לאלה שטוענים שרוסיה היא מדינת כל אזרחיה

במקום הקשקושים הרוסופוביים שלו,

תקרא קצת על ההיסטוריה של העמים הסלאביים המזרחיים

בשטח הגדול המחולק כיום לרוסיה + אוקראינה + בלארוס מעולם לא היו "גבולות" חדים, ברורים וחד-משמעיים בין שלושת העמים האלה, הן מבחינה אתנית, הן מבחינה בלשנית, הן מבחינה תרבותית, הן מבחינה חברתית, הן מבחינה כלכלית, הן מבחינה מנטלית כלשהי.
השפה של תושבי מזרח אוקראינה, בלי קשר לשייכותם האתנית הנוכחית, היא מין תערובת של רוסית ואוקראינית, עם יתר נטייה לכיוון הרוסית... בהגייה אוקראינית.
ובשפה דומה ובהגייה דומה מדברים גם באזורים הדרומיים של רוסיה הסמוכים לאוקראינה. אפילו במחוז אוריול יש שימוש רב במילים אוקראיניות.
בקצה השני של אוקראינה, סמוך לפולין, השפה מושפעת במידה רבה מהפולנית, אשר בכלל שייכת לקבוצת השפות הסלאביות המערביות. האוקראינית ה"טהורה" שונה באזורים שונים של אוקראינה, מה שבכלל לא מפתיע.
להשוואה, ניקח את נורבגיה ושבדיה, אשר, כידוע, "משתרעות לאורך". ובכן, לשתי שפות אלו, השייכות לקבוצת השפות הגרמאניות הצפוניות, ישנם הניבים ה"רשמיים", אשר לאו דווקא חופפים לשפות המדוברות: צפון נורבגיה וצפון שבדיה מבינים מצוין זה את זה, וכך גם דרום שבדיה עם דרום נורבגיה, בזמן שדרום נורבגיה שונה באופן ניכר מצפון אותה ארץ מבחינת השפה, וכך גם בשבדיה!
הרוסית ה"מקורית" בכלל צצה בקייב, שהיא כיום בירת אוקראינה. מייסדי הממלכה הרוסית היו נסיכי קייב, "רוס של קייב", כולל כל הנסיכים החשובים ביותר בהיסטוריה הרוסית כמו ולדימיר, איגור, אולגה וכדומה, ורק אח"כ קמו נסיכויות רוסיות נוספות: נובגורוד, ולדימיר, סוזדל, מוסקבה. והשפעת העמים השכנים, הפינו-אוגורים, הגרמאניים, הבאלטיים, הטיורקיים יצרו ניבים שונים של השפות הסלאביות המזרחיות.
בנוגע לאוקראינה, יש גם עדה נוספת - הרוסינים (או רוּתֶנים בגרמנית). הם מתגוררים במערב אוקראינה, בסלובקיה ובמקומות נוספים. אוקראינה הרשמית אינה מכירה בקיומם כעם נפרד, ולא בקיומה של השפה שלהם כשפה נפרדת, אך בקרבם קיימת תנועה להכרה עצמית. מכיוון שאינני בלשן, ואינני מכיר את ההבדלים בין השפה שלהם לניב המערבי של האוקראינית, וכן את עומק ההכרה הלאומית שלהם, אין לי דעה בויכוח זה.
ניקח דוגמה קשה יותר: השפה הידועה והמוכרת - סרבו-קרואטית!
מסתבר, שכיום כבר לא קיימת שפה זו! יש סרבית, יש קרואטית, יש בוסנית, יש מונטנגרית (צרנוגורית)! אני מזמין אתכם לפתוח ערך כלשהו בויקיפדיה, ולהשוות אותו בשפות האלו
לא בטוח שתמצאו את ההבדלים
כמו שנאמר: ההבדל בין שפה לדיאלקט (ניב) הוא, ששפה זה של מישהו שיש לו צבא.
נא לא לבלבל עם שפות סלאביות דרומיות אחרות - בולגרית, מקדונית וסלובנית - אשר נחשבו תמיד לשפות נפרדות.
הכי מצחיקים הם סקרים הנערכים במונטנגרו, בהם נשאלים אנשים מהי שפת האם שלהם, וחלקם כותבים "סרבית", חלקם כותבים "סרבו-קרואטית" וחלקם כותבים "מונטנגרית (צרנוגורית)", כאשר כל אלה מתכוונים בדיוק לאותה השפה. כאן אכן מדובר בניבים שונים, ההבדלים ללא ספק קיימים, אבל לא יותר מאשר ההבדלים בין ניבים סרביים שונים! מבחינה בלשנים מדובר כאן בהחלט בניבים, היות ודוברי כל הניבים האלה מבינים זה את זה ללא קושי.
אבל נחזזור לאוקראינית. כאן המצב הוא כמובן לא כזה. יצא לי אישית לשמוע דיבור אוקראיני טהור, בשטף, ו...לא הבנתי אף מילה
נו, טוב, זה לא מוכיח שום דבר, אבל מבחינה בלשנית אין שמץ של ספק בהיותה של האוקראינית שפה נפרדת. אלא שלהבדיל מהשפה ה"קנונית", "הספרותית", לשפת הדיבור יש חוקים משלה, וזה טבעי בהחלט שהיא שונה באופן ניכר באזורים הסמוכים לרוסיה, ובאזורים הסמוכים לפולין, כמו שגם השפה הרוסית די שונה במחוזות שונים.
אגב, אלכסנדר זחרצ'נקו, המנהיג האהוד של דונייצק (רבבות נהרו אחר ארונו), אשר נרצח בפיגוע טרור, היה "בן תערובת": אימו היתה רוסיה אתנית, ואביו אוקראיני.
 
