לכל הפלצנים שלא חוגגים את הסילבסטר

Ripelll

New member
הבנו ממזמן, זה אתה שלא מבין.

אנחנו יודים שישו הוא יהודי. ולא, ישו הוא לא משיח הגלות, כי משיחים לא מתים... ובאמת חבל שצלבו אותו.. ולא הבנתי מה הקשר לזה שאלוקים כועס עלינו... את ישו הפכו לנוצרי אחרי שהוא מת, אל תשאל אותי למה, זה לא בדיוק סוג ההתעניינות שלי. ןנכון, קריסמס הוא חג נוצרי, אבל ר"ה הוא לא חג בינלאומי, עובדה שיש ארצות עם קצת שכל שלא חוגגות אותו. ויכול להיות שיש יהודים בחו"ל שחוגגים אותו, בדיוק כמו שפה יש יהודים שאוכלים ביום-כיפור. מה לעשות? תמיד יש יוצאי-דופן.. ואני מכירה המון יהודים שלא חוגגים את ר"ה הלועזי ונכון זה לא קריסמס. ולא, אני לא משתמשת בלועזי ובקושי מכירה את סדר החודשים ועל הקבר של סבא שלי כתוב תאריך עברי. סתם כל מיני עובדות שאתה לא יודע... (אתה באמת מאמין שישו הוא המשיח? חחחחחחחחחחחחחחחחח.....)
 

FuckYouAll89

New member
נכון!!!!!!!!

אני חצי נוצריה חצי יהודיה!!! אני ממש כואסת על אלה שאומרים שאני בוגדת בדת שלי!!! תקראו פה חלק מהדברים...חחח.. טוב מה אני אדבר MAN 19 אמר הכל!
 

yellow cheese

New member
וכן, תהיו קטנוניים..התבלבתי!

כתבתי כסלו במקום טבת, כי חשבתי על היומולדת שלי שחל בכסלו. סססססססס. זה ממש הופך אותי לפגומה.
 

y e g e r

New member
איש איש באמונתו יחייה

אני בכלל לא מבינה על מה הוויכוח או הדיון,במקרה הסילווסטר יוצא על יום שישי שזה גם ככה בד"כ יום טוב להתפרקות של השבוע הכללי שעבר עליונ לטובה וחוץ מזה,מי שמרגיש שהוא יהודי ולכן לא בא לו לחגוג שייבושם לו ומי שיהודי ובכל זאת רוצה לחגוג את תחילת השנה החדשה-2005 שבנכה אנו סופרים ומשתמשים בחיי היום יום בשנה לועזית ולא עיברית יהוידת או איך שיקראו לזה,בכל אופן גם מי שרוצה לחגוג שיהנה. אין כאן מקום לדעות[לדעתי],כל אחד במה שהוא מאמין וטוב לו... אחרי הכול אלו שיוצאים יוצאים ומבזבזים את כספם האישי ואלה שלא..לא! אז שיהיה לכולם בלי יוצא מהכלל שנה טובה ומוצלחת וימים מלאים באושר ואהבה...ביי
 

Ripelll

New member
עצוב... עצוב...

ממה חבל שמישהי שקוראת לעצמה יהודיה מדברת ככה... אז תעני, אם את כ"כ בטוחה שבמה שאת אומרת אז מה זה יהדות בשבילך??? סתם איזה שם שכתוב בתעודת זהות (אופס... כבר לא)? בשבילי יהדות זה הרבה יותר מזה, זה לא רק ר"ה ב-א' תשרי, ויו"מ ב-כ"ב תשרי, זה גם מה שאני! אבל, מה לעשות, כמו שאמרתי, מאז ומעולם אנחנו היהודים התביישנו בעצמו ואהבנו לחקות אחרים (רומאים, נוצרים, מוסלמים, מה שיבוא יבוא!) וזה בדיוק מה שאת עושה... כבר אמרתי שזה עצוב? רוצה לחגוג? מה רע ב-כ"ז כסליו? אחלה תאריך. בברכה גם אני יהודיה שמתחפשת רק בפורים.
 

Gilliana

New member
גם אני יהודיה

אבל אני לא מרימה את האף כמו הרבה אחרים כאן. ואם היהודים מתביישים בעצמם - זה לא משום שהם חוגגים חגים של עמים אחרים, אלא משום שהם חוטאים בחטא הגאווה, שהוא (עפ"י היהדות!!!) החטא הגדול ביותר.
 

j i m m y

New member
ג'יליאן, מה את יודעת?<

מתי לאחרונה קראת את ספר שמות? 'חטא הגאווה' כפי שאת קוראת לו, מוביל את העם היהודי מאז ומתמיד. תקראי, תלמדי קצת ואז תחזרי בבקשה.
 

SupermanZW

Well-known member
כשמו כן הוא, חטא.

אז אתה חוטא ועוד יש לך את החוצפה להטיף לנו להיות חוטאים כמוך?
 

Gilliana

New member
בוא נתערב שאנחנו יכולים להתחרות..

... בבקיאות בתנ"ך. העובדה שמאז כל זב חוטם החליט שהוא מוסמך לפרש את הכתוב כראות עיניו היא כבר אופרה אחרת...
 

