מדוע אין למעשה תחרות לרכבת ישראל?

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
גם לא יהיה כזה, כל עוד לא יקבל הבטחה מהמדינה לגבי הכנסות

לא רק צורך - גם מימון ציבורי.
זה לא שיש פה יזם שמוכן להשקיע מיליארדים מהכסף שלו ולהשכיר את המסילה.
גם לא יהיה כזה, כל עוד לא יקבל הבטחה מהמדינה לגבי הכנסות
מינימום(סטייל כביש 6), מכיוון שאין בעסק הזה כדאיות כלכלית.
 

אוהד1110

New member
בתחום האוטובוסים יש, לכאורה, תחרות, האם המחירים ירדו ?

מדוע אין למעשה תחרות לרכבת ישראל?
אנחנו אוהבים תחרות.. בהכל.
תחרות מביאה יעילות ומביאה הורדת מחירים.

מדוע אם כך, לצורך העניין אין מספר חברות רכבת שיתחרו על הפעלת הקווים במסילות הקיימות?
לצורך העניין יהיה מכרז על קו כרמיאל חיפה והן יתחרו בינהן.

תהייה רשות של המדינה שתנהל את מערך המסילות וה"רמזורים" ותנתב את הרכבות של החברות השונות בדיוק כפי שמגדל פיקוח (שהינו בבעלות רשות שדות התעופה \ המדינה ) מנתב את המטוסים (שהם בבעלות חברות מסחריות).

למה המודל הזה לא יוצא לפועל?
אם זה עובד בתעופה למה שזה לא יעבוד בתחבורה מסילתית?
בתחום האוטובוסים יש, לכאורה, תחרות, האם המחירים ירדו ?
פועלות מספר תחבורה ציבורית. האם הן מורידות מחירים או שהכל נתון בידי משרד התחבורה. גם אם תהיה תחרות והפרטה ברכבת המחירים לא יירדו כל זמן שמשרד התחבורה יקבע כל דבר
 
המחירים ירדו.

בתחום האוטובוסים יש, לכאורה, תחרות, האם המחירים ירדו ?
פועלות מספר תחבורה ציבורית. האם הן מורידות מחירים או שהכל נתון בידי משרד התחבורה. גם אם תהיה תחרות והפרטה ברכבת המחירים לא יירדו כל זמן שמשרד התחבורה יקבע כל דבר
המחירים ירדו.
המחירים ירדו בצורה מאד משמעותית. זה נכון שמשרד התחבורה קובע אבל התחרות חד משמעית שיפרה את השירות ואת התדירות.
 

raya

Well-known member
המחירים ירדו - זה נכון, אבל השירות

המחירים ירדו.
המחירים ירדו בצורה מאד משמעותית. זה נכון שמשרד התחבורה קובע אבל התחרות חד משמעית שיפרה את השירות ואת התדירות.
המחירים ירדו - זה נכון, אבל השירות
לצערי בלא מעט מקרים - "על הפנים".
אני נתקלת בזה לא פעם ולא פעמיים.
 
אבל גם השירות השתפר.

המחירים ירדו - זה נכון, אבל השירות
לצערי בלא מעט מקרים - "על הפנים".
אני נתקלת בזה לא פעם ולא פעמיים.
אבל גם השירות השתפר.
גם אני נתקל בשירות גרוע לפעמים. אוטבוסים מאחרים, לא מגיעים, מגיעים עם מזגן מקולקל, או מלוכלכים או נהג חוצפן. כל אלו קורים. עדיין, כמות הנסיעות הכללית הרבה יותר גדולה. האוטובוסים בדרך כלל נקיים ומתוחזקים היטב ומגיעים פחות או יותר בזמן. אנחנו מצפים ובצדק לשירות מצויין 100% מהזמן וזה לא קורה. בתור מי שנוסע בתחבורה ציבורית לפחות 10 נסיעות בשבוע ובדר"כ יותר מזה, אני יכול להעיד שלפחות 8 נסיעות מתוך אלו הן בסדר גמור.
 

