יש לכם שאלות ליהודים-משיחיים?

sailor

New member
אפשר לשאול גם בכל בית חבד או באתר שלהם

והמשיח שלהם כבר פה, אז מה הרבותא?
 
יש לי שאלה אחת

אין לי בעיה עם האמונה שלכם, היא לגיטימיתצ בעיני ככל אמונה או דת אחרת. השאלה שלי היא למה אתם משווקים אותה באמצעות העמדת פנים שהיא אינה נצרות אוונגליסטית?
 
אתה באמת לא יודע מה התשובה?

סבות שיווקיות גרידא. אם תפנה ליהודי ותאמר לו "בוא תאמין בנצרות" הוא יתנגד, מבחינתו להיות נוצרי זה ערעור הזהות היהודית שלו. אז מה עושים? אומרים לו "בוא תשאר יהודי אבל תאמין שישו הוא המשיח, שהוא בעצם האל כחלק מהשילוש וכו." הכל ענין של שיווק.
 

bilgrad

New member
לצבועים מהם יש גנבים

שאחד מהם השתלט על פורום נצרות משיחית וגירש משם את הנוצרים וכל המאמרים בארכיון עברו עריכה על ידי המנהל , עכשיו אין זכר למה כתבו מקימי הפורום הנוצרים שנגנב הפורום מידיהם.. יחי ההבדל הקטן
 
../images/Emo46.gif אני יודע

שאתה יודע שאני יודע מה הסיבה. אבל אני רוצה לשמוע מהם נימוק ואם הם לא יכולים, שתיקה כהודאה דמיא.
 
גם לי יש שאלה

האם אתה יכול להגדיר את שמעון כיפא(פטרוס) או את שאול התריסי (פאולוס), כנוצרים אוונגלים? הרי ישוע יהודי, וכל התלמידים שהלכו אחריו בחייו כמאה עשרים, ולאחר תקומתו מהמתים עשרות אלפים, היו יהודים. הברית החדשה עצמה נכתב ברובה אם לא כולה ע"י יהודים(ישנם סברות שלוקס אכן היה יהודי, סברות שבאות דווקא מאנשים בכנסייה הקתולית). ההבדל המהותי בין האוונגלים לבין היהודים המשיחיים, הוא שהם חוגגים את החגים הנוצריים, ואילו אנחנו מציינים וחוגגים את מועדי ה' בזמנם, ומקבלים מסורות יהודיות שונות, כמו הדלקת נרות וקידוש לשבת, צומות בימי אבל כמו ט' באב ועוד. אנחנו חלק מהעם, שמחים בשמחות של העם ואבלים בצרות - שותפים מלאים לאותו הגורל ששם אותנו כאן ביחד. הגויים הם אלו שהצטרפו אלינו לאמונת העם היהודי, לא אנחנו אליהם. ראה האגרת אל הרומים י"א. יהדות היא לא דת או מסורת, זוהי שושלת שלתוכה נכנסו גם לא יהודים נשים במיוחד שצאציהם הפכו לשושלת המלוכה לבית דוד. רות המואביה, ורחב הזונה, ואל תספרו לי שהן התגיירו גיור כהלה ע"י רב אורתוקסי מבית המדרש של הרב עובדיה יוסף.
 
ןכיהודי, אשיב על שאלה בשאלות

האם שמעון כיפא (פטרוס) ושאול התרסי (פאולוס) האמינו בשילוש הקדוש, עליו החליטה ועידת ניקאה בשנת 324? האם תתכחש לאמונה בשילוש הקדוש? האם תתכחש לקרדו של ניקאה?
 
מעולם לא ביססתי את אמונתי

על הקרדו של ניקאה. קראתי את הקרדו אולי פעמים שלוש בחיי, ואני לא בטוח שאני יכול להסכים עם כל מה שמוכרז שם. כן, אין לי ספק ששמעון כיפא ושאול התרסי האמינו שישוע הוא בן האלוהים, שהוא אלוהים שלבש בשר, ושהאלוהות מורכבת מהאב הרחום שבשמים מבנו ישוע המשיח ומרוח הקודש. כמו שתיקח קובייה שבכל צד של הקובייה יש צבע אחר עם ציור אחר, לכל צד יש את האופי שלו, אך הקובייה היא אחת.
 
