לפרנס ילד שני:כמה/איזו עבודה הוספתן?? מתיש?..

niritne

New member
ילדים גדולים=הוצ' גדולות?

אוי גם לי כואבת הבטן מלקרוא על כל ההוצאות על שני אחים. (מסיבות הבת מיצווש עוד רחוקות ממני). האם הן באמת גדלות ההוצאות, יחסית לתינוקות עד גיל כשנתיים? שהרי תינוקות צורכים את התמ"ל+חיתולים, שזה כ500-600 ש"ח בחודש.
 

dafnapo

New member
זה בא בגלים

למשל בגיל ביה"ס יש צהרון וחוגים וקייטנות בקיץ וכשהילדים כבר לא מוכנים ללכת לקייטנות יש קצת ירידה, אבל אחרי שנתיים מגיעות הבת מצוות ואח"כ הבר מצוות ואח"כ בתיכון דברים אחרים. בקיצור - לגדל ילדים זה לא זול בכסף, אבל עשיר בהרגשה. ודרך אגב, אחותי עכשיו בשנה של בת מצוות עם התאומות שלה והסכומים שהיא מספרת לי עליהם כוללים כמה אפסים טובים. ב-4 השנים שנשארו לנו אין סיכוי שאני אצליח לחסוך סכומים כאלו. נצטרך לחשוב על חגיגות מסוג אחר.
 

niritne

New member
בת מצווה-

מה, שזה כזה עניין? נשמע שהישתנה מאז ימינו.
 

זואיzoe

New member
בת מצווה לחברים זה לפחות 5000 שקל

והמחיר נכון ללפני 3-4 שנים.. אולי זה גם עלה. זה מה שהולך היום: שוכרים מקום, די ג'יי וממש מסיבה אמיתית.. קונים שמלה לילדה אצל מעצבת, עושים לה בוק של דוגמנית... והיא מזמינה למסיבה את כל השכבה.. זו אינה טעות, לא את הכיתה, את כללללל השכבה... אח"כ היא מוזמנת לבת מצווה של כל הילדות האחרות שחוגגות... וכמובן שלכל אחת מהן מביאים מתנה. יוצא שיהיו שבועות שהיא תהיה 3 פעמים במסיבת בת מצווה.. אני לא צוחקת.. זה כמובן לא כולל את חגיגת בת המצווה שאולי תרצי לעשות למשפחה. אני זוכרת מחברות שלי את "מכת כיתות ו-ז הזו", אשכרה צריך תכנית חיסכון רק לעניין השנה הזו. לא סתם היה בארץ נהדרת המערכון הזה עם קשת שיוצאת מצדפה, זה כמובן מבוסס על בנות מצווה אמיתיות לגמרי בהן אכן הילדה יוצאת מצדפה... לצורך ההשוואה- לי עשו בת מצווה במקלט הבניין בו גרתי ורוב המתנות שקיבלתי מהכיתה היו פוסטרים של עופרה חזה.
 

gezers

New member
את קטנונית, את...

מה, פוסטרים של עופרה חזה זה לא מתנה שווה? למה להיות כ"כ greedy וחומרנית?
הבת מצווה שלי היתה יחד עם הבר-מצווה של אחי בחצר של סבא שלי ואמא שלי הכינה את הסלטים לבד.. וזה היה למשפחה בלבד. בכלל לא היה מקובל אז לחגוג לילדים מהכיתה, החברות שלי הוזמנו למסיבה עם כל המשפוחה.. והמתנה השווה שאני קבלתי היו סקטים-נעל לבנים... פחחחח היו זמנים. אנחנו מזדקנות, מה?
 

זואיzoe

New member
לפעמים מפחידה ההזדקנות

כשמה שהיה מודרני בזמני וחוזר עכשיו כ"רטרו"... אמאאאאאאאאאאאאאאאאא
 

niritne

New member
חרא. תמונות קשות!

(ואני לא מדברת על אלה של עפרה חזה :)
 
שישטפו מכוניות ויממנו לעצמם בר מצווה

אני רצינית. אין סיכוי שאכנס למינוס רק בגלל שכולם חוגגים היום כך באופן יומרני וראוותני. (ואם כולם יקפצו מהגג? ואם כולם ישתו עד הקאה וינהגו באופן פרוע? ואם כולם יטרידו נערות ברחוב? אז הבנים שלי ילמדו שכדאי להם גם, כי זה כמו כולם?).
 

