השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
אלה לא שינויים מקיפים

האמת שכן שינו קוים ב"קווים"
אלה לא שינויים מקיפים
אלה לא שינויים מקיפים, כפי שהיה ב"אגד" וב"דן". שינו מסלול של שני קווי אוטובוסים (87 ו-137). אבל אפילו לא הוסיפו נסיעות באופן משמעותי, אם בכלל.
 

droriko

New member
וגם העבירו את 69 למכונות רגילות

אלה לא שינויים מקיפים
אלה לא שינויים מקיפים, כפי שהיה ב"אגד" וב"דן". שינו מסלול של שני קווי אוטובוסים (87 ו-137). אבל אפילו לא הוסיפו נסיעות באופן משמעותי, אם בכלל.
וגם העבירו את 69 למכונות רגילות
סך הכל לקוים אין הרבה קוים שקשורים לרפורמה בתל אביב . הקוים שהיא לא נגעה בהם זה 36 ו-37 שלא צריך לגעת בהם , וב-56 ו-55 ו-68 שצריך לתגבר אותם , אבל בשביל תגבור לא צריך רפורמה .
 

אורי404

New member
זה עוד נעשה קודם לכן

וגם העבירו את 69 למכונות רגילות
סך הכל לקוים אין הרבה קוים שקשורים לרפורמה בתל אביב . הקוים שהיא לא נגעה בהם זה 36 ו-37 שלא צריך לגעת בהם , וב-56 ו-55 ו-68 שצריך לתגבר אותם , אבל בשביל תגבור לא צריך רפורמה .
זה עוד נעשה קודם לכן
למעלה משנה בקו 69 פועלים אוטובוסים רגילים ולא מיניבוסים. אכן בשביל תגבור לא צריך רפורמה.
 

אורי404

New member
יש חברות רבות. יש מעט כרטוס

באיזור תל אביב יש מעט תחרות
אני למשל יכולה לנסוע לעבודה גם עם קווים של דן וגם עם קווים של אגד. עולה על מה שבא קודם או על מה שריק יותר. יש נתיבים שבהם בהחלט יש תחרות בין האוטובוסים של דן לאלה של אגד, בייחוד עכשיו עם הכרטוס המשותף. ויש נתיבים שגם קווים משתתפת בתחרות וגם מטרופולין. אבל כן, זו טיפה בים. ברוב הארץ החליפו מונופול אחד במונופול אחר קטן יותר.
יש חברות רבות. יש מעט כרטוס
יש חברות אוטובוסים רבות, שפועלות בגוש דן. אבל הכרטוס המשותף הוא אך ורק של ארבע מהן. שלא לדבר, בכך שהוא אינו משותף עם "רכבת ישראל".
 

droriko

New member
איזה תחרות בדיוק

באיזור תל אביב יש מעט תחרות
אני למשל יכולה לנסוע לעבודה גם עם קווים של דן וגם עם קווים של אגד. עולה על מה שבא קודם או על מה שריק יותר. יש נתיבים שבהם בהחלט יש תחרות בין האוטובוסים של דן לאלה של אגד, בייחוד עכשיו עם הכרטוס המשותף. ויש נתיבים שגם קווים משתתפת בתחרות וגם מטרופולין. אבל כן, זו טיפה בים. ברוב הארץ החליפו מונופול אחד במונופול אחר קטן יותר.
איזה תחרות בדיוק
מאז הרפורמה יצא לי לעשות הרבה ספירות בז'בוטינסקי ודרך בגין . אף פעם לא נתקלתי נניח בנהג דן שחותך נהג אגד בשביל לקחת נוסעים . אני גם מאמין שהם קיבלו על הכירטוס המשותף מספיק סובסידיות כדי לייתר את התחרות .
 

droriko

New member
אני כן רואה תחרות בין מוניות שירות לדן

איזה תחרות בדיוק
מאז הרפורמה יצא לי לעשות הרבה ספירות בז'בוטינסקי ודרך בגין . אף פעם לא נתקלתי נניח בנהג דן שחותך נהג אגד בשביל לקחת נוסעים . אני גם מאמין שהם קיבלו על הכירטוס המשותף מספיק סובסידיות כדי לייתר את התחרות .
אני כן רואה תחרות בין מוניות שירות לדן
בעיקר מצד הנהג מונית . לא מאשים אותו אישית , המנקו זה כל המשכורת שלו , אני כן מאשים את משרד התחבורה שמעלים עין.
 
וגם אותו מכרז כבר לא חוקי- חברות מזמן

מה שעשו בתח"צ זו לא תחרות
הוציאו את מפעיל א' מאזור א' והכניסו לשם את מפעיל בי... נכון - זה היה בתנאי מכרז. אבל תחרות אמיתית היא לא ניירות במכרז אלא תגובות לפי היצע וביקוש בשטח. בנוסף, כל התמריץ לזכות בלקוחות לא קיים במידה שבה היה קיים בתחרות, כאשר הלקוח לא יכול לבחור על האוטובוס של מי יעלה הבוקר ובאיזה שעה...
וגם אותו מכרז כבר לא חוקי- חברות מזמן
עברו את 6 השנים שניתן להם. חוץ מזה שקווים על ההתחלה כבר סטתה בהרבה מהמכרז שהציעה, ואז אחד לא אמר כלום. קווים הבטיחה במכרז שקו 2 הישן של דן, שכיום 25 בקווים יהיה בתדירות של 5 דקות בשעות אחה"צ-ערב. בפועל הוא התחיל בתדירות של 10 דקות. היום הוא בתדירות של 10/12 דקות, ובחופש הגדול הקו העמוס הזה בתדירות של 15 דקות!
 

ארזS

New member
נו, הם הבטיחו...

וגם אותו מכרז כבר לא חוקי- חברות מזמן
עברו את 6 השנים שניתן להם. חוץ מזה שקווים על ההתחלה כבר סטתה בהרבה מהמכרז שהציעה, ואז אחד לא אמר כלום. קווים הבטיחה במכרז שקו 2 הישן של דן, שכיום 25 בקווים יהיה בתדירות של 5 דקות בשעות אחה"צ-ערב. בפועל הוא התחיל בתדירות של 10 דקות. היום הוא בתדירות של 10/12 דקות, ובחופש הגדול הקו העמוס הזה בתדירות של 15 דקות!
נו, הם הבטיחו...
האם הבטיחו לקיים ?
הבטחות... בקיצור, אנשים מנסים למצוא את המחט [מעט הטוב] בערימת השחת [הרוב הרע]. למה עמישראל מסכים תמיד שיתנו לו מכות אחת אחרי השניה ועוד אומר תודה ? מה זאת המנטליות הזאת שדופקים אותך ואתה אומר זאת לטיפה רכה ? לא מבין את זה.
 

אוהד11

New member
אז קווים הבטיחו וסופרבוס הבטיחו, אבל בשקט,

וגם אותו מכרז כבר לא חוקי- חברות מזמן
עברו את 6 השנים שניתן להם. חוץ מזה שקווים על ההתחלה כבר סטתה בהרבה מהמכרז שהציעה, ואז אחד לא אמר כלום. קווים הבטיחה במכרז שקו 2 הישן של דן, שכיום 25 בקווים יהיה בתדירות של 5 דקות בשעות אחה"צ-ערב. בפועל הוא התחיל בתדירות של 10 דקות. היום הוא בתדירות של 10/12 דקות, ובחופש הגדול הקו העמוס הזה בתדירות של 15 דקות!
אז קווים הבטיחו וסופרבוס הבטיחו, אבל בשקט,
בד"כ, התמוססו הבטחות, ויום אחד נעלמו קווים או חלופות מלוח הנסיעות של החברות
 

טשאפק

New member
תחרות היא דבר חיובי בעקרון

מסכים איתך, "הפרטה" או תחרות לא תמיד
מועילה לציבור, בטח לא בשרות חיוני כמו תח"צ.
תחרות היא דבר חיובי בעקרון
כאשר היא מתאפשרת. כך למשל עכשיו תתחיל בשוק הסלולר תחרות ממשית (אחרי שקודם לכן היה מופרט, אך לא תחרותי) והצרכנים ייצאו נשכרים. הבעיה היא שהמשמעות של "תחרות" משתנה מתחום לתחום. בתחבורה ציבורית למשל התחרות בין מוניות שירות לבין אוטובוסים מתבטאת בין היתר בכך שמוניות השירות משתדלות להגיע לתחנה דקה לפני האוטובוס ו"לחטוף" את הנוסעים. כך יוצא שתדירות כלי התחבורה לא ממש משתנה, והצרכנים לא מרוויחים כמעט.
 

