כל הפרקים בעיברית!!!!!!

OOOO0

New member
מבחינתנו זה שוביניזם, מבחינתם זו התרבות.

התרבות היא שוביניסטית ביחס אלינו. לא שאנחנו כאלה פמיניסטים, הכל יחסי בחיים אתם יודעים, אבל פה פחות נהוג שאישה לא יוצאת לעבוד. אבל הוא היה אז ילד, לא אבא שמגדל את הילדים שלו, זה לא אותו דבר. לא חושבת שהם היו לוקחים גבר עם פוטניצאל גדול והופכים אותו לעקר בית, לזה התכוונתי.
 

star_female

New member
אבא של יאמאטו גידל אותו

אבל זה בגלל שההורים שלו גרושים אז לא כל כך היתה לו ברירה (וזו גם הסיבהשיאמאטו רוב הזמן דאג לאבא של במקום ההיפך והדירה שלהם נראתה כמו... דירת רווקים אם להיות עדינים). מבחינת מקצועות הסוף באמת שוביניסטי: מהבנות יש עקרת בית (מיאקו), גננת (היקארי), מעצבת אופנה (סורה, שהיתה טומבוי בכלל) ומנחת תוכנית בישול (מימי). מהבנים יש סופר (טאקרו), בעל רשת מסעדות ראמן (דאיסקה), בלש (קן), עורך דין (איורי), שגריר (טאיצ'י), אסטרונאוט (יאמאטו), חוקר של העולם הדיגיטלי (קושירו) ורופא (ג'ו). המגמה די ברורה. בכל מקרה, הרבה נשים ביפן הן עקרות בית אז לפחות מבחינה סטטיסטית הגיוני שתהיה עקרת בית אחת. אבל זה עדיין לא מצדיק את זה. אה, יש עוד משהו מעניין שמתרחש אחרי הסוף. יש drama cd (כמו האחד שתרגמתי רק הרבה פחות הזוי - ואם לא הבנת מה זה, זה פשוט דיסק אודיו עם סיפור, כמו סרט בלי תמונה) עם קטעים מכל אחד מהילדים של העונה השניה, שבו הם מספרים מה עובר עליהם. אפשר, למשל, לראות שם איך התפתחו העבודות של טאקרו ושל היקארי ושל עוד חלק מהדמויות (ולא, לא נראה לי שזה שמיאקו מתחילה להתעניין בבישול מצדיק את זה שהיא תהיה *עקרת בית*).
 

OOOO0

New member
כן, תמיד כשמראים אבא שמגדל את הילדים שלו

אז מגחיכים את זה ומציגים את האבא כלא אחראי...כאילו לרמוז שגברים לא יודעים לטפל בילדים ושעדיף להם לגדול עם אמא. אוי,אכן מגמה נוראית.....וזה באמת לא מצדיק את זה. במיוחד שזו סדרה לילדים שרואים בדמויות מודל לחיקוי. מה ילדות שצופות בסדרה אמורות להבין מזה? שהן לא יכולות להיות אסטראונאוטית, רופאה או עורכת דין, שהן צריכות להסתפק במקצועות "נשיים" או פשוט להיות עקרת בית? זה נורא מרגיז! (אגב, באמת יש יותר בנים מבנות או שפשוט לא הזכרת את כולם?) אה, מעניין.... וואו, אפילו צידוק הולם להיות עקרת הבית הם לא מצאו. כבר יותר הגיוני שיראו שמימי מתחילה להתעניין בבישול,לא? תודה רבה לכן על כל המידע ועל הסבלנות להסביר לי כל דבר!
 

