התחדשות-
אותי זה מרגש!

אנימו

New member
התחדשות-../images/Emo49.gifאותי זה מרגש!

מפלאי הרפואה המודרנית - תינוקת נולדה 4 שנים לאחר מות אביה: מזל טוב
 
זה באמת מרגש והאם בת 42

כתוב בעתון שהאם החליטה שלא תהיה לה זוגיות נוספת אך רצתה לחוות אימהות והיד עוד נטויה יש עוד זרע מוקפא והיא מתכוונת לחזור שוב על הליך ההפריה. מחזיקה לה אצבעות
 
אתמול בתכניתו של גבי גזית, התארח

איזה פסיכולוג (שכחתי את שמו), ודיבר על נושא "החסר של אב". הוא הזכיר אמהות אלמנות, אמהות חד הוריות ועוד מהסוג הזה. בכללי הוא דיבר על כך שלילד חסרה מאד דמות האב - דבר שהאם כמעט ואינה יכולה להעניק. בשורה התחתונה הוא ציין, שאין לשפוט אשה שאינה רוצה לחיות בזוגיות, אך מאד רוצה להיות אמא, רק השאלה היא מה זה עושה לילד? ושאלתי היא: "ומה עם דמות האם?"
 

אפי 7

New member
בקשר לזה - התמונה שהייתה

נדמה לי בערוץ 8 - על אב המחזיק תינוקת על החזה שלו - והאמא שכבה עם צינורות באף - בבית חולים - והוא אמר שתינוק זקוק לחום וחיבוק - והוא עשה את זה בדיוק כמו שאמא עושה. היום זה די שכיח שאבות מגדלים לבד את ילדיהם ומסתדרים לא רע. אך בכל זאת - תמיד תמיד עדיף זוגיות שלמה של אמא ואבא - כי הילד שואב מכל אחד מהם וזה מעצב את אישיותו בהמשך החיים. אני סבלתי מחוסר אב שנעלם לי (לעולם שכולו טוב) בגיל צעיר - ובהחלט השפיע על חיי. אפי
 
גבי גזית הוסיף סיפור משלו

שגרם לו לדבריו להזיל דמעה. כאשר הוא אסף את בנו הקטן מהגן, הוא שמע לפתע ילד ללא אב שואל את אמו: "אמא למה אבא לא בא לאסוף גם אותי?"
 

אנימו

New member
יש רצוי ויש מצוי-והדברים גם אינם

קורים לפי הזמנה. כאן פועל הכלל - אין לדון אדם עד שאתה נמצא במקומו. ברור שחסר בדמות אב או אם - הוא בעייתי. אבל החיים אינם תכנית כבקשתך ונשאלת השאלה אם אדם שנשאר לבדו מכל סיבה שהיא ובוודאי עם מות בן הזוג - למי הזכות להורות לו להנציח או לא להנציח את בן הזוג שנפטר ע"י הריון מזרעו של המת או לתת טעם לחייו ע"י נתינת חיים ליצור חדש שהוא מבשרו ומדמו. קשה לי לענות על כך. כל כך מורכב וטעון שאין לי עמדה חותכת.
 

בת אל 7

New member
ומה דעתכם לגבי לסביות שאחת מהן

הביאה ילד לעולם בהפריה מלאכותית..כיצד זה ישפיע על הילד ואיך היא תסביר לו את המצב?
 
בדיוק גם על מקרה כזה דיבר גבי גזית

אם הילד ישאל את אמו על אביו, מה היא תענה לו, שאביו אינו ידוע?
 

אנימו

New member
אין לי מושג מה היא תגיד לו. אבל היא

בטח חשבה על זה . זה הפך לדי מקובל ויש לשער שנתנו על זה את הדעת . כמובן שזה לא אומר שהמצב אופטימלי ואינו כר לבעיות. אבל החברה שלנו משתנה ובעוד X שנים ההרכב שלה לא יהיה דומה למה שאנחנו מכירים ומותנים. הרבה ילדים הם צאצאים של הודים חד-הוריים מכל מיני סיבות. וכבר היום, בני הדור הצעיר מקבלים את חבריהם ההומוסקסואליים והלסביות בהרבה יותר פתיחות וסובלנות ממה שהורינו ואפילו הדור שלנו קיבלו ומקבלים. אז אולי לא יחשב למצב חריג כמו היום.
 
קצת קשה לי להאמין

שאם חד-הורית שהופרה מזרעו של לא ידוע, נתנה את דעתה על שאלות הילד שיוולד. יתכן שלאחר מעשה אולי היא גם חשבה על זה, אבל ברור שהיא קודם כל חשבה על עצמה, ואין בדברי אלו לשפוט אותה או לבקר. נכון, החברה היום הרבה יותר מתקדמת בנושא הזה, אבל הבעיה, איך להסביר זאת לילד לעולם תישאר.
 

אנימו

New member
משיחות שהיו לי עם אמהות חד הוריות

מזרע של אב לא ידוע , מסתבר שיש להן תשובות לשאלות. מה שלא בטוח שהתשובות יהיו מספקות בבוא העת. רבות עושות זאת כדי שלא להסתבך במשפטים ובדרישות אחזקה . ברור שיש כאן חשיבה שקרובה אצל עצמן , אבל גם האימוץ של ילדים ע"י רווקות - מצמיח בעיות דומות. מרגע שהדבר חוקי - זכותן לעשות זאת. אבל כפי שציינתי, למזלי לא עמדתי במצב ומנועה מלהעביר ביקורת. משערת שמי שחווה בדידות וחוסר טעם לחייו , מוצא סיבות ורציונאליזציות למעשיו ולהחלטותיו . ובעיות לא חסרות גם במשפחות "נורמליות" . קטונתי מלחרוץ הדין.
 

אנימו

New member
מיכה-החברים מגיבים הכי טבעי שאפשר

יותר טוב מהמבוגרים בעלי הדעות הקדומות.
 
בהחלט נכון...אבל אם הילד יונק מאמו

בטחון ומקבל הסבר אמיתי ונכון בגיל המתאים הוא מתחסן בפני הילדים "האכזריים" ועל-פי רוב הוא גם מצוייד בכל התשובות הנכונות.יש לי חברה שיש לה 2 ילדים גדולים מאד כבר (30 ו-24) שניהם מאותו אב (שהיה נשוי לאשה אחרת) וחברתי גידלה לבדה את 2 הילדים הללו. הם ממש לתפארת. ילדים עם בטחון מדהים וממש ממש מקסימים ונורמלים לחלוטין. אני חושבת שזה מאד מאד אינדיבידואלי. נירה שקד
 
היי אנימו, כתבתי תשובה דומה לשלך,

בטרם קראתי את תגובתך, תגידי אנימו, יכול להיות שבגלגול הקודם היינו אחיות
 

אנפה2

New member
לבתי יש חברה שהכירה בחור

הומו, עשו ביחד ילד, גרים כרגע באותה דירה בחדרים נפרדים, ומגדלים את הילד לתפארת מדינת ישראל.
 
למעלה