לפי וויקיפדיה, ההרכב האתני במחוז דניפרופטרובסק הוא

17.9% רוסים אתניים ו-79.3% אוקראינים אתניים, בלי קשר לשפות המדוברות.
זה אומר שמבחינה אתנית אוקראינים הם הרוב באותה מידה כמו שבישראל יהודים הם הרוב.
 

TaL53

New member
פלופ מצידי. לא בדקתי את מקור הנאום

כנראה המצאה ישראלית ( לפחות כל המקורות מובילים לעברית).
 
גם אם אי אפשר למצוא תימוכין לטקסט הספציפי הזה,

הוא ממש עולה בקנה אחד עם מנטליות רוסית רגילה. אני תמיד טענתי שבהיותה "מדינת כל לאומיה" (מדינה רב-לאומית ע"פ ההגדרה שלהם עצמם) על הנייר, בפועל המדינה הזאת שייכת ללאום (אתנוס) הרוסי, ששולט בכיפה על כל המיעוטים, וכל העמים הנמצאים בשליטה הרוסית מועברים ללא הרף היתוך בלתי-מתפשר שבמהלכו הזהות והזכרון הלאומי שלהם נשלל ונמחק מהם והם שוכחים מי הם והופכים לדמויי רוסים, כמו שקרה במזרח אוקראינה, בלארוס ובמידה רבה בקזאחסטאן, ובסופו עליהם להפוך פשוט לרוסים עצמם ולחדול להתקיים כיחידה לאומית או אתנית נפרדת, תוך כדי תרומה לדמוגרפיה הרוסית.
 

beatman

Member
גדוד שופע בניאו-נאצים

הבאת תמיכה ותעמולה באוייבים אלה אסורה בפורום.
 
אבל

הוא גוף רשמי בכוחות הביטחון של המעצמה האוקראינית, שלפחות שלושה-ארבעה גולשים בפורום זה מזדהים עם סיסמאותיה. לא כך?
 

beatman

Member
כוחות הביטחון הרשמיים של אוקראינה אינם ניאו נאצים

ולא ראיתי כאן גולשים שהשתמשו בסיסמה זו.
&nbsp
אתה כנראה הרבה זמן בפורום אם אתה שמת לב לאיזושהן סיסמאות של 3-4 גולשים שקישרת אותן ל"מעצמה האוקראינית"
 
אתה סותר את עצמך.

גדוד אזוב, כמו הגדודים הלאומניים האחרים, שמימן בזמנו קולומויסקי היהודי, כלולים כיום רשמית בכוחות הביטחון האוקראיניים.
אז מצד אחד אתה קורא להם ניאו-נאצים, ועכשיו אתה אומר שכבר לא?

בנוגע לאותם גולשים, לא צריך לחפש רחוק - הכל בשרשור הזה. רק צריך לדעת לקרוא
 
תזכיר לי בבקשה מתי תמכתי בניאו-נאצים?

ההיפך הוא הנכון, צר לי מאוד על הנטייה של חלק מהאוקראינים לתמיכה והזדהות עם הצורר הנאצי! בושה וחרפה, עם רופס ואוויל, שלא מסוגל לפתח רעיון לאומי עצמאי ותמיד צריך להיתלות באילנות זרים ולחפש לעצמו בעלים, אם לא רוסים אז יותר גרוע, הצאנים! אבל מהכרותי עם המנטליות שלהם אני די בטוח שבגדוד הזה משרטים לא מעט "гопота", גלוחי ראש שזה שימוש בצבי קרס בסמלים די מצופה מהם. אני מצידי מוקיע אותם מכל וכל, ימח שמם וזכרם של הנאו-נאצים, ובעצם של נאצים מכל הסוגים וכל מי שמזדהה איתם, שישרפו בגיהנום!
ועם זאת, אני עדיין סבור שרעיון העמצאות האוקראינית לא שווה נאציזם.
 

TaL53

New member
נחמן, למה להאכיל את הטרול

הרי זה מה שהוא רוצה- לעצבן, להציק ושישתפו איתו פעולה.
&nbsp
בעבר הוא כבר קרא בו לגולשים "חברי הניאו נאצים" ועוד כמה פנינים. אז התעמתו איתו ולבסוף הוא גם התנצל על שקריו.
 

TaL53

New member
אתה חייב את האישור שלו?!

את השקרים שלו די קל להפריך ומקסימום תשתעשע עם ההתפתלויות וההתחמקויות שלו. חכה.. הוא עוד יאשים אותך שאתה תומך/לא תומך.. כי.. לא כתבת שום דבר
 
אני מצטרף לשאלה: מדוע אתה מאשים את עלאק בתמיכה בניאו-נאצים?

(למרות שאני אישית לא ראיתי שהאשמת אותו בזה).
 
למעלה