יש לי שאלה
אתה למעשה טוען , שלא ניתן להבין תמיד את מעשי האל ( תקן אותי אם אני טועה ) ובעצם טענה זו אתה מסביר מדוע נרצחו אנשים בפיגועים או בשואה , שלמעשה האל עושה את דבריו למטרות שאנו לא מבינים. בו בזמן אתה סוגד לו ומקיים את מצוותיו, אף על פי שאינך יודע מדוע הוא עושה מה שעושה. התורה שוללת עצמה לא פעם וגם לא פעמיים ( נתן לך הבחור הזה את הדוגמא של משה והשבטים ) . אם כך על סמך מה אתה מבסס את אמונתך שאכן האל מתכנן את מהלכיו כהלכה?? יתרה מזאת איך תסביר את הסבל האנושי הרב שקיים לא רק אצל הגויים , אלא בתוך העם היהודי עצמו? האם זה אותו אל רחמן ורחום שמדובר עליו בתנ"ך? האם יש צורך בסבל בלתי מובן של אנשים תמימים בשואה למשל , שאינם יודעים על מה ומדוע נרצחו , בכדי להביא אותם לעולם טוב יותר שם למעלה? התחמקת משאלות דומות בתשובותייך לשואלים האחרים. מה שמשאיר לי קו מחשבה די ברור , שאתה מסתמך על האל בעיניים עצומות מבלי לחשוב מדוע הוא שולל את עצמו ומדוע ישנו סבל כה רב בעלומינו ( תקן אותי אם אני טועה ). הדוגמא שנתת לגבי אותן בנות צדיקות , בהנחה שהמקרה אמיתי , לא משקף. מה לגבי אותם ילדים שנרצחו שם בשואה , מבלי שידעו אפילו לדבר ? האם גם הם מתו במטרה כדי להגיע לעולם הבא? דיברת באחת מתשובותיך ( ברביעית ) על כך שמי שנהרג בקידוש השם , דינו בבית הדין למעלה יהיה אחר לגמרי. אני מנסה לצפות את תשובתך ומניח שתאמר לי שהאל נתן לכל אדם את הבחירה החופשית למוסר ומצפון משלו ולפיכך לנהל את חייו. התשובה הזו תענה לי על השאלה , כיצד ייתכן שישנם אנשים שמתים מתוך קידוש השם , ואחרים שלא ולפיכך הצדק נעשה בהתאם בבית הדין שם למעלה. ובכן , אם כך הדבר כיצד אתה מסביר את העובדה שישנם אנשים שנולדים עם מומים שונים ואחרים ,שנולדים למשפחות במצוקה, אשר אין להם היכולת להחכים ולגבש לעצמם מצפון ומוסר? אני מניח שתגיד לי שלכל אדם ניתן המום שלו בכדי להסדיר את חייו בצורה הנכונה ביותר ( למשל אם מישהו היה נולד מושלם , הוא היה חוטא כך או אחרת ועצם מתן המום המסוים הזה מאפשר לו לקיים את המצוות ). אם כך כיצד אתה מסביר את העובדה, שבכל זאת אנשים, שנולדים עם מומים או נכות פיזית כלכלית או אחרת נולדים ללא משמעות לחיים , או נולדים במצב שלא מאפשר להם לקיים את חוקי האל. האם לכל אדם ישנו תפקיד מסוים בעולמינו? אם כך על מה ולמה ההתאכזרות הזו לאנשים? מדוע ישנו הצורך להתאכזר למספר כה רב של אנשים. מה שאני טוען למעשה , הוא שלאנשים לא ניתנת היכולת להבחין כיצד למות מתוך קידוש השם. לא ניתנת להם הבחירה כיצד לנהל את חייהם ולפיכך הם אינם יכולים בעמדה טובה לבית הדין שם למעלה. מה שלמעשה מסביר שכל הטענות שלך אינן הגיוניות , הן שוללות אחת את השנייה ואין בהן אלא מהמקריות ובכדי להסדיר את אותה אמונה יהודית שהרי ברור לכל עין שאינה מציאותית. אני מעוניין לראות אם תוכל לשלול את כל טענותיי ולהסבירן. אשמח לקבל תשובה