השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
אבל עמית

לא טענתי שזה מתנהל בצורה מוצלחת
ברור שצריכה להיות רגולציה ופיקוח. בכל מקרה זה עדיף על זיכיון לנצח בסגנון אגד ודן.
אבל עמית
ברגע שמונעים מדן ואגד להשתתף במכרז יש כאן עיוות . ואם נניח שדן ואגד היו יכולות להציע הצעות טובות יותר משאר החברות , אז אתה עדיין תמנע מהן להשתתף רק בשביל "ליצור איזון" ?
 

ארזS

New member
דרוריקו

אבל עמית
ברגע שמונעים מדן ואגד להשתתף במכרז יש כאן עיוות . ואם נניח שדן ואגד היו יכולות להציע הצעות טובות יותר משאר החברות , אז אתה עדיין תמנע מהן להשתתף רק בשביל "ליצור איזון" ?
דרוריקו
מאוד קשה לי בדרך כלל להסכים איתך בהרבה מקרים, אבל כאן בתגובה הזאת שלך כל מילה בסלע !
 

amit1270

New member
ההגבלה על דן ואגד היא זמנית

אבל עמית
ברגע שמונעים מדן ואגד להשתתף במכרז יש כאן עיוות . ואם נניח שדן ואגד היו יכולות להציע הצעות טובות יותר משאר החברות , אז אתה עדיין תמנע מהן להשתתף רק בשביל "ליצור איזון" ?
ההגבלה על דן ואגד היא זמנית
ונועדה למנוע השתלטות בתנאים לא הוגנים. המטרה הראשונית של הרפורמה היא לצמצם את השליטה של אותן חברות ולא להעמיק אותה. ברגע שהשליטה שלהן תרד (אני חושב שדן כבר הגיעה לשם) ההגבלה תוסר.
 

droriko

New member
היא תוסר ואז דן תחזור למה שהיא היתה

ההגבלה על דן ואגד היא זמנית
ונועדה למנוע השתלטות בתנאים לא הוגנים. המטרה הראשונית של הרפורמה היא לצמצם את השליטה של אותן חברות ולא להעמיק אותה. ברגע שהשליטה שלהן תרד (אני חושב שדן כבר הגיעה לשם) ההגבלה תוסר.
היא תוסר ואז דן תחזור למה שהיא היתה
למעשה כבר עכשיו היא חוזרת . בשנתיים האחרונות היא התמודדה ב-3 מכרזים , בכולם היא זכתה .
 

ארזS

New member
אתה יכול לעדכן אותי?

היא תוסר ואז דן תחזור למה שהיא היתה
למעשה כבר עכשיו היא חוזרת . בשנתיים האחרונות היא התמודדה ב-3 מכרזים , בכולם היא זכתה .
אתה יכול לעדכן אותי?
באיזה 3 מכרזים דן השתתפה וזכתה ?
 

ארזS

New member
חוץ מהמטרונית שידעתי

המטרונית,שפירים והשאטלים בתוך נמל התעופה
חוץ מהמטרונית שידעתי
וזה למעשה [למרות שטרם קיים בפועל] הדבר היחידי שאפשר להגדירו כתחבורה ציבורית, שני הדברים האחרים [שלא ידעתי עליהם] לא עונים לדעתי להגדרה של תחבורה ציבורית כפי שאנחנו מכירים אותה...
 

droriko

New member
לא יודע את מי "אתם" מכירים

חוץ מהמטרונית שידעתי
וזה למעשה [למרות שטרם קיים בפועל] הדבר היחידי שאפשר להגדירו כתחבורה ציבורית, שני הדברים האחרים [שלא ידעתי עליהם] לא עונים לדעתי להגדרה של תחבורה ציבורית כפי שאנחנו מכירים אותה...
לא יודע את מי "אתם" מכירים
היה מכרז, שבו התמודדו גם חברות תחבורה ציבורית אחרות, ודן זכו .
 

droriko

New member
וזה כן תחבורה ציבורית

לא יודע את מי "אתם" מכירים
היה מכרז, שבו התמודדו גם חברות תחבורה ציבורית אחרות, ודן זכו .
וזה כן תחבורה ציבורית
כי בן אדם במקום ליסוע עם האוטו שלו עד תל אביב , שם את האוטו בצד ומחליף לשאטל של דן .
 

אורי404

New member
כך או כך מדובר בעסק רווחי

וזה כן תחבורה ציבורית
כי בן אדם במקום ליסוע עם האוטו שלו עד תל אביב , שם את האוטו בצד ומחליף לשאטל של דן .
כך או כך מדובר בעסק רווחי
סביר להניח, שיש יותר רווחים (
) בהפעלת ההסעות באזור שדה התעופה ובנתיב המהיר, מאשר להפעיל את הקווים השונים מפתח תקווה למושבים בסביבה או את הקווים ממוגני הירי עם ארבעה נוסעים בממוצע. וכן הסעות השאטלים הן תחבורה ציבורית לכלל הציבור.
 

droriko

New member


כך או כך מדובר בעסק רווחי
סביר להניח, שיש יותר רווחים (
) בהפעלת ההסעות באזור שדה התעופה ובנתיב המהיר, מאשר להפעיל את הקווים השונים מפתח תקווה למושבים בסביבה או את הקווים ממוגני הירי עם ארבעה נוסעים בממוצע. וכן הסעות השאטלים הן תחבורה ציבורית לכלל הציבור.
 

