יש לי תהיה שמעסיקה אותי לאחרונה

כן, אבל אולי יהיה קל יותר להתקבל

למגמה קלינית באוניברטיטה סגורה, לאחר כמה קורסים של מגמה מחקרית באו"פ...
 

אנידס

New member
דבריך מעניינים

1. האם הכשרת סטודנט בפסיכולוגיה קלינית יקרה יותר מהכשרתו של סטודנט למדעי הטבע הנצרך לשעות מעבדה רבות או להבדיל של סטודנט לביו פסיכולוגיה? כמו כן, מה בנוגע למגמה הארגונית? 3 +.2. מסכימה, זו אחת הסיבות עליהן חשבתי. השאלה היא האם ראוי שהגילדה הזו תתערב בכלכלת השוק?
 

22ק ו ס ם

New member
נדמה לי שזה קשור גם למשהו אחר

במסלול הקליני דרושה הדרכה והכוונה צמודה, על בסיס שבועי. זה לא כל כך יקר כלכלית אבל חבר הפקולטה נדרשים להקדיש מזמנם והם צריכים להכיר את האנשים טוב מאוד. ברגע שיתקבלו יותר אנשים יהיה קשה למרצים לעקוב אחרי הסטודנטים בצורה טובה. נדמה לי שזה חלק מהעניין. אין לי ספק שגם יוקרה משחקת תפקיד חשוב אבל הם יורים לעצמם ברגל. בגלל מספר המקומות המצומצם הם גורמים לתחרות אכזרית בין סטודנטים ולך תדע אם הם באמת בוחרים את הסטודנטים הטובים ביותר לתואר השני. הרי מה ככב רההבדל בין 89 או 90 בממוצע שלך שיגרום להם להזמין אותך לראיון. ולראייה, הרבה סטודנטים שהולכים ללמוד בחו"ל הם פסיכולוגים לא פחות טובים מאלו שלמדו בארץ.
 

22ק ו ס ם

New member
איפה את נמצאת אם אפשר לדעת?

אני בארה"ב ואני רואה שבתואר הראשון אין בכלל תחרות וזו מהסיבה הפשוטה שמהות הלימודים כאן שונה. אנשים לוקחים קורסים בקצב שונה ואין לימודים מובנים כמו בארץ ולכן לא לומדים עם אותם אנשים כל הזמן. כל קורס הוא עצמאי ויש הרבה אנשים מתחומים אחרים שלוקחים אותו וזה לוקח הרבה מהעוקץ של התחרות. לגבי תואר שני, כל אדם עם ציוניים סבירים פלוס יכול לראות עצמו כמועמד במקום כלשהוא. זה לא אומר שיקבלו אותו כמובן ויש תחרות, אבל היא פחות חריפה מאשר בארץ מהסיבה הפשוטה שאין לתחום את ההילה שעושים ממנה בארץ. קלינית נחשב לעוד מקצוע לימודי שאנשים רוצים ללמוד ואין היסטריה סביבה. אני חושב שעצם ההיסטריה סביב זה בארץ מקנה לתחום איזו הילה מיתית לא מוצדקת.
 
אני בטורונטו

ואני מדברת על התואר השני. אני אישית לומדת באו"פ, אבל מחברים כאן שלומדים פסיכולוגיה הבנתי שגם הם נדרשים לציונים גבוהים מאוד עבור תואר שני, והתחרות לא קלה. (מדובר באוניברסיטה של טורונטו). יתכן ואתה צודק שהתחרות בארץ יותר חריפה, בעיקר בכל מה שקשור לקלינית. מדוע אתה חושה שלקלינית יש יוקרה והיסטריה גבוהה כ"כ בארץ? מניין לדעתך זה נובע?
 

22ק ו ס ם

New member
האוניברסיטה של טורונטו מעולה

וזו אולי אחת הסיבות למה קשה להתקבל. שלא תביני לא נכון, גם בארה"ב יש מסלולים שכמעט בלתי אפשרי להתקבל אליהם אבל בניגוד לארץ, יש בערך אלף אוניברסיטאות שמציעים את המסלול אז יש סיכוי גדול יותר למצוא משהו. ההיסטריה בארץ קשורה לזה שקשה מאוד להתקבל גם לתואר ראשון. אנשים מייחסים חשיבות או יוקרה לפי הצע וביקוש. תואר בפיסיקה או מתמטיקה יחשב פחות יוקרתי כי הרבה יותר קל להתקבל (למרות שהלימודים הרבה יותר קשים). היוקרה של המקצוע נובעת מזה שפסיכולוגים ומאז ומתמיד נחשבו לאורים ותומים שמבינים בנפש האדם. השתמשו בכל מיני מונחים מסובכים ואנשים פשוט לא ידעו על מה הם מדברים ולכן הם היוו סמכות גדולה. היום, כשאנשים שואלים יותר שאלות, הפסיכולוגיה נגישה לכל והרבה אנשים יודעים על מה מדובר ויודעים לעמוד על שלהם. אנשים יודעים על שיטות טיפול שונות, יחליפו מטפל בקלות רבה יותר וכו'. אחת הסיבות ליוקרה של הקלינית היא בין השאר כי היא נתפסת לחוד החנית של הפסיכולוגיה. אנשים בכלל לא יודעים על תחומים אחרים או שמחשיבים אותם שלא בצדק לפחות יוקרתיים. כשאומרים פסיכולוגיה לאדם מן השורה הוא ישר חושב על מטפל.
 

אנידס

New member
זו נקודה מעניינת שלא חשבתי עליה

ומסכימה לחלוטין עם הנקודה השניה שהעלית.
 

BellA עלמה

New member
לדעתי

הסיבה היא לשמור על יוקרה מסויימת ואולי גם איכות. הרבה מסטודנטים בפסיכו' שאני מכירה בגלל הסיבה שקשה להתקבל לתואר שני לקלינית עושים הסבה לעו'ס לדעתי באופן כללי צריך לשמור על רמה מסויימת במקצעות הטיפוליים בכלל. והדרך היחידה לעשות את זה היא שהציונים יהיו המדד העיקרי.
 
למעלה