טוב עשיתי נסיון

bis fd

New member
טוב עשיתי נסיון

עשיתי 3 חרוזים איך מורידים אותם מהשיפוד?
 

eytcor

New member
חיכיתי שמומחים גדולים ממני יענו....

אך לשוא. אי לכך קבלי את תשובתי התאורית. אני מעריך שציפת את השיפוד בחומר הפרדה. אותו נוזל שחור שמזכיר לי את הבוץ מים המלח. במידה ולא קשים קלים יהיו בדרך להשיג את המטרה (וכאן יבואו בבקשה המומחים לשפר לנו אם זה בכלל אפשרי). בכל מקרה אחזי את השיפוד בפלייר בצידו התחתון והפעלי כח ביד השניה לחלץ את החרוז מהשיפוד. הפלייר נועד לשמור את השיפוד מפני כיפוף (במידה היתי משתמש ביד חשופה).
 

bis fd

New member
אוקיי

הצלחתי להוציא 2 מתוך 3 השלישי ממש לא מוכן לצאת מה לא עשיתי נכון? סמתי על השיפוד את החומר (שלי בוץ לבן) וישר התחלתי לעבוד עם הזכוכית. היתי צריכה לחכות ליבוש? אחרי שהכנתי את "החרוז" הכנסתי אותו לורקומוליט, חכיתי לקרור מלאה לפני שהוצאתי את החרוז. היתי צריכה להוציא אותו שהוא עוד חם?
 

michal_sil

New member
בדרך כלל מייבשים את חומר ההפרדה

כמה שעות לפני שמתחילים לעבוד. יש חומרי הפרדה שמתייבשים בלהבה, אבל גם אותם לא כדאי להכניס ישר אל האש. מוטב להמתין רבע שעה. לגבי זמן חילוץ החרוז מהשיפוד- פעלת נכון. תמיד כדאי לחכות שהחרוז יהיה קר למגע.
 

forestdevil

New member
שווה גם לנסות להכניס לפריזר.

ואז לנסות שוב עם הפלאייר. משהו בכיווץ של המתכת משחרר את זה מעט. אור
 

zfard

New member
חומר הפרדה והפרדת חרוזים-

* יש כל מיני סוגים של חומרי הפרדה, חלקם קשים יותר, חלקם רכים יותר. יש כהים, ויש בהירים (שלי למשל, כמעט לבן ממש לא שחור). יש כמובן עניין של איכות, אבל זה גם הרבה עניין של העדפה אישית, וגם מה מתאים לעבודה הספציפית שרוצים לעשות. * כדאי להמתין לייבוש של החומר הפרדה, לכל חומר יש זמן ייבוש אחר כפי שמצויין עליו. * אם אני לא טועה, כדאי לשחרר את החרוז מהשיפוד בתנועות סיבוביות ולא במשיכה, גם זה אמור לתרום לשמירה על השיפוד ישר. *צריך לקחת בחשבון שלפעמים חרוז נשאר דבוק לשיפוד לא בגלל שהחומר הפרדה קשה מדי, אלא בגלל שלל סיבות שהתוצאה שלהן היא שהחרוז דבוק ישירות לשיפוד- למשל, שחומר ההפרדה נסדק, או שהיה לכלוך על השיפוד ולכן שכבת חומר ההפרדה לא הייתה רצופה... במקרים האלה, רוב הסיכויים הם או שהחרוז יישבר בנסיונות להוציא אותו מהשיפוד, או שלא תהיה ברירה אלא לשבור את החרוז על מנת לחלץ את השיפוד... * ניסיתי כמה פעמים את שיטת הפריזר, אבל גיליתי שבסופו של דבר, מה שהכי עזר לי לשחרר חרוזים סוררים משיפודים זה... השרייה של כמה שעות בכוס עם קוקה קולה. תאמינו לי, אחרי שתראו איזה נפלאות החומצה העוצמתית הזאת מסוגלת לעשות (שיחרור חרוזים תקועים, הסרת חלודה מכלי עבודה, וכו'...), לא ממש תרצו לשתות את הזבל הזה יותר. קוקה קולה לא צריכה להמכר בסופרים אלא בבקבוקים קטנים עם סימון של חומר רעיל בחנויות של חומרי בניין!!!
 

bis fd

New member
תודה

הפרזר באמת לא עזר הסבוב עזר
אני אקנה גם מלאי של קולה אני עם קולה פותחת סתימות
 

forestdevil

New member
צפרדע, החומציות בקיבה שלך...

לוקחת את קוקה קולה בענק, אז לא להבהל. למרות שברור לי שזה לא הדבר הכי בריא, אני לא יכול לגמל לחלוטין...
 

eytcor

New member
החומציות של מיץ תפוזים (הבריא?)....

איננה פחותה מהחומציות של הקולה. נו אז מה? אנא העמידו דברים בפרופורציה. קראו את תגובתו של רועי שרון‏ ל"האשמות". אני מת על דיאט קולה לימון ולא מתביש להגיד את זה.
 

zfard

New member
ומה עם השיניים?

ומה עם כמויות הסוכר שיש בזה, מעבר לחומציות?
 

forestdevil

New member
מסכים שקולה זה "חגיגה" בריאותית,

אבל זה כל כך ממכר.... איתן, הדיאט ממש ממש לא בריא... אספרטיים זה גורם מס' 1 לדלקת קרום המוח והוא מתפרק בתנאי חום (כמו כשמעבירים קולה במשאיות) לאתנול - רכיב של דלק. רע רע רע.
 
לגבי הפרדת חרוזים

המון פעמים החרוזים הראשונים של תלמידים שלי לא יורדים מהשיפוד. אני חושבת שזה קשור מאד לצורה של החרוז, אם הקצוות שלו מחודדים (החוצה) או מעוגלים פנימה אל השיפוד. אבל , אל ייאוש! פשוט תמשיכי לנסות!
 

bis fd

New member
תודה יסמין

באמת היו לי קצוות אני ממשיכה, ואדאג שבעלי יחבר את המצלמה אולי תוכלו לעזור יותר אם תראו את "החרוזים"...ב""" כי הם נראים כמו מפלצות קטנות
 
תשמרי אותם!

עוד כמה חודשים תוכלי לחזור אליהם ולא תאמיני שככה זה התחיל... בעצם למה חודשים, אני בטוחה שכבר עוד כמה שבועות החרוזים שלך יהיו הרבה יותר טובים, זה משתפר ממש מהר בהתחלה!
 

דרורית78

New member
אורחת לרגע

קודם כל מזל טוב על הפורם הנפלא הזה, לדעתי היה נחוץ ביותר ובוודאי נהדר לראות את העבודות המקסימות של משתתפיו. חיפשתי בלוחות של הפורום מקום טוב לשאול אבל לא מצאתי ולכן אשאל פה. האם למישהו יש למכור סכין זכוכית של חברת TOYO? הייתה לי ואבדה וחדשה קצת יקרה לי ואשמח לקנות יד שניה. תודה
 

bis fd

New member
עשיתי עוד 3

יש לי רק 3 קיסמים
השתפרתי אבל יש לי עוד שאלה..למה קצה המוט מתפוצץ? ועוד אחת..שמופיע בספר ניר כסף ?זה ניר כסף רגיל של מטבח?
 

forestdevil

New member
לפני שאני מגיב!!!

משקפי דידיום יש לך? אני מצטער אם זה נשמע אולי מזלזל, אני ממש לא מתכוון לכך, אבל השאלות הבסיסות האלו מדאיגות אותי שאולי את לא יודעת מספיק על הסכנות הבטיחותיות שכרוכות בעבודה בזכוכית. תוכלי לספר אם למדת? בכל אופן, תשובה על משקפי הדידיום אני ממש אשמח לקבל בהקדם. בברכת בריאות, אור.
 

bis fd

New member
יש../images/Emo140.gif

יש לי משקפי מגן אני עובדת ומלמדת ויטראז' ושאר עבודות בזכוכית חרוזים אני מנסה ללמוד לבד
 
למעלה