NE6AMMA

New member
אני יהודיה! מרוסיה לומדת בבצפר דתי

חרדי, אוכלת כשר, צמה ביום כיפור, מדליקה נרות, מתפללת שחרית ו18, נוטלת ידיים לפני ארוחה ובבוקר, מברכת לפני אוכל, אומרת "מודה אני" בבוקר וקריאת שמע לפני השינה... ואני חוגגת את ראש השנה האזרחית.... אמא'לה איזו דתיה רוסיה נשמעתי עכשיו... קיצ קצ~! לא מתאים לך אל תגיב להודעות שלי וזהו! סתם חבל להרוס פה מצב רוח ולעצבן אנשים רק כי אתם חושבים אחרת מאיתנו! וכמו שנאמר כאן בצורה נורא חכמה ומפורשת:איש איש לפי אמונתו יחיה!
 

דנטל

New member
בדיוק, יהודים זה מה שאנחנו

וזה לא מתבטא בראש השנה ולא במצוות ולא בהמנעות מציון תאריך לועזי. יהודי זה משהו מבפנים. זה מה שגורם לנו להרים ראש. זה מה שגורם לנו להתבייש. זה מה שגורם לאחרים לרדוף אותנו. זה מה שגורם לנו להרהר "מה אני? מי אני? למה אני?". זה מה שמחבר בינינו - הגולשים בפורום מכל קצוות הארץ. זה המון דברים לא גשמיים. כל הדברים האלה לא תלויים בעשיית מצוות או בכל דבר אחר מוחשי. עלי יצביעו "יהודיה", למרות שמעולם לא מילאתי אפילו מצוה אחת. עליך יצביעו "יהודיה" גם בלי קשר לזה שלא חגגת את כניסת השנה האזרחית החדשה. זה יהודי בשבילי ואין לזה קשר לחילונים-דתיים.
 

Ripelll

New member
לפי דעתך.

אבל את צריכה להבין אתנו (הדתיים בשבילך, או.קיי?) אחנו מאמינים בתורה ומקיימים את המצוות לא סתם כי בא לנו, אנחנו מאמינים שבשביל זה נבראנו כיביכול, ומי שמקיים את המצוות נחשב ליהודי. תראי, יש לי משפחה חילונית, אבא חוזר בתשובה, חברה הכי טובה חילונית ושלא נדבר על ידיד טוב. אני מבינה אותך. הבעיה היא שאת לא מבינה אותי, כי את לא יודעת מה מניע אותי לעשות או יותר נכון לא לעשות את כל הדברים בשבת או בחג. בשבילי לחגוג את סוכות, ללכת לבית-כנסת, להדליק נרות של שבת זה נקרה יהודי. אני לא באה ואומרת- את לא יהודיה! כי אני לא מאמינה בזה, אני רק אומרת שאת לעולם לא תביני מדוע אני, איך לומר את זה בעדינות... רותחת על זה שיש יהודיה שחוגגת את האימפריה הרומית\סילבסטר\קריסמס\ר"ה הלועזי תקראי לזה איך שאתה רוצה...
 

דנטל

New member
בואי ננסח נכון את מה שאני לא מבינה

לא מבינה למה את צריכה להכנס לי לוריד. גם אני רותחת על דברים מסוימים שנוגדים את הדרך בה אני מאמינה, אבל אני לא הולכת וכופה על אף אחד כלום. אני אצא לחגוג ואחר לא יצא. זה כל כך פשוט. אני לא מנסה לחנך להאמין בדרך שלי, אני לא מתנשאת על אחרים שמוצאים שדרכים אחרות יותר נכונות להם. המניע לדרך מסוימת הוא לא זה שמטריד אותי. המניע לכפות על אחרים זה מה שמטריד אותי. זה מניע שלא אבין ולא אדע אותו ולא רוצה לדעת אותו וזה בעיקר בגלל "אל תעשה לחבריך מה ששנוא עליך" וזה מאוד שנוא עלי שכופים עלי דברים.
 

Ripelll

New member
מי כופה עלייך?

את יודעת מה זה כפיה? לא נראה לי... אני כיוונתי אי-פעם אקדח לראש שלך וחייבתי אותך לשמור שבת? בחיים!!! איש ואיש באמונתו יחייה! אני רק הבעתי את דעתי בעיניין בדיוק כמוך ושאר האנשים פה. וכמו שהמון אמרו: זו מדינה דמוקרטית, לא? אני אמרתי את דעתי ונסיתי רק להאיר את עינייך, רק חבל שאת אפילו לא מסכימה לפקוח אותן...
 

דנטל

New member
כפיה לא נעשית רק באקדחים

ונשק הוא לא רק הדבר הזה שיורה כדורים. הדתיים במדינה הזו בעיקר נוהגים להשתמש בנשק כלכלי וכוחני. חברות משנות קמפיינים שלמים של פרסום בגלל זה. הן פותחות חברות בנות בגלל זה (למשל, הוצאת ספרים שהוציאה ספר בישול לא כשר תחת השם של חברת הבת בשביל שלא "תזכה" לחרם צרכני). מפלגות משנות מצע בגלל זה. הדוגמאות לא יגמרו - לא מהצד שלי ולא מהצד שלך. כפיה זה לא רק להכריח מישהו לעשות משהו, אלא גם לעשות מניפולציות שיגרמו לו לעשות את זה, כמו לבטל את הכבלים ביום כיפור. הנה, לא אכלתי מול אנשים (וזה בעיקר בגלל שיש לי כבוד למי שמאמין, למרות שאני לא מקבלת יחס דומה), אבל אפילו בפרטיות של הבית שלי אני לא יכולה לראות טלויזיה. לא, לא הכריחו אותי לא לראות, פשוט עשו שאני לא אוכל לראות גם בלי להכריח.
 
למעלה