חוק נגד תחליפי חלב אם...

עמית_

New member
לחנה

לא תמצאי באתר הכנסת נוסח מפורט של החוק. יש באתר רק נסחים מלאים של חוקי היסוד ועוד מספר מאוד מאוד מצומצם של חוקים. בודאי שאין נסחים של הצעות חוק שלא עברו את הקריאה השלישית והפכו לחוק בר-תוקף. יש באתר חלק שנקרא ``השבוע שהיה``, המפרט, מאוד בקצרה את מה שהמתרחש בכנסת בשבוע האחרון. כרגע יש שם את התקציר של שבוע שעבר (ממש ``השבוע שהיה``), אני מניח שזה יתעדכן... בכל מקרה לא תמצאי גם שם את מבוקשך, זה ממש על קצה המזלג. אני מציע לך לפנות ליוזמת החוק, ח``כ גוז`נסקי, באי-מייל, ולבקש ממנה לשלוח לך את הנוסח המוצע. [email protected]
 

sista

New member
אולי באותה הזדמנות נציע לגוז`נסקי

אם היא באמת רוצה לעזור לאם ולילד ולמשפחה והיא במקרה גם בגוף המחוקק, יש המון דברים שהיא יכולה לעשות כמו הארכת חופשות לידה לאב ולאם, מענקים, וכל מה שיאפשר לתינוק לפתח את הקשר עם הוריו ולהוריו להיות פחות לחוצים בעול הפרנסה. אולי לסבסד מעונות ילדים ליום קצר, ואז ההורים יוכלו להרשות לעצמם לעבוד בחצי משרה, יש ים של אפשרויות.
 

טלש

New member
את הצעת החוק מצאתי באתר הכנסת...

זה רק עניין של כוח רצון... וחוץ מזה האתר המזופת שלהם כל כך עמוס האמצעי אבטחה שמדי פעם הוא חוסם דברים בלי שום סיבה נראית לעין...
 

ציפי ג

New member
למה האכלה מבקבוק זה נושא פמיניסטי?

להבדיל מהנקה, הקשורה אך ורק למין הנשי, הזנה מבקבוק, היא א- מינית ואפילו א- גילאית. כל ילד מגיל 5 ומעלה ולא משנה מה מינו מסוגל להאכיל תינוק מבקבוק, אם מלמדים אותו. מה הקשר בין זה לפמיניזם ולמי שזוכרת, ברור שאני בעד הצעת החוק. יסוריה של המכשה, הם פרי הבאושים של אי הדרכה טובה באף אחת ממסגרות הבריאות הקימות היום על הנקה. איך פספסתי כזה ויכוח מענין?????
 
ציפי, את בעד הנקה אמנם, אבל לא בטוח

שבעד הצעת החוק הזו. קראי היטב היטב. מדובר באיסור חלוקת דוגמיות. נראה לך שלא ימצאו דרכים מעשיות וטובות לעקיפת המחסום הזה באופן חוקי ? זו הצעת חוק לא יסודית ולא רצינית שלכל היותר יוצרת עיוות בנושא חופש המידע והפרט וחופש הבחירה של נשים הנובע מטעמים אלו. ראי מעלה את עמדתי בנושא - אני בעד הגבלת * כל * פרסום במחלקות יולדות ולחלוטין בעד הדרכה תזונתית מקיפה לאם ולתינוק. בפני משרד הבריאות עומדת האפשרות לצאת במסע הסברה בעד הנקה רגע לפני ששולפים חוקים סרי טעם ומפלים ואנטי שוויוניים מהשרוול. חנה
 

אמיר.

New member
אני מסכים, אז...

בואנה ונרחיב את החוק ------ במקום לבטל אותו ...
 
זו בדיוק רוח כוונתי - איסור הטרדת

יולדות גורף לכל התחומים המסחריים ותחומי השרותים, בלי קשר לתחליפי חלב ושיעזבו את ההנקה בשקט....מוסדות טיפוליים אינם מקום לשידול משום סוג.
 

augustus

New member
חוק לעידוד ההנקה

הרעיון של עידוד ההנקה, במנותק מהמציאות הקיימת, אינו פסול בעיניי. ואולם, איננו חיים בוואקום חברתי. נכון להיום, מעמד האישה במדינת ישראל רחוק מלהיות מזהיר, על שוויון אין מה לדבר ושילובן של נשים בשוק העבודה נעשה בחוסר יעילות ובתנאים לא הוגנים. אי לכך, קידום חוק אשר מיטיב עם המשפחה בדרך מסוימת אך עשוי לפגוע בקידומן של נשים (במקרה זה - שילובן בשוק העבודה), עשוי להיות לא יעיל ואף מזיק. חברי הכנסת אשר עידוד ההנקה חשוב להם, הם אלה שחייבים להכין את הקרקע לחוק. יש ליצור תנאים בהם ההנקה לא תוכל לפגוע בשילוב הנשים בשוק העבודה, כלומר תנאים המאפשרים לאשה מיניקה לעבוד בהיקף משרה התואם את שאיפותיה. השינוי צריך להיעשות בשני מישורים שונים: האחד חקיקתי, שיגן על הנשים המיניקות מפני פיטורין, והשני סוציאלי, שמסתכם ביצירת התנאים המתאימים במקומות העבודה (כגון, מעונות לתינוקות). ללא יצירת התנאים הללו, החוק לעידוד ההנקה עשוי להפוך בעקיפין לחוק אנטי חברתי ואנטי פמיניסטי, המבטל את ההישגים הלא מספקים ממילא של התנועה לקידום מעמד האישה בישראל. יש לי גם ביקורת על הסעיף בחוק, שמציע לאסור את פרסום המזון לתינוקות בבתי החולים ובמרפאות. יש לקחת את האיסור הזה קצת יותר קדימה ולאסור על כל פרסום במקומות אשר ייעודם טיפול, סיוע ורווחה.
 

נורית מ.

New member
הנקה ומעמד האשה

האם הבנתי אותך נכון? החוק לא נראה לך כי הוא עשוי להצליח להעלות את אחוז ההנקה והנקה פוגעת בקידום נשים בשוק העבודה (כפי שהוא נראה היום)? המצב בשוק העבודה היום מקשה על קידום נשים בכלל, אמהות בפרט ומניקות במיוחד. הרעיון שלך לא לעודד הנקה כי אותה אשה מניקה תתקשה להצליח בשוק העבודה שלא מתחשב בה הוא הוא אנטי פמיניסטי. המטרה לדעתי צריכה להיות לשנות את העולם/חברה ולא אותנו. כלומר צריך לפעול ליצירת תנאים בשוק העבודה שלא מפלים נשים שעושות בחירות לגיטימיות לחלוטין (ואת חלק מהתנאים האלה ציינת). להקשות על נשים לממש את זכותן לעשות את אותן בחירות כי זה פוגע במעמד האשה זה לא פמיניסטי.
 

augustus

New member
לא אמרתי שום דבר שסותר אותך

אני אחזור על הרעיון המרכזי בתקציר: קודם יש להתאים את שוק העבודה לנשים מיניקות, ואח``כ לעודד אותן להניק. כלומר, לדאוג שהן יוכלו לממש את מה שמעודדים אותן מבלי להיפגע + לתת להן את כל האופציות, כמובן, את זה לא כתבתי קודם.
 

נורית מ.

New member
אני אמרתי שצריך לעודד נשים

לעשות כל מה שהן רוצות גם אם מה שהן רוצות עלול לפגוע בהן. כמובן שבמקביל צריל לפעול לכך שהבחירות שלהן לא יפגעו בהן אבל לא לוותר על מה שהן רוצות.
 

augustus

New member
את צודקת במאת האחוזרים

הבעיה עם החוק, שהוא לא מעודד נשים לעשות את כל מה שהן רוצות באופן לא מגמתי, אלא מעודד אותן לעשות בחירה ספציפית מבלי לעזור להן לשלב את הבחירה בשאר הבחירות ואילוצי החיים.
 

augustus

New member
ואני רוצה להוסיף משהו

אני לא רואה ערך רב בבחירה כאשר היא מנותקת מחופש מידע מושלם ונעשית באווירה של לחצים. לפני מאתיים שנה כל הנשים ``בחרו``, דרך אגב, לשבת בבית.
 

ליאת+

New member
אני די בהלם מהחוק הזה

ומאוד מתפלאת על ח``כ גוזינסקי למה שלא תחוקק חוקים נוספים: לאשה בהריון אסור לעשן לאשה בהריון אסור לשתות קולה אשה בהריון חייבת לאכול מזון בריאות וכל הנ``ל גם לגבי נשים מניקות כמובן (אנחנו חייבים לדאוג שתינוקינו יקבלו את הטוב ביותר) ולא רק תינוקות: צריך לאסור על מעשנים לגדל תינוקות וכן הלאה וכן הלאה. איזה טימטום!! כמו בכל מקרה אחר צריך לעשות שיקול של רווח מול תועלת. אז יתכן שיש תועלת בריאותית מסויימת לחלב אם אבל מולה צריך להעמיד את זכותה של האישה לגופה, לפרנסתה, ולניהול חייה (וחיי התלויים בה) לפי שיקול דעתה. רק אם היה מוכח שבתחליפים יש נזק של ממש היה הגיוני ונחוץ לאסור אותם.
 
למעלה