כבכל שנה - "עובדים" על הקב"ה

The Real Big Joe

Well-known member
שוב נמכר החמץ של המדינה... זה מה שקורה כאשר מסורת נחמדה (המנעות מחמץ) שנועדה להזכיר ארוע מיתולוגי מאלה שעיצבו את התרבות היהודית, הופכת בעזרת אמגושים, דרווישים ושאמאנים שרואים עצמם כנציגי ההשגחה העליונה, לבליל כזה של הוראות שאי אפשר לעמוד בהם, ואז ממציאים "פטנטים"...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
שוב נמכר החמץ של המדינה... זה מה שקורה כאשר מסורת נחמדה (המנעות מחמץ) שנועדה להזכיר ארוע מיתולוגי מאלה שעיצבו את התרבות היהודית, הופכת בעזרת אמגושים, דרווישים ושאמאנים שרואים עצמם כנציגי ההשגחה העליונה, לבליל כזה של הוראות שאי אפשר לעמוד בהם, ואז ממציאים "פטנטים"...
סתם להשכלה כללית, ביהדות אין אישים "שרואים עצמם כנציגי ההשגחה העליונה". זה משהו שקיים בנצרות (בין השאר), אך לא ביהדות.

לגבי ה"עובדים על הקב"ה", המכירה היא מכירה חוזית לכל דבר ועניין. אבל מה שיפה ומצחיק במקביל, הוא ש'הפה שאסר הוא הפה שמתיר'. כלומר אלו (כביכול) שביארו את איסורי החמץ וכו', גם המציאו את שיטת המכירה.

יעני אם אתה מנסה לתקוף בפתטיות השגרתית של שכמותך, תקוף את הכל וממילא בכלל לא יתקיים איסור חמץ שמחייב מכירה כלשהי לכתחילה :). כן, אני מבין שהדברים קצת מסובכים להבנה. אבל בכל זאת, בהנחה שחזרת בסופו של דבר לקורס הבנת הנקרא (מבוא, שלב 3), יש מצב שתבין היכן טעותך :). אם לא, פשוט תמשיך לתקוף ולהשמיץ את הדת/יים להנאתך. מה שעושה לך טוב, חשוב שתעשה.
 

The Real Big Joe

Well-known member
סתם להשכלה כללית, ביהדות אין אישים "שרואים עצמם כנציגי ההשגחה העליונה". זה משהו שקיים בנצרות (בין השאר), אך לא ביהדות.
אז מי הסמיכם לפסוק הלכות? בתורה כתוב "לא תבשל גדי בחלב אמו". כל הקרקוז סביב הפרדת חלב ובשר הוא המצאה של אלה שמתיימרים לייצג את דבר האל.


המכירה היא מכירה חוזית לכל דבר ועניין
גם אם אתה חושב שאנחנו מטומטמים - זה לא יעזור לך. "לכל דבר ועניין" עאלק. ומה אם לא ירצה למכור חזרה? תגידשאין לו מספיק כסף לשלם? אז אם ידעת מראש המכירה הא פיקטיבית.


כלומר אלו (כביכול) שביארו את איסורי החמץ וכו', גם המציאו את שיטת המכירה.
וזה בדיוק מה שהופך את כל העניין לפארסה.


תקוף את הכל וממילא בכלל לא יתקיים איסור חמץ שמחייב מכירה כלשהי לכתחילה
אכן. אפשר לאכול מצות ומאכלים נטלי חמץ כמסורת. אין הכרח בצוים בלתי סבירים לביצוע.


