לפרנס ילד שני:כמה/איזו עבודה הוספתן?? מתיש?..

אד י

New member
בלת"ק - ממי שניסתה ולא הצליחה

אחד הדברים שהעיב עליי בכל תקופת הניסיונות היה החלק הכלכלי,היה לי ברור שיהיה לי מאוד קשה כלכלית, למרות שיש לי אחלה משכורת ועזרה מההורים, היה לי ברור שתהייה בעיה כלכלית בשנים הראשונות. לא השלתי את עצמי לגבי תוספת שכר, היה לי ברור שדווקא בשנים הראשונות תרד יכולת ההשתכרות שלי בגלל חופשת לידה, קניית עזרה בתשלום ומחלות. וזה מאוד הפחיד אותי. בתום שנת הניסיונות להרות (שלא הניבו פרי) עם כל הצער על חוסר ההצלחה, הרגשתי ממש הקלה בכל הנושא הכלכלי. היום אני ממש לא מבינה איך חשבתי שאוכל להסתדר כלכלית עם שניים, כשאני תוהה לעצמי איך אממן את גן עירייה+צהרון+חופש אוגוסט שנה הבאה לילדה אחת. וכן, גם לי לא נראה "רק ילד אחד", אז יהיה עוד אחד מתי שהוא, אבל כנראה לא בדרך הסטנדרטית (אם אפשר לקרוא לדרך שלנו סטנדרטית
)
 

שיסנדרה

New member
מזדהה מאוד עם:

"היום אני ממש לא מבינה איך חשבתי שאוכל להסתדר כלכלית עם שניים" ... הקטע הכלכלי הוא באמת משמעותי בעיני נירית, ואם הורייך יכולים, מבינים ומקבלים את זה שיתמכו בך יותר, ואת רוצה עוד אחד- לכי על זה
 

niritne

New member
שיסנדרה

רק מתקנת טעותך: איןןןןןן הבטחה מצד הוריי לעזרה כלכלית עם ילד שני. (לכן הקטע הכלכלי מאיים עלי).
 

שיסנדרה

New member
אם אין הבטחה כזו

אז אני לא כל כך מבינה מה את חושבת לעשות?....
ברור שתצטרכי לעבוד ברצינות, משרה מלאה, ואולי גם השלמות מדי פעם אחה"צ\ערב...זה חלק מהחיים יו נואו
 

niritne

New member
הסבר

"משרה מלאה" אכן נדרשת, בשרשור עניין אותי מה עשו אחרות כדי להגיע למשרה מלאה וכמה מותשות הן.
 

שיסנדרה

New member
אה טוב

לי יש רק אחד, ואני עובדת פול טיים ומותשת...(אבל אני לא 'קהל היעד' של הנשאלות הרלוונטיות, סתם נדחפתי לך לשרשור
)
 

niritne

New member
צר שלא הלך, לפחות הקלה כלכלית

צר לי שלא הלך, וכמובן מבינה אותך על החרדה הכלכלית שהיתה. אני כ"כ שמחה לשמוע שזה לא רק נחלתי. תמיד כששמעתי שי 2 ילדים למישהי, זה היה נשמע לי שאולי היא איזו עשירה, או פשוט תעלומה. והינה כשהאימהות פותחות את הקלפים מסתבר שבסה"כ לכולן זה לא פשוט.
 

נ ת י 73

New member
נירית, מחשבות שעולות לי

כמובן שאני לא אמא לשניים, אבל עלו לי כמה מחשבות שכקראתי את מה שכתבת (אין ביניהן קשר, סתם הגיגים ממה) - - הבקרים הפנויים הם בעיני ברכה משתי סיבות: הראשונה, היא העובדה שיש לך אפשרות להגדיל הכנסה אם תצטרכי. השנייה היא שאם לא תצליחי להגדיל הכנסה תוכלי לנצל את הבקרים הפנויים כדי להיות עם התינוק וזה יכול לעזור משמעותית מבחינה כלכלית! (את יכולה למצוא מטפלת/משפחתון ליומיים בשבוע וזה לא עול כלכלי כבד). - האם ההורים שלך יעזרו לך גם עם שני ילדים? לא מתכוונת כלכלית, אלא פיסית - לטפל בשניים זה קשה יותר ושווה לבדוק את זה איתם כי אחרת צריך לתכנן פתרון אחר. - די ברור שעם שניים תצטרכי לוותר על הזמן הפנוי שיש לך (או לפחות על חלקו). את מוכנה לזה? עכשיו החיים שלך נוחים ובעיקר מאוזנים וכוללים גם זמן לעצמך. עם שני ילדים נראה לי שתהיי כמו רובנו - עבודה-ילד/ילדים-ארגון הבית-עייפות, זמן לעצמי רק (וגם לא תמיד) בשישי בבוקר לשעות ספורות. בשפה של אחיינית שלי - בא לך על זה?
 

niritne

New member
מחשבות הטעם שלך

נתי יקרה, כרגיל עם דברי הטעם.. אם בא לי על זה- זה מה ששואלת עצמי. לא כ"כ בא לי, ומאידך-בשביל לראות את פני הילד השני שלי (וביחוד אם מהתורם של הקטנה) .....כן, מוכנה לחיים קצת קשים יותר. 3 הבקרים הפנויים בשבוע- סביר מאד שלא ימשיכו. תמיד היתה לי יותר עבודה מאשר השנה. אולי ישאר יום אחד פנוי בשבוע. רשמית הוריי אינם כה מעוניינים לארח/לשמור על - 2 ילדים, אבל מהכרותי עמם זה ישתנה ברגע שהילד ייוולד. כבר כתבתי בעבר שבזמנו הכריזה אימי "בנחמדות" שאסון חייה- שאני עושה ילד לבד, והינה כיום עיקר מהותה הוא שהיא מעריצה מספר אחת של הילדה שלי. ומניחה שגם היא מכירה בכך שרק בקונסטלציה זו היתה יוצאת בדיוק הילדה הזאת. ד"ש.
 

זואיzoe

New member
לדעתי הם יעזרו עם ילד שני

בדיוק כמו עם הראשונה. זה שהם אומרים שלא, אז הם אומרים... הרי את מתכננת לספר רק כשתהיי בהריון, אז זה סוג של הצבת עובדה בשטח. נראה לך שהם יסתכלו על פני התינוק החדש ויתנו לו פחות מאשר לזו הראשונה? השאלה הנשאלת היא אחרת.... האם זה הוגן לעשות להם את זה...? הם לא מעוניינים לפרנס עוד ילד, ויעשו זאת מחוסר ברירה. אני די משוכנעת בכך.. (מבינה קצת בפסיכולוגיה)
 

niritne

New member
אבי לא יעזור. אז מגדילה הכנסותיי.

אמנם עובדה בשטח אציב (שבהריון), אך אצהיר שלא בונה עליהם. אימי: בודאי כן תעזור אך אני מנסה שכמה שפחות. היא תיאלץ פה ושם לשמור על שניים, שוב על תינוק, וכנראה תיאות לקנות טיטולים וכו. בנוגע אליה את צודקת, וזה לא הכי פייר, ואני מנסה להפחית את זה. אבל זה גם משהו שבלב חפץ כנראה יבוא מצידה, היא לגמרי לגמרי משוגעת על הנכדה למשל. אבל אבא שלי, (שלאושרי נותן 800 ש"ח קבועים לויצ"ו)- לא יתן שקל יותר. וזה בטוח. בעיקר כי הוא עבד של אשתו הרעה, צרת העין וכפויית הטובה. (אבי אימץ את ביתה, אך היא את ביתו, אותי, מנדה מביתם!). מרגע שהשתמע שאינם מעוניינים לעזור כלכלית, אני כבר כמה חודשים עובדת על הגדלת העסק שלי. זה אגב התגבש בעזרתכן, כי בשרשור הקודם שלי בנושא קלטתי שלא פייר אם ייצא שמפילה עליהם.
 

זואיzoe

New member
הכי טוב להסתדר לבד זה ברור

וכביכול לא לבנות על אף אחד.. ואז כל עזרה שתבוא, מבורכת.. מאחלת לך הצלחה בכל תכניותיך.
 

dafnapo

New member
מפרנסת לבד

עובדת מהבית. היתרון שיש לי הוא הגמישות. כשהילדות היו קטנות הייתי עושה סידורים בבוקר כשהן היו במעון ועובדת בערב על חשבון הזמן שביזבזתי. עכשיו הן גדולות מספיק לבוא איתי או להישאר בבית למשך זמן קצר. זה גם אומר שחיי העבודה והבית מתערבבים ואלא אם כן אני בחופשה (רוב החופשות שלנו זולות כי אנחנו בקמפינג או בלינה כפרית) אני עובדת מתי שרק אפשר. שוב, מצד שני זה מאפשר לי את היכולת להיות מעורבת בחיי הגן וביה"ס של הבנות, ללוות טיולים, להשתתף בפעילויות וכו'. למרות שהעסק הוא גם שלי הוא לא רק שלי, המשכורת שלי קבועה ואני לא יכולה למשוך כמה כסף שמתחשק לי. זה אומר לחץ כפול - מצד אחד אם אני לא אעבוד מספיק, העסק לא ירוויח מספיק ומצד שני אני צריכה להסתדר עם מה שיש. אז למדתי לחסוך ולהצטמצם איפה שאפשר (מבצעים, קופונים, עושה לבד כל מה שאפשר), אבל לא על חשבון הדברים החשובים לי ולמדתי "לגלגל" את תזרים המזומנים במידה שתאפשר לנו כמשפחה לשמור על רמת חיים טובה. אנחנו מבזבזות 10% מהמשכורת שלי על חוגים ומועדון הספורט, אבל לעומת זאת אני לא שולחת לצהרונים וקייטנות.
 

ליאורי59

New member
אני עם 2 מראש-תאומים, ההוצאה הרבה יותר

גדולה, מאשר עם 2 ילדים . את יכולה לנסות להצטמצם בהוצאות לבטל עוזרת, לערוך קניות לבד ולא משלוחים. גם אם ההורים מפרנסים ילד אחד זה עוזר מאוד! להתחיל לדאוג שיהיו לך בגדים לילד השני. וריהוט אם אין לך. לגבי הזמן הפנוי , לי אין זמן פנוי כמעט לעצמי, בד"כ כמה דקות אחרי שאני מתעוררת הילד מתעורר גם ואז מתחילים האכלות הלבשה והתארגנות עצמית. בצהריים (וכרגע אני עובדת עד 14:30 , ויורדות לי שעותחו חופש) קניות , סידור וארגון קצר של הבית ולאסוף את הילדים , משחקים מקלחות אוכל ולישון בסביבות 20:00 ואח"כ גם אני נופלת ונרדמת מול הטלביזיה. ילד
 

nina L

New member
סתם, בקטנה, למה את חושבת שעם תאומים ההוצאה

"הרבה יותר גדולה" מאשר עם שני אחים? לי אישית, כאמא לתאומים, לא נראה לי שהוצאותיי גדולות משמעותית מאמא לשניים שאינם תאומים. אני אפילו מקבלת הנחת תאומים בהרבה מקומות (ילדים באותה מסגרת=הנחה, שניים בחוג=פוטנציאל להנחה, קניית 2 זוגות נעליים לעתים מקנה הנחה וכו').
 

ליאורי59

New member
זה נכון מה שכתבת, אבל גם שניים באותו מסגרת=

הנחה, (לפחות בויצ'ו), כך גם לגביי נעליים ולא רק לתאומים. בתאומים ההוצאות על בגדים הם יותר גדולות , כי צריך מיידית כמות גדולה של בגדים ואי אפשר להעביר מאחד לשני. כמו כן הריהוט : מיטה , עגלה , כסאות אוכל , טרמפולינות - הכל כפול וגם צעצועים לפעמים. אשמח לדעת על הנחות נוספות שאת מקבלת לתאומים.
 

jiminit2

New member
בתאומים ההוצאה הגדולה יותר היא על עזרה

אם יש לך מטפלת או בייביסיטר הן מבקשות יותר כסף מאשר בטיפול בילד אחד. והאמת שבהתחלה זה הטריף אותי
מן קנס כפול שכזה ו"לא פיירי". מעבר לכך המקבילה הקרובה ביותר לאמהות לשניים היא הלוסיטיקה הבעייתית וחוסר הגמישות בשנים הראשונות.
 

Koru

New member
ובשני ילדים את משלמת יותר שנים על עזרה

אם נגיד את בעד שנתיים עם מטפלת ואח"כ גן, סתם לדוגמא, והגדול כבר בגן כשהקטן נולד, אז את משלמת 4 שנים מטפלת, וזה יותר משנתיים של מטפלת לתאומים. בדיוק כמו שאם הילדים במעון אז לשני ילדים תשלמי כפול מלילד אחד (בראייה כוללת לטווח ארוך) בעוד לתאומים יש הנחה. הקושי בהוצאה לתאומים היא שזה בא בזמן אחד ולא מתפרס על יותר שנים.
 

dafnapo

New member
כשיש שני ילדים מגיע גיל

שההוצאה הופכת כפולה כמו בתאומים - למשל חוגים - גם לבת ה-6 וגם לבת ה-8 יש חוגים באתו זמן, לשתיהן יש מסיבות יומולדת שצריך להביא מתנות, לשתיהן צריך לשלם תשלומי עיריה, קרן קרב והוצאות אחרות באותו זמן בתחילת השנה, לשתיהן צריך לקנות דברים לבי"ס באותו זמן וכו' וכו'. מבחינת ביגוד - הלבשה תחתונה תמיד קניתי כפול (לא מעבירה תחתונים וגרביים), אני לא מעבירה נעליים (רק פעמיים בנסיבות מאד ספציפיות), חולצות בי"ס שהן הפריט הנלבש ביותר לא עוברות מילדה לילדה (הן פשוט לא שורדות יותר משנתיים), אז ככה שעדיין אמנם אפשר להעביר חלק מהבגדים, אבל כבר לא הרבה. אני חושבת על עוד 4 שנים שמתחילות 4 שנים של בת מצוות ובר מצוות ברצף וכבר נהיה לי כאב בטן
 
למעלה