זוכרים את התקציב ששינוי אירגנה לתיאטראות?

זוכרים את התקציב ששינוי אירגנה לתיאטראות?

זאת היתה 'שירת הברבור' של שינוי לפני שהיא סולקה מממשלת שרון: 700 מיליון ש"ח 'כספים יחודיים' ששינוי, בדומה לחרדים, קיבלה בתמורה לתמיכתה בתקציב ואשר נועדו לחלוקה בקרב הקליינטים שלה. לפיד שהיה לו תסביך של התרפסות בפני האליטות באקדמיה ובחיי התרבות שהוא מעולם לא הצליח להתקרב אליהן, בחר להעניק חלק גדול מהכסף הציבורי הזה לתיאטראות הנשלטים כידוע בחלקם הגדול ע"י 'יוצרים' ו'פעילים' למיניהם מהשמאל הקיצוני, 'סלון מהפכנים' הפועלים נגד היישות הציונית בארץ ובחו"ל. כך יועלה בעוד שבועיים בתיאטרון הקאמרי ע"ח משלם המיסים הישראלי מחזה פלסטיני הנקרא 'השיבה לחיפה' ע"פ ספרו של הטרוריסט הידוע רסאן כנפאני הנערץ ע"י השמאל הקיצוני כ'משורר של המאבק הפלסטיני'. כנפאני היה פעיל באירגון הטרור הרצחני של ג'ורג' חבש 'החזית העממית' שרצחה מאות אזרחים ישראליים וחוסל במבצע 'אביב נעורים' בביירות. עכשיו קמה לו עדנה בתיאטרון של היישות הציונית בעזרת הכספים שהוזרמו לו ע"י שינוי. וכך נכתב באתר של הקאמרי, לשעבר תיאטרון עברי בעל שם שהפך לתיאטרון פלסטיני בעברית: " "השיבה לחיפה" מחזה ישראלי חדש מאת בעז גאון על פי נובלה מאת ע'סאן כנפאני ובימויו של סיני פתר. הנובלה "השיבה לחיפה" נחשב בעיני רבים ליצירה הספרותית המטלטלת ביותר שנכתבה אי פעם, אודות הסכסוך הישראלי-פלסטיני. המחבר, כנפאני, שנרצח בביירות בשנת 1972, נחשב בעיני רבים לאחד הסופרים הפלסטיניים החשובים של דורו, ואולי החשוב שבהם. אירוע תיאטרוני נדיר ויוצא דופן הקורא להאנשת הסכסוך הפוליטי ולהכרה במצוקת כל הצדדים, המשלמים את מחירו... כמעט ארבעה עשורים אחרי שפורסמה לראשונה ב 1969, עולה יצירת המופת של ע'סאן כנפאני על במה ישראלית, בעיבוד ייחודי לעברית." http://www.cameri.co.il/index.php?goto=bep&page_from=851
 

vinney

Well-known member
עם כל הצער על השנאה והגזענות שלך

אנחנו כבר שני שנות מס לאחר התקציב עלו הצביעה שינוי. יש גבול לכמה מהדברים שאתה שונא אתה יכול להאשים נו, אתה יודע.
 

vinney

Well-known member
לא ראיתי את הצגה

יש לי ניחוש שגם אתה לא. אבל אתה יודע שהיא בזויה ורדודה גם בלי לראות, זה מהסגולות של תומכי ליכוד. אבל אתה יודע מה? כמו שבפורום מותר להביע דעות שאני לא אוהב - גם תיאטרון מותר להציג דברים שאתה לא אוהב.
 

n i e m a n d

New member
כן, ביחוד כאשר מחבר הנובלה הוא מחבל..

אני מניח שגם את הסרטים של לני ריפנשטאל ז"ל, מימי מלחמת העולם השנייה, היינו צריכים לראות טרם היינו מגבשים דיעה סופית לגביהם?
 

vinney

Well-known member
בתור מי שתומך במפלגה שהוקמה

ומנהיגה הראשון היה מחבל, יש לך דעות די נחרצות.
 

n i e m a n d

New member
בוודאי, כי בגין שחט מאות ילדים ערבים, נשים

וזקנות ערביות.. הדקדקנות הצבאית שלך ראויה כל כך, עד אשר קלאוזוביץ' מריע לך ממרומי שמים..
 

vinney

Well-known member
כותב המחזה שחט מאות אנשים?

יש אסמכתא לדברייך? כמה שידוע לי הוא לא הרג אף אחד, ואפילו לא נתן פקודות להרוג (בניגוד למר בגין ז"ל), ואילו מת עם אחייניתו הקטינה בתור שעיר לעזעזל עקב פיגוע שהוציא ארגונו בשנות השבעים. נכון, או שאני טועה? אכן בגין מחבל, גם שמיר, אם כבר.
 

n i e m a n d

New member
גם אייכמן לא נתן פקודות להרוג, ויש לי תחושה

שהיית שמח לצפות בסרטים התיעודיים של ריפנשטאל על חייו של אייכמן לרבות אייכמן משחק עם אחייניותיו, אייכמן משקה את הגינה, אייכמן משקה את הכלב. הרי אייכמן לא נתן פקוד להרוג איש.. בסך הכל פקיד אשר דאג ליעילות בעורף, ובסך הכל היה שותף בסוד ענייני ההשמדה. נו, זוטות בעבור ויני שבסך הכל רוצה להינות מאיזה סרט טוב! בגין ושמיר, ז"ל, היו לוחמי גרילה. אתה רק מוכיח שבצה"ל אין לצערנו דגש על הגות צבאית והעמדת אתגרים אינטלקטואליים בכל הנוגע לענייני צבא וביטחון. שכן באם היו, היה עליך לדעת בתור קצין במיל', שכיום ההפרדה בין לוחם גרילה לטירוריסט[מחבל], הינה ברורה.. אבל מי אלה הקצינים מהאקדמיות שיתווכחו עם ויני המהולל?
 