פשוט תמשיך לתקוף ולהשמיץ את הדת/יים להנאתך
אני לא משמיץ אותם. אני מרחם עליהם. במקום מסורת נחמדה, נופל עליהם "תיק" של ניקיון היסטרי גובל בטרוף לפני החג, ומגבלות מטורפות במהלכו. (שלא דבר על לא רציונליות,כאשר יש ויכוח אם קטניו הן חומץ, או אם אורז הוא חמץ ועוד הבלים).
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אז מי הסמיכם לפסוק הלכות? בתורה כתוב "לא תבשל גדי בחלב אמו". כל הקרקוז סביב הפרדת חלב ובשר הוא המצאה של אלה שמתיימרים לייצג את דבר האל.
בתורה כתוב קצת יותר ממה שנדמה לך, אבל בשביל זה צריך לעיין גם בתורה שבע"פ ולא להסתפק במה שכתוב לך בדפי המסרים.
גם אם אתה חושב שאנחנו מטומטמים - זה לא יעזור לך.
איך יעזור לי אם אני כלל לא חושב כך :)? כלומר, לגביך אולי. למעשה לגביך אני לא רק חושב אלא די משוכנע. אבל לשון הרבים שאתה נוקט בה לא במקומה. אתה די ייחודי בקטע הזה כאן.
"לכל דבר ועניין" עאלק. ומה אם לא ירצה למכור חזרה?
אז היהודי המוכר אכל אותה. אבל שים לב שלא מדובר ב"לא ירצה למכור חזרה" אלא בביטול חוזה במקרה כזה. כאמור, מאחר ומדובר בעניין חוזי-משפטי לכל דבר ועניין, היהודי יכול לפנות לערכאות משפטיות אם לא קיבל תשלום וגם לא קיבל את המוצרים בחזרה. אולם בידי הנכרי כמובן קיימת הזכות לשלם את המחיר המסוכם ולהסתפק בכך.
תגידשאין לו מספיק כסף לשלם? אז אם ידעת מראש המכירה הא פיקטיבית.
יש לו את האפשרות לגייס את הסכום. אם יעשה זאת אם לאו, אנחנו לא יודעים מראש. אבל קיומה של עצם האפשרות כמובן מונעת את הפיקטיביות שבמכירה.
וזה בדיוק מה שהופך את כל העניין לפארסה.
את התקפתך החלקית או אתה לא שם לב שאינך יכול (בכל אופן לא ברצינות) לתקוף רק חלק אחד של המשוואה? כן, בהחלט. אבל מה חדש?
אני לא משמיץ אותם. אני מרחם עליהם. במקום מסורת נחמדה, נופל עליהם "תיק" של ניקיון היסטרי גובל בטרוף לפני החג, ומגבלות מטורפות במהלכו. (שלא דבר על לא רציונליות,כאשר יש ויכוח אם קטניו הן חומץ, או אם אורז הוא חמץ ועוד הבלים).
תרחם כאוות נפשך. רק שים לב שמתוך ריצת האמוק שלך לתקוף את כל מה שמחובר איכשהו לנושא, אתה דוחף דברים שאין להם כל קשר אחד לשני.

לגבי השאלה מה מוגדר כחמץ ומה לא, נשאיר זאת לפוסקי הלכה מוסמכים ברשותך.
 

The Real Big Joe

Well-known member
אבל בשביל זה צריך לעיין גם בתורה שבע"פ
זהו בדיוק. דבר החזלים למיניהם. נציגים מטעם עצמם של ההשגחה העליונה.

ולא להסתפק במה שכתוב לך בדפי המסרים
מי בדיוק זה שאמור לתת לי את דף המסרים? :giggle:

אולם בידי הנכרי כמובן קיימת הזכות לשלם את המחיר המסוכם ולהסתפק בכך.
הנה כאן הפיקציה בהתגלמותה

יש לו את האפשרות לגייס את הסכום. אם יעשה זאת אם לאו, אנחנו לא יודעים מראש
למי שקונה את כל החמץ במדינה יש מספיק כסף לשלם את כל הערך? זאת בדיוק הפיקציה.

לגבי השאלה מה מוגדר כחמץ ומה לא, נשאיר זאת לפוסקי הלכה מוסמכים ברשותך.
מוסמכים על ידי מי?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זהו בדיוק. דבר החזלים למיניהם. נציגים מטעם עצמם של ההשגחה העליונה.
טיפ קטן: צא ולמד מהי התורה שבע"פ. רמז: אין לזה שום קשר לחז"ל.