Bus Nerd

Active member
השירות של דן עדיין טוב יותר מהשירות בקווים או אפיקים

אבל גם השירות השתפר.
גם אני נתקל בשירות גרוע לפעמים. אוטבוסים מאחרים, לא מגיעים, מגיעים עם מזגן מקולקל, או מלוכלכים או נהג חוצפן. כל אלו קורים. עדיין, כמות הנסיעות הכללית הרבה יותר גדולה. האוטובוסים בדרך כלל נקיים ומתוחזקים היטב ומגיעים פחות או יותר בזמן. אנחנו מצפים ובצדק לשירות מצויין 100% מהזמן וזה לא קורה. בתור מי שנוסע בתחבורה ציבורית לפחות 10 נסיעות בשבוע ובדר"כ יותר מזה, אני יכול להעיד שלפחות 8 נסיעות מתוך אלו הן בסדר גמור.
השירות של דן עדיין טוב יותר מהשירות בקווים או אפיקים
 
זו לא ממש תחרות. הנה הצעה -

בתחום האוטובוסים יש, לכאורה, תחרות, האם המחירים ירדו ?
פועלות מספר תחבורה ציבורית. האם הן מורידות מחירים או שהכל נתון בידי משרד התחבורה. גם אם תהיה תחרות והפרטה ברכבת המחירים לא יירדו כל זמן שמשרד התחבורה יקבע כל דבר
זו לא ממש תחרות. הנה הצעה -
אפשר לחלק את התחנות לשני חלקים: תחנה של חברה X והתחנה אחריה של חברה Y. כך לסירוגין. המרווחים בין התחנות - ממילא קטנים. כך אפשר לעלות על אוטובוס של חברה X או על אוטובוס של חברה Y בלי לעשות בלגן בין הנוסעים.
בכל תחנה לוחות זמנים אלקטרונים של חברה X או Y, ויש בחירה אמיתית בין מפעילים.
צריך לתת גם חופשיות בהגדרת קווים חדשים.
 

matrix200200

Active member
בדיוק כמו בנושא החשמל, הורדת המחירים לא היתה המטרה

בתחום האוטובוסים יש, לכאורה, תחרות, האם המחירים ירדו ?
פועלות מספר תחבורה ציבורית. האם הן מורידות מחירים או שהכל נתון בידי משרד התחבורה. גם אם תהיה תחרות והפרטה ברכבת המחירים לא יירדו כל זמן שמשרד התחבורה יקבע כל דבר
בדיוק כמו בנושא החשמל, הורדת המחירים לא היתה המטרה
של תוכנית ההפרטה.
הסיבה היתה להפחית מכוחה של הסתדרות ולהחזיר את עובדי חברות כמו אגד ודן (וגם חברת חשמל,בזק, נמלים, רכבת ישראל וכן הלאה) למקומם הטבעי.
היתה גם מטרה פוליטית (לדעתי), לבער את המורשת של סוציאליזם ממדינת ישראל ולפגוע במוקדי הכוח שלו (גם פוליטית וגם כלכלית).
הייתי אומר, שהמאבק עדיין לא תם, אבל בגדול התהליך הצליח ולדעתי אנחנו נמצאים בנקודת אל חזור.
לדעתי בעוד כעשור מעכשיו הסתדרות תאבד את כוחה סופית ואיומים שלה בשביתה כללית פשוט לא יעשו יותר רושם על אף אחד, כי חוץ מעובדי המשרדים הממשלתיים, השביתה הזאת לא תעצור שום פעילות כלכלית במשק.
 
המחירים זו הבעיה?

מדוע אין למעשה תחרות לרכבת ישראל?
אנחנו אוהבים תחרות.. בהכל.
תחרות מביאה יעילות ומביאה הורדת מחירים.

מדוע אם כך, לצורך העניין אין מספר חברות רכבת שיתחרו על הפעלת הקווים במסילות הקיימות?
לצורך העניין יהיה מכרז על קו כרמיאל חיפה והן יתחרו בינהן.

תהייה רשות של המדינה שתנהל את מערך המסילות וה"רמזורים" ותנתב את הרכבות של החברות השונות בדיוק כפי שמגדל פיקוח (שהינו בבעלות רשות שדות התעופה \ המדינה ) מנתב את המטוסים (שהם בבעלות חברות מסחריות).

