התנצלות ובקשה לתגובות.

התנצלות ובקשה לתגובות.

כותבים נכבדים ומנהל יקר. שבוע טוב ומבורך. לאחר ש[נחסמתי ו]נרגעתי, אני (לאברורלי) רוצה לדון על מה שאירע כאן בשבוע שעבר. א. עשיתי קבלת פנים מכוערת ל'שומר החומות הראשון', ואני מתנצל על כך. (יש לי עוד על מה לדון בנושא זה, אבל לא עכשיו). לא יפה היה מצידי לכתוב את שכתבתי, ואני מתכונן להמנע מכך לעתיד. ב. יש לי הרושם שישנם חילוקי דעות בין המנהל לציבור הכותבים הקבוע, בענין סוג וסגנון הויכוחים המתנהלים כאן. בחצי השבוע האחרון נעשו מחיקות בהיקף גדול יותר מבחצי שנה אצל שי ב'. למעשה, שרשורים שלמים שחטאם היחיד היה שלא התאפיינו בסתימת פיות החילוניים - נגוזו כעשן. אני שואל את מנהלנו הנכבד: אם רוב הכותבים יגלו כאן את דעתם (וחלקם אף עשו זאת ביום שישי בשרשור שנמחק), והיא תהיה בניגוד לדעתך, כמי תכריע ? ג. אם תואיל לקרא בעמודי הפורום הקודמים, תראה שמדיניותו של המנהל הקודם היתה נגד מחיקות, בעיקר בגלל שגם כל התגובות שנכתבו עליהן נמחקו איתן. אני שואל בזאת את הציבור, האם רצונכם ש'התבטאויות בלתי מתאימות' תימחקנה ? האם, למשל, לשלוח מסר לנוגעים בדבר 24 שעות מראש זו טירחה רבה מידי ? או, פיתרון טוב יותר, יעתיק מנהלנו הנכבד את כל ההודעות מושאות מחיקותיו למחשבו, ינפה אותן מביטויים לא ראויים - ויחזירם בהודעת הנהלה. ד. הצעתך לדון ב'איכות חיים', ולא ב'כפירה שאני וחברי מנסים להכניס'. בעייתית משתי בחינות. האחת, אתה מוזמן לחפש בארכיון ולהציג קישור של ויכוח כזה שנשאר ברמת הידברות נאותה, ושבו הצד הדתי / חרדי לא יצא בשן ועין. השנית, לפי היחס בין ויכוחים הלכתיים - מעשיים, לבין ויכוחים מהסוג שהצעת, אתה למד שרוב הציבור מעוניין יותר בסוג הראשון. [בינתיים ראיתי שהגדרת מחדש את מטרות הפורום, מה דעת הציבור היקר על כך ?] ה. אני חרדי, אינני מנסה להעלות דעות הנוגדות את אינטרס הפורום. מי שחושב לא כך - מתבקש בזאת לכתוב דעתו במורד הפתיל. לדעתי רוב הודעותי שנמחקו - הן מסיבת אי הבנה פשוטה. ו. לדעתי, איני מזלזל בבני פלוגתתי (והפעמים היחידות בהם לעגתי לך, היו לאחר שאתה עשית זאת). אם יש מישהו הסבור לא כך - מתבקש לכתוב. ישנו כותב אחד שאני מרשה לעצמי להתעמת עימו בחריפות, והוא פרובידנס. אם יש מי שסבור שאני מגזים (כלומר, יחסית לאיך שהלה כותב), יכתוב נא - ואחדל. (בקשה זו מופנית גם אליך, פרובי) ז. לסיכום: האם הציבור סבור שהמדיניות החדשה של המנהל שגויה ? האם הציבור סבור שבויכוחים הניטשים כאן צריך לשמור על רמה לשונית לפי הקריטריונים של שומר החומות ? ח. (יבא בהמשך - לפי רוח הדברים). שרשרו נא, רבותי, כי בנפשינו הדבר.
 