ארזS

New member
בוודאי !

תחרות היא דבר חיובי בעקרון
כאשר היא מתאפשרת. כך למשל עכשיו תתחיל בשוק הסלולר תחרות ממשית (אחרי שקודם לכן היה מופרט, אך לא תחרותי) והצרכנים ייצאו נשכרים. הבעיה היא שהמשמעות של "תחרות" משתנה מתחום לתחום. בתחבורה ציבורית למשל התחרות בין מוניות שירות לבין אוטובוסים מתבטאת בין היתר בכך שמוניות השירות משתדלות להגיע לתחנה דקה לפני האוטובוס ו"לחטוף" את הנוסעים. כך יוצא שתדירות כלי התחבורה לא ממש משתנה, והצרכנים לא מרוויחים כמעט.
בוודאי !
להלן סיפור אמיתי על תחרות: יש לי חבר בעל חנות בגדים בבני ברק. מעבר לכביש יש חנות דומה. הנה לכם תחרות, נכון ? יפה. והנה ההמשך... בחנות של חברי יש בממוצע 5-6 קונים ביום. בחנות שממול יש בממוצע כמה מאות קונים ביום. חברי לוקח על שמלה יפה כמה מאות ש''ח. הוא בעל החנות ומלבדו גם אשתו עובדת איתו. הקולגה שמעבר לכביש לוקח על אותה השמלה מחצית המחיר. אז כמובן שאין ספק שאצלו יש יותר קונים, נכון ? הקולגה הזה מעסיק צוות של כ-10 מוכרות ומוכרים והוא "יושב על הקופה". מי לדעתכם מביא הביתה יותר כסף בסוף החודש? דרך אגב, תכניסו בשכלול גם את העובדה שאצל חברי כל קונה מקב/ת כוס קפה "על חשבון הבית"... נו, איפה הכלכלנים שיעשו לנו את החשבון ?
 

אורי404

New member
גם חלק מהשיפורים לא תלויים בחבר' האוטובו

הוועדה ממליצה בגדול לשפר את התח"צ ומתעלמת
מהעובדה שהתח"צ נמצאת כבר כעשר שנים בתהליך של שיפור ע"י רפורמה, הכנסת חברות נוספות, הורדת תעריפים והגברת הבקרה התפעולית על כל החברות. זה פופוליסטי להגיד שצריך להוציא את כל הקווים למכרז, זה תמיד ישמע ויראה טוב אבל זה לא ממש מעשי במיוחד כשיש הסכמים חתומים ויש כבר מתווה לרפורמה שמשמעותו הוצאת קווים נוספים למכרזים.
גם חלק מהשיפורים לא תלויים בחבר' האוטובו
למשל הקצאת נתיבים ומסלולים עבור תחבורה ציבורית, לא תלויים בחברות האוטובוסים השונות. צעד אשר היה משפר באופן ניכר את השירות הנוסעים. יש עוד תחומים שונים, שממש לא תלויים בחברות האוטובוסים. למשל בכך, שלא פתחו במדינה את פרויקטים הBRT השונים והרכבת הקלה באופן מספק. גם בשירות הרכבת, לא חסר כלל מה לשפר, בין אם להמשיך לפתח את רשת הרכבות ובין אם לשפר את השירות המוצע כיום. גם הדבר הזה לא מספיק שופר.
 

