אם כבר מדברים על בני ברק
מבזקון : 2 קווים חדשים לאגד ודן
למעשה קווים משותפים קו 422 מחניון צ"ד דרך רחוב ז'בוטינסקי לירושלים וקו 425 מת"א מאיזה קריה חרדית כנ"ל לירושלים כנראה לעתירות מדע באותה ישיבה סוכם גם על תגבור משמעותי לקו הישיר 292 מעמישב פ"ת לקניון איילון ר"ג (שמעת טוב אושרי לא מבטלים. אלא מתדירות של פעם בשעה ..................... ואיך אפשר בלי דיווח המפרקיות היומי? מפרקית 470 מרכבים עלתה היום לקו 67 במקום 384 הנהג של 454 קיבל את 470 והנהג של 384 קיבל את 454 .
אם כבר מדברים על בני ברק
העתק מכתבה של מקומון בני ברק תוך כחודש יוחל בעבודות המקדימות בבני ברק לקראת הקמת מערך התחבורה של הרכבת הקלה- כך סוכם בפגישה בין נציגי העירייה לבין הנהלת חב' נת"ע- נתיבי תחבורה עירוניים ומשרד התחבורה. אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר כי, מסלול הקו, שיופעל בשנת 2010 במטרופולין תל אביב וגוש דן, יהיה מדרום העיר בת- ים, דרך שדרות ירושלים ביפו, שדרות רוטשילד תל אביב, אזור מרכז עזריאלי, רח' ז'בוטינסקי בני ברק, צומת גהה, בי"ח בילינסון וסיומו בתחנה המרכזית בפתח תקוה. בהתאם לתכנית, יושקעו בשנים הקרובות מאות מיליוני שקלים חדשים בתוואי "הקו האדום" של הרכבת בתחומי העיר בבני ברק, באורך של כ- 3 ק"מ. העבודות תתבצענה ברח' ז'בוטינסקי לאורך תוואי הרכבת, המתוכנן מרחוב מודיעין (ב"ג), דרך רח' אהרונוביץ עד לצומת "גהה". בקידום התכנית מטעם העירייה עסקו: אדריכל ישראל קשטן, מהנדס העירייה; מר חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ולפיתוח; אדריכלית רות מוזס, מנהלת תכניות בניין עיר באגף ההנדסה העירוני. בתקופת העבודות תוחלפנה התשתיות הישנות בחדשות, וכך יהנו תושבי העיר מפיתוח סביבתי שישפר הן את פני הרחוב והן את איכות החיים הסביבתית. הפרוייקט שיתבצע בטכנולוגיה מתקדמת ובהשקעה כספית גבוהה ישמש מנוף לפיתוח עירוני, תחבורתי וכלכלי של העיר. כידוע, מטרת הקמת הרכבת הקלה, שהינה מערך חדש של תחבורה ציבורית בגוש דן וחיבור בין מרכזי הערים באמצעות רשת רכבות עירוניות קלות, באה לפתור את בעיית עומס התנועה ברחבי גוש דן שנעשה קשה ביותר כתוצאה מגידול בלתי פוסק של כלי הרכב בכבישים ואי עמידת צירי התנועה בעומס. לכך ישנן השלכות כזמן יקר ודלק מתבזבז ופגיעה באיכות החיים בגלל רעש וזיהום אוויר. הרכבת תנוע במסלול תחבורה נפרד, עילי או תחתי, כשבבני- ברק, הוא יהיה תחתי, תקבל זכות קדימה לכל אורכו, ותדירותה תגיע, בשעות השיא, כל 3 דקות מעל הקרקע וכל דקה וחצי מתחת לפני הקרקע. בשעות היום האחרות תעמוד התדירות על 6-10 דקות, ובלילה כל 10-15 דקות. לנוחות הציבור דלתות הרכבת תהיינה רחבות במיוחד ותיפתחנה בגובה שפת התחנה, כדי להקל על עגלות ילדים, קשישים ואנשים בעלי צרכים מיוחדים. בשלב ראשון יועתקו קווי חשמל ובזק באזור רחוב עלי הכהן ובסביבות רח' הירקון, והם יוטמנו בתת הקרקע, כשסיומן המשוער של עבודות אלו הוא ביוני 06. בשלב שני, ב- 07, יחל הזכיין בבניית תחנות תת קרקעיות, מנהרות, הנחת מסילות ויצור הקרוניות. בשלב השלישי ב- 2010 יופעל הקו. התוואי התת קרקעי יבנה ע"י מכונות מנהור בבטן האדמה, בקצב התקדמות של 10-15 מטר ליממה. מכונות אלו יחפרו, ידפנו ויהדקו בו זמנית, כך שניתן יהיה לעבוד בתוכה מייד לאחר החפירה. בשיטה זו גם ניתן יהיה להמשיך ולשמור על תנועה זורמת במפלס הרחוב מעל. בפנייה לתושבי האזור בו יוחל בקרוב בעבודות, הדגישו הרב ישכר פרנקנטהל, ראש העיר וישי דותן, מנכ"ל חב' נת"ע, שאין ספק שמדובר במהפכה רבת משמעות בכל נושאי התחבורה הציבורית, שתהווה שינוי דראסטי לטובה הן בפתרונות תחבורה מהירים, נוחים ויעלים והן בשיפור איכות הסביבה במניעת מטרדי רעש וענני עשן, ועל כן מתבקשים התושבים להתחשב בהפרעות העלולות להיות בזמן העבודות, שתימשכנה כשנה, אך ייעשה מאמץ מיוחד לצמצמן, ככל האפשר, ולתת להן מענה.