זוגיות - זקוק לעצה דחופה!!

seeyou

New member
מי דיבר על אהבה?כבוד!!!!

אהבה צריך להרויח, גם הורים? הם עשו את זה הרבה לילות ללא שינה זה לא מספיק? אם היו הורים נוראיים? על מה מדובר? לסדר חדר? לא להזדיין עם כולם? לא לקחת סמים? ... אבל את לא יכולה להבין את זה ,לפי תגובתך.. באמת רצוי לגדל לפעמים בעלי חיים במקום ילדים...
 

habubnik

New member
אתה מדבר מכאב אישי או משהו?

יש דבר כזה הורה שאינו ראוי. מה עם הורים מכים? מקללים? אלימים נפשית? נוטשים? מזניחים? הורה זה לא ביולוגיה, הורה זה מכלול של התנהגויות, נתינה וטיפול.
 

seeyou

New member
הורה שאינו ראוי?../images/Emo153.gif

גם למינימום של כבוד ? מה עם הורים מכים? סטירה? למה מכים?בגלל שהוא גונב,שותה,מזריק...למה? סתם ליופי? מקללים? בגלל זה ילד בז להוריים? אלימים נפשית? גם כאן צריך את הפרוש המדעי שלו...אלימות נפשית בגלל שלא נותן-מאפשר לילד להרוס את החיים של עצמו? אם תוכלי לפרט-זה יכול לעזור! נוטשים? כאן אין לי תשובה חד משמעית....ייתכן שיש הצקה לא לכבד אותם אבל היו מיקרים של נטישה על מנת להציל את החיים של הילדים.... שום-צריך לדבר לגופו של עניין מזניחים? פעם גרתי בשכונה ביפו לשכנים היו 12 ילדים... אם ילד היה מוצא סוכרייה ושם בפה,האח שלו היה נותן לו מכה ולוקח את הסוכרייה הצו הוריים שלהם היה ביצה ברבע לחם... זה לא הפריעה לאבה שלהם לאכול טוב,כולל פיצוחים .... ביקרתי אחרי כמה שנים,הילדים גדלו ופלא---כולם היו מכבדים אתו-את האבא! הורה זה לא ביולוגיה, הורה זה מכלול של התנהגויות, נתינה וטיפול. מסכים בכול מילה! נראה אותך-בגיל מבוגר יותר ושהילד שלך יגיד שהוא בז לך....
 

habubnik

New member
לא מזמן

הייתה כתבה בYNET על הורים ל-12 ילדים שהיכו 7 מהילדים שלהם, התעללו בהם, נעלו אותם בחדר, מנעו מהם אוכל וכו' וכו'....גם להם מגיע כבוד? ומה? כל שבעת הילדים היו נרקומנים גנבים ראויים למכות? וממתי גם אלה סיבה להרים יד על ילדך? אדוני הנכבד, ילדים בסופו של יום הופכים להיות אנשים מול עצמם. ולא שלוחה של מולידיהם. אני לא אומרת אם במקרה הספציפי הזה ההורים ראויים לבוז או לא. אבל אתה חוזר על משפט "כל עניין לגופו", אבל לא מבצע אותו! מאיפה אתה יודע מה הרקע של הבחור הזה? ולמה אתה הולך ומאחל לאנשים שילדיהם יבוזו להם?
 

seeyou

New member
תחזרי למכתב הראשון!

מאיפה אתה יודע מה הרקע של הבחור הזה? מתוך מכתבו יוצא שהבעיות התחילו אחרי שהתחתן. עד אז ההוריים היו בסדר? אי אפשר לדעת הכול ספקולציות ולמה אתה הולך ומאחל לאנשים שילדיהם יבוזו להם? לא מאחל ולא מקלל... רק שאלתי מה יהייה ההרגשה של ילדה-בחורה אמא לעתיד כעבור 25+ של עמל בגידול הילדים לא חייבים להסכים אני לא בא לחנך אף אחד!
 
seeyou לא מסכימה עם אף מילה שלך

הורים צריכים לכבד את ילדיהם בדיוק כשם שילדיהם צריכים לכבדם. הורה צריך לחנך את ילדיו מתוך כבוד. לדבר אליהם בכבוד ובתמורה לקבל מהם כבוד. כשהילדים כבר נשואים ויש להם משפחות שלהם על אחת כמה וכמה צריך לכבד את הילדים ואת בן/בת הזוג ולא להעליב אותם.
 

seeyou

New member
אם את בעצמי סבתא ....

