כמה תמונות מהיום עם ה55-250 STM

GOSFRABA

New member
כמה תמונות מהיום עם ה55-250 STM

העלתי בעבר מספר דוגמאות, כמו כל שאר התמונות שלי- רובן עם אוריינטציה משפחתית ולכן לא משותפות בפורום.
ובכל זאת, קצת לרענן

יצאנו היום לטייל בגן החיות התנ"כי,
מעט מעונן, ולא בשעות האידיאליות- הגענו ב10.
אלו לא תמונות לנשיונל גיאוגרפיק, אבל בשביל מי שמחפש עדשת טלה טובה (לשימוש לא מקצועי) במחיר מצויין- בחירה ברורה.
המייצב מצויין, הפוקוס מהיר ומדוייק.
חדה,מיקרוקונטרסט טוב, מעט מאוד CA ועיוותים זניחים.
הפשרות?
לא מלכת הבוקה, טוב אך לא מצויין (כמו כל שאר חברותיה לאורך המוקד והצמצמים).
ביונט פלסטי, כמו כל שאר המבנה. - לא העדשה לחבוט בשטח.
לזכותה טבעת זום ופוקוס נעימות לשימוש וללא חופשים.
הלאה ממנה זה ה70-200L או 70-300L.

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-S-55-250mm-f-4-5.6-IS-STM-Lens.aspx





 

ravivme

New member
בגודל הזה נראה מצוין

הצבעים חיים, מאוזנים ונעימים, הפירוט נראה טוב.
תהנה !
 

Limonium

New member
בהחלט מרשים.

אתה משתמש בכל הטווח?
אני לא משתמש בכלל במאה מילימטרים.
מסתבר שאצלי זה או 200 ( או מקרו של פרחים ) או תמונות רחבות יותר של הילדים.
&nbsp
ברשותכם אני קצת סוטה מהנושא,
הייתה איזו כתבה ברשת על פרספטיבה שונה של אורכי מוקד שונים, ועל היחס שהם נותנים בין עצמים שונים ברקע. אשמח אם מישהו שראה יצרף קישור. זה מעניין אותי כי נוהגים להשתמש באורכי מוקד קבועים לשימושים קבועים, אפילו שלפעמים אפשר לחתוך או להתקרב.
 

GOSFRABA

New member
בעדשות זום יש נטייה להשתמש בקצוות הטווח

אך אני משתדל (במודע) להמנע מכך,
להתקרב/להתרחק מהאובייקט ולהשתמש באורך המוקד להתאים את הקומפוזיציה.
כפי שעצמך רשמת יש הבדל בפרספקטיבה.
אורך מוקד ארוך, נוטה לשטח את התמונה, אורך מוקד קצר יותר נותן יותר עומק כי מכניס יותר מהסביבה.
זו אחת הסיבות שאני אוהב להשתמש ב10-22 מעבר לשימוש לנוף.
התמונות יוצאות מעניינות


אני פחות חובב של טלה, אך גם לו יש שימושים.
ולכן בחרתי לא לקנות עדשה יקרה יותר כמו ה70-200.
לפני זו הייתה לי הגרסה הראשונה של ה55-250 שנמכרה קצת אחרי יציאת גרסאת הSTM.
זו החדשה הרבה הרבה יותר טובה.
ההפרש במחיר לא היה משמעותי- אז החלפתי. (הפסד של 450 ש"ח).
 

Limonium

New member
זו בדיוק הסיבה שלאחרונה אני משחק עם פריים.

כבוגר "קורס דמוי SLR" הייתה לי נטייה לא בריאה לשימוש בעדשות זום. אני מנסה להתנער ממנה וללמוד לצלם בצורה נכונה יותר.
 

sagiKor

New member
למה?

למה להמנע מקצוות הזום? בשביל מה קונים עדשות זום? אז נכון שבעדשות זולות הקצוות פחות איכותיים אבל אמורים להיות מספיק טוב לתמונות שמישות אחרת מדובר בעדשה מחורבנת ולא שווה קניה... (אני מדבר באופן כללי ולא על העדשה הספציפית)... על התמונות אני לא יכול להגיב כרגע כי אני מטלפון והמסך קטן מדי אבל זה נראה טוב יותר ממה שהעלת בעבר.
 

GOSFRABA

New member
סליחה-הכוונה כמובן לרק קצוות הטווח

כלומר להשתמש ב55 או ב250 למשל. בעדשת 55-250כששאר הטווח בעצם לא מנוצל.אז באותה מידה אפשר לוותר על זומים ולבחור בפריימים.רק צריך לעבור מהפך מחשבתי
ובהחלט אני מסכים לגבי עדשות שלא שימושיות בקצוות.אם עדשה מגיעה לאורך מוקד מסויים אך לא שמישה בו, היא מאבדת את הפואנטה.אני שמח לבשר שאני לא מרגיש בעיה כזו עם העדשות שיש לי
 

Jack D Ripper

New member
אני לא מסכים שהאמצע לא מנוצל

אנחנו מנסים להימנע מהחלפת עדשה (או שאין למה להחליף) ולכן מתפשרים על קצוות התחום כאשר בעצם היינו רוצים מעבר, כשאורך המוקד המתאים מכוסה בעדשה, אנחנו משתמשים בו. אם תצייר היסטוגרמה של אורכי המוקד (יש הרבה תוכנות שעושות את זה) תראה שברוב הטווח ההיסטוגרמה פחות או יותר אחידה ובקצוות יש קפיצה.
 

GOSFRABA

New member
אסביר את עצמי שוב-

אני חס וחלילה לא אומר שאין שימוש לטווח שבין קצה לקצה, להיפך!
לי הייתה נטייה להשתמש בעדשה הראשונה (18-250) בעיקר בקצות הטווח (רחב/טלה), במקום להתרחק או להתקרב ולהשתמש באורך המוקד המתאים ביותר למה שאני רוצה להשיג.
מאחר וקשה לשבור הרגלים מגונים, אני משתדל באופן מודע להמנע מלחזור על כך.
זה לא אומר שאין לי שימוש ל-250 ול-55 בעדשה הזו למשל.
זה אומר שהיכן שניתן אעדיף להתקרב ולצלם למשל ב-135 במקום לצלם מרחוק יותר ב-250.
וזה באמת היופי של הזום עם טווח נוח כזה.
בו זמנית אני מסכים עם האמירה של שגיא לגבי איכות עדשה בקצוות וכדאיות רכישה.

בתוכנה שדיברת עליה השתמשתי לפני רכישת ה-40 מ"מ וה10-22.
מאוד עוזר לבדוק כדאיות של רכישות כאלו.
מעבר ל-"כי אני רוצה".

בגן החיות למשל, ה250 היה אורך המוקד עם השימוש הגבוה ביותר.
לכן לקחתי אותה לשם ובשביל שימושים דומים קניתי אותה..
הוורסטיליות שלה יחד עם אופטיקה טובה, מהווה חבילה מוצלחת.
 

sagiKor

New member
מה הכוונה בעדשה שמתוכננת ל 4K?

אני מבין מזה שכושר ההפרדה שלה איננו עולה מעל 12MP וככזו היא תהיה מחורבנת כעדשת סטילס כשהחיישנים של סוני הם 18mp ומעלה.
 

אילן די

New member
מה הקשר לסוני בכלל?

זו עדשה של קנון ובאמת - אם לא הצלחת לראות את ההומור בלינק, אין איך לעזור לך. סע לשלום .
 
למעלה