פרח333

New member
../images/Emo45.gif

מקווה שאשכיל לחנך אותם עד גיל 13 כך, שנוכל לחגוג את האירוע לפי יכולתינו בלי משברים גדולים מדי, ועם הבנה שהכסף והחלק החומרי זה לא מה שחשוב בחיים. אי אפשר להתחיל עם זה בגיל 13 צריך להוות דוגמה ולחנך עד אז לצניעות וצמצום, ובעיקר - חיים בהתאם ליכולת ולא גרם מעבר.
 
../images/Emo45.gif מסכימה עם כל מילה

וגם אם יהיה לי, או ההורים שלי ירצו לתת, זה מבחינתי שאין לי. כי יש תמיד שימוש יותר טוב לכסף מאשר חגיגות ראוותניות כאלו. עיין ערך ענייני חתונות...
 

niritne

New member
חגיגה ראוותנית-לא אצלי

זה לא הסגנון שלי, ומקווה שגם לא של ילדתי. אם כבר אז לבזבז כסף אז על הנאה אישית כמו חו"ל. ובכלל..מעדיפה לעבוד פחות, ולוותר על מותרות. מאשר לחץ עבודה בתמורה לבלויים וחו"ל.
 

3מרגו

New member
אני איתך

אנחנו מתקרבים ליום הולדת 13 ומצבי שונה מהגולשות פה-כי אניני מחליטה היחידה
.הייתה לי תוכנית מסויימת לגבי חו"ל שדי נפלה,ונכון לרגע זה בני "נדבק" מחגיגות באולמי אירועים
.
 

3מרגו

New member
זה לגבי חגיגה משלנו

מה לגבי מתנות לשנתיים של חגיגות לחברים?יש פתרון?
 

אד י

New member
מסכימה ברמה העקרונית, אבל ברמה המעשית חוששת

שלא אעמוד בלחץ. אני דיי בטוחה שאם הקטנה תרצה משהו גרנדיוזי לבת מצווה היא תקבל אותו, במיוחד כשיש לה סבא וסבתא שלא מסוגלים להתנגד בכלל לבקשות מהסוג הזה. ולמען האמת, בכל מה שקשור לחסכון, בזבוז וסדר עדיפות כלכלי אני מסכימה לחלוטין עם הגישה וגם מיישמת, אבל במה שקשור לבת מצווה יש לי איזו "שריטה". בעניין הזה אני לא יכולה לדעת היום איך אני אגיב עוד 8 שנים.
 

3מרגו

New member
זה ענין של בחירה

אני מעבירה הכל.כל עוד שאין עדיין התנגדות מצד השני.מקסימום...נעלים שהיו כמו חדשות אחרי 8 שנים בארון לא שרדו. אז בינתיים הוצאות ביגוד ומשחקים כמעט לא מורגשות...
 

Koru

New member
בעצם יש נקודה נוספת שלא התייחסתי אליה

אמא לתאומים עשויה לקחת עזרה שלא היתה לוקחת אותה לו היתה מגדלת ילד אחד, ואחכ עוד אחד. למשל מטפלת שנמצאת גם בזמן שאת נמצאת, כבר בחופשת לידה ועוד. זו בהחלט הוצאה נוספת.
 

אופירה10

New member
בתור אמא לשתיים שהן לא תאומות

אני חושבת שמבחינה כלכלית - ההוצאה הכספית לתאומים אולי לא גדולה יותר לטווח הארוך - אבל בהחלט קשה יותר בטווח המיידי. אני יודעת שאם היו לי תאומות הייתי קורסת כלכלית. יש פלוס גדול שההוצאות מתפרסות לאורך שנים ולא מוּצאוֹת בבת אחת כמו אצל תאומים. עצם זה שצריך לשלם על הכל כפול ובבת אחת - זה בהחלט קשה. קשה לעשות השוואה של הוצאות כספיות, נניח לטווח של עשר שנים, בין תאומים לבין שני ילדים עם הפרש ביניהם. מן הסתם זה ייצא די דומה. אבל כשאת משלמת על ילד אחד סכום מסויים ואחרי שנתיים-שלוש שוב את הסכום הזה (נניח למעון), זה הרבה יותר קל מאשר לשלם את הסכום הזה כפול שניים בבת אחת, גם אם יש הנחה (שהיא, נדמה לי, לא גדולה בכלל - 10%? 15%? כמה ההנחה?).
 

nina L

New member
ההנחה-תלויית גורם. 10% בעירייה נדמה לי.

נכון שבתחילה ההוצאה לתאומים אדירה (גם לך היו הוצאות לא קטנות עם תינוקת ועוד קטנה בגן-צהרון/חוגים וכו', לא?). אחר כך, נראה שזה מתאזן (ראי תשובתה של דפנהפה). שוין, לא ממש משנה לי. סתם תהיתי (ואני, כפי שכתבתי, אכן קרסתי כלכלית בזמנו).
 
למעלה