איך את יכולה לקבל את היחס שלו להוריים? הילד-גבר עם ילדים אומר שהוא בז להוריים בגלל ריב עם כלתם? הורה צריך לחנך את ילדיו מתוך כבוד. לדבר אליהם בכבוד ובתמורה לקבל מהם כבוד. מסכים ב 100% איך את יודעת שלא היה כך מבחנתם של ההוריים? אולי לכלה יש גם אשמה כול זה מתגמד ביחס למה שהוא אמר!
 
seeyou הבנת הנקרא בבקשה

הוא כותב שבמשך שנים הוריו ממררים את חייהם וכבר היו ניתוקים רבים. זו לא פעם ראשונה שהם מסתכסכים. תקרא תבין ואח'כ תגיב !!!
 

S i r i u s

New member
אתה ממש מצחיק אתה יודע?

מאחלת לך שתפקח את העיניים יום אחד ותסתכל מסביב.
 

Tully Is Here

New member
אותי הוא דווקא מאוד מרגיז!!!

זו ממש התחסדות שלא להגיד בורות לצאת בהצהרה שצריך לכבד הורים ויהי מה. אפילו לא צריך לקרוא עתונים בשביל זה. יש מספיק אנשים סביבנו שלא ראויים להיות הורים.
 

seeyou

New member
בבקשה ממך,לא לרדת לפסים אישיים

אני מרגיז אותך? זאת בעיה שלך. מי את בכלל? את יכולה להגיב בצורה שלא תרגיזי אותי! לכול אחד יש את הדעה שלו אף אחד לא צודק ב-100% אבל להגיד לי" ממש התחסדות שלא להגיד בורות" -זה קצת מוגזם! את עוברת את הגבול הטעם הטוב של תקשורת בין אנשים תרבותיים. יש מספיק אנשים סביבנו שלא ראויים להיות הורים? נכון! ויש ילדים שחבל שלא מתו בלידה!
 
../images/Emo18.gif בבקשה מכולם...

עד כאן. בואו לא נדרדר את הדיון לרמה שאינה ראויה כולל ירידה לפסים אישיים. גם אם יש חילוקי דעות מהותיים יש דרך לבטא אותם.
 
מאיפה אתה יודע?

אל תשפוט אדם עד שהגעת למקומו. מעבר לזה אין לי מה להוסיף. נ.ב. ואני מסכימה איתך שיש אנשים שעדיף שיגדלו בע"ח ולא ילדים.
 

seeyou

New member
אל תשפוט אדם עד שהגעת למקומו

צודקת! ואת כן הגעת למקומו? שנינו קראנו את הסיפור לכול אחד יש דעה אחרת אין לי בעיה עם השקפת עולמך To understand your parents' love you must raise children yourself. -Chinese Proverb
 

ShirShir

New member
אני מסכימה עם קאסיופאה../images/Emo70.gif../images/Emo45.gif

אהבה וגם כבוד צריך לרכוש במעשים, לא מספיק לילה אחד לעשות את הילד, צריך גם להוכיח אהבה וכבוד הדדיים לאורך כל השנים. ואגב, מניסיוני, יש צרות הרבה הרבהיותר גדולות בין הורים וילדים שהן עמוקות יותר מ"לסדר ת'חדר", נו באמת..
 

רוית ב

New member
המחויבות הראשונה זה לאשתך.../images/Emo88.gif

קודם כל בין בני הזוג אסור בשום אופן ובשום מקרה שיהיו סודות ואם אתה רוצה להפגיש את הילדה עם הוריך עליה לשתף אותה בהתלבטות ולהגיע להחלטה משותפת ל SEEYOU יש לי הרבה מה להגיד דווקא אבל הדבר הראשון זה להבין שברגע שאדם מתחתן גבר או אישה המחויבות הראשונה זה לבן הזוג שלו ולא להוריו זה אפילו כתוב בתורה "ויעזוב את בית אמו וידבק בבשר אשתו" שלום בית זה דבר ראשון במעלה. חוצמזה האישה פה היא היתה הצד המפשר והמפייס כנראה שהגיעו מיים עד נפש ולעיתים מה לעשות יש התנהגות שניתן ואפשר לבוז לה. כבוד?? זה נראה לי המצאה מוזרה כשמדובר בחד צדדיות - כבוד זה דבר הדדי והורים לא צריכים לקבל אוסקר כי הם הורים טובים - זה התפקיד שלהם או לפחות אמור להיות ואם הם לא ממלאים אותו כשורה (פיזית , נפשית וכד' בכל גיל - יש להראות להם את הדלת והדרך החוצה שלום הבית קודם לכל. וכל ההכרזות הקיצוניות שלך לא במקום - יש הורים לא ראויים ויש הורים שהורסים את חיי ילדיהם בכל גיל. לגבי הילדה. אם תריב עם אשתך הנזק לילדה יהיה גדול יותר - לעיתים לא ניתן לגשר על פערים יש להסביר לילדה ברמה שתהיה מסוגלת להבין את המינימום (לא הייתי משקרת לילדה בגילה - הם מבינים עניין יותר ממה שאנחנו חושבים), אפשר למצוא פשרה אולי בשיחת טלפון אבל ילדה בת 9 לא יכולה לנהל את חיי הוריה זה אמור להיות הפוך. יש אסונות יותר גדולים מזה שלא תראה את סבא וסבתא - שיעשו נא ההורים חשבון נפש - אולי יגיעו למסקנות שיאפשרו איזושהי מערכת יחסים מכובדת אבל עליהם להבין שלכל דבר יש מחיר ואם הם אינם מסוגלים לנהוג בכם בכבוד - שישאו בתוצאות.
 
