ייחום אצל חתולים

ענתמיטב

New member
ייחום אצל חתולים

שלום יש לנו חתולה פרסית יפיפיה בת שנה. היא נמצאת בבית כל הזמן. מאוד מטופלת ומפונקת. ברצונינו למצא לה זכר להרבעה איך איננו יודעים מהם הסימנים לכך שהיא מיוחמת. נשמח לדעת מהם הסימנים? תודה מראש משפחת מיטב
 

Twinkle27

New member
אוכל לשאול

מה תעשו עם הגורים כשהיא תמליט אותם? האם אתם תגדלו אותם או שיש יש כבר מראש בתים אמינים וטובים עבורם? אם לא אז חבל על הגורים, כמו שרבים מחברי הפורום יאמרו לך יש גם ככה מספיק גורים מסכנים בעולם אז אין צורך להוסיף עוד כמה לרשימה.
 
שלא לדבר על כך שלפרסים יש בעיות מיוחדות

בזיווג, הריון והמלטה. צריך ידע מקצועי כדי להרביע חתולים כדי למנוע מומים מולדים, זה לא סתם שאפשר להכניס חתול וחתולה לחדר והטבע יעשה את שלו.
 

ענתמיטב

New member
הגורים

אתה צודק בהחלט. אנחנו מאוד אוהבים חיות (יש לנו שלושה כלבים ,חתולה ודגים) ויש בוונתינו לחלק את הגורים למשפחות שאנחנו מכירים. תודה על הדאגה. ענת
 
יש הרבה גורים אבודים בחוץ וגם פה בפורום

שישמחו שתמצאו להם בתים. ומה טוב שהבתים אצל משפחות שאתם מכירים.
 

xslf

New member
האם יש לחתולה תעודות?

או שהיא רק נראית פרסית? האם היא מתאימה לסטנדרט הגזע? האם האב המיועד מתאים לתקן הגזע? האם ערכתם לה בדיקות גנטיות כדי לוודא שהיא לא נושאת עימה מחלה גנטית (כמו PKD או בעיות אגן ולסת הנפוצים בפרסים) שהיא עלולה להעביר לגורים? האם בדיקות כאלו נערכו לחתול שאמור להרביע? האם לקחתם בחשבון את עלויות ההרבעה? (רשימה חלקית: אוכל גורים איכותי לחתולה בזמן ההריון וההנקה, טיפול וטרינרי והשגחה בזמן ההריון וההמלטה [יש סיכוי טוב שהיא תצטרך ניתוח קיסרי בשביל ההמלטה]) האם שני החתולים נבדקו ונמצאו נקיים מ-FIV, FELV ו FIP? אלו מחלות העלולות להיות קטלניות המועברות במגע בין נוזלי גוף (למשל הזדווגות). אלו רק מקצת השיקולים שצריך לחשוב עליהם לפני הזיווג. ראי גם את המאמר הבא: http://www.klavlav.org/articles/news_item.asp?NewsID=50
 

GrimBoy

New member
לחתולה אין תעודות.

אף אחד לא ייקנה (ואף לא יימכור למישהו) חתולה עם תעודות עם זכויות הרבעה בלי לדעת שיש לו זכר להרבעה ולשם העניין "איך מתנהגת חתולה מיוחמת".. אם היא לא יודעת איך חתולה מיוחמת מתנהגת סביר להניח שאין לה שמץ לגבי שום שלב אחר מהתהליך ולמישהי כזאת לא היו מוכרים נקבה כ-breeder.
 

Noaal

New member
ועדיין יש מגדלים (מוכרים) שמוכרו חתולה

לא מעוקרת מבלי לדעת מראש מה תוכניות הבעלים לריחמה. אז נכון, אפשר להגיד שהם בקשר איתם, אבל זה לא שיש להם "זכות" להתערב. (אני מניחה שאתה יודע למי אני מתכוונת ובכוונה אני לא חושפת את שמם).
 

GrimBoy

New member
יכול להיות שלא הבנתי...

אם באמת מכרו לה פרסי עם זכויות גידול אז כן, אין להם זכות להתערב, אם זה מה שהתכוונת. במצב שהיא עושה את זה בניגוד לחוזה, זה חמור מאוד.. תעודות כבר לא יהיו לה.. סביר להניח שתביעה כן :) .. אבל זה ברור שזה לא המקרה...
 

Noaal

New member
לא לזה התכוונתי, אבל לא משנה

אני בטוחה שאם תקרא את הודעתי בשנית ותחשוב טוב, תבין למי אני מתכוונת ומה נעשה (ומקווה לבנתיים שלא נעשה) עם החתולה.
 

GrimBoy

New member
את נותנת לי יותר מדי קרדיט ../images/Emo13.gif

אני באמת לא מכיר את המקרה.. אני כנראה חי באשליה בהקשר לכמה אני "מעודכן" במתרחש.. תוכלי לעדכן אותי בפרטי אם תרצי...
 

kitten11

New member
החתולה יכולה למות לך בהמלטה

וגם הגורים, זה ידוע שפרסיות לא יודעות תמיד להמליט והרבה פעמים גם הגורים יוצאים פגומים או מתים. כמו שאמרו גם תאמצי גורים ותחלקי לבני המשפחה, גם ככה יש גורים חסרי בית שכבר נולדו.
 

GrimBoy

New member
ענת, עצה קטנה ממי שנמצא בתחום...

בחרת את הגזע הכי גרוע להרביע בלי תעודות והשגחה מתאימה. לא רק זה, לא חסר בארץ בתי גידול לפרסים, אני בטוח שאם ייבדקו יגלו שלפרסים יש את כמות בתי הגידול הכי גבוהה. את צריכה זכר... הבעלים שלו, סביר להניח, ירצו משהו בתמורה, אם זה גורה, על אחריותך מה שהם יעשו איתה... את צריכה זכר שהזיווג בינו לבין החתולה שלך לא יוליד חתולים עם בעיות גנטיות ודפקטים חיצוניים.. אם אני לא טועה.. 57 מחלות ודפקטים גנטים שיכולים לצאת כתוצאה מזיווג לא מוצלח של פרסים... גם אז? גם אז מדובר בשניים שלוש גורים והמלטה שאת צריכה להוביל כי בואי נגיד ששנים של הכלאה לא הולידו אימהות מאוד פוריות או אימהיות בשביל העניין.. עכשיו אחרי שדנו בזה, באמת? באמת את רוצה לשבת איתה כשהיא סובלת מצירים ודוחפת ואת בסרט שאת לא וטרינרית ואיך לעזאזל את בטוחה שלא תקוע לה גור או שהיא לא דוחפת מספיק חזק כי אין לה מושג מה קורה ואז היא עלולה פשוט למות איפשהו שם בין היום ה-60 ל-65 של ההריון? הזכרתי את ההוצאות על אוכל מיוחד שצריך לקנות לה? דיברתי על המלחמה המתמשכת על התזונה שלה כי ההנקה שואבת ממנה הכל? לא חסר, לא חסר גורים פרוותיים ומדהימים (בעייני הרבה יותר מהמראה של הפרסי) בחוץ, לכי לעמותות הדבר הכי פרוותי שאת מוצאת, אני מבטיח לך ייגדל להיות מהמם.. פשוט מהמם... תחשבי על זה.
 

Noaal

New member
מהשרשור נמחקו מספר הודעות שאין להם מקום

על גבי הפורום. אני מבקשת מהגולשים הקבועים שלא להתפתות ולענות לכל מיני "מחנכים" למיניהם. זה באמת, אבל באמת לא שווה את זה.
 

הפנדה

New member
בגלל שזה נמחק ומשום מה נשארו רק ההודעות

שממליצות על עיקור אני אומר לך את דעתי כראוי תעשי מה שאת רואה לנכון,דרך הטבע מאפשרת המלטות,רוצה שהיא תמליט,לכי תתיעצי עם וטרינר,הכי טוב,הוא יתן לך תשובה כנה ונכונה. בהצלחה בכל מה שתחליטי.
 

klips1

New member
לחתולים כבר התערבו ב"טבע"

החתולים הם כבר לא במערכת הטבעית שלהם, בני אדם התערבו בחייהם ובייתו אותם ויש גם חתולים שהתערבו להם בגנים (כמו הפרסים), אז אין דבר טבעי בהמלטה כזו, אנחנו צריכים לתקן את העוול שגרמנו לחתולים ואחת הדרכים היא עיקור.
 

הפנדה

New member
זה גזע,והם בעליו רוצה להמשיך את הגזע

זאת זכותו,העיקר שהוא מודע להשלכותיו,אל לנו למנוע זאת ממנו,במיוחד כשאין חוק נגד זה. אם היא טוענת שיש לה משפחות מוכנות לגורים ושהם רוצים את הסוג הזה ספציפי,אז אני לא רואה פסול שוב זאת דעתי,והיא טובה בדיוק כמו דעתך.
 
הם לא רוצים "להמשיך את הגזע"

בעלת החתולה כתבה שהם עושים זאת כי זו חוויה שהיא רוצה שהילדים יחוו. הגזע הפרסי הוא ממש לא זן בסכנת הכחדה, והאמת שממש ההיפך מזה.
 
למעלה