מבקשת עזרה לגבי תגליות מדעיות יוצאות דופן

  • פותח הנושא dsys
  • פורסם בתאריך

dsys

New member
מבטיחה לעשות זאת!

ואם למישהו אחר יש רעיונות למומחים שיהיה מעניין לשמוע מה יש להם לומר בנושאים הללו, אשמח מאוד לשמוע.
 

uzi2

Active member
בלבלת בין יחסות פרטית לכללית

דווקא היחסות הפרטית היתה מתגלה קרוב לוודאי באותה תקופה גם ללא איינשטיין, בעוד שהיחסות הכללית ספק אם היתה מתגליית באותה תקופה שהוא פיתח אותה, והיא מהווה קפיצת מדרגה עצומה.
 

dsys

New member
כן, כבר תיקנו אותי. תודה גם לך על התיקון

אתה רואה דרך לקשר בין ההישג הספציפי הזה לאישיות שלו? הבנתי שהיתה לו תפיסה מרחבית יוצאת דופן וכן שהוא היה מלא תשוקה לדעת והתלהבות מהטבע (כשקיבל מצפן בגיל 7 הוא כל כך התרגש שעלה לו החום). חוץ מזה לא היה לו ממש כבוד לסמכות ומוריו נטרו לו על כך. כל אלו מאפיינים מדענים פורצי דרך רבים. (להלן קטע נהדר על חוסר כבוד לסמכות של פיינמן האחד והיחיד: http://www.youtube.com/watch?v=yhD0MxacnIE&feature=related) אבל האם יש קו אישיות ספציפי שניתן לקשור לתורת היחסות? מה מאפשר לאדם לפרוץ את תבנית החשיבה הכל כך בסיסית שזמן הוא קבוע בכל מקום ביקום?
 
למען השם!

הרגע כתבת לו שאת יודעת שתורת היחסות הפרטית היא לא ההישג הייחודי של איינשטיין, ושתי שורות אחר כך את מחפשת הסבר למקוריות של הבנת הזמן שלו, שהיא דווקא שייכת לתורת היחסות הפרטית. אני מקווה שזה לא נשמע בוטה מדי, אבל את חייבת להכיר מדע קצת יותר לפני שאת מתחילה להעלות סברות כרס לגבי דרך ההתפתחות שלו.
 

dsys

New member
האם זה פורום למדענים בלבד?

או גם לאנשים סקרנים שרוצים ללמוד ומוכנים שיתקנו את הידיעות שלהם?
 
השאלות שלך לגיטימיות ונפלאות

וכמוהן גם הרצון והנכונות ללמוד. העובדה שאת עומדת להרצות על הנושא היא שמטרידה אותי.
 

dsys

New member
אני לא עומדת להרצות על דברים שאני לא יודעת

ההרצאה שלי היא פילוסופית ונועדה לעורר דיון ומחשבה. שאר ההרצאות מועברות ע"י 2 דוקטורנטים (מדעי המוח וננוטכנולוגיה) ומהנדס אלקטרוניקה (תואר שני). כולם בעלי רקע נרחב במדעים בכלל וניסיון רב שנים בהרצאות לקהל הרחב. בפנל יהיו המרצים ואורח נוסף ד"ר האופטמן מהמכון לחיזוי טכנולוגי.
 

uzi2

Active member
דוקא הקביעה

שיחידת הזמן אינה קבועה במרחב, היא תוצאה של היחסות הכללית ולא של הפרטית.
 

uzi2

Active member
ביחסות פרטית

טנזור המטריקה קבוע במרחב. לעומת זאת, ביחסות כללית, הוא פונקציה של המרחב והזמן. מכאן שאינטרוול הזמן לא תלוי במיקום ביחסות פרטית לא להתבלבל - הוא כן תלוי בבחירת מערכת הצירים (האינרציאלית), אך בכל מערכת נתונה הוא לא תלוי במיקום.
 
עכשיו אני מבין את הכוונה שלך

ואכן אתה צודק בחלוקה. כל עוד לא מתייחסים לעיוותים שיוצרת הכבידה (לדוגמה), המרחב אכן איזוטרופי והומוגני מבחינת תנועת הזמן, אבל כיוון שהיא דיברה על המהפכנות של הרעיון שהיא בעיקרה עצם האפשרות שהזמן זז במהירויות שונות, ייחסתי את דבריה ליחסות הפרטית.
 
למעלה