טמקא: כתבה על פארק מסילה ממזרח לאליפלט ופירוט עבודות עתידיות ב 21-22.

Ccyclist

Well-known member

מבחינתי מה שהכי מעניין הוא תיאור חלקי של שימוש בטכניקת Cover and Cut (ההיפוך מכוון) שבה תקרת המנהרה מאליפלט להרצל נוצקה בשלב הראשון ואז חפרו את המנהרה מתחתיה.

תיארתי בפורום תהליך דומה שהייתי עד לו בספרד עם הקמת מנהרת כביש כפולה (2 מנהרות מקבילות של 2 נתיבים ושוליים מאד נדיבים בכל מנהרה, יתכן שהרוחב מקביל ל 3 נתיבים). אחרי הכנת התוואי ופינוי התשתיות השלב הראשון היה חפירת בורות לקלונסאות, הכנסת מסגרות הברזל התומכות ויציקת הקלונסאות אל תוך הקרקע. מעל מפלס הקלונסאות עשו חישוף והשטחה של השטח, ואז יצקו את התקרה במפלס השטח. את חפירת המנהרות עשו מלמטה בתוך מבנה הבטון שנוצק מראש. גם בספרד ניצלו את ההזדמנות כדי ליצור פארק עירוני מעל לתשתית.

טוב שהטכניקה הגיעה לארץ ושנעשה בה שימוש בתוואי רכבתי לשעבר שמוסב למערכת הסעת המונים מודרנית. אני מקווה שהיא תשמש בעתיד להסבת פארק המסילה הירושלמי לתשתית מסילתית תת קרקעית מודרנית תוך החזרת הפארק לפני השטח עם השלמת העבודות.

הכתבה מסקרת את הפארק הנבנה מעל לקטע הרצל - אליפלט ואז ממשיכה לרשימת רחובות, כאלו שיפתחו או יפונו בהם אזורים תפעוליים עם פתיחת הקו האדום וכאלו שיסגרו במידה כזו או אחרת לקראת בניית הקווים הסגול והירוק. לצערי זה מחזק את ההנחה שלי שפתיחת הקו האדום תציין את המעבר לכאוס התחבורתי הבא של עבודות הסגול.
 

מיקלוש77

Well-known member

מבחינתי מה שהכי מעניין הוא תיאור חלקי של שימוש בטכניקת Cover and Cut (ההיפוך מכוון) שבה תקרת המנהרה מאליפלט להרצל נוצקה בשלב הראשון ואז חפרו את המנהרה מתחתיה.

תיארתי בפורום תהליך דומה שהייתי עד לו בספרד עם הקמת מנהרת כביש כפולה (2 מנהרות מקבילות של 2 נתיבים ושוליים מאד נדיבים בכל מנהרה, יתכן שהרוחב מקביל ל 3 נתיבים). אחרי הכנת התוואי ופינוי התשתיות השלב הראשון היה חפירת בורות לקלונסאות, הכנסת מסגרות הברזל התומכות ויציקת הקלונסאות אל תוך הקרקע. מעל מפלס הקלונסאות עשו חישוף והשטחה של השטח, ואז יצקו את התקרה במפלס השטח. את חפירת המנהרות עשו מלמטה בתוך מבנה הבטון שנוצק מראש. גם בספרד ניצלו את ההזדמנות כדי ליצור פארק עירוני מעל לתשתית.

טוב שהטכניקה הגיעה לארץ ושנעשה בה שימוש בתוואי רכבתי לשעבר שמוסב למערכת הסעת המונים מודרנית. אני מקווה שהיא תשמש בעתיד להסבת פארק המסילה הירושלמי לתשתית מסילתית תת קרקעית מודרנית תוך החזרת הפארק לפני השטח עם השלמת העבודות.

הכתבה מסקרת את הפארק הנבנה מעל לקטע הרצל - אליפלט ואז ממשיכה לרשימת רחובות, כאלו שיפתחו או יפונו בהם אזורים תפעוליים עם פתיחת הקו האדום וכאלו שיסגרו במידה כזו או אחרת לקראת בניית הקווים הסגול והירוק. לצערי זה מחזק את ההנחה שלי שפתיחת הקו האדום תציין את המעבר לכאוס התחבורתי הבא של עבודות הסגול.
גם פרקטי וגם יפה. תודה על השיתוף.
מקווה לראות את זה קורה בגוש דן בזמן שהבטיחו וגם (בתור עוד ירושלמי לשעבר), מחכה בכיליון עיניים להארכת הקו האדום לקריית יובל, אורה והדסה עין כרם.
 

Bus Nerd

Active member
עברתי שם היום, הפארק יצא מאוד יפה. בשביל הולכי הרגל שבו הטמיעו "כאילו" מסילה כדי לרמז שפעם הייתה שם אחת. וכשייפתח סופית הוא יהיה ציר אופניים מאוד חשוב שיחבר את יפו לאיזור אחוזת בית ההיסטורית. בחלק שקרוב להרצל יש צל מהמגדלים, במערב עדיין אין צל, בתקווה שהעצים יגדלו. מול התחנה יש פלאזה שטופת שמש ובלי עצים (כי המנהרה פחות עמוקה שם), אבל מאוד יפה.

בנתיים המסילות בשדרות ירושלים הגיעו ממש עד הצומת עם רחוב אילת, ממש קרוב לפנייה לפורטל המנהרה, אבל עוד אין זכר לעמודי חשמולת
 

Ccyclist

Well-known member
עברתי שם היום, הפארק יצא מאוד יפה. בשביל הולכי הרגל שבו הטמיעו "כאילו" מסילה כדי לרמז שפעם הייתה שם אחת. וכשייפתח סופית הוא יהיה ציר אופניים מאוד חשוב שיחבר את יפו לאיזור אחוזת בית ההיסטורית. בחלק שקרוב להרצל יש צל מהמגדלים, במערב עדיין אין צל, בתקווה שהעצים יגדלו. מול התחנה יש פלאזה שטופת שמש ובלי עצים (כי המנהרה פחות עמוקה שם), אבל מאוד יפה.

בנתיים המסילות בשדרות ירושלים הגיעו ממש עד הצומת עם רחוב אילת, ממש קרוב לפנייה לפורטל המנהרה, אבל עוד אין זכר לעמודי חשמולת

איך האזור מבחינת גישה למלונות? על המפה נראה שההליכה למלונות שמול גן קלור תהיה דרך מתחם התחנה או סמטאות. על פניו זו התחנה התיירותית ביותר של הקו האדום - קירבה לים וליפו, אבל הסביבה שם נראית לי די מוזנחת.
 

Bus Nerd

Active member
איך האזור מבחינת גישה למלונות? על המפה נראה שההליכה למלונות שמול גן קלור תהיה דרך מתחם התחנה או סמטאות. על פניו זו התחנה התיירותית ביותר של הקו האדום - קירבה לים וליפו, אבל הסביבה שם נראית לי די מוזנחת.
כרגע כל האיזור מהתחנה מערבה עדיין סגור ובבנייה. בשלב הסופי תהיה גישה לכיוון המלונות במנשייה גם דרך מתחם התחנה וגם דרך הבינוי החדש שיהיה במתחם מוזיאון צה"ל המפונה. מי שיירצה להגיע לכיוון יפו יוכל פשוט להמשיך ישר מערבה במקביל למסילה עד קויפמן, וכבר היום יש גישה מהפארק ישר לתוך נווה צדק (הליכה לא ארוכה מרחוב פינס או אמזלג)

מי שירוויח בגדול מהפארק זה לאו דווקא מי שיבקר במלונות על החוף, אלא התושבים המקומיים שכבר נהנים ממנו מאוד. המלון הכי קרוב לפארק הוא ההוסטל Roger's House שנמצא ממש על הפארק. אלו ירוויחו בגדול (אם ישרדו כלכלית את המשבר הנוכחי).

בטווח הארוך יהיה הכי נוח להגיע למלונות שדיברת עליהם בכלל בקו מטרו מ2, ולרדת בתחנת הכרמל :)
 

Ccyclist

Well-known member
כרגע כל האיזור מהתחנה מערבה עדיין סגור ובבנייה. בשלב הסופי תהיה גישה לכיוון המלונות במנשייה גם דרך מתחם התחנה וגם דרך הבינוי החדש שיהיה במתחם מוזיאון צה"ל המפונה. מי שיירצה להגיע לכיוון יפו יוכל פשוט להמשיך ישר מערבה במקביל למסילה עד קויפמן, וכבר היום יש גישה מהפארק ישר לתוך נווה צדק (הליכה לא ארוכה מרחוב פינס או אמזלג)

מי שירוויח בגדול מהפארק זה לאו דווקא מי שיבקר במלונות על החוף, אלא התושבים המקומיים שכבר נהנים ממנו מאוד. המלון הכי קרוב לפארק הוא ההוסטל Roger's House שנמצא ממש על הפארק. אלו ירוויחו בגדול (אם ישרדו כלכלית את המשבר הנוכחי).

בטווח הארוך יהיה הכי נוח להגיע למלונות שדיברת עליהם בכלל בקו מטרו מ2, ולרדת בתחנת הכרמל :)

הקו הסגול ישרת את רצועת המלונות הראשית הרבה לפני שהמטרו יגיע לכרמלית. לאליפלט תהיה תקופה קצרה מאד של מונופול של הסעת המונים ופוטנציאל תיירותי.
 

matrix200200

Active member
באמת קצת מוזר לי שעדיין אין ממש ניצנים לעבודות חשמול.
אמרו שלפחות חלק מצוות שהיה אמור לעסוק בהתקנת מערכות כבר בארץ.
אולי יש עיכוב בהגעת הציוד ארצה?
 

Bus Nerd

Active member
באמת קצת מוזר לי שעדיין אין ממש ניצנים לעבודות חשמול.
אמרו שלפחות חלק מצוות שהיה אמור לעסוק בהתקנת מערכות כבר בארץ.
אולי יש עיכוב בהגעת הציוד ארצה?
אתה שואל שאלות חשובות, אני מת לדעת את התשובה לזה. הרי כבר מזמן ראינו את יער העמודים שהותקן בדפו, אבל בלי זכר לחשמולת או לזרועות שמחזיקות את חוטי החשמל.
בפוסט של שבתשתיות על הלחמת המסילות בפתח תקווה נכתב בתגובות שאנשים בפ"ת ראו שהתקינו עמודים ברחוב, ואז פירקו. מה הסיפור, ולמה חיכו עד עכשיו?
 

Bus Nerd

Active member
באמת קצת מוזר לי שעדיין אין ממש ניצנים לעבודות חשמול.
אמרו שלפחות חלק מצוות שהיה אמור לעסוק בהתקנת מערכות כבר בארץ.
אולי יש עיכוב בהגעת הציוד ארצה?
כאילו נת"ע קוראים כאן את הפורום :)
פרסמו בפייסבוק סרטון רחפן שמראה כביכול רכבת נוסעת במסילת המבחן בדפו, נראה שיש שם חשמולת מעל מסילת המבחן. יכול להיות שבודקים התאמה של הציוד שם לפני שמתחילים לפרוס לכל אורך הקו?
 
למעלה