חדשות טובות(?) לשם שינוי

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
ומה הפתרון?
להתחיל לשנע סחורות לירושלים ע"י הרכבת. נכון, מוצרי צריכה קמונעיים לא כלכלי לשנע בדרך זו, אבל דברים רבים כן!
הפעלת רכבת משא זהו לא רק היבט כלכלי,
אלא כל מה שקשור לאיכות הסביבה ולבטיחות בדרכים. אם תהיה רכבת משא, במקום עשרות משאיות, הרי שזיהום האוויר קטן יותר באופן יחסי ובכבישים יהיה בטוח יותר.
 

amit1270

New member
ומה הפתרון?
להתחיל לשנע סחורות לירושלים ע"י הרכבת. נכון, מוצרי צריכה קמונעיים לא כלכלי לשנע בדרך זו, אבל דברים רבים כן!
אבל זה לא מספיק.
קטע הכביש בין שער הגיא לשורש ממש משווע להוספת נתיב בעלייה. אני יודע שיש התנגדות של הגופים הירוקים, וגם מבין אותם ומסכים עם דעתם על חשיבות המקום, אבל אני גם יודע שיש מצידם נכונות להביא לפתרון הבעיה.
 

בועז ל

New member
אבל זה לא מספיק.
קטע הכביש בין שער הגיא לשורש ממש משווע להוספת נתיב בעלייה. אני יודע שיש התנגדות של הגופים הירוקים, וגם מבין אותם ומסכים עם דעתם על חשיבות המקום, אבל אני גם יודע שיש מצידם נכונות להביא לפתרון הבעיה.
בוא נזכיר לכולם מה קרה בקטע שורש- שער הגיא.
לאחר שנים של עבודות, שבסיומן הושלם מחלף שורש (המחלף הבלתי נגמר ) ,החלו עבודות הרחבה של הכביש מהמחלף מערבה לכיוון שער הגיא. הירוקים, במהלך מוצלח,עצרו את הפרויקט וכפו על הות"ל בחינת אופציות אלטרנטיביות ,ביניהן מנהור הקטע לשער הגיא. בינתיים ,וע"מ לכסות את הפצעים שהותירו העבודות ,בוצע שיקום נופי בצידי הדרך בעלות לא מבוטלת. אם וכאשר יוחלט לחזור לתוכנית המקורית ,או למנהר את הקטע הנדון , ילך השיקום הנופי פייפן ואתו עשרות העצים שניטעו במקום.
 

amit1270

New member
בוא נזכיר לכולם מה קרה בקטע שורש- שער הגיא.
לאחר שנים של עבודות, שבסיומן הושלם מחלף שורש (המחלף הבלתי נגמר ) ,החלו עבודות הרחבה של הכביש מהמחלף מערבה לכיוון שער הגיא. הירוקים, במהלך מוצלח,עצרו את הפרויקט וכפו על הות"ל בחינת אופציות אלטרנטיביות ,ביניהן מנהור הקטע לשער הגיא. בינתיים ,וע"מ לכסות את הפצעים שהותירו העבודות ,בוצע שיקום נופי בצידי הדרך בעלות לא מבוטלת. אם וכאשר יוחלט לחזור לתוכנית המקורית ,או למנהר את הקטע הנדון , ילך השיקום הנופי פייפן ואתו עשרות העצים שניטעו במקום.
לא בהכרח.
הנזק (בלתי נסלח!) נעשה בעיקר באזור מחלף שורש, שכבר מותאם ל-3 נתיבים בכיוון העלייה (ולא תהיה בעיה מיוחדת להוסיף בו נתיב לירידה). אני מסכים שהמשך העבודות לכיוון מחלף שער הגיא צריך להתבצע בזהירות רבה, אבל זה רע הכרחי.
 

בועז ל

New member
לא בהכרח.
הנזק (בלתי נסלח!) נעשה בעיקר באזור מחלף שורש, שכבר מותאם ל-3 נתיבים בכיוון העלייה (ולא תהיה בעיה מיוחדת להוסיף בו נתיב לירידה). אני מסכים שהמשך העבודות לכיוון מחלף שער הגיא צריך להתבצע בזהירות רבה, אבל זה רע הכרחי.
נכון . עיקר הנזק אכן בצד הדרומי של הכביש .
לי קשה לתאר כיצד יורחב הכביש לשלושה נתיבים בכל כיוון (כבתוכנית המקורית) מבלי שיכוסחו העצים והטרסות שנבנו בצד הצפוני.
 

amit1270

New member
נכון . עיקר הנזק אכן בצד הדרומי של הכביש .
לי קשה לתאר כיצד יורחב הכביש לשלושה נתיבים בכל כיוון (כבתוכנית המקורית) מבלי שיכוסחו העצים והטרסות שנבנו בצד הצפוני.
מהטרסות האלה לא ממש אכפת לי.
זה לא איזה ערך טבע שדורש שימור (אם כבר אז ההפך).
 