אמנם בהמשך חז"ל מפרשים את התורה (שבכתב ובע"פ) ולא רק הם כמובן. אבל לכתחילה מדובר בתורה שנמסרה למשה בסיני. כך בכל אופן על-פי המסורת היהודית.
מי בדיוק זה שאמור לתת לי את דף המסרים? :giggle:
הגננת.
הנה כאן הפיקציה בהתגלמותה
סיסמה יפה. אם היית מפרט ומבאר ניתן היה להתייחס אליה. בלי זה, כאמור, עוד סיסמה (ריקה מתוכן כמובן).
למי שקונה את כל החמץ במדינה יש מספיק כסף לשלם את כל הערך? זאת בדיוק הפיקציה.
אם ירצה בוודאי שיכול לגייס. וכי חסרים גורמים עשירים שיסייעו לו בכך?
מוסמכים על ידי מי?
תלמד קצת יהדות ותדע.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אז היהודי המוכר אכל אותה. אבל שים לב שלא מדובר ב"לא ירצה למכור חזרה" אלא בביטול חוזה במקרה כזה. כאמור, מאחר ומדובר בעניין חוזי-משפטי לכל דבר ועניין, היהודי יכול לפנות לערכאות משפטיות אם לא קיבל תשלום וגם לא קיבל את המוצרים בחזרה. אולם בידי הנכרי כמובן קיימת הזכות לשלם את המחיר המסוכם ולהסתפק בכך.
והלוא ברור שהכל כאן פיקטיבי. שנים רבות שהמהלך הזה מתבצע ומעולם לא קרה, שהקונה באמת רמשיך ומימש את הקנייה.
הקונה יודע את מה שהמוכר יודע, שהכל כאן נועד כדי "לעבוד על בונה עולם עיניים ותו לא". ואני גם משער, שהגוי שרוכש את החמץ וחוזר בו, מקבל איזשהו מענק והוא לא פועל בחינם, וזאת תחת לשלם קנס בעבור זאת שהוא ההין לבטל את העסקה לאחר צאת החג. אז נו. באמת. מה כל הקשקשת הזו?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
והלוא ברור שהכל כאן פיקטיבי.
למתבונן מהצד שאינו מכיר, בוודאי.
שנים רבות שהמהלך הזה מתבצע ומעולם לא קרה, שהקונה באמת רמשיך ומימש את הקנייה.
אוקיי. ולכן? הנקודה היא בפוטנציה. אגב בהחלט היו מקרים בהם הנכרים דרשו והשתמשו במוצרים שרכשו. סתם להשכלתך הכללית.
הקונה יודע את מה שהמוכר יודע, שהכל כאן נועד כדי "לעבוד על בונה עולם עיניים ותו לא".
שיהיה לקונה לבריאות. משום מה יש לי תחושה שלמוסלמי הזה יש יותר הבנה בענייני יהדות מאלו שכותבים ומתבטאים כך מתוך העם היהודי. עצוב, אבל לא חדש במיוחד.
ואני גם משער, שהגוי שרוכש את החמץ וחוזר בו, מקבל איזשהו מענק והוא לא פועל בחינם, וזאת תחת לשלם קנס בעבור זאת שהוא ההין לבטל את העסקה לאחר צאת החג. אז נו. באמת. מה כל הקשקשת הזו?
שאלה מצוינת. אבל לא אני התחלתי אותי ולא הכרחתי אף אחד לבוא להצטרף ולגלות את בורותו הרבה בלאום/דת שאליו הוא משתייך ברבים.

