יש לכם שאלות ליהודים-משיחיים?

bolem24

New member
גם המסקנה שלך אינה אובייקטיבית

אם אתה מדבר על התגלות, אז סימן שזה משהו אישי, משמעות הדבר שהגעת לכך לבד, וכפי שאתה מעיד, אף אחד לא השפיע עלייך, אפילו עובדות היסטוריות (קשה לי להאמין בכך, כי מרבית המשיחיים מתבססים על התגשמות נבואות התנ"ך בישוע ובברית החדשה, דבר שמכלשעצמו הוא מאוד היסטורי). עוד דבר - אני לא ממש מבין איך אתה מסוגל להתנהג בהתנשאות ובחוסר התחשבות באחרים, מהבחינה הזאת אתה קוטל דיעות של אנשים, לא חושב ומאמין שאנשים אחרים מסוגלים לחשוב אחרת ממך... מה שהלך בפורום נצרות-משיחית היא דוגמא רעה במיוחד לחוסר סבלנות ואהבה שהתנהגות דתית נוקשה יכולה להביא....
 
מעולם לא קטלתי דעות של אנשים אחרים

ובפורום תמיד נהגתי באהבה ובסבלנות. כן אני מאמין שיש אמת אבסולוטית אחת. וכן האמונה שלי מתבססת גם על הנבואות שבתנ"ך ולא רק על ההתגלות. זה בא ביחד. אי אפשר להאמין רק על בסיס הנבואות, כמו גם שלא ניתן להאמין רק על בסיס ההתגלות.
 
אתם מאד אוהבים את המפלץ הספגטי המעופף שלכם

סליחה אבל אתה מוריד עם הדבר הזה את הדיון לרמות של גן חובה. "שָׁאַל אוֹתָם: "וְאַתֶּם מָה אוֹמְרִים, מִי אֲנִי?" עָנָה שִׁמְעוֹן כֵּיפָא וְאָמַר: "אַתָּה הַמָּשִׁיחַ, בֶּן-אֱלֹהִים חַיִּים!" אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "אַשְׁרֶיךָ שִׁמְעוֹן בַּר-יוֹנָה, כִּי לֹא בָּשָׂר וָדָם גִּלָּה לְךָ, אֶלָּא אָבִי שֶׁבַּשָּׁמַיִם. וְגַם אֲנִי אוֹמֵר לְךָ כִּי אַתָּה כֵּיפָא וְעַל הַצּוּר הַזֶּה (ההתגלות שכיפא קיבל ברוח הקודש) אֶבְנֶה אֶת קְהִלָּתִי וְשַׁעֲרֵי שְׁאוֹל לֹא יִגְבְּרוּ עָלֶיהָ." כמו כן ראה את הטפתו של כיפא בחג השבועות - מעשי השליחים ב'. לגבי שאול התריסי: קולוסים ב': 6 - 10 נאמר: לָכֵן כְּשֵׁם שֶׁקִּבַּלְתֶם אֶת הַמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ, הָאָדוֹן, כֵּן הִתְהַלְּכוּ בּוֹ כְּשֶׁאַתֶּם מֻשְׁרָשִׁים וְנִבְנִים בּוֹ, מְבֻסָּסִים בָּאֱמוּנָה לְפִי מַה שֶּׁלֻּמַּדְתֶּם, וְשׁוֹפְעִים בְּהוֹדָיָה. הִזָּהֲרוּ שֶׁאִישׁ לֹא יוֹלִיךְ אֶתְכֶם שׁוֹלָל בְּפִילוֹסוֹפְיָה וּבְתַעְתּוּעֵי הֶבֶל, עַל-פִּי מָסוֹרוֹת שֶׁל בְּנֵי אָדָם, עַל-פִּי עִקְּרֵי הָעוֹלָם וְלֹא עַל-פִּי הַמָּשִׁיחַ. הֵן בַּמָּשִׁיחַ, בְּגוּפוֹ, שׁוֹכֵן כָּל מְלוֹא הָאֱלֹהוּת; וְאַתֶּם נִמְלֵאתֶם בּוֹ, אֲשֶׁר הוּא רֹאשׁ כָּל רָשׁוּת וְשִׁלְטוֹן. וברומים ח': 9-10 כתוב: אַךְ אַתֶּם אֵינְכֶם כְּפוּפִים לַבָּשָׂר, כִּי אִם לָרוּחַ, אִם אָמְנָם רוּחַ אֱלֹהִים שׁוֹכֶנֶת בָּכֶם. וּמִי שֶׁאֵין לוֹ רוּחַ הַמָּשִׁיחַ אֵינוֹ שַׁיָּךְ לַמָּשִׁיחַ. אֲבָל אִם הַמָּשִׁיחַ בְּקִרְבְּכֶם, אֲזַי הַגּוּף אָמְנָם מֵת עֵקֶב הַחֵטְא, אַךְ הָרוּחַ הִיא חַיִּים מִפְּנֵי שֶׁהֻצְדַּקְתֶּם. ויש עוד כל-כך הרבה מקומות ששאול מדבר על האב שבמרומים ועל בנו ישוע המשיח ועל רוח הקודש. כל הבשורות והאגרות של כל השליחים מביעים קו אחד ואחיד של הבשורה.
 

sailor

New member
והכת שלכם זו לא רמה של גן ילדים?

האם יש סיכוי שתורתכם תעבור את ביקורת התבונה הטהורה (קנט) או כל שיטת חשיבה לוגית אחרת?
 

bilgrad

New member
אתה צריך להיות דוגמא

למופת , כמו מי שאתה מצטט , מאחורי הקלעים אתה חסמת גולשים נוצרים בפורום נצרות משיחית ובמקומם רצית יהודים אך ורק , הרי הנוצרים הם עובדי אלילים לא? במיוחד הקתולים , איך העזת לערוך מה שכתבו בארכיון הפורום שנים אותם נוצרים דוגמת ליון שהורדת ממנו את האדום , איך העזת להסיר את השם שלו ממה שכתב שם יחד עם מלח הארץ ? אתה רחוק שנות אור מדברי ישוע המשיח . לכן מה שזרעת קצרת לבסוף וסגירת הפורום (מה שהתנבאו אותם נוצרים זוכר בתחילת השנה מר יעקב אחד) או שזה לא מלידת הרוח אלא מלידת רוח הספגיטי
 
מה שקרה בפורומים שנסגרו

שייך לפורומים נסגרו. בשביל דיון בנושא קים פורום תפוז משוב, 168. אולי שימוש בפורום זה מוקדם יותר היה מונע את השינוי שלא רצית בו.
 
למה הצהרת כפירה?

ישוע המשיח יכול להקים לתחיה מתים- אז מה זה בשבילו לפתוח מחדש את הפורום של עצמו? אם הוא לא עושה את זה, כנראה שהוא לא פעיל לאחרונה.
 

galgal21

New member
הרבה ממי שמאמינים בישוע לא קוראים

לעצמם "נוצרים" אלא "משיחיים". אתם פשוט לא מסוגלים להבחין בינם לבין קבוצות אחרות שמאמינות בישוע לכן אתם קוראים לכולם בשם הכללי "נוצרים".
 
כן, שמנו לב.

הקטע המסיונרי הידוע מהמאה ה-19. תקראו לעצמכם "משיחיים", תאמינו בגרסה הלותרנית או האנגליקנית (הם היו יוזמי פרוייקט העמדת הפנים הזו) וכך לא תהיו נוצרים. כיום מלבד כמה ענינים סמנטיים אין יותר מדי הבדל בין ה"משיחיים" ובין האוונגליסטים, או ליתר דיוק בפטיסטים. רק מה? העיקר הסמנטיקה. וזה שהאפסיס של הכנסיה ליד שער יפו לא פונה מזרחה, חס וכרפס, אלא לעבר הר הבית.
 

galgal21

New member
אני לא יודע אם זה נכון לגבי

"היהודים המשיחיים" (אני חושב שזה נכון) אבל זה נכון לפחות לגבי חלק מהקבוצות המכונות בפיך "נוצריות". אבל נניח שיש קבוצה שמשתמשת במלה "משיחיים" כדי להטעות, האדם שמטיפים לו יגלה תוך 2-3 פגישות שמדובר במאמינים בישוע והוא יבין היטב במה מדובר.
 

sailor

New member
ואתה לא חושב שזה זלזול באדם

שצריך לבזבז משאבים במספר פגישות כדי לגלות מה הסתירו ממנו במכוון?
 

galgal21

New member
אני באופן עקרוני מעדיף לגלות לאדם שאני מטיף

אילו במה מדובר, כבר בפגישה הראשונה. אבל גם אני מעדיף לקרוא לעצמי "משיחי" ולא "נוצרי".
 
אנחנו כבר יודעים

שאתה מעדיף לקרוא לעצמך "משיחי" ולא "נוצרי". הרי יש כת שלמה שמעדיפה לקרוא לעצמה כך. אתה יכול להסביר למה?
 

galgal21

New member
מפני שזהו השם הנכון.

לאיזה "כת, אתה מתכוון. אני לא מכיר כת כזו.
 
השם הנכון?

בעצם אתה צודק. הרי זה התרגום המילולי של Christians. אבל לגבי הכת הנוצרית המכנה את עצמה "משיחית"- אני סבור שאתה מכיר כת כזו היטב.
 
אז אולי תספר לנו במה

היהודים המשיחיים מאמינים, מה הפרקטיקה שלהם, מה ההסטוריה שלהם. רק נא לא לספר שאפשר להבין את זה רק אם קיבלת התגלות אישית. אם זה כך אתם יכולים לחסוך את מאמצי ההטפה, גם הם לא יעשו כלום בלי התגלות אישית.
 
למעלה