תגובה ראשונה

שבוע טוב ומבורך. - גם לך שבוע טוב ומבורך לאחר ש[נחסמתי ו]נרגעתי, אני (לאברורלי) רוצה לדון על מה שאירע כאן בשבוע שעבר. - בבקשה א. עשיתי קבלת פנים מכוערת ל'שומר החומות הראשון', ואני מתנצל על כך. (יש לי עוד על מה לדון בנושא זה, אבל לא עכשיו). לא יפה היה מצידי לכתוב את שכתבתי, ואני מתכונן להמנע מכך לעתיד. - התנצולך מתקבלת לאלתר. ב. יש לי הרושם שישנם חילוקי דעות בין המנהל לציבור הכותבים הקבוע, בענין סוג וסגנון הויכוחים המתנהלים כאן. בחצי השבוע האחרון נעשו מחיקות בהיקף גדול יותר מבחצי שנה אצל שי ב'. למעשה, שרשורים שלמים שחטאם היחיד היה שלא התאפיינו בסתימת פיות החילוניים - נגוזו כעשן. - אני לא מבקש את סתימת פיות החילוניים אלא להגיע לדו שיח ענייני בנושאים שאינם מובנים בהכרח (לעיתים גם לי לא) ולהשתדל להגיע לאיזו שהיא הבנה או הסדר כיצד ניתן לחיות עם אותם ציווים אשר נצטווינו עליהם ועם אותם תופעות טבע כאלה ואחרות אשר מהם ניתן להסיק מסקנות אשר להן בעיה השקפתית עם היהדות. אני שואל את מנהלנו הנכבד: אם רוב הכותבים יגלו כאן את דעתם (וחלקם אף עשו זאת ביום שישי בשרשור שנמחק), והיא תהיה בניגוד לדעתך, כמי תכריע ? - שאלה יפה, כל נושא בעיני ראוי לדין כל זמן שאינו בא לנגח אלא להבין. כל נושא בעיני יכול להיות בעל ערך השקפתי אשר ראוי להיות כאן בפורום כל זמן שערכו ההשקפתי יישמר. ג. אם תואיל לקרא בעמודי הפורום הקודמים, תראה שמדיניותו של המנהל הקודם היתה נגד מחיקות, בעיקר בגלל שגם כל התגובות שנכתבו עליהן נמחקו איתן. - ולי יש מדיניות חדשה לפיה רמת לשון רדודוה לא ראויה למענה כלל, ולכן כל הודעה בעלת אופי או רמה רדודה תמחק יחד עם כל השרשור שאחריה. אני גם רוצה שכל גולשי פורום זה ידעו כי הודעות בעלות רמה רדודה מרחיקות מכאן גולשים פוטנציאליים אש רכיול להיות שיגלו ענין בפורום אך אינם מעיזים ולמעשה סולדים מרמת התבטאוית בעלות אופי רדוד. אני שואל בזאת את הציבור, האם רצונכם ש'התבטאויות בלתי מתאימות' תימחקנה ? האם, למשל, לשלוח מסר לנוגעים בדבר 24 שעות מראש זו טירחה רבה מידי ? או, פיתרון טוב יותר, יעתיק מנהלנו הנכבד את כל ההודעות מושאות מחיקותיו למחשבו, ינפה אותן מביטויים לא ראויים - ויחזירם בהודעת הנהלה. - יש לך עוד הצעות כיצד לבזבז את זמני היקר? ד. הצעתך לדון ב'איכות חיים', ולא ב'כפירה שאני וחברי מנסים להכניס'. בעייתית משתי בחינות. האחת, אתה מוזמן לחפש בארכיון ולהציג קישור של ויכוח כזה שנשאר ברמת הידברות נאותה, ושבו הצד הדתי / חרדי לא יצא בשן ועין. שנית, לפי היחס בין ויכוחים הלכתיים - מעשיים, לבין ויכוחים מהסוג שהצעת, אתה למד שרוב הציבור מעוניין יותר בסוג הראשון. [בינתיים ראיתי שהגדרת מחדש את מטרות הפורום, מה דעת הציבור היקר על כך ?] - לא איכפת לי עם תהיה התעניינות רציונאלית בנושאי יהדות והשקפה אך דבר אחד צריך להיות ברור, אם אין בסיס משותף אז אין דו שיח אלא התלהמות גרידא ואין זה תואם את רוח הפורום כפי שרואי שיה תהיה. ה. אני חרדי (למה בדיוק?), אינני מנסה להעלות דעות הנוגדות את אינטרס הפורום. מי שחושב לא כך - מתבקש בזאת לכתוב דעתו במורד הפתיל. לדעתי רוב הודעותי שנמחקו - הן מסיבת אי הבנה פשוטה. - אני מוכן לבדוק נושא זה איתך. ייתכן והודעותיך נמחקו מפני שהן היו התפלמסות עם גולשים אשר אין מקומם בפורום זה. ו. לדעתי, איני מזלזל בבני פלוגתי (והפעמים היחידות בהם לעגתי לך, היו לאחר שאתה עשית זאת - אם לעגתי לך אני מבקש ממך סליחה מעומק הלב, באמת!). אם יש מישהו הסבור לא כך - מתבקש לכתוב. ישנו כותב אחד שאני מרשה לעצמי להתעמת עימו בחריפות, והוא providence. אם יש מי שסבור שאני מגזים (כלומר, יחסית לאיך שהלה כותב), יכתוב נא - ואחדל. - אין לך מה לדאוג, הוא לא יופיע כאן יותר. (אל תען כסיל כאולתו, פן תשוה לו גם אתה). ז. לסיכום: האם הציבור סבור שהמדיניות החדשה של המנהל שגויה ? האם הציבור סבור שבויכוחים הניטשים כאן צריך לשמור על רמה לשונית לפי הקריטריונים של שומר החומות ? - גם אני אשמח לקבל תגובות על זה, שומר החומות. ח. (יבא בהמשך - לפי רוח הדברים). שרשרו נא, רבותי, כי בנפשינו הדבר.
 