אין לך ספק

ששמעון כיפא ושאול התרסי האמינו שישוע הוא בן האלוהים, שהוא אלוהים שלבש בשר, ושהאלוהות מורכבת מהאב הרחום שבשמים מבנו ישוע המשיח ומרוח הקודש? ובכן, במאות הראשונות לקיומה של הנצרות היו לרבים מאד ממאמיניו של ישוע, אפילו אלה שקיבלו את כל הברית החדשה (היו גם כתות שניסו להיות יהודים ולהאמין בישוע בעת ובעונה אחת, הנצרנים והאביונים) כולה ספקות. אחת הסיעות, ייתכן שתקופה מסויימת אף שלטה בעולם הנוצרי, האריאנים, כפרה באלוהותו של ישוע. ואכן, זוהי השיטה של אותם אוונגליסטים שייסדו את ה"יהדות המשיחית". לא ללמד את היהודים את הקרדו עצמו, אלא את תוכנו. להעמיד פנים אפילו בפני עצמם שאינם נוצרים אלא יהודים המאמינים בישוע (טכנית זה נכון. יהודי אינו יכול להפסיק להיות יהודי) ולהתמקד בפרטים חיצוניים כגון מועדם של החגים, כמיטב המסורת של גרגוריוס האפיפיור שהורה להמשיך לחגוג חגים פגאניים אך לצקת בהם תוכן נוצרי.
 
זאת התאוריה שלך

ולא הראית או הוכחת ששמעון ושאול לא האמינו בשילוש הקדוש. האם היהדות עצמה לא מתמקדת בפרטים חיצוניים? הרי זאת הייתה הטענה העיקרית של ישוע כלפי הפרושים. תיקח מהיהדות הרבנית את כל הפרטים החיצוניים, ותמצא שאין בפנים שום דבר. טוב אולי מעט הגזמתי, אולי יש משהו - הצדקה עצמית - גאווה ריקה מתוכן.
 
התיאוריה שלי?

קיומם של מאמיני ישוע שלא האמינו באלוהותו זו לא תיאוריה שלי. הנצרנים, האביונים והאריאנים מתועדים היטב. אם אתה רוצה לקבוע, מעבר לאמונה האישית שלך, במה האמינו פאולוס ופטרוס- נטל ההוכחה עליך. אני יכול לטעון באותה מידה שהם האמינו במפלץ הספגטי המעופף.
 
ובאשר לפרטים החיצוניים

היהדות היא דת של מצוות. מבחינת היהודים, אותם "פרטים חיצוניים" הם הוראה שהנחית הקב"ה עצמו.הוא זה שקבע מתי צריך לצום ומה אסור לאכול. ישוע לא שינה זאת. מי שכן ביטל מצוות זה קודם כל פטרוס עם חזון החיות שלו על גג שמעון הבורסקאי, ואחריו פאולוס באגרות שלו. פאולוס הוא זה שאחראי להעברת הדגש אל האמונה. היו כמובן יהודים- נוצרים שדחו את פאולוס ואת ביטול המצוות שלו. אלה הנצרנים והאביונים שהזכרתי קודם, ואין לי סיבה להניח שלא היו קבוצות נוספות עליהן לא ידוע לי. הפיכתה של הנצרות לדת של אמונה בלבד אפשרה גמישות רבה במנהגים- אפשר לאמץ את סולסטיס החורף, הוא מולד השמש ולהפוך אותו ליום הולדתו של ישוע. אפשר לאמץ חגים פגאניים ולהפוך אותם לחגים נוצרים. אפשר אפילו לשכנע יוונים- אורתודוקסים (או ארמנים, קופטים, סורים, אתיופים ואחרים) שהם יכולים להמשיך להשתמש בליטורגיה העתיקה שלהם, כל עוד הם מאמינים (או יותר נכון, הכומר שלהם מאמין) באמונה הקתולית. כל נוצרו הכנסיות האוניאטיות. וכמובן שאפשר לבוא ליהודים, לשכנע אותם שהם יכולים מצד אחד להמשיך במנהגיהם היהודים ומצד שני להאמין בעיקרי האמונה האוונגליסטים.
 