amirv

New member
לא מונעים מאגד ודן להשתתף במכרזים

אבל עמית
ברגע שמונעים מדן ואגד להשתתף במכרז יש כאן עיוות . ואם נניח שדן ואגד היו יכולות להציע הצעות טובות יותר משאר החברות , אז אתה עדיין תמנע מהן להשתתף רק בשביל "ליצור איזון" ?
לא מונעים מאגד ודן להשתתף במכרזים
מותר להן להשתתף באמצעות חברות בת. ולראיה "מטרודן", "דן צפון", "אגד תעבורה"
 

ארזS

New member
כן, מאפשרים להם

לא מונעים מאגד ודן להשתתף במכרזים
מותר להן להשתתף באמצעות חברות בת. ולראיה "מטרודן", "דן צפון", "אגד תעבורה"
כן, מאפשרים להם
אבל לא בקווים שהם הפעילו עד לחרטופורמה. ולא איפשרו להם לתת הצעות עם שיפורים בקווים האלה. מה שכן איפשרו להם זה ללכת על מכרזים רחוק מ"הבית הטבעי" שלהם [במקרים של דן].
 

amirv

New member
זה נכון.

כן, מאפשרים להם
אבל לא בקווים שהם הפעילו עד לחרטופורמה. ולא איפשרו להם לתת הצעות עם שיפורים בקווים האלה. מה שכן איפשרו להם זה ללכת על מכרזים רחוק מ"הבית הטבעי" שלהם [במקרים של דן].
זה נכון.
אבל אני רואה בזה איזון נכון, במכרז "רחוק מהבית" (מי ישמע ישראל הענקית) היתרון הלא הוגן של החברה לעומת מפעילים חדשים מצטמצם. אל תשכח שעשר השנים הראשונות של הרפורמה המטרה המובהקת היתה לבנות שוק משוכלל יותר עם מפעילים חדשים. ככל שהרפורמה תתקדם ותתייצב כך אני מניח תהיה פחות חשיבות לכך ויוסרו כל מיני רסנים שנועדו למנוע את סירוס הרפורמה על ידי המפעילים הותיקים.
 

אוהד11

New member
אמיר, חבל שאינך זוכר את המכרזים שפורסמו

לא מונעים מאגד ודן להשתתף במכרזים
מותר להן להשתתף באמצעות חברות בת. ולראיה "מטרודן", "דן צפון", "אגד תעבורה"
אמיר, חבל שאינך זוכר את המכרזים שפורסמו
וברובם נאמר במפורש, כי ההשתתפות אסורה על החברות אגד ו- דן ועל החברות הבנות שלהן. האיסור הזה חל גם באזורים ששתי החברות מעולם לא פעלו בהם
 

amit1270

New member
קרא את תגובתו לארז מ-13:10

אמיר, חבל שאינך זוכר את המכרזים שפורסמו
וברובם נאמר במפורש, כי ההשתתפות אסורה על החברות אגד ו- דן ועל החברות הבנות שלהן. האיסור הזה חל גם באזורים ששתי החברות מעולם לא פעלו בהם
קרא את תגובתו לארז מ-13:10
 

846

Active member
גם אגד תעבורה מוגבלת

לא מונעים מאגד ודן להשתתף במכרזים
מותר להן להשתתף באמצעות חברות בת. ולראיה "מטרודן", "דן צפון", "אגד תעבורה"
גם אגד תעבורה מוגבלת
 

amirv

New member
זה תחרות אם יש רכיב של "נסיון עבר"

האם לתת למפעיל שנכשל טוטאלית באשכול מסויים
לזכות לאחר מכן באשכול אחר זה "הכי תחרות שאפשר". לי זה נראה כמו קומבינה מסריחה על גב הנוסעים .
זה תחרות אם יש רכיב של "נסיון עבר"
אם המפעיל "נקנס" על ציוני הבקרה הפחות טובים שלו ולכן צריך להגיש הצעה יקרה יותר לחפות על הפער, ומכאן שסיכויי הזכייה שלו קטנים יותר. ואם המכרזים החדשים בנויים בצורה שלומדת ממפגעי העבר ומנסה למנוע אותם בעתיד, אז מדובר בתחרות הוגנת שהולכת ומשתפרת, לא כל עונש צריך להיות "עונש מוות" לחברה מסוימת. במצב כזה לחברות גרועות קשה יותר לפרוח מאשר לחברות טובות, חלקן ייעלמו מהשוק וחלקן לא, אך ניסיון העבר גם מלמד אותנו שחברות טבות יכולות להפוך לגרועות וחברות גרועות יכולות להפוך לטובות תוך כדי תקופת זיכיון.
 

droriko

New member
אבל טרכטנברג בכלל לא דורש את הרכיב הזה

זה תחרות אם יש רכיב של "נסיון עבר"
אם המפעיל "נקנס" על ציוני הבקרה הפחות טובים שלו ולכן צריך להגיש הצעה יקרה יותר לחפות על הפער, ומכאן שסיכויי הזכייה שלו קטנים יותר. ואם המכרזים החדשים בנויים בצורה שלומדת ממפגעי העבר ומנסה למנוע אותם בעתיד, אז מדובר בתחרות הוגנת שהולכת ומשתפרת, לא כל עונש צריך להיות "עונש מוות" לחברה מסוימת. במצב כזה לחברות גרועות קשה יותר לפרוח מאשר לחברות טובות, חלקן ייעלמו מהשוק וחלקן לא, אך ניסיון העבר גם מלמד אותנו שחברות טבות יכולות להפוך לגרועות וחברות גרועות יכולות להפוך לטובות תוך כדי תקופת זיכיון.
אבל טרכטנברג בכלל לא דורש את הרכיב הזה
הוא פשוט אומר "תוציאו את כל החברות למכרז" , הוא לא מדבר בכלל על שינוי שיטת המכרזים .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה