לכל התומכים ברפואה משלימה ומנסים לערבב

deathcaster

New member
לכל התומכים ברפואה משלימה ומנסים לערבב

את זה עם יהדות..... http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4097157,00.html try eating them apples !!!!!!!
 

magal101

New member
בלאו הכי התברר שרוב לימודי הרפואה המשלימה...

לא ממש עוזרים- בספר-ריפוי או פיתוי- לפי מה שאני זוכר, רק צמחי מרפא הם יעילים- מפתיע שעדיין אנשים מאמינים בזה....
 

sivan120

New member
זה לא כל כך נכון...

יש הרבה תחומים ברפואה המשלימה שהם כן יעילים, רק בגלל אפקט הפלאסבו שלהם...
 

deathcaster

New member
לא להתפתות למקסמי שווא

אפקט פלסבו הוא כשמו כן הוא רפואה משלימה באה לטעון שהיא חלופה או השלמה לרפואה קונבציונאלית, ברפואה קונבנציונאלית זה גם אפקט פלצבו. כך שאפקט הפלצבו אינו חלופה. עוד לא שמעתי על תחום ברפואה המשלימה שהוכח מדעית ומחקרית שהוא יעיל (למעט כפי שהוזכר שימוש בצמחי מרפא, שכל עוד יש מחקר מסודר לגביהם, אני בכלל לא מגדיר את זה כרפואה משלימה, גם אספירין הוא צמח מרפא ואספירין הוא אולי התרופה הקונבציונאלית ביותר בעולם)
 

פולספגן

New member
אם כבר הזכרת את האספירין, אז תדע לך שאם

היום היה צריך לקבל אישור FDA, אז בוודאות לא היה מקבל, אך הוא לא מורד מהמדפים, כי חב' התרופות מנצלות פירצה בחוק שנקראת "בשימוש נרחב". אני רואה בזה כשל חמור ביותר של משרדי הבריאות בארץ ובעולם שנותנים לדבר כזה לקרות.
 

deathcaster

New member
למה ללכת רחוק?

אני חושב שאקמול על כל נגזרותיו חייב לרדת אתמול מכל המדפים בישראל..... אבל המחשבות שלי לא רלוונטיות לרצונותיו של הישראלי הממוצע שעל כל פיפס דוחף 2 אקמול (1000 מ"ג) לגרון שלו ואח"כ אנו מתפלאים מדוע יש לנו כל כך עלייה במחלות אנדוקרינולוגיות (אקמול הוא לא הפושע היחיד, אבל בחמישייה הפותחת). תרבות ההתמכרות לתרופות OTC זו המגיפה הכי חמורה של העולם המערבי. גילוי נאות: הכותב תומך ברפואה קונבנציונאלית אמיתית, שולל רפואה אלטרנטיבית שאינה פתוחה לשיטה המדעית, אך שולל צריכת תרופות ללא מרשם מי שיש לו כאב, לא צריך אקמול, שישתה 2 כוסות מים קרים וילך לישון
 

uzi2

Active member
אם הוא רק יצליח להרדם.

דעתי בעניין (ואני נהנה מכך שיש חילוקי דעות גם בקרב המומחים), היא שלמרות סכנת ההרעלה שיש בשימוש יתר באקמול, כל עוד המינון אינו גדול, והאדם מודע לכך שהאקמול מטפל רק בסימפטומים, אין בזה רע. יש נזק באופן כללי בשימוש יתר במורידי חום/משכחי כאבים. גם כאלו שאינם נחשבים למעמיסים על תפקודי הכבד, אבל גם הרגשה רעה יכולה לגרום להצטברות עייפות, וחוסר שינה, או לשינה חלשה, ושינה טובה דרושה לגוף בעת מחלה, מעבר לזה שגם הרגשה היא דבר חשוב. אני לא נכנס לשאלה האם צריך להוציא אקמול מרשימת התרופות ללא מרשם. משאיר את הויכוח למומחים, כיוון שאין בידי סטטיסטיקה על היקף תופעת ההרעלה.
 

zlp

New member
אקמול היא אחת התרופות הבטוחות בשימוש נכון.

 

zlp

New member
כהרגלך, את נחרצת מאוד

אספירין היא תרופה טובה מאוד עם תופעות לוואי מזיקות אצל חולים מסויימים. זה מספר לנו רק על התווית נגד,אך אין ספק שאספירין היא תרופה מצילת חיים.
 

פולספגן

New member
ברור שאני "נחרצת מאוד", האם אתה חולק על כך../images/Emo35.gif

האם אתה חושב שהיא היתה מקבלת היום אישור FDA
בכל אופן, היום היא לא היתה עוברת FDA ואתה יכול לבדוק זאת. בגדול אספירין היא תרופה לשיכוך כאבים בהתוויתה ולא ידעו על ה"דילול דם" (בכוונה כתבתי במרכאות) שלה ובנוסף גורמת לעליה בחומציות בקיבה. היא תרופה שניתנת ללא מירשם רופא ואלו שלוקחים אותה לא נבדקים אם יש להם בעיות קרישה, שיכולים להביא בלקיחתה למוות. אם היו יודעים מראש על ה"דילול דם" היא לא היתה עוברת בגלל תופעות הלוואי שלה ובטח ובטח ללא מרשם רופא.
 

zlp

New member
העובדה שאת כותבת בנחרצות

לא הופכת את דברייך לנכונים. לא, אין לי דרך לדעת אם היום אספירין היתה מקבלת אישור FDA כיוון שאני לא יכול להחזיר את הגלגל לאחור. אספירין היא מעכב COX מצויין וככל מעכב COX לא סלקטיבי יכולה לגרום לדימומים קשים בקרב חולים עם כיב קיבה. בישראל בהחלט יש מעקב אחר אנשים הנוטלים אספירין בהתוויה של מניעת אגרגציה. רצוי שתכתבי על נושאים בהם את בקיאה. אם יש כאלה, כמובן.
 

פולספגן

New member
אם לא הייתי בקיאה, לא הייתי כותבת בנחרצות

אך לגביך, רואים שלא ניסית להעביר תרופה ב-FDA מימייך, כי אחרת לא היית כותב "לא, אין לי דרך לדעת אם היום אספירין היתה מקבלת אישור FDA כיוון שאני לא יכול להחזיר את הגלגל לאחור". לכן, אמץ את השורה האחרונה שכתבת לי ...
 

zlp

New member
את מבריקה

משפט כמו אך לגביך, רואים שלא ניסית להעביר תרופה ב-FDA מימייך שקול להערה שלי על קרבות נפוליאון ותגובה שלך ש"רואים שלא ניסית לנהל קרב פרשים מימיך". פשוט תגובה מבריקה. את בהחלט כותבת בנחרצות על נושאים שאין לך מושג ירוק בהם, כך שהטיעון שלך לא ממש תקף. אגב, את מוזמנת לשתף אותנו בניסוי הקליני האחרון שערכת ובתרופה האחרונה שהגשת לאישור. יש לי הרגשה שזה יהיה מעניין.
 

פולספגן

New member
ממש לא "שקול" -

אני מדברת איתך על ההווה ואתה מדבר איתי על גלגלים ("גלגל לאחור") ו"על קרבות נפוליאון". אם היית מנסה להגיש בקשה לאישור
ב-FDA, היית יודע לפחות את הקריטריונים המינימליים לאישור עוד לפני ההגשה.
 

sivan120

New member
למה האספירין היה צריך לרדת מהמדפים?

מה הבעיה בו? הוא טוב נגד כאבים, לא?
 

פולספגן

New member
הוא טוב והוא גם עושה את עבודתו היטב, אך ניתן

להשתמש בו ללא מירשם רופא וללא כל בדיקות טרום שימוש
 

zlp

New member
אספירין הוא מעכב COX

אנזימי COX מייצרים חומרים הנקראים פרוסטוגלנדינים, שהם חומרים המשתתפים במגוון אדיר של תהליכים בגוף. חלק מהתהליכים קשורים בתחושת כאב, חלק בהצמתת טסיות דם וחלק בהפרשת חומצה מתאים מתמחים בקיבה. כיום אספירין ניתן בארץ למניעת הצמתת טסיות וכמעט לא משתמשים בו לשיכוך כאבים. בהיבט זה מדובר בתרופה מצויינת ומצילת חיים. אנשים עם כיב קיבה קודם שמשתמשים באספירין עלולים לפתח דימום שיוביל אפילו למוות ולכן חייבים להמנע מנטילת אספירין (ומעכבי COX אחרים). כמו בכל תרופה, יש להשתמש בה בזהירות הנדרשת. האמירה הגורפת כי תרופה טובה ומצילת חיים צריכה לרדת מהמדפים כליל בגלל תופעות לוואי מסויימות מעידה יותר על הבנתו של הכותב ופחות על התרופה.
 

פולספגן

New member
אני מוכנה לחתום שאני מבינה "קצת" יותר ממך על

ה-
ובניגוד אליך מכירה את הקריטיונים של ה-FDA שהן מחמירות בהרבה מבעבר. זה שהיא מצילה חיים זה יפה, אך באותו אופן היא גם לוקחת חיים.
 
למעלה