טלי64646464

New member
לדעתי, הצעד הראשון לשפר את נזקי הרפורמה

גם חלק מהשיפורים לא תלויים בחבר' האוטובו
למשל הקצאת נתיבים ומסלולים עבור תחבורה ציבורית, לא תלויים בחברות האוטובוסים השונות. צעד אשר היה משפר באופן ניכר את השירות הנוסעים. יש עוד תחומים שונים, שממש לא תלויים בחברות האוטובוסים. למשל בכך, שלא פתחו במדינה את פרויקטים הBRT השונים והרכבת הקלה באופן מספק. גם בשירות הרכבת, לא חסר כלל מה לשפר, בין אם להמשיך לפתח את רשת הרכבות ובין אם לשפר את השירות המוצע כיום. גם הדבר הזה לא מספיק שופר.
לדעתי, הצעד הראשון לשפר את נזקי הרפורמה
זה לאייש אנשים שמבינים בתחום התחבורה הציבורית במשרד התחבורה.רק אירגון הפגנה, כפי שנעשו בשבועות הראשונים לרפורמה, ייתרמו לשינוי מעשי, ושום כתיבת מילים ושיחות בתחום. וחבל שזה כך.
 

ארזS

New member
ברגע ששמעתי לראשונה את הגברת מנתיבי איילון

לדעתי, הצעד הראשון לשפר את נזקי הרפורמה
זה לאייש אנשים שמבינים בתחום התחבורה הציבורית במשרד התחבורה.רק אירגון הפגנה, כפי שנעשו בשבועות הראשונים לרפורמה, ייתרמו לשינוי מעשי, ושום כתיבת מילים ושיחות בתחום. וחבל שזה כך.
ברגע ששמעתי לראשונה את הגברת מנתיבי איילון
שהוצגה כאחראית על הרפורמה אומרת שהיא יודעת הכי טוב מה טוב לציבור הבנתי שהיא לא יודעת כלום, וככה זה נראה בשטח...
 

טלי64646464

New member
היא לא נוסעת באוטובוסים

ברגע ששמעתי לראשונה את הגברת מנתיבי איילון
שהוצגה כאחראית על הרפורמה אומרת שהיא יודעת הכי טוב מה טוב לציבור הבנתי שהיא לא יודעת כלום, וככה זה נראה בשטח...
היא לא נוסעת באוטובוסים
ואני לא מבינה מדוע לא מחליפים במשרד התחבורה כח אדם שכשל.
 

yehuda7K

New member
עדיף לראות חצי הכוס המלאה מאשר את הריקה

היא לא נוסעת באוטובוסים
ואני לא מבינה מדוע לא מחליפים במשרד התחבורה כח אדם שכשל.
עדיף לראות חצי הכוס המלאה מאשר את הריקה
ברפורמה יש גם צדדים חיובים. מה טוב בלחזור אחורה? צריך לראות מה הליקויים ולשפר אותם. יהודה
 

ארזS

New member
אם היתה חצי כוס מלאה זה היה נהדר.

עדיף לראות חצי הכוס המלאה מאשר את הריקה
ברפורמה יש גם צדדים חיובים. מה טוב בלחזור אחורה? צריך לראות מה הליקויים ולשפר אותם. יהודה
אם היתה חצי כוס מלאה זה היה נהדר.
לצערי, ממה שאני יודע באופן אישי, ממה שאני שומע מאנשים אחרים, מתלונות שאני קורא ושומע - אין לנו חצי כוס מלאה וגם לא רבע. ואחזור שוב על אחד הדברים שמפריעים לי, לא אישית כי כתושב רעננה אני לא נפגעתי [עדיין] מהחרטופורמה הזאת, [וזה רק מוכיח שבניגוד לדברים שכתב כאן איזה טרול מחרחר מלחמות, אני לא חושב על עצמי אלא על הכלל !] אלא דבר שפוגע בנזקקים האמיתיים לתחבורה הציבורית: בכמה מקומות ביטלו קווים שאנשים מבוגרים היו נוסעים בהם נסיעה שלקחה להם 7 או 10 דקות, וכעת הם צריכים ללכת 15 דקות עד לתחנה הקרובה, להמתין לאוטובוס, לנסוע איתו כמה תחנות, לרדת, להמתין שוב, לעלות על האוטובוס השני, ולנסוע איתו ליעדם, מה שגורם לכך שנסיעה שארכה דקות ספורות אורכת כיום כשעה ויותר !!! לשמוע בתוכנית רדיו אשה מבוגרת שמספרת על כך, לקבל מהפקת התוכנית את מספר הטלפון שלה ולדבר איתה אחר כך ולשמוע ממנה על הצרה הצרורה הזאת, ועל כך שאף אחד לא מוכן לשמוע מהבעייה, שלא לדבר על לתקן את המעוות, זה דבר שיכול להוציא אותי מהכלים. ולהזכיר שוב : אני לא נפגעתי במאומה !!! עם כל הכבוד, ויש לי כבוד לכולם, אינני יודע יהודה האם אתה מסוג הטיפוסים שנותנים להם מכה בעורף והם אומרים "תודה" כי "זה מה שיש" או שמא אתה באמת מאמין ב"כל הטוב הזה". אין ספק שהיה צורך בשיפור מערך התחבורה הציבורית בישראל. ואין ספק שבחלק מהשינויים יש שיפורים לאנשים מסויימים. אבל כשאני לוקח מאזניים ושם עליהם בצד אחד את הטוב שנעשה ובצד השני את הרע - הרע מפיל את המאזניים לריצפה... זאת דעתי, ואינך חייב להסכים איתה.
 

