ה
הראשונה של הפורום

אני מקווה שזה נאמר בציניות

כי אם לא אז בכלל אל תביאו ילדים כי אם חס וחלילה יהיו בהם מומים זה יהיה נטל מאוד כבד על המדינה נטל ששווה 5 ילדים לפחות ואיך תדעי מראש אז עדיף לא להביא בכלל ילדים מאת אמא לשני ילדים (וזהו? אני מקווה שלא)
 
אבל יש לנו ניקוד על צבא שלערבים אין

בדרך כלל. להוציא מהכלל הזה את הבדווים והדרוזים שגם הם ערבים אבל הם משרתים בצבא וכתוצאה מכך בעצם נותנים בדיוק כמו היהודים במדינה. ואני, יש לי זכאות די גדולה כי יש לשנינו יחד תוספות על אחים ועל צבא ועל שנות נישואים ועל ילדים והגענו ל- 1700 נקודות שזה מזכה אותנו בקרוב ל- 100,000 ש"ח. זה הרבה יותר ממה שכל זוג צעיר מקבל ובכל זאת אנחנו לא יכולים לקנות דירה כי אין לנו הון עצמי התחלתי. גם כשהיה לנו 30 אלף שקל משלנו זה עדיין לא הספיק לדירה שעולה 82 אלף דולר בלוד. אף בנק למשכנתאות לא היה מוכן לתת לנו את המשלימה אפילו שאבא שלי רצה לחתום לנו כלווה נוסף, לא ערב, לווה נוסף. הפקידים בבנקים למשכנתאות אמרו לא כזה חד משמעי לבקשה שלנו להלוואה משלימה ורק שלא צחקו לנו בפרצוף או טרקו לנו את הדלת. אז מה עוזרות לי כל הנקודות האלה? מה אני יעשה מהנקודות? קו נקודה קו, אולי.
 
שמעת על טריקת דלת בפרצוף?

זה בערך מה שעשו לי. הם עובדים עם משכן של בנק הפועלים ולא רצו בכלל לדבר איתי על כלום אחרי שראוי את מצב החשבון שלנו בשנה שקדמה לבקשה שלנו. נכון שלא היה לנו קל אבל הגענו אליהם אחרי חצי שנה של הכנסות גבוהות, אין מינוס בבנק, משלמים שכר דירה של למעלה מ- 3,000 שקלים בחודש כאשר המשכנתא עם המשלימה היתה עולה לנו לא יותר מ- 2,000 ש"ח וגם זה רק מהשנה השלישית. לא היו מוכנים לשמוע שום דבר אפילו שאבא שלי צירף מסמכים להיות לווה נוסף. אז אני לא מתכוונת לקנות דירה באמצעות משלימות למיניהם ולא EMI וחברות שנותנות רק למי שממילא כבר יש. אני חוסכת שקל לשקל וכשיהיה לי את הסכום החסר בנוסף למשכנתא ממשרד השיכון אז אני אקנה דירה, כי אף אחד אחר לא יעזור לי.
 

עדי 4

New member
ואוו,איזה שרשור ../images/Emo5.gif

אז קצת עלי ועל בעלי. הורים ל4 ילדים, אני בהריון החמישי. בעלי בעל השכלה של 16 שנות לימוד.סיים את הטכניון בהצטיינות ועובד מישרה מלאה. אני סיימתי 15 שנות לימוד, עובדת כמרפאה בעיסוק בחינוך מיוחד במישרה מלאה. הורים גאים לילדנו ולדעתי אנחנו ממש לא נטל על המדינה. שנינו שירתנו בצבא, בעלי עוד היום יוצא לימי מילואים- הרבה יותר ממה שהרבה אחרים עושים עבור המדינה.
 
מה שהייתי רוצה זה שהם יעשו

מה שהייתי רוצה זה שהם יעשו שירות לאומי. אבל החינוך שם הוא בתחתית באמת מי שקצת יבדוק יראה שהם באמת מקופחים בצורה בלתי רגילה. זה לא מכובד ולא מוסרי מה שקורה שם מבחינת הילדים.
 
יש פורומים אחרים בתפוז שישמחו

לארח אנשים עם דעות כאלה. פורום משפחות ברוכות ילדים הינו פורום של תמיכה, יעוץ, שאלות וכדומה ולא פורום פוליטי-חברתי. הוא פורום משפחתי וגם מסווג ככזה בקהילות. אני מודעת לזה שאני זו שפתחה את הפתח בזה שהבאתי את הכתבה על האשה שהתלוננה על קיצוץ בטיפולי פוריות שגררה אחריה הודעה עם הכתבה עם דבריו האחרונים של נתניהו אבל מפה ועד לשרשור מפלצתי שכזה שלא נוגע בכלל לפורום שלנו - מיותר לדעתי. אני רוצה את דעת חבריי וחבורתיי הקבועים בפורום אם יש מקום להשאיר את ההודעות הקיצוניות יותר על גבי הפורום או להוריד אותן? כמו למשל אותן אחת שיצאה בקריאה לכל המשפחות ברוכות הילדים לא להביא את הילדים על חשבונה. לדעתי זאת הודעה מיותרת לחלוטין בפורום שלנו.
 

אוריתו

New member
אם אי סתימת פיות זה ניבול פיות

אז סרחון הביוב יציף אותנו משטרים זה תירוץ שעבר עליו הקלח-חביבי.[על שיקול דעת ולא פורקן חשבת???!!!] ומה שמפחיד בהצהרת נתניהו [שחזר בו מקריאה ברפרוף...] זה אם השיקול להביא ילדים לעולם הוא שיקול כלכלי אז רוב העם במדינתנו 'המשגשגת' מנוע מלהביא וכך נצטמצם וההשלכות בטח כבר מובנות או שלא...
 

ציפי ג

New member
אני נגד מחיקה

ואנמק: כמנהלת של פורום אחר, לא פרזיטי בעיקרו, ואפילו משכיל, שומו שמים, נתקלתי פעמים רבות בפסיכים למיניהם שבאים להעיר ולהאיר את הערותיהם המדהימות. ככל שמחקת יותר, כך הם צצו. אז למחוק לא. אני חושבת שחשוב שאנשים יראו כמה שנאת חינם יש כנגדנו. אולי כדאי לעשות כאן סקר בכמה משפחות ברוכות ילדים שני ההורים עובדים, וכמה מאיתנו "משכילים". זה עשוי קצת להוות קונטרה למתקבצים ובאים.
 
../images/Emo45.gifאני נוטה להסכים עם ציפי

ואכן רעיון טוב להעלות את הסקרים: 1. האם במשפחה שלכם שני ההורים עובדים? רק אחד עובד? מי מכם עובד? 2. השכלה - 12 שנ"ל, עם/בלי בגרות, אקדמאים 3. מה תחום העיסוק שלכם, גם אם אינכם עוסקים בו כיום מסיבות שונות.
 

ציפי ג

New member
אז אני אתחיל?

שנינו עובדים. שנינו במשרה מלאה. אני למדתי 16 שנים. בעלי20 שנה. שנינו עו"ד. אני בת למשפחה ברוכת ילדים בה שני ההורים אקדמאים. כיום שני הורי עובדים, אם כי בעבר רק אבי עבד. אבא שלי מתמטיקאי, פיזיקאי ומטאורולוג. ועוסק היום בעריכת פטנטים. אמא שלי עו"ס. מבין אחי, יש לי שני אחים הורים למשפחות ברוכות ילדים. במשפחתו של האחד שני ההורים עובדים במשרה מלאה ושניהם אקדמאים. במשפחתו של השני רק האם עובדת. אחי חרדי ולומד בישיבה אבל הוא בעל תעודת בגרות. גיסתי החרדית היא אשה משכלת מאוד, ועולה בשכלה על רבים מהזרים שצצו כאן וזורים את שנאתם לכל עבר. במשפחתו של בעלי אחיותיו בן בעלות משפחה ברוכת ילדים. האחת שניהם אקדמאים ועובדים במשרה מלאה. השניה שניהם אקדמאים ורק אחד מהם עובד, אם כי השני לא עובדת מפאת נכות קשה (להיות נכים מותר עדיין במדינה שלנו?). אז מבין שש המשפחות שמניתי רק אחת מתאימה לסטריאוטיפ. אבל מה זה משנה? העיקר שאפשר להטיל דופי בציבור שלם.
 
ואני עונה ../images/Emo26.gif

1. האיש עובד בשתי משרות שמהוות ביחד משרה וחצי. 2. אני בוגרת 12 שנ"ל אבל עם הבגרות שלי רצוי לעשות חדש. האיש שלי עם תעודת בגרות והדברים שהוא לומד באופן עצמאי משתווים ללימודים אקדמיים. באחד ממקומות העבודה הוא הוכר כאקדמאי למרות שאין לו תעודות. 3. אני מזכירה במקצוע שלי ועוסקת כיום בהדפסות מהבית. האיש שלי עבד בעבודות שונות אבל עיקר עיסוקו כיום הוא אדמינסטרציה כאשר עיקר עבודתו היא תרגומים. לפני כן במשך שנים רבות הפעיל תוכניות העשרה אותם הוא ערך והעביר לילדים החל מגן חובה ועד לכיתות ד' בתחום המדע הפופולרי.
 