תוכי כותבים בכ' ולא בק'

ההודעה לא היתה מיועדת עבורך ולכן לא ידעת לקרוא אותה. יש בה תשובות לטענות של ההודעה הקודמת בשרשור.
 
כל הכבוד.

טוב, אז נקודה אחת נשארה לא ברורה לי. אם רוב הכותבים יגלו דעתם שרצונם בויכוחים רועשים, ובנושאים עליהם התווכחו עד עתה - בניגוד לדעתך - מה תאמר ? [למעשה, אני, יוחנן כה"ג, ודב שכול כבר הבענו את התנגדותינו לדעתך, ואולי ישנם עוד שלא הספקתי לקרא.] כתבת שזמנך יקר, אולי באמת תעביר את הניהול לאדם אחר ? אני חרדי במובן זה שנולדתי להורים חרדים ואני שומר על קלה כבחמורה (ככל יכולתי, אני מקווה) לומד בישיבה בירושלים, אתה יכול להתמסר עימי לפרטים. הודעותי שנמחקו - במקרה ויש אפשרות להחזירם - אני מעוניין לדון עליהן איתך. במקרה ולא - חבל לי על הכח בריסון זעמי הלוהט.
 
יש אפשרות כזו

אך הדבר יהיה כרוך בבזבוז זמן יקר, הצעתי במקום לדון בעבר המחוק אולי ניצור עתיד חדש וטוב יותר אשר אינו מכיל את התפלמסויותיך עם provi ז"ל.
 
אין לי צורך

בהחזרתן לפורום. אני רק רוצה לחסוך לעצמי את הטירחה בחיפוש המקורות. תוכל לשלוח לי את הטקסט למסר ? אגב, פרובי לא ז"ל כתקוותך. תתפלא על תחיית המתים שהיצור התברך בה במידה מפתיעה.
 
אם הוא יקום לתחייה אז אני

לא אצטרך להוכיח שיש תחיית המתים. ואם יש תחיית המתים מעניין יהיה לדעת כיצד הוא יסביר את האתאיזם שלו לצד תחיית המתים שמחייבת אמונה בנשמה ז"א כח רוחני עליון אשר הוא כופר מכל וכל במציאותו. אני אשתדל למלא את בקשתך.
 
לדעתי

אין מקום כאן למילות גסות וניבול פה, ולכן יש לחסום מכאן את תולעת1 שנוהג כך, וגם אחרים שנוהגים כמותו ללא קשר לדעותיהם. באשר למחיקות: כאשר יש מענה טוב על על טיעון כנגד חז"ל, אז הטיעון וגם התגובה נשארת. כאשר אין מענה לטיעון כנגד חז"ל אז מנהל הפורום נוהג למחוק הודעות.
 