vinney

Well-known member
שמיר עדיין חי

לא זוכר את עצמו, אבל חי, כמה שזכור לי. כותב המחזה לא היה לא לוחם גרילה ולא טרוריסט, הוא היה פוליטיקאי, ואומנם אני מבין שאתה לא מסכים עם דעותיו, אבל אתה תצטרך להתמודד עם העובדה שמותר שיהיו דועת שלא תסכם אליהם.
 

n i e m a n d

New member
סיסמא נחמדה; מה לעשות שלא מדובר בפוליטיקאי

המייצג מפלגה, אלא ארגון טירור? מה זה, זוטות? פרטים קטנים בעבורך? למה שלא נאפשר לנאצים למשל, לפתוח כאן סניף אם כך? נו מה, דיעותיהם שונות משלנו, אז למה שלא נכיר בכך? למה שלא ניתן להם להעלות הצגות? הרי רצח של אזרחים ישראלים בידי חברים באותו ארגון של ה"פוליטיקאי" שלך מקודם, לא ממש מדגדג לך, אז למה שרצח של כמה מליוני יהודים כן? מה כבר ההבדל הגדול? במספר ובדרך המוות?
 

vinney

Well-known member
טוב, תודה לפחות שהודית שהוא פוליטיקאי

ואם כבר הזכרת את נאצים בכזאת עקשנות, אז כנראה שבאמת נגמרו לך הטיעונים... ניצוצות של אינטלגנציה יש לך, אבל שטיפת המוח של ביביהו ושות' עשתה עבודה טובה... לדעתי אתה אבוד לאנושות...
 

n i e m a n d

New member
זו אומנם דוגמא קיצונית אך עדיין דוגמא

גם לא הודיתי שהוא פוליטיקאי - שיחקתי עם דעתך ועמדתך בנושא. אתה פשוט אדם קיצוני ומתלהם מדי, ויני.
 

vinney

Well-known member
אני? אני לא טוען דעת שופט בישראל

נלגעת רק כי אני לא אוהב אותה, זה אתה. אני לא טוען שמחזאי כלשהו רצח מאות אנשים למרות שלא היו דברים מעולם, זה אתה. אני לא טוען ששמיר מת, זה אתה (ועוד אתה הליכודניק, רבאק, כמה אפס אתה רוצה להיות???)
 

n i e m a n d

New member
ויני, ניכר שאתה בקריזה ועל כן כדאי שתשתה איזו

כוס מים ותירגע - במידה ואתה תרצה לחצות את גיל ה-40 ללא אוטם בלב ושאר סיבוכים שונים שעלולים לנבוע מהיותך אדם אמוציונאלי בעל אינטלקט נחות אך לשון חדה הנתון ללחצים נפשיים חדים. אגב, עד כמה לבד נשארת בשל לשונך ואופיך? טענתי שהשופטת נלעגת רק מפני שאני לא אוהב אותה? אתה אדם מטופש באם אתה טוען זאת שכן הקורא הנבון ישכיל לקרוא את השרשור ולהבין שהשופטת נלעגת ביומרנותה להביא מובאה של רש"י שאינה קשורה להחלטתה. איפה אני טענתי שאותו מחבל מחזאי שאתה כה מוקיר את עבודתו הקדושה טבח במאות אנשים? פשוט תהיתי בכמה מאות חפים מפשע טבח בגין שזכה לכינוי "מחבל" מצידך. אך אתה לא יודע שום דבר בענייני הגות צבאית, ומעולם לא טרחת להתמקד בהפרדה הברורה שעושים ועשו בין לוחמי גרילה לטירוריסטים. אבל שוב נזכיר אתה עובדה שדעתך ככל הנראה עדיפה על זו של בוגרי ווסט פוינט. אני טענתי ששמיר מת? היכן? טעות כתיב אומללה שבמסגרתה כתבתי פסיק וז"ל במקום הלא נכון, כך שניתן היה להבין ממנה שבגין עודנו חי אך שמיר נפטר אינה ערובה לטענותיך המגוחכות. מה לעשות שנושא הפולמוס היה שונה ממצב המוניטורים אליהם מחובר יצחק שמיר?
 

vinney

Well-known member
אני לא בקריזה

אתה נראה שכן, אם אתה כל כך מתרגש מדברי שלטענתך לא מעניינים אותך. אתה לא הבאת אפילו את הציטוט מדברי השופטת שלטענתך נלעג, איך אתה מצפה שמישהו יתייחס אלייך ברצינות?
 
האהדה שלך לטרוריסט ולמה שהוא מייצג היא משהו

זאת לא פעם ראשונה אגב שאתה מגלה אהדה או 'הבנה' לאירגוני הטרור הערבים ולמטרותיהם ופולט את שנאתך התהומית לכל מה שמריח מלאומיות יהודית, כפי שיוכיחו הדיונים שנערכו כאן לא פעם.
 

vinney

Well-known member
איפה ראית אהדה או הבנה?

למה זה שאני לא מצטרף למקהלת "מוות לערבים" שלכם זה מתפרש בעיניכם כאילו אני בהכרח תומך בל הרע ורוע? הרי זה שאני לא מסכים איתך אומר שאני גם לא מסכים איתו, אתה לא שונה ממנו מאומה.
 
למעלה