שנינו אקדמאים,

בעלי מורה, אני מתרגמת עצמאית ובעברי מורה, יש לנו ארבעה ילדים ועוד היד נטויה. בעלי עובד (כמו חמור) בשתי משרות כמעט, אני עובדת כמה שאני יכולה כדי לא לפגוע בילדיי ומשפחתי, ואנחנו מגדלים אותם בשמחה ומשתדלים לתת להם מכל טוב כולל חוגים והכול. בעלי גם עושה מילואים (המון) ואנחנו משלמים הרבה מאוד מסים. כל שכניי הם מרובי-ילדים (חוץ מהצעירים ביותר.) שכנים מעליי-12 ילדים. ההורים מורים (לגמרא ולמתמטיקה) חלק מהילדים כבר נשואים וכולם לומדים/כבר סיימו ללמוד לימודים גבוהים. כולם היו בצבא/שירות לאומי. שכניים בצד- 8 ילדים. האם מורה ללשון, האב מנהל. גם להם יש כבר ילדים נשואים, בצבא קבע, במכללות וכדומה. שכנים בצד השני: 11 ילדים. האם עובדת סוציאלית, האב מורה. הילדים הנשואים עובדים בהוראה וגם בהיי-טק, הבנות לומדות לתואר ראשון. שאמשיך או שזה מספיק בשביל ההתחלה?
 
כולם מספרים גם על השכנים והחברים

אז גם אני רוצה. אבא שלי כמעט סיים טכניון עם תואר מהנדס. מאחר ולא הסכים לתנאי הצבא לעבור קורס קצינים כדי להשלים את השנה הרביעית בטכניון הוא נשאר עם תעודת הנדסאי. במשך השנים הוא ניסה להשלים באוניברסיטה הפתוחה את התואר אבל זה קשה. אמא שלי לא סיימה תיכון אבל הידע והנסיון שלה מהחיים הם יותר שווים מכל תעודה אקדמאית. אנחנו 4 אחים. אחי הבכור נשוי 3 שנים והם כבר שנתיים מנסים להביא ילדים ולפעים לא נעים לי מגיסתי שלה קשה להביא ילדים ולי קשה לעצור אותם (אצלי רק התנזרות תביא לביטחון מלא שלא יהיו ילדים)
אחותי הקטנה, צעירה ממני בשלוש שנים ולה שתי ילדות והיא אומרת שזה מספיק לה. אחי הקטן בן 18 ועוד יש לו זמן לחשוב על ילדים
 
אגב משפחות שאינן ברוכות.

מהצד השני של המטבע- אני מכירה גם משפחות שלא היו חולמות על יותר משני ילדים גג, זה משפחתי הקרובה והרחוקה ומכריהם של הוריי ושלי. חילוניים יוצאי ברית המועצות. אני מכירה גם את הילדים שלהם. אז נכון שבדרך-כלל מנסים לתת להם הרבה השכלה, אבל בנוגע לחינוך...עדיף שלא אדבר יותר מדי... לפעמים אני נתקלת בילדיהם ואני די מזועזעת. הילדים בדרך-כלל מגודלים על ידי סבתות, והם בודדים, חלקים סובלים מהזנחה רגשית ולפעמים זה מתבטא בבעיות התנהגות קלות עד קשות, ולרוב הם פשוט צמאים לחום ואהבה. לפעמים, להפך, הם מפונקים בצורה מחרידה, עד כדי ילד בן שמונה שבאופן קבוע מאכילים אותו מכפית(!). אגב, אימא שלו בדעות של המשרשרים הנחמדים שלנו, כפי שהיא דאגה לציין באוזניי. "למה להביא כזו כמות של ילדים עניים". לא משנה שאנחנו לא ממש עניים, אבל זו הסטיגמה. כשאני משווה בין הילדים היחידים האלה שאין להם אפילו איזה אח (או שיש להם בהפרש גילאי גדול מהם), לבין ילדי השכונה שלנו, שכולם כמעט מרובי-אחים, מאבעה ועד שניים-עשר, ברור לי לגמרי מי משתי הבוצות מגדלת ילדים לתפארת, ומשקיעה בהם את הנשמה, ומקבלת אנשים שיתרמו למדינה כל-כך הרבה בעתיד. ויתרמו גם לילדים שלך, גברת עם שניים וזהו.
 

mirisss

New member
../images/Emo6.gifעונה בכייף

שניני עובדים 2. שניני 12 שנ"ל, עם בגרות. 3. בעלי נהג מונית, אני מטפלת לגיל הרך. ואני חושבת שלא כדאי למחוק את ההודעות המגעילות אנחנו כבר נדע לענות נכון על מה שצריך. אגב, משפחה ברוכת ילדים גאה.
 
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

אם במדינה אחרת היו אומרים דברים כאלה על יהודים, זה כבר היה שערורייה עד השמים. רק בישראל מותר להיות אנטישמי כמה מתחשק לך.
 

SIKU

New member
צריך למחוק את השרשורים האלו

בשלמותם. הדיון הוא ברמה נמוכה עד מזעזעת משני צדדיו.
 
למעלה