כל הודעה שלך מכילה שקר

ואני לא מבין למה לא מוחקים אותך מדוע בחתימה הקרית שלך אתה כותב "הירא והחרד לדבר ה'" אתה לא נראה כך ולא כותב כך אז אל תתלונן ותגיד תודה שעדיין לא מחקו אותך ותמחוק מהר את השקר שבכל הודעתך.
 
החתימה לנגד עיני

אתה חושב שיש לך מונופול לדבר ה'? האם אתה חושב שדבר ה' היא מה שאתה חושב? תוכיח בבקשה
 

התולעת 1

New member
בהחלת שיש מונופול לדבר ה'

רק לאלה שלומדים את התורה אם פירושיהם של ת"ח ולא מספרי קיצוניים. ירא ןהחרד לדבר ה' זה לא אלה שמבזים את דברי ה' אלה שבאמת יראים וחרדים לדבר ה' בא נראה אם אתה כזה. אתה שומר שבת? אתה מניח תפילין? אתה שומר מצוות קלה כחמורה? רק כשתיתן מענה לתשובות האלה נסיק את המסקנות לגביך עד אז..אתה רק מבזה את דברי ה' עדין לא עניתה ליגבאי 2 שאלות ששאלתי אותך. אם באתה לעולם כדי לחיות..למה אתה מת? ואם באתה לעולם כדי למות..למה אתה חי?
 
מי קבע שדבר ה' היא.........

1) שמירת שבת 2) הנחת תפילין 3) שמירת מורת משה רבותינו האפיקורסים ז"ל חשבו שאין זה דבר ה'. תוכיח שהם טעו. לגבי שתי השאלות שלך: 1) באתי לעולם לחיות רק למספר שנים, ולכן אני ימות לאחר מכן. 2) באתי לעולם למות רק לאחר חיים של מספר שנים. כמו עץ השדה שבא למספר שנים והולך.
 

התולעת 1

New member
הוכחתה לעצמך שאתה בור עם הארץ

1}ששת ימים תעשה מלכתך וביום השביעי שבת וינפש 2]וקשרתם לאות על ידך והיו לטטפת בין עיניך. 3]תוכיח לי שאין זה רצון ה' אם באת לעולם למות למה לך לחיות לא חבל על כל הטורח...סבל..מחלות שאתה צובר כל ימי חייך? ת'קפוץ מעכשיו ..למה לך לחכות 70 שנה?
 
אתה מביא הוכחה מנוגע בדבר?!

הרי מה שציטת נכתב ע"י משה רבנו מי אומר שזה דבר ה'? לגבי השאלה השניה שלך: אני נהנה כל רגע בעולם הנפלה הזה, אז למה להתאבד?
 

התולעת 1

New member
הרי כתוב ויכתוב משה

את כל הדברים האלה אשר ציווה אותו ה' איך הגעת למסקנה שהוא כתב מדעתו? כל פעם שמשה היה מצווה את עם ישראל במצווה מסוימת.מיד כתוב כאשר ציווה אותו ה'..זאת אומרת משה ציווה אך ורק על פי ציווי ה' ולא מדעתו לגבי השאלה השניה שלך.. כל אחד יש לו רמת הנאות שונה אני שואל אותך הרי על השאלה העיקרית רגע אחרי שנצא מהעולם הזה שזה העיקר הויכוח והמשא ומתן בינינו האם יש או האם אין זה שיש פה עכשיו חיים ואפשר לחיות כך או אחרת זה כולנו מסכימים, אתה נהנה יותר אני פחות או הפוך, זה נעבור, מה יהיה רגע אחרי.. לך או לי,
 
למה שאני יאמין לו יותר מאשר...

הנביא מוחמד, או ישו הנוצרי, גם הם כתבו שאלוהים אמר להם. "מה יהיה רגע אחרי" רגע לאחר החומר שלנו מתפרק כמו עלה לאחר שנופל מהעץ.
 
למעלה