star_female

New member
יש יותר בנים מבנות

(5 מתוך 8 בעונה הראשונה ו-4 מתוך 6 בעונה השנייה, ואם המספרים לא מסתדרים לך זה כי יש שתי דמויות ראשיות משותפות בין שתי העונות). זו סדרה שמכוונת לבנים, אז זה הגיוני. גם בין כל הדמויות, הדמויות היותר ראשיות הם בנים (יש בין 6 ל-8 דמויות ראשיות ב-2 העונות הראשונות, ואלו שזוכים להכי הרבה תשומת לב ופיתוח דמות הם בנים). זה דווקא לא מטריד אותי ולא בהכרח משקף שום דבר, כי זה נקבע לפי קהל היעד של הסדרה. דרך אגב, גם בשאר העונות יש יותר בנים מבנות, אבל לפחות בעונה השלישית הבת שם (בהתחלה יש 3 דמויות, 2 בנים ובת) היא מאוד חזקה מבחינת אופי וגם יכולת ב"קרבות" ומקבלת פיתוח יפה לדעתי. אה, זה לא שמציגים את החיים רק עם אמא בתור דבר אידיאלי. אמנם טאקרו, אח של יאמאטו, יצא דווקא בסדר מהבחינה הזאת ואפילו הציע ליאמאטו לעשות כלים כשהוא ביקר אצלו. אבל סורה, שאבא שלה מלמד בקיוטו (היא גרה בטוקיו - מרחק של כמה מאות קילומטרים) ממש לא הסתדרה עם אמא שלה בהתחלה. וכשאני חושבת על זה, היא היתה צריכה לעסוק במשהו שקשור לספורט. אני לא בטוחה מה אפשר לעשות בגיל 35 שקשור לספורט אבל ב-2 העונות היא עסקה בזה, בכל זאת (כדורגל ואחר כך טניס). מימי לא השתתפה בדרמה סי די הזה כי היא שייכת לעונה הראשונה. גם לעונה הראשונה הוציאו דרמה סי די שמתאר את החיים של הילדים בין שתי העונות (יש הפרש זמן של 3 שנים), והקטע של מימי, שעברה לארה"ב, מתרחש בספטמבר 2001 ומוזכר שם הפיגוע במגדלי התאומים. זה מעניין לדבר על זה ולשמוע מה אנשים שלא ראו את הסדרה חושבים.
 

OOOO0

New member
אה, כן, תיארתי לעצמי שזה קשור לקהל היעד.

למרות שאף פעם לא הבנתי, אם זו סדרה שמכוונת לבנים, איך זה שבפורום הזה תמיד היה רוב של בנות? או שפעם היו כאן הרבה בנים והם עזבו? אני כבר לא זוכרת איך היה כאן לפני שהסדרה ירדה. אה,אוקיי. אז זה פחות מעצבן אותי אם גם החיים רק עם אמא הם לא דבר אידיאלי.
אה, הבנתי. אבל בחמש דקות האחרונות של העונה השנייה כן מזכירים אותה ואז אומרים שיש לה תוכנית בישול?ואיזה עוד דמויות שייכות רק לעונה הראשונה ומה בעצם קורה איתן שהן לא מופיעות בעונה השנייה? אני שמחה לשמוע.
זה מעניין גם אותי להרחיב את הידע שלי בסדרה. עד עכשיו כמעט לא ידעתי עליה כלום מלבד השמות של הדמויות.
 

remundo

New member
יש הרבה בנות שצורכות סדרות "שונן" (נער)

ומן הסתם יש גם בנים שצורכים סדרות "שוג'ו" (נערה). אלה הגדרות כלליות מידי למגוון נרחב מאוד של תת-ז'אנרים, אי אפשר להגיד שהסדרות האלה באמת נועדו רק לבנים או רק לבנות. אולי הן סובבות דברים שנוטים להעסיק יותר בנים (או בנות), לא יותר. (ואולי הן היו מיועדות לקהל יעד מסויים מלכתחילה, אבל למעשה הן נצרכות ע"י קהלים שונים ומגוונים כל כך שזה כבר הפך לסוג של מצב. שונן זה לא רק לבנים ושוג'ו זה לא רק לבנות.) דיג'ימון מוגדרות כסדרת שונן-קודומו (נער-ילד/ה(kid)) אז הגיוני שיותר בנות יתחברו לזה מל...נארוטו, למשל. (למרות שגם לנארוטו הרבה בנות מתחברות. ההתחברות לסדרות האלה הרבה יותר תלויית-גיל מתלויית-מין, לדעתי. או לפחות תלויית-מנטאליות-גיל ^^"). ובכל זאת, הסדרה הזאת מוגדרת כסדרה שמכוונת יותר לבנים. זה שיש הרבה בנות שמתחברות לזה לא גורע מהעובדה הזאת. (ובכלל, יש הרבה בנות שדווקא מזדהות יותר עם הדמויות הגבריות בסדרה, למרות שאולי זה באמת רק כי הדמויות האלה יותר מפותחות.) הממ ובלי קשר, אם תשאלו אותי אני חושבת שרוקי היתה הדמות (האנושית) הכי מפותחת בטיימרס, או לפחות יותר מפותחת מג'ן לי. טוב, אולי במקרה של טיימרס זאת לא כזאת חכמה, הרי היה שם גם דמויות דיג'ימונים מאוד מפותחות שזה משהו יחסית חריג גם כן. (לא היה שום אימפמון באף עונה אחרת. הדיג'מון מאבנים הזה (איזו בושה, שכחתי איך קוראים לו.) בסייברס לא התקרב בכלל לאימפמון, וגם לא איקוטו.) (בעצם, כשחושבים על זה, גם ב02 היו די הרבה דמויות משניות מפותחות יותר.) את הפירוט של העיסוקים העתידיים של כל הילדים הנבחרים משתי העונות הראשונות כבר קראת.
 