כך או אחרת, כאמור מדובר בחוזה שמחייב מכל בחינה משפטית. מצחיק אותך? אז תצחק. אבל חזק, כיאה ל... אשתוק כאן הפעם.
 

marabo

Well-known member
שוב נמכר החמץ של המדינה... זה מה שקורה כאשר מסורת נחמדה (המנעות מחמץ) שנועדה להזכיר ארוע מיתולוגי מאלה שעיצבו את התרבות היהודית, הופכת בעזרת אמגושים, דרווישים ושאמאנים שרואים עצמם כנציגי ההשגחה העליונה, לבליל כזה של הוראות שאי אפשר לעמוד בהם, ואז ממציאים "פטנטים"...
אלו עניינים של יהודים לא של שמאלנים
עסוק בעניינך ואל תתחוב אפך בעניינים של אחרים
 

evglev1

Well-known member
מנהל
שוב נמכר החמץ של המדינה... זה מה שקורה כאשר מסורת נחמדה (המנעות מחמץ) שנועדה להזכיר ארוע מיתולוגי מאלה שעיצבו את התרבות היהודית, הופכת בעזרת אמגושים, דרווישים ושאמאנים שרואים עצמם כנציגי ההשגחה העליונה, לבליל כזה של הוראות שאי אפשר לעמוד בהם, ואז ממציאים "פטנטים"...
המסורת הזאת זאת מצווה שבניגוד לאחרות מצוינת בפירוש בתורה שבכתב.
 

jackie111

Well-known member
יש לי שאלה בסיסית למאמינים:
ליהודים יש בלי סוף מיצוות והוראות הפעלה בבית הכנסת.
המצוות הללו הן פרי מוחם הקודח של קדמונינו שחיו לפני
מאות שנים וחלקם עודכנו לאחרונה.

מאיפה יודעים שאותם מצוות באות טוב לאלוהים. הרי
המגעים איתו הם חד סיטריים. אולי הוא מתנגד לחלק
מאותם מצוות. אבל הוא מנוע מלהודיע זאת לנו.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
יש לי שאלה בסיסית למאמינים:
ליהודים יש בלי סוף מיצוות והוראות הפעלה בבית הכנסת.
המצוות הללו הן פרי מוחם הקודח של קדמונינו שחיו לפני
מאות שנים וחלקם עודכנו לאחרונה.

מאיפה יודעים שאותם מצוות באות טוב לאלוהים. הרי
המגעים איתו הם חד סיטריים. אולי הוא מתנגד לחלק
מאותם מצוות. אבל הוא מנוע מלהודיע זאת לנו.
התשובה כמו פעמים רבות בדברים האלו, נעוצה בטעות באקסיומה. אתה מחליט בפסקה הראשונה שמדובר במצוות שהומצאו על-ידי "מוחם הקודח של קדמונינו". אך לא כך רואים זאת המאמינים. ממילא השאלה שבתחילת הפסקה השניה כלל לא עומדת על הפרק לדידם.
 

jackie111

Well-known member
התשובה כמו פעמים רבות בדברים האלו, נעוצה בטעות באקסיומה. אתה מחליט בפסקה הראשונה שמדובר במצוות שהומצאו על-ידי "מוחם הקודח של קדמונינו". אך לא כך רואים זאת המאמינים. ממילא השאלה שבתחילת הפסקה השניה כלל לא עומדת על הפרק לדידם.
אז מי המציא את אותן מצוות?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אז מי המציא את אותן מצוות?
התורה כמובן, בין אם זו שבכתב ובין אם זו שבע"פ. מה שחז"ל עשו היה בס"ה לפרש את האמור שם.

כמובן שאפשר לשאול (ואכן נשאל דרך קבע) עד כמה פרשנותם נכונה ומדויקת. אין לנו את התשובה לכך כמובן. אבל מאחר והתורה עצמה מלמדת אותנו שמי שקובע לעניין זה אלו אותם פרשנים (בהגדרות מעט שונות אם תרצה), הרי שזה כלל לא משנה. אלו המצוות המחייבות את היהודי הלכה למעשה וכך הורה לנו הקב"ה (למאמינים בו ובתורתו כמובן).
 
למעלה