טשאפק

New member
והאם שמעת על האיש המבוגר

אם היתה חצי כוס מלאה זה היה נהדר.
לצערי, ממה שאני יודע באופן אישי, ממה שאני שומע מאנשים אחרים, מתלונות שאני קורא ושומע - אין לנו חצי כוס מלאה וגם לא רבע. ואחזור שוב על אחד הדברים שמפריעים לי, לא אישית כי כתושב רעננה אני לא נפגעתי [עדיין] מהחרטופורמה הזאת, [וזה רק מוכיח שבניגוד לדברים שכתב כאן איזה טרול מחרחר מלחמות, אני לא חושב על עצמי אלא על הכלל !] אלא דבר שפוגע בנזקקים האמיתיים לתחבורה הציבורית: בכמה מקומות ביטלו קווים שאנשים מבוגרים היו נוסעים בהם נסיעה שלקחה להם 7 או 10 דקות, וכעת הם צריכים ללכת 15 דקות עד לתחנה הקרובה, להמתין לאוטובוס, לנסוע איתו כמה תחנות, לרדת, להמתין שוב, לעלות על האוטובוס השני, ולנסוע איתו ליעדם, מה שגורם לכך שנסיעה שארכה דקות ספורות אורכת כיום כשעה ויותר !!! לשמוע בתוכנית רדיו אשה מבוגרת שמספרת על כך, לקבל מהפקת התוכנית את מספר הטלפון שלה ולדבר איתה אחר כך ולשמוע ממנה על הצרה הצרורה הזאת, ועל כך שאף אחד לא מוכן לשמוע מהבעייה, שלא לדבר על לתקן את המעוות, זה דבר שיכול להוציא אותי מהכלים. ולהזכיר שוב : אני לא נפגעתי במאומה !!! עם כל הכבוד, ויש לי כבוד לכולם, אינני יודע יהודה האם אתה מסוג הטיפוסים שנותנים להם מכה בעורף והם אומרים "תודה" כי "זה מה שיש" או שמא אתה באמת מאמין ב"כל הטוב הזה". אין ספק שהיה צורך בשיפור מערך התחבורה הציבורית בישראל. ואין ספק שבחלק מהשינויים יש שיפורים לאנשים מסויימים. אבל כשאני לוקח מאזניים ושם עליהם בצד אחד את הטוב שנעשה ובצד השני את הרע - הרע מפיל את המאזניים לריצפה... זאת דעתי, ואינך חייב להסכים איתה.
והאם שמעת על האיש המבוגר
שלפני הרפורמה היה צריך ללכת 10 דקות, לחכות לאוטובוס 20 דקות ולנסוע 40 דקות, ועכשיו כל הזמנים התקצרו בחצי? לא שמעת, כי אדם כזה לא יעלו לרדיו.
 

ארזS

New member
זאת תגובה דמגוגית

והאם שמעת על האיש המבוגר
שלפני הרפורמה היה צריך ללכת 10 דקות, לחכות לאוטובוס 20 דקות ולנסוע 40 דקות, ועכשיו כל הזמנים התקצרו בחצי? לא שמעת, כי אדם כזה לא יעלו לרדיו.
זאת תגובה דמגוגית
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה