חוק נגד תחליפי חלב אם...

עוד פעם:

חוק האוסר על מכירה ו/או הפצה ו/או פרסום של מוצר בודד, רק משום הרעיון שמוצר אחר אמור להיות ``בריא`` יותר, נוגד את חופש הפרט לבחור, את חוקי הסחר החופשיים ואת אושיות הדמוקרטיה. אילו היה החוק מקיף, וכולל בתוכו גם את המוהלים שדוחפים את כרטיסי הביקור שלהם במחלקות היולדות - ראה תשובתה של חנה - ואילו היו מכילים בחוק זה מוצרים מזיקים בעליל (בוטנים לדוגמה) ואילו היו מוכיחים כי הזנה במזון מוכן לתינוק - מזיקה, אפשר היה לבחון אותו מחדש. על פניו זהו חוק הקושר את האשה אל התינוק כאילו היא חיה במעבה הג`ונגל.אז כבר אמרתי שעוד מעט נפתח סוכנויות למניקות. איסור פרסום מוצר אמור להיות גורף שום ענין מוסרי או היותו פוגע ולא משום שיש מוצר אחר שלדעת מישהו - נכון יותר או מוצלח יותר.
 

ציפי ג

New member
חיה במעבה הג`ונגל

אנחנו חיים בג`ונגל אחר. אנחנו חיים בג`ונגל של זהום אוויר, בג`ונגל של לחץ יומיומי, בג`ונגל של צעקות וטרור. מי אומר איזו ג`ונגל יותר טוב? אני מסתכלת לפעמים בתכניות בטלויזיה, ורואה את השבטים היושבים להם על גדות האמזונס, צדים פעם ביומים איזו חיה משוטטת, ולועסים עלים, ותמהה האם חיי כל כך יותר טובים משלהם. האשה מהג`ונגל אמנם פרימיטיבית, ולא מבינה את סיבת המסובב, ולא כיצד גלגלי היקום מסתובבים, ואולם היא מבינה את הדבר הבסיסי ביותר באמהות - תינוק צריך אמא, אמא צריכה תינוק. תינוק רוצה שד, ואמא רוצה להניק. זה רפלקסים שלנו, ראו רפלקס הפנית הראש של התינוק, ראו רפלקס שחרור החלב של האם. כל התילי תילין של מילים של חברות הפורמולה לא יעזרו להסתיר את העובדה הזו. בתור עוזרת פרלמנטרית, לח``כ אישה, היה עליך לטעמי, למצוא דרכים איך להקל על נשים לפעול עם הטבע, ולא לכנות אותו ג`ונגל. ובאמת אולי תדאגו כבר לענין הבוטנים? למה עוד מוכרים במבה בארץ?
 

Gordo@Laika

New member
החוק לא אוסר פרסום הוא מגביל -

זה קיים בהרבה נושאים אחרים. יש גם צורך (בארץ לא רציני במיוחד) לאמת בפרסום - אז פה לוקחים טרמפ על דיסאינפורציה במקום מיסאינפורמציה.
 

מכשפה

New member
לנו הציעו לערבב עם מים מינרלים,

וזה מה שעשיתי, ולא היו לבתי שום בעיות עיכול, לא כאבי בטן, לא סבלה מגזים, לא משלשולים, ולא מהרעלות. יש מים מינרלים, וזהו. ולגבי ההנקה- כמו שכבר ציינתי- למרות שקיבלתי הדרכה בבית החולים- היה לי קשה רק להיניק!,וזו ילדתי השלישית, ורציתי מאד להיניק, אז הפעם לפחות דאגתי שלא יהיו סדקים בפיטמות, ודאגתי לתזונה נכונה ולשתייה מרובה, אבל ללא התוספות- לא הייתי מחזיקה מעמד. שמעתי שיש היום חזרה למיניקות- כמו שהיה פעם. אשה שיש לה חלב- מניקה תינוק שאינו שלה, ויש כאלו ששואבות חלב אם, ונדמה לי שיש מקום שבו ניתן לקבל. לא בטוחה, ואם אין- אז הנה לכם רעיון, לכל מצדדות ההנקה- הקמת בנק חלב אם. (ואפשר גם להקפיא)
 

אפרת_ח

New member
תהיי מוכנה לשלם?

שאיבה עבור כל ארוחותיו של תינוק היא לפחות משרה מלאה, אולי יותר, עם חגים ושבתות וכו`, ובנוסף יש הוצאות לוגיסטיות למשאבה רצינית, שקיות פלסטיק וכו`. האם תהיי מוכנה לשלם מחיר הוגן - כארבעת אלפים ש``ח לחודש (עלות מעביד של שכר מינימום) - עבור תזונה לתינוק? פחות מהמחיר ההוגן זה פשוט ניצול של אשה ע``י אשה אחרת, לדעתי מצב לא-פמיניסטי בעליל. לא סתם כל מי שתורמת חלב אם עושה זאת ללא תמורה.
 

מכשפה

New member
רעיון בנק החלב- היה בצחוק!אני נגד!

כי זה כואב, ואני נגד שיטות השאיבה שקיימות היום! מיניקת מבחינתי זה בסדר, אם זה לשם שמיים, או בתשלום, כי למינקת זה לא כואב, וזה בא לה טבעי ובקלות. אין לי מושג אם זה באמת קיים היום, אבל אם כן זה נראה לי עזרה הדדית מצויינת.את מכירה סיפורים כאלו במקרה? אני נגד ניצול של נשים(בני אדם) בכל דרך שהיא! כך שלא התכוונתי באמת.וטוב שהגבת.
 

Gordo@Laika

New member
אף אחד חס וחלילה לא דורש מאישה

להניק - פשוט לא רוצים שפרסומים ימכרו דברים כי הם נוחים. בחלב אם יש קולסטרום ומרכיבים שמשמשים מחסנים לתינוק בו מערכת החיסון בבניה.
 

נורית מ.

New member
אני לא רואה בעיה בחוק

כפי שהוא מתואר בכתבה. אין איסור למכור פורמולה אלא הגבלה על המקומות בהן ניתן למכור אותה. כלומר לא בבתי חולים/קופות חולים/טיפת חלב (מקומות שבהן לדעתי אמהות טריות דווקא זקוקות להגנה מפני עצות שמניעיהם מסחריים). מי שלא מעוניינת להניק יכולה להמשיך לקנות פורמולה באותו מקום שבו היא קונה חיתולים. כך שאין פגיעה בזמינות הפורמולה. לעומת זאת יש כאן הגנה מפני מניפולציות של חברות הפורמולה שאמנם דורשות שזכויותיהן בדבר חופש הפרסום והסחר תשמרנה אבל לא מכבדות את חובתן לאמת בפרסום.
 

עמית_

New member
גם אני לא...

אין פה לא פגיעה בחופש הפרט, ולא בסחר החופשי ולא בשום דבר אחר. כל מה שהחוק מציע (לפי הכתבה) הוא לאסור את המכירה והפירסום במקומות ציבוריים כמו בתי חולים ומרפאות טיפת חלב. כל אחת חופשייה לקנות אותו ב``שוק החופשי``. למישהי יש בכלל ספק שחלב אם עדיף על הפורמולות?
 

מכשפה

New member
חנה. קראתי ברפרוף מחמת העייפות!

אני לא מאמינה למשמע עייני. אני בשוק, מזועזעת!!!!!!! את יודעת שבבית חולים,יש מצבים כמו בלילה או לאחר ניתוח קיסרי שהאחיות נותנות לתינוקות תחליפי חלב גם כדי לאפשר לחלב האם להתהוות, וגם כדי לאפשר לה לנוח מעט לאחר הלידה. בבית החולים שאני ילדתי נתנו לתינוקות מטרנה נוזלית, ולא הייתה שום בעייה. אני לא מבינה מה הם רוצים. מה יעשו עכשיו? מי שתרצה לישון בלילה תצטרך להביא מטרנה מהבית? ומה אם מישהי תשכח ולא תוכל להיניק? ומה עם אלו שלא מצליחות להניק? יש הרבה כאלו.אני למשל- לאחר נסיון מר של הנקת שני ילדים בקושי ובסבל רב, החלטתי שבילד השלישי אני עושה שילוב-הנקה +בקבוק. מהתחלה, וככה זה היה . כאם חד הורית זה הקל עלי ואפשר לי לנוח מעט, התינוקת שלי קבלה ממני את הבסיס בחלב האם, ולצורך השלמות נתתי לה תחליף. אני לא יודעת מה הייתי עושה בלי זה. עם הילדה הגדולה שלי- הבכורה, הייתי כלכך בעד הנקה!!! אלא שלא תארתי לעצמי שזה יכול גם לא להצליח!! חודשיים שלמים נאבקתי בעצמי כדי לא להפסיק!!הנקתי עם פיטמות זבות מדם, עם כיסויי סיליקון, אבל זה לא עזר- לא היה לי חלב!! הילדה ירדה במשקל!!! ורק בבדיקת הרופאה בטיפת חלב הבנו כמה המצב חמור!! באותו יום הלך בעלי וקנה מטרנה-ותוך שבוע הילדה עלתה 600 גרם!! שזה המון. אז למה להתעקש על הנקה? אני לא מבינה מה העניין.אולי ארגון עולמי הוציא הנחיות מחייבות? לא מובן לי. אנחנו מתחילים להיות כמו מדינת העולם השלישי, במקום להתקדם קדימה- מתקדמים ברברס אחורה. את חושבת חנה שיש מה לעשות בנידון? אולי להחתים עצומה? משהו?
 

אמיר.

New member
לא הבנת את החוק.

ראשית - אני מאחל לך שבפעם הבאה ילך לך בקלות. אולי יועצת מוסמכת תוכל לעזור לך. שנית - החוק לא אוסר שימוש במטרנה. גם בבית חולים יהיה אפשר על פי החלטת הצוות הרפואי (כפי שהיה במקרה שלך). שלישית - אם אכן יש קשיים - אין בחוק שום איסור ולא סטיגמה על מתן פורמולה. שורה תחתונה כל המאמץ הוא כנגד החברות העשירות המנפחות לאמהות את השכלץ ואולי גם נגד כל מיני גופים הסבורים שלהניק זה פרמיטיבי או אנטי-נשי.
 

