וחבל שהיא לא כותבת את כל ההיסטוריה
מאחר שהיא מתייחסת ככל הנראה למצב בתרבויות מאוד מסוימות, ואם לדייק, הודו אירופאיות שלא באו תחת השפעה יוונית. בעולם ההלניסטי (_שחייבים להבדילו מהיווני מאחר שהוא אמנם נבע ממנו, אך הרבה מהאספקטים התרבותיים והנורמות שבו שונים במובנים רבים מהנורמות היווניות הקלאסיות) והרומאי אחריו, זיהוי אלים כאספקטים שונים לאותו דבר היה יותר ממקובל, זאת הייתה הנורמה. זאת גם הסיבה שבגללה תרבות מצרים העתיקה נותרה מצרית למרות שלטון בית תלמי (וסוף מצרים העתיקה מתוארך ל6 לפנה''ס אם אני צודק, שרומא כבשה את מצרים), ושהרבה עמים התיוונו (ומאידך, הסיבה להתנגשות החזיתית שלך היהדות בתרבות זאת בימי החשמונאים והרומאים לאחר מכן), מאחר שזה אפשר להם להמשיך להחזיק בתרבותם בלי להטמע בכובשים, ואפשר להם להרגיש שייכים לאותו מקום פילוסופי ורוחני ככובשיהם. כמובן, שלעיתים יישום הפילוסופיה הזאת (במיוחד בימי הרומאים) היה הרה אסון, אבל לטעון את מה שהיא אמרה במאמר זה פשוט לא נכון היסטורית. סביר להניח שאם רומא הייתה מצליחה לכבוש את גרמניה או אירלנד וסקוטלנד גם שם התרבות הייתה עוברת רומאניזציה, והאלים המקומיים והפילוסופיה המקומית הייתה עוברת טרנספורמציה. מזל שזה לא קרה כך שנותר לנו ידע על מקומות לא רומאיים בעת העתיקה, אך לטעון שסינקרטיזם ואמונה באספקטים זה דבר מודרני זה פשוט עובדתית לא נכון. ואנתרופולוגית אגב, למה שהיא מתארת קוראים התפתחות דתית. אין דת אחת, כולל דתות האבות הללו, שלא הושפעה והשפיעהנ בתורה על האמונות והמיתולוגיות הסובבות אותה. לךדוגמא, אודין ותור ככל הנראה לא מאותרים בכלל בפנתיאון ההודו אירופאי וככל הנראה אומצו על מידי הגרמאנים במערב גרמניה-הולנד-בלגיה לפני שעברו צפונה ובמקור בכלל היו אלים קלטיים וראש הפנתיאון הגרמאני היה טיר. או הרבה מהאלים הקלטיים והמיתץוסים הקלטייםפ שלהרבה מהםפ ברור שאין מקור קלטי קלאסי נגיד ככה. וזה בלי להכנס לדת הפינית הקדומה שהושפעה המון מאלמנטים אוראליים והודו אירופאיים, כך שעם כל הכבוד למאמר, אין כזה דבר דת מקורית. כולם השפיעו על כולם וכולם הושפען מכולם, למיתוסים אמנם יש קווים משותפים בשל מקור משותף אך ללא יוצא מן הכלל כולם התעצבו מחדש, ותרבויות שונות השפיעו הדדית אחד על השני, בין אם היה להן מקור משותף או לא... הדבר היחידי שנותן לנו הצצה חטופה עם הרבה וילונות מעליו על איך אולי נראתה האמונה הקדומה של בני תרבות מסוימת היא השפה שלהם, בהנחה שניתן לשחזר אותה עד לדיאלקט הבודד שדובר לפני שאותה השפה החלה להתפשט ולהתפתח. וגם, ההיסטוריה מלאה בדוגמאות של עמים שאימצו שפות של עמים זרים בעוד אותם עמים נכחדו או נטמעו, מה שהופך את מציאת ה"דת המקורית של אבותינו" לעסק די בלתי אפשרי.