אלון ל

New member
אבל זה לא מספיק.
קטע הכביש בין שער הגיא לשורש ממש משווע להוספת נתיב בעלייה. אני יודע שיש התנגדות של הגופים הירוקים, וגם מבין אותם ומסכים עם דעתם על חשיבות המקום, אבל אני גם יודע שיש מצידם נכונות להביא לפתרון הבעיה.
מתי יתחילו למנהר את הקטע שבין מחלף חמד למוצא?
בקטע שדיברתם מדברים על הוספת עפר בגובה 5 מטר... תמוה מאד בעיני. האידיאלי זה מנהור כל הקטע משער הגיא ועד ירושלים. ברור שזה לא יקרה.
 

Image of me

New member
מתי יתחילו למנהר את הקטע שבין מחלף חמד למוצא?
בקטע שדיברתם מדברים על הוספת עפר בגובה 5 מטר... תמוה מאד בעיני. האידיאלי זה מנהור כל הקטע משער הגיא ועד ירושלים. ברור שזה לא יקרה.
למה להשקיע במנהור כבישים?
כדי שיהיו עוד ועוד פקקים בתוך ירושלים? הפתרון היחיד הוא רכבת!
 

amit1270

New member
מתי יתחילו למנהר את הקטע שבין מחלף חמד למוצא?
בקטע שדיברתם מדברים על הוספת עפר בגובה 5 מטר... תמוה מאד בעיני. האידיאלי זה מנהור כל הקטע משער הגיא ועד ירושלים. ברור שזה לא יקרה.
כבר עדיף להוסיף עפר בגובה 5 מטר...
מנהרות ארוכות מאוד, בנוסף לעלותן הגבוהה מאוד, הורסות את חוויית הנסיעה. כן, גם לזה יש ערך! (וקצת מצער אותי שתוואי הרכבת יעבור בכל כך הרבה מנהרות, אבל כאן זה נסלח, בעיקר בזכות קיצור זמן הנסיעה.)
 

raminec

New member
סליחה עמית אבל...
בתכנון כבישים מביאים בחשבון את העומס הצפוי מבחינת כמויות כלי רכב לשעה. בבנית כביש 443 כבר הוכח שבחלק מהקטעים שלו התוכניות לא תאמו את המציאות ולא כל כך נלקח בחשבון שהעיר מודיעין תצליח ותשגשג כפי שהיא וכבר ישנם שעות שבכביש ישנם פקקים בלתי נסבלים. נכון זה המצב ברבים מכבישי הארץ אבל להעביר באופן שרירותי את כל כלי הרכב הכבד ל443 זה כאילו להגיד לתושבים שחיים על הכביש הזה ובסביבתו, שישנם תושבים במקומות אחרים שהם יותר חשובים והם בהעדפה מעליהם, חשוב לציין שהכביש בשעות הלילה ריק מכלי רכב ובהחלט לא יורגש שזרם משאיות עובר דרכו נניח מהשעה 2100 אולם יחד עם זה אני לא רואה את אכיפת התקנה שמחיבת רכב כבד ואיטי לסוע רק בנתיב הימני של הכביש.
אני לא חושב שממש אפשר להשוות בין 1 ו- 443
כביש 443 עובר על התוואי הנוח ביותר גיאוגרפית בין גוש דן וירושלים. תוואי הכביש אינו מכיל קטעים של עליות קשות כמו הקסטל למשל שגורמים למשאיות לעבור למצב זחילה של חילזון. כביש 443 בעל תוואי יחסית ישר ואין לו עיקולים כמו באיזור שער הגיא או הקטע של הכניסה לירושלים ולכן ניתן לנסוע לכל אורכו יחסית במהירויות אחידות וגבוהות. לסיכום, הנזק הפוטנציאלי לכביש 443 מהסטת התנועה הכבדה הוא שולי בהשוואה לגודש הקיים כיום בעורק תנועה מרכזי כמו כביש 1. כמובן שאם אפשר היה להעלות חלק מהסחורה ברכבת זה היה הכי עדיף.
 

אורי404

New member
אני לא חושב שממש אפשר להשוות בין 1 ו- 443
כביש 443 עובר על התוואי הנוח ביותר גיאוגרפית בין גוש דן וירושלים. תוואי הכביש אינו מכיל קטעים של עליות קשות כמו הקסטל למשל שגורמים למשאיות לעבור למצב זחילה של חילזון. כביש 443 בעל תוואי יחסית ישר ואין לו עיקולים כמו באיזור שער הגיא או הקטע של הכניסה לירושלים ולכן ניתן לנסוע לכל אורכו יחסית במהירויות אחידות וגבוהות. לסיכום, הנזק הפוטנציאלי לכביש 443 מהסטת התנועה הכבדה הוא שולי בהשוואה לגודש הקיים כיום בעורק תנועה מרכזי כמו כביש 1. כמובן שאם אפשר היה להעלות חלק מהסחורה ברכבת זה היה הכי עדיף.
 

Image of me

New member
אני לא חושב שממש אפשר להשוות בין 1 ו- 443
כביש 443 עובר על התוואי הנוח ביותר גיאוגרפית בין גוש דן וירושלים. תוואי הכביש אינו מכיל קטעים של עליות קשות כמו הקסטל למשל שגורמים למשאיות לעבור למצב זחילה של חילזון. כביש 443 בעל תוואי יחסית ישר ואין לו עיקולים כמו באיזור שער הגיא או הקטע של הכניסה לירושלים ולכן ניתן לנסוע לכל אורכו יחסית במהירויות אחידות וגבוהות. לסיכום, הנזק הפוטנציאלי לכביש 443 מהסטת התנועה הכבדה הוא שולי בהשוואה לגודש הקיים כיום בעורק תנועה מרכזי כמו כביש 1. כמובן שאם אפשר היה להעלות חלק מהסחורה ברכבת זה היה הכי עדיף.
אבל בכביש 443 יש רמזורים.
והתאוצה של משאית כאשר רמזור מתחלף לירוק נמוכה הרבה יותר מזו של רכב פרטי, מה שיאט את הרכבים הפרטיים שייתקעו מאחורי משאיות ברמזור.
 

אוהד11

New member
אבל בכביש 443 יש רמזורים.
והתאוצה של משאית כאשר רמזור מתחלף לירוק נמוכה הרבה יותר מזו של רכב פרטי, מה שיאט את הרכבים הפרטיים שייתקעו מאחורי משאיות ברמזור.
נסעתי אתמול בשעת השיא של אחה"צ בכביש 443
בכיוון ירושלים ובאותו כיוון נסעו "רק" שלוש משאיות במרחק לא רב אחת מהשניה, ונסיעתן, לא איטית במיוחד, יצרה עומס בלתי נסבל
 

amit1270

New member
אבל בכביש 443 יש רמזורים.
והתאוצה של משאית כאשר רמזור מתחלף לירוק נמוכה הרבה יותר מזו של רכב פרטי, מה שיאט את הרכבים הפרטיים שייתקעו מאחורי משאיות ברמזור.
למזלנו הרמזורים הם בחלק המישורי של הכביש...
 

אורי404

New member
במודיעין מנסים לעצור את ההחלטה
בעיר מודיעין נערכים למנוע את רוע הגזרה. כתבה ב- YNET
עם קשר או בלי קשר, מודיעין היא בכלל לא מציאה.
בקשר לתחבורה ציבורית, מתוארת תחבורת האוטובוסים של "מרגלית" בעבר ו"קונקס" בהווה ברמתה הלא מספקת. כבישי העיר מלאים בורות ומהמורות וזה בעיקר באיזור השכונות החדשות. כעת אם כביש 443 ומעבר המשאיות לעיר, אז יש עוד סיבה לא לעבור לגור בעיר הזו.
 
עם קשר או בלי קשר, מודיעין היא בכלל לא מציאה.
בקשר לתחבורה ציבורית, מתוארת תחבורת האוטובוסים של "מרגלית" בעבר ו"קונקס" בהווה ברמתה הלא מספקת. כבישי העיר מלאים בורות ומהמורות וזה בעיקר באיזור השכונות החדשות. כעת אם כביש 443 ומעבר המשאיות לעיר, אז יש עוד סיבה לא לעבור לגור בעיר הזו.
עדיין יש בעיות עם קונקס במודיעין?
או שאתה מסתמך על הדיווחים מהחודשים האחרונים???
 

אורי404

New member
עדיין יש בעיות עם קונקס במודיעין?
או שאתה מסתמך על הדיווחים מהחודשים האחרונים???
אני לא מעודכן.
אני נוסע מדי פעם במכונית למודיעין. לא בתחבורה ציבורית. ייתכן שלאחרונה השתפר שירות האוטובוסים, על כל פנים יש שם כתם שחור על תקופה ארוכה (גם עם "קונקס") בשירות לעיר. כפי שכתבתי עם קשר ללתחבורה ציבורית וגם בלי קשר, העיר מודיעין לא ממש לטעמי וגם מבחינת הכבישים בעיר הזו לא נוח לנסוע וזה לא מה שמצופה מעיר חדשה עם התדמית הטובה שלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה