יצחק בוז'י הרצוג מגיע לפורום!

ההשכלה הגבוהה

רותי, תודה על השאלה. ההשכלה הגבוהה היא ציפור נפש של מפלגת העבודה שכן היא מבטיחה חברה משכילה, מצוינות פנימית ועליונות אינטלקטואלית ומדעית. לצערי, גם ביבי גם ציפי באמצעות שלוחה רוני בר-און ערערו ושחקו את מעמדה של ההשכלה הגבוהה והטיחו בה האשמות שווא. אנו רואים במערכת ההשכלה אתגר חשוב ובמערכת החינוך בוודאי. תוכלי למצוא את תוכניתנו במצע העבודה באתר העבודה- www.havoda.org.il
 
בוז'י שלום

הייתי רוצה לדעת מה יקרה עם הדרום? מה יהיה אם תהיה עוד מלחמה? מה יהיה עם התושבים? עם בתי העסק? עם התלמידים שמפסידים לימודים? אים משקמים ומי עוזר לשקם את הדרום ששקע?? אני אשמח אם תתייחס לשאלותיי תודה ויום מקסים
 
תושבי הדרום

רוני תודה. אתמול הצליח אבישי ברוורמן להעביר בוועדת הכספים את התוכנית לסיוע העסקים בדרום. הדרום הוכיח כושר עמידה בלתי רגיל במלחמה האחרונה ואני חרשתי אותו לאורכו ולרוחבו. הציבור בדרום הוא ציבור חזק שהוכיח יציבות. למרות ניסיונות ירי כאלה ואחרים, אני מאמין שנוכל להגיע לרגיעה מושכלת אשר תשקף את האינטרסים האמיתיים של ישראל, החלשת החמאס, כושר הרתעה, בלימת הברחות לעזה וכניסה של הרשות הפלסטינית המתונה לתוך עזה ותחומים מסוימים. על זה בדיוק אנו פועלים כרגע, יום ולילה ושר הביטחון, אהוד ברק מוביל מהלכים חכמים ונבונים. כמו גם, תוכניות פיתוח גדולות כמו עיר הבה"דים ופיתוח תשתיות בנגב. זהו חזונו של דוד בן-גוריון, ראש מפלגתנו וראש הממשלה הראשון ואנו מחוייבים לחזון הזה.
 

עמית גל1

New member
סיוע הומנטירי- שלא נישאר מאחור

האם ובמידה מפלגת העבודה תעלה לשלטון, הסיוע ההומניטרי לעזה יתרחב עד כדי השפעה על איכות חיי האזרחים ( מה שלא קורה היום ), האם אפשר להצביע ולהיות בטוח כי מאחורי המפלגה עומדת אידיאולוגיה החותרת לשלום ובסיס לשתי מדינות לשני העמים?
 
סיוע הומנטירי לעזה

תודה עמית. הממשלה הטילה עליי לתאם את הסיוע ההומניטרי לעזה והוא השתפר בצורה דרמטית מאוד בשבועות האחרונים. כמו כן, אנו מסייעים לארגונים בינלאומיים המספקות אספקה הומינטרית. לצערנו, הגורם המקשה ביותר על הסיוע ההומינטרי הוא כמובן החמאס אשר בסוף השבוע בזז ושדד את המחסנים של אונר"א וחשף את פרצופו האמיתי כמי שפועל לרעת אזרחי עזה. עם זאת, אנו נמשיך במאמץ תוך שמירת האינטרסים של ישראל. לשאלתך השניה- אנחנו חותרים באופן מוצהר לחזון שתי המדינות לשני עמים ותמצא את תוכניתנו המדינית במצע מפלגת העבודה www.havoda.org.il . אנו מאמינים שכיום יש שיפור משמעותי בתפקודה של הרשות הפלסטינית והיא מוכיחה שיש עתיד אמיתי להגיע להסכם עם הפלשתינאים כאשר האתגר המשותף לכולנו הוא כמובן סוגיית עזה.
 
אלימות במשפחה

בוז'י שלום , האם למפלגת העבודה יש איזשהי תוכנית ומהי עמדתך האישית כשר רווחה בנוגע לאלימות הגוברת במשפחה ? רק היום שמעתי שיצא סקר חדש האומר כי אחוז הילדים אשר מתעללים בהם עלה משמעותית!! מה יהיה עם ענישה ? לאן מפלגת העבודה מובילה בנושא הזה?
 

zivbarilan

New member
תיקי הממשלה נתפסים כמשאב קואליציוני

סדר היום החברתי שהוא ללא ספק בעל המכנה המשותף הרחב ביותר והרלוונטי ביותר עבור רוב האוכלוסייה, לא מטופל כבר שנים בשל העובדה שקל יותר לפוליטיקאים לתת לאנשים לריב ביניהם, במקום לעסוק בעשייה חיובית לשיפור החברה. המאבקים האלימים מאיימים על שגרת חיינו ומשרתים רק את המפלגות הקיצוניות. תמיד יימצא האחר שכלפיו נפנה את השנאה והאנרגיה ונתעלם מאי תפקודם של הפוליטיקאים. האיום ברחובות ממטעני נפץ כבר מזמן לא נמצא במישור הלאומני אלא דווקא בפלילי. הבעיה היא שהשר לביטחון פנים עסוק רוב הזמן בחקירת הפוליטיקאים. שרי התשתיות (ביניהם פואד וליברמן) מזניחים כבר שנים את משבר המים. תאונות הדרכים והמצב בנתב"ג הולך ומחמיר (מופז) שר הרווחה לא אויש כמעט במשך שנתיים בתקופת אולמרט, (עד שבוז'י הגיע) ותמיכה במעמד הביניים לא מהווה מצע מרכזי עבור אף מפלגה ללא ניגוח מגזר כזה או אחר. מפלגות המרכז נמנעות מלגנות את המהלכים מאחר וידרשו לבנות איתם קואליציות. בסה"כ ההתייחסות הפוליטיקאים לתיקי הממשלה היא כאל משאב קואליציוני ולא כאל תפקיד רציני. נראה שהיחידי שמתכוון לשרת כמשרת ציבור (בתחום ביטחון הפנים) הוא אפרים סנה מישראל חזקה.
 
אלימות במשפחה

שירה היקרה, כשר הרווחה, הטיפול בילדים ונוער בסיכון הוא הנושא הראשון במעלה בסדר יומי. ובתקופתי הצלחתי להוביל ולהפעיל יחד עם משרדי ממשלה אחרים ובגיבוי ראש הממשלה, אולמרט תוכנית מהפכנית ורבת משאבים הנקראת "התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון". במסגרתה, יקבלו הילדים בסיכון, טיפול אישי צמוד עד גיל 18. אנחנו מפעילים עשרות מרכזים להתמודדות עם האלימות במשפחה וכבר הזהרנו לא מעט פעמים על כך שהמשבר הכלכלי יוביל לצערנו, לעלייה באלימות במשפחה. תוכלי למצוא פרטים על תוכניתנו באתר משרד הרווחה והשירותים החברתיים www.molsa.gov.il. אנחנו מתמודדים בחזית רחבה מאוד עם בעיות במשפחה ולשם כך, השקנו קמפיין גדול מאוד אך לפני כמה שבועות הקוראת לציבור להתריע על מקרי אלימות נגד ילדים.
 
מר הרצוג היקר שלום רב! כמצביע עבודה נצחי אקדים ואומר שלראייתי אתה מייצג את השילוב האולטימטיבי , שלא לאמר הסוציאל דמוקרטי, של יכולות כלכליות ותובנות פוליטיות יחד עם רגישות חברתית גבוהה. שאלתי הממוקדת היא : האם לאור הדמוניזציה שעוברים חמישית מאזרחי המדינה מעל 60 שנה, כל פעם בדמות או פרצוף כזה או אחר , ושלמרות זאת מוכיחים בחריקת שיניים רובם ככולם נאמנות, האם לא הגיע הזמן לקבוע בתוכנית רב שנתית, באחוז שווה מהתקציב חיבוק וחיבוק של אוכלוסיית ערביי ישראל להוויה הישראלית בכל המישורים בהם נותרו מאחור כמו: תשתיות, תעסוקה, הקצאת שטחים לבנייה מסודרת כולל הקמת עיר ערבית בגליל, חינוך, תברואה ובריאות ועוד, כל זאת כאחד משלושת היעדים המרכזיים של כל ממשלה שתקום? בהוקרה ובהצלחה
 
ערביי ישראל

גוי ואבוי. איזה שם. וואו!! תודה על הפרגון! אני מאמין שהגישה כלפי אזרחי ישראל הערבים צריכה להיות משלבת צביונית ומחבקת. אני ועמיתיי במפלגת העבודה שמים דגש על סגירת פערים בתחום הזה. אני חושב שההתייחסות לערביי ישראל היא לא פעם שיטחית ולצערי חלק מהמנהיגות הערבית תורמת לכך. רק לפני שבוע, ערכו לשכות הרווחה במגזר הערבי כנס, ובו פרגנו והודו לי ולעמיתיי במשרד הרווחה על המאמץ העצום שעשינו לסגירת פערים במגזר הערבי. אני גם מאתגר את הציבור הערבי בהעלאת סוגיות המעכבות את התפתחות המגזר כמו: חמולתיות יתר, היעדר העצמת נשים מספקת, ונושאים כמו פוליגמיה ועוד. אך אומר בצורה מפורשת שהצורך לסגור פערים ולשלב את ערביי ישראל הינו דגל של מפלגת העבודה ורוח מעשיו של יצחק רבין בתחום זה.
 
קיצוצים במשרדים

מר בוז'י היקר. בעיתות של משבר כלכלי , אנו עדים לקיצוצים רבים של משרדים. האם בכוונתך להמשיך להיות אחראי על עתיד הרווחה של מדינת ישראל, האם אתה צופה קיצוצים כואבים גם במשרד זה?
 
עתיד הרווחה

לאה היקרה, בתקופתי קיבל משרד הרווחה מיליארדי שקלים של תוספות לאחר שנים של קיצוצים כואבים מאוד. כך גם היה גם אצל ידידתי יולי תמיר, במשרד החינוך, אצל ידידי, שלום שמחון במשרד החקלאות, אצל ידידי, ראלב מג'אדלה במשרד התרבות, ואצל פואד בן אליעזר במשרד התשתיות. ולא לדבר על ההשקעה העצומה שגייס אהוד ברק לתקציב הביטחון. אני מאוד מוטרד ומודאג שממשלה ימנית תהרוס את כל ההישגים הללו במחי יד ותחזיר אותנו שנים אחורנית. ולכן, אני חרד מקיצוצים במשרד הרווחה ומקווה שהם לא יבואו לעולם. בין אם אהיה בקואליציה או באופוזיציה, אני ומפלגתי ניאבק בכך בכל הכוח. ואני מחוייב לעתיד הרווחה בישראל בכל מקרה.
 
פעם ראשונה בוחרת השנה../images/Emo8.gif

בוז'י היקר, רציתי לדעת האם תסכים לשבת בממשלה בה בנימין נתניהו מוביל את האג'נדה הכלכלית ומשפיע באופן ישיר על מדיניות הרווחה כפי שאתה רואה אותה כיום ובעתיד?
 

א Ron

New member
סליחה פעם ראשונה ,

והדגש פה על בוחר השנה , כבר בחרתי בשנים שהיו, אבל השנה זה פעם ראשונה.
 
לא חלום בהקיץ

לחולמת היקרה, ברור שאין לך שום סיכוי שאשיב על שאלתך והיא תיאורטית לגמרי. אנחנו רוצים מחר להיות המפלגה החשובה ביותר בגוש המרכז-שמאל וזה לא חלום בהקיץ. מדובר בפערים של מנדטים בודדים בין המפלגות הגדולות ובמאמץ מאורגן וגדול נעשה הכל על מנת שנכתיב את עתיד הפוליטיקה של המדינה בישראל. יש פער משמעותי בין עמדותינו לאלו של ביבי בתחום הכלכלי והחברתי ולצערי ציפי לבני, בעמדותיה הכלכליות חברתיות תואמת ביבי לחלוטין ורצוי שהציבור יידע זאת.
 

y we can

New member
בוז'י היקר

ברור היום שמפלגת העבודה לא תזכה בבחירות הקרובות ,שאלתי היא : האם תפעלו במפלגה לטובת קידום האינטרסים של מפלגה סוציאל דמוקרטית באם ביבי יהיה זה שיציע לכם להיכנס לקואלציה ? או שתחליטו לשבת באופוזיציה ולא לשבת עם ביבי? בנוסף , האם אתה באופן אישי תסכים לשבת באותה קואליציה עם ליברמן?
 
ישיבה בקואליציה

אני לא רואה סיכוי אמיתי לכך שנשתלב בקואליציה ימנית-קיצונית ואין לי כוונה לעסוק בספקולציות. אלא לעשות הכל כדי שגם אם לא נרכיב את הממשלה נוכל להיות הגורם המשפיע ביותר באופוזיציה או בקואליציה וברור שלא נחצה קווים אדומים ונשמור על צביוננו הסוציאל דמוקרטי האמיתי.
 

א Ron

New member
שלום בוג'י

מספר שאלות: 1.נושא ראשון - מוסד הנשיאות היקר והמיותר מתי סוף סוף יבטלו את מוסד הנשיאות המיותר והבזבזני? 2.נושא שני - שנאת החרדים א- מה דעתך על השנאה העיוורת כלפי חרדים? ב- מה דעתך על המאמר של שלי יחימוביץ "האנטישמים החדשים"? תודה ובהצלחה.
 
למעלה