ככה זה כשאתה לא באמת מבין את הבשורה

ראשית כיפא לא ביטל שום מצוות עם חזון החיות של רוח הקודש. החזון אם תשים לב מדבר על הגויים שיכולים להיכנס לאמונה בישוע המשיח, ולא על אוכל. היהדות הרבנית, לא הולכת אחרי הוראות הקב"ה כי אם אחרי הוראות הרבנים.. למשל הקב"ה דורש "לא תוסיף ולא תגרע לדבר הכתוב"(נוסח חופשי), ואילו הרבנים הוסיפו כל-כך הרבה מצוות שאתה כבר לא יכול להבדיל מה בא מאלוהים ומה בא מבני אדם. כמו למשל נטילת ידיים, הקב"ה מעולם לא ציווה על נטילת ידיים, והנה כל יהודי טוב בכל בוקר מודה לקב"ה על שציווה אותו על נטילת ידיים.
 
לא, ככה זה כשאתה לא טורח

ללמוד את ההסטוריה של הדת של עצמך. סליחה, טעות חמורה. ככה זה כשאתה טורח לא ללמוד את ההסטוריה של הדת של עצמך. רק דוגמא קטנה: פעמיים, בשני פוסטים שונים, התייחסת לפאולוס בתור "שאול התריסי". בפעם הראשונה הנחתי שזוהי שגיאת הקלדה. ועכשיו משהו חשוב בהרבה: זה שפאולוס ופטרוס (וכן ישוע עצמו) התייחסו לאב, לבן ולרוח הקודש לא אומר שהם התייחסו אליהם כשלושה צדדים של אותה אלוהות, או כשווי ערך. רק בשנת 324 הדבר נקבע כדוגמה מחייבת- וגם אז הדבר לא היה מקובל על כל העולם הנוצרי. המסקנה ברורה: ההנחה בדבר אמונתם של פטרוס ופאולוס הינה אמונה בלבד.
 
האמונה שלי מבוססת על התגלות

לא על היסטוריה. לא שהיסטוריה לא חשובה, היא חשובה, אך היא כמעט חסר השפעה על אמונתי. שוב, רק מי שנולד מהרוח יכול להבין באמת את דבר ה', ואת כתביהם של שאול וכיפא, כפי שכתוב - לא ניתן לפרש את דבר ה' באופן אישי, רק ברוח הקודש(דברי כיפא). המסקנה שלך אינה אובייקטיבית. היא סובייקטיבית לגמריי בהתבססותה על הנחת היסוד שממנה אתה יוצא.
 
נהדר, אז אתה מתבקש:

1) לקרוא את תקנון הפורום, במיוחד את הסעיף המדבר על הטפה. 2) את מה שאי אפשר להבין בכלים רציונליים אלא באמצעות התגלות- תשאיר בבקשה למי שקיבל את ההתגלות. אין ספק שאם אלוהים ירצה שנאמין במה שאתה מאמין הוא ידאג לזה שכולנו נקבל אותה התגלות. 3) לא לנצל פורום זה על מנת לבשר. נ.ב הנחת היסוד שלי היא שהברית החדשה קיימת והאביונים, הנצרנים והאריאנים היו קיימים.
 

bilgrad

New member
מענין שלידת הרוח כמו שאתה טוען

גרמה לרחיקת הרבה גולשים מאותו פורום והתנהגות דקטטורית מצידך , וכפי שנאמר מה שזורעים קוצרים , מה שזרעת קיבלת , להרחיק נוצרים שהקימו את הפורום (גם הם נולדו ברוח ? או שזו רק תוכנה שאתה ניחננת בה?) מה שזרעת קצרת וזה סגירת הפורום ..יחי ההבדל הקטן יחי הבישור שלך האח יעקב
 
למעלה