למה המודל הזה לא יוצא לפועל?
אם זה עובד בתעופה למה שזה לא יעבוד בתחבורה מסילתית?
המחירים זו הבעיה?
הפקק המסילתי באיילון הוא הבעיה העיקרית של הרכבת
 

raminec

New member
מחירי תחבורה ציבורית בישראל נמוכים מאוד

המחירים זו הבעיה?
הפקק המסילתי באיילון הוא הבעיה העיקרית של הרכבת
מחירי תחבורה ציבורית בישראל נמוכים מאוד
אני חושב שחוץ מבמזרח אירופה לא נתקלתי במחירים כה נמוכים בשום מקום.
אני לא מדבר כמובן על מדינות עולם שלישי.
 
לדעתי הם נמוכים מידי, עדיף מחירים יותר גבוהים ולו"ז אמין בלי

מחירי תחבורה ציבורית בישראל נמוכים מאוד
אני חושב שחוץ מבמזרח אירופה לא נתקלתי במחירים כה נמוכים בשום מקום.
אני לא מדבר כמובן על מדינות עולם שלישי.
לדעתי הם נמוכים מידי, עדיף מחירים יותר גבוהים ולו"ז אמין בלי
כל ביטולי הנסיעות, ואם אפשר אף לצופף את הלוז בקווים הנדרשים.
 
אין קשר בין המחירים לבין אמינות הלו"ז ברכבת ישראל

לדעתי הם נמוכים מידי, עדיף מחירים יותר גבוהים ולו"ז אמין בלי
כל ביטולי הנסיעות, ואם אפשר אף לצופף את הלוז בקווים הנדרשים.
אין קשר בין המחירים לבין אמינות הלו"ז ברכבת ישראל
מחירים גבוהים יותר לא יבטיחו אמינות גבוהה יותר.
 

matrix200200

Active member
שיפורים טכנולוגיים אולי יתרמו לאמינות גבוהה יותר

אין קשר בין המחירים לבין אמינות הלו"ז ברכבת ישראל
מחירים גבוהים יותר לא יבטיחו אמינות גבוהה יותר.
שיפורים טכנולוגיים אולי יתרמו לאמינות גבוהה יותר
מערכת איתות חדשה, חשמול, ציוד חדש, ומן הסתם גם המסילה הרביעית.
 
מחירים גבוהים יותר לא יזרזו את יישום השיפורים הטכנולוגיים

שיפורים טכנולוגיים אולי יתרמו לאמינות גבוהה יותר
מערכת איתות חדשה, חשמול, ציוד חדש, ומן הסתם גם המסילה הרביעית.
מחירים גבוהים יותר לא יזרזו את יישום השיפורים הטכנולוגיים
ותשתיתיים הללו.
הבעיה של תשתיות הרכבת אינה מחסור בכסף.
 

matrix200200

Active member
זה ברור.

מחירים גבוהים יותר לא יזרזו את יישום השיפורים הטכנולוגיים
ותשתיתיים הללו.
הבעיה של תשתיות הרכבת אינה מחסור בכסף.
זה ברור.
הבעיה של תשתיות הרכבת , היא בעיקר משפטיזציה והרבה מאוד רגולציה, לא תקציב.
 
הבעיה של תשתיות היא גם כסף.

מחירים גבוהים יותר לא יזרזו את יישום השיפורים הטכנולוגיים
ותשתיתיים הללו.
הבעיה של תשתיות הרכבת אינה מחסור בכסף.
הבעיה של תשתיות היא גם כסף.
כסף היה פותר הרבה בעיות רגולציה.
הדוגמא הכי טובה לזה היא השיקוע בחיפה. אם היינו קטר היינו פשוט משקעים את הקו רק כדי לא להכנס להליך של שנים של מאבקים משפטיים בין הערייה למשרד התחבורה.
 
אפשר שיהיה קשר

אין קשר בין המחירים לבין אמינות הלו"ז ברכבת ישראל
מחירים גבוהים יותר לא יבטיחו אמינות גבוהה יותר.
אפשר שיהיה קשר
יש היום בערך שישים מליון נסיעות רכבת בשנה. תעלה את המחיר של כל נסיעה בממוצע בחמישה שקלים ויש לך 300 