אמיר.

New member
הכותרת שלך מטעה...

החוק הוא נגד פרסום בבתי חולים ומרפאות... וכן חובה לכתוב עליהם שחלב אם זה הכי טוב... אז ככה: החלק הראשון בעיתי - אבל נכון. בתי חולים אינם מקום לפרסום... גם לא של טיטולים למיניהם. החלק השני - אין בו שום בעיה. --------- (אנילא מאמין - אני מסכים עם ח``כ גוזנסקי :)
 
אמיר, אני שמעתי את ח``כ גוז`נסקי

משוחחת בנדון ברדיו לפני כארבע שנים (השדולה להעברת החוק עובדת כבר הרבה זמן) כשבני עדיין היה צרכן של סימילק (אופס - פרסומת :) ). הזדעזעתי. הגישה היתה עידוד הנקה מסיבי ולא שמירה על אמהות טריות מחשיפה לפרסום בבתי חולים. הגישה נתנה לי תחושה של החזרת הגזע האנושי WAY WAY BACK מבחינת חופש המסחר והמידע והביטוי והחזרת הנשים הביתה לתיפקודיהן הבסיסיים-מסורתיים בלבד... חוק מסוכן, זו רק ההתחלה. כיולדת בעבר ויולדת או-טו-טו אני מסכימה שגורמים מסחריים ולא רפואיים בכלל צריכים להיות מורחקים מבתי חולים בלי קשר לתחליפי חלב דוקא (מה עם במוהלים החאפרים שעוברים ממיטה למיטה בתל השומר ושואלים מה נולד ? אם היולדת ענתה ``בן`` הם עומדים ומברכים בניענועי גוף ובדבקות, אם היולדת לילדה ענתה ``בת`` הם מדלגים עליה...). חוק האוסר שידול מסחרי בבתי חולים ומוסדות טיפוליים וציבוריים הוא חוק מבורך - אבל לא נראה לי שזה החוק שלפנינו. חנה
 

נורית מ.

New member
מה רע בעידוד הנקה?

אם משרד הבריאות בדעה שהנקה בריאה יותר מהזנה בפורמולה למה שלא יפעל לעודד זאת? זה התפקיד שלו - לפעול למען בריאות האוכלוסיה בין היתר ע``י הסברה (הוא גם מעודד למשל להמעיט את החשיפה לשמש ולהשתמש באמצעי הגנה ויש להסברה שלו השפעה רבה על מודעות האוכלוסיה לסכנות שבשמש). אני לא חושבת שההנקה כשלעצמה מגבילה את הנשים. נהפוך הוא היא משחררת מהאם הרבה טרחה שכרוכה בהאכלה מבקבוק. מה שמגביל היא החברה שבה אנו חיים שלא מאפשרת לנשים לשלב את ההנקה עם החיים הציבוריים שלה (ולמה זה? אולי כי החוקים נקבעו ע``י גברים שלא צריכים להניק?)
 

יונת ש.

New member
החוק הזה לא מעודד הנקה

יש המון דרכים לעודד הנקה (וקצת מהן הזכרתי בהודעה שלי למעלה), אבל מה לעשות שהחוק הזה לא עושה שום דבר בכיוון.
 

מכשפה

New member
סליחה, את מדברת מנסיון? כי אם כן

כמובן שאינך אובייקטיבית. מי שמצליחה בהנקה, אינה מודעת לבעיות של אלו שאינן יכולות להיניק. ויש הרבה כאלו. לא מקובל עליי שום חוק שמונע מהאישה לבחור או להחליט מה טוב עבורה ומה מתאים לה. ובקשר להנקה ולאלו שמטיפות להנקה- ראית איזה מסחור התחיל להיות בעניין הזה? יש יועצות הנקה, יש כאלו שמציעות לבוא אלייך הבייתה בתשלום(הכון שיש גם ללא תשלום), יש את אותה אחות שהפכה פתאום ליועצת שמפיצה את המנשאים שהיא מייבאת מארהב ומוכרת לאמהות הטריות בסכומי עתק!!! כעידוד להנקה,-(ומנסיוני האישי- לי זה לא היה נוח בכלל בהתחלה, מה לעשות ?וקניתי כן ב-250 שקל והשתמשתי אולי 5 פעמים,אז זה לא פרסומת? וזה לא מסחור ההנקה? אז מי שכותבים כאן שהם בעד החוק או בעד ההנקה, לא מבינים בכלל את מהות העניין, ואת הבעייה האמיתית של הפגיעה החמורה בחופש הפרט וביכולת הבחירה של הנשים!! ואני מתקוממת הפעם כנגד!!זאת חוצפה לדעתי.
 

אמיר.

New member
אני מסכים לגבי המוהלים. רשימה מספקת

ואל תקחו מוהל שלא בדקתם אחריו (דרך אגב .. לא נתקלתי בתופעה בכל ארבעת הפעמים בהם היינו במחלקת יולדות)
 
למעלה