star_female

New member
בקשר לשאר הילדים של העונה הראשונה

זה לא שקרה להם משהו, פשוט יש הפרש זמן של כמה שנים בין העונות ובעונה השנייה הילדים שנבחרים להציל את העולם הדיגיטלי הם ילדים אחרים (חוץ משניים שהיו קטנים יותר בעונה הראשונה והם בגיל של רוב הילדים החדשים מהעונה השנייה - חוץ מאחד שהוא יותר צעיר). המ, ולא רק שלא קרה להם כלום, גם רואים אותם והם משתתפים פעילים בכמה וכמה פרקים (במיוחד בהתחלה כשהם עוזרים ל"ממשיכים" שלהם). יותר מאשר את מימי (מסיבות ברורות) אבל גם אותה רואים בכמה פרקים.
 

0Pandemonium0

New member
היפנים שוביניסטים.

נו, אז? ביג דיל. החברה היפנית היא עדיין חברה מאוד מסורתית שבה רואים את הגבר כמפרנס העיקרי ואת האישה כמטפלת בילדים ובבית. בשום אופן לא רואים אותה כנחותה, אם זה מה שחשבתם. הבעיה עם מיאקו היא לא שהיא עקרת בית. הבעיה עם מיאקו היא שזה לא מתאים לאופי שלה שהוצג במהלך כל הסדרה.
 

OOOO0

New member
זה בסדר, גם הישראלים שוביניסטים.

אבל כנראה פחות שוביניסטים מהיפנים, לפי מה שאתם מספרים כאן. בכל מקרה אתם המומחים לתרבות יפן, לא אני. בהודעה שלי לא התכוונתי להעביר ביקורת על החברה היפנית. התכוונתי להביע את מחאתי על כך שבסדרה המיועדת לילדים בכל העולם הופכים אישה בעלת פוטנציאל גדול לעקרת בית. הרעיון זה המסר שמעבירים כאן לילדים. לא אם היא מוצגת כנחותה או לא. האמת אולי הייתי מעדיפה שהיא תוצג כנחותה ואז ילדים פחות יתלהבו מהרעיון שהיא עקרת בית. כמו כן גם הבעתי מחאה בכלליות על כותבים שהורסים לגמרי דמויות ונותנים להן עבודה שבכלל לא מתאימה לאופי שלהן, כפי שציינת בעצמך.
 

Snake Bandage

New member
אני דווקא מתה על ימאטו האסטרונאוט

להיות אסטרונאוט זה לרוב חלום ילדות שנורא מביך לדבר עליו בגיל ההתבגרות. אם הוא הפך לאסטרונאוט, רוב הסיכויים שימאטו תמיד חלם בסתר להיות כזה והלך עם החלום שלו עד הסוף. וזה דווקא מאוד ימאטו-אי, הוא בחור מאוד עקשן. ראוי להערכה. הדמיון שלי עשה הכל כדי ששני הדברים שלא הסתדרו לי בהתחלה באפילוג בכל זאת יהיו לרוחי. מוח שעובד שעות נוספות הוא דבר מצויין.
 

0Pandemonium0

New member
אז גם מיאקו תמיד חלמה בסתר להיות עקרת בית.

עכשיו רק חסר המשפט "כמו כל נערה מתבגרת". יופי שי, תראי מה את עושה.
 

0Pandemonium0

New member
זה מה שאני חשבתי../images/Emo3.gif

אבל יש משהו בכותרת של ההודעה שלי. אם את אומרת "אולי יאמאטו תמיד חלם בסתר להיום אסטרונאוט", אז אפשר להגיד את זה על כל ילד והמקצוע המגוחך שלו. כמו מימי, מיאקו או טאקרו.
 

OOOO0

New member
נראה לי שמקרה האסטרונאוט הוא יוצא דופן.

מקצוע אקזוטי כזה שילדים רבים חולמים עליו בסתר. למה שילדה יפנית תפנטז בסתר להיות עקרת בית כשהמון נשים מסביבה הן עקרות בית? זה לא נשמע הגיוני.
 

star_female

New member
המקצוע של טאקרו לא כזה מגוחך

(במיוחד אם אתה מקשיב לדרמה סי די). אחרי הכל, שני ההורים שלו הם עיתונאים אז הגיוני שתהיה לו איזושהי משיכה לכתיבה, והוא הרגיש צורך לספר לעולם על מה שהם עשו (והוא היחיד שהיה בשתי ההרפתקאות מהתחלה עד הסוף). לא היה שום דבר אחר שממש אפיין אותו בסדרה מבחינת תחומי עניין (הוא שיחק כדורסל, אבל לא בהתלהבות כמו שדאיסקה או קן שיחקו כדורגל למשל).
 
למעלה