עוד כמה מילים על אינטרנט וגידול

ילדים, למרות שבהתחלה לא התכוונתי להוסיף לדיון הזה בכל זאת חשוב לי לתת לך פרספקטיבה אולי קצת שונה. וכל מה שאני כותבת, היא לא מתקפה נגדך (ראיתי שהדברים קיבלו נטיה כזו בדיון הזה וזה ממש לא נכון) אלא רצון לתת לך נקודת מבט שונה מהנסיון שלי. אז קודם כל על הודעות באינטרנט-כמה שאנשים שופכים את הלב בפורומים הרי הם חולקים איתנו שבריר מעולמם שמורכב הרבה יותר. לכן כל מה שנשאר לנו זה לענות לפי מה שנכתב בהודעה ולא לפי מה שלא נכתב בה. אם מישהו כתב ש-X פגע בו הרי שזו האמת מבחינתנו וננתח את ההודעה לפי הקו הזה. ואם מישהו כתב שהוריו ירדו לחייו הרי שזו האמת כפי שהיא מוצגת לנו. ולגבי גידול ילדים-שאלת אותי אם אני כותבת מנסיון. אז כן. בהחלט. למזלי יש לי הורים נפלאים. הם עשו טעויות בגידול ילדיהם (חלק אפילו רציניות) אבל השורה התחתונה היא המון אהבה ורצון טוב. הם מכבדים ואוהבים אותנו ואנחנו אותם. אבל הכרתי אדם שאמא הרסה אותו נפשית. הוא אוהב ומעריץ אותה למרות שהיא למעשה הרסה אותו וחסמה אותו מפני כל התפתחות אישית ורגשית. האדם הזה אם היה גדל במשפחה אחרת היה מגיע רחוק. אבל התעללות נפשית גמרה אותו. להגיד שהוא אשם? במה? שהוא נולד לאותה אישה? והכרתי אדם שמרר את חיי ילדיו ונכדיו. בסופו של דבר כולם ברחו ממנו כי הוא הפך את חייהם לגהינום. כמה שניסו לבוא לקראתו, מתוך כבוד ורחמים, הוא רמס יותר. זה הגיע למצב שאנשי מקצוע יעצו לילדים לשים קץ לקשר או שהוא יפגע במצבם הנפשי. בן אחד בטיפול פסיכולוגי של שנים בגלל צלקות נפשיות שהשאיר אותו אב. ואני גם כותבת מעצם היותי אמא לילדים ולא רק בת להורים. ההורות נותנת פרספקטיבה אחרת. היום אם כל מה שראיתי סביב ומה שחוויתי בגידול ילדי אני חושבת ש(כמעט) תמיד ההורים אשמים בקרע עם הילדים. הם אשמים מכיוון שהם מקבלים נפשות טהורות שהן דף חלק והם מעצבים אותן וקובעים לאן יתפתחו. ואם יש קרע רציני הרבה פעמים זה כי ההורים לא נתנו את ההתחלה הנכונה לילדיהם. אני מאמינה שאני אמא לא מושלמת אבל אמא טובה. טובה מכיון שחשוב לי לא רק לתת להם את צרכיהם הפיזים אלא גם את צרכיהם הנפשיים. מכיוון שאני מגדלת אותם בידיעה שהם הדבר הכי חשוב לי ושטובתם היא בראש מעייני. וכשיגדלו ויפרחו מהקן לא אעמוד בדרכם בכל דרך שיבחרו ואקבל את הבחירות שלהם. גם אם לא אסכים עם דרכם, הרי שזו הדרך שלהם. ואני בטוחה שגם אם יהיו כעסים ומריבות (ובטוח יהיו) מתחת לכל תהיה אהבה חזקה לכל החיים, ממש כמו שיש עם הורי. ואני מרחמת על אנשים שאין להם את זה.
 
למעלה