדמון של הרפורמה הוא רגולציה חלשה עד לא קיימת. לצערי אנחנו עדיין מחכים לרשויות התח"צ המטרופוליניות שהובטחו כבר לפני שנים (עוזי לנדאו בישר את הקמתן כבר ב-1983 כשהיה מנכ"ל משרד התחבורה).
 

ארזS

New member
וברגע שיקימו רשתח"צ

מילת המפתח: רגולטור
החטא הקדמון של הרפורמה הוא רגולציה חלשה עד לא קיימת. לצערי אנחנו עדיין מחכים לרשויות התח"צ המטרופוליניות שהובטחו כבר לפני שנים (עוזי לנדאו בישר את הקמתן כבר ב-1983 כשהיה מנכ"ל משרד התחבורה).
וברגע שיקימו רשתח"צ
[בעברית : רשות לתחבורה ציבורית] יקום קול זעקה : מה הועילו חכמים בתקנתם ? האם לזה פיללנו ? וכו' וכו'
 

ארזS

New member
ודרך אגב

וברגע שיקימו רשתח"צ
[בעברית : רשות לתחבורה ציבורית] יקום קול זעקה : מה הועילו חכמים בתקנתם ? האם לזה פיללנו ? וכו' וכו'
ודרך אגב
תקראו לזה מונופול המונופולים, אני חושב שבהחלט עדיפה רשות כזאת שתרכז את כל נושא התחבורה הציבורית כולל נושא התשלום. אבל גם ביתרון שכזה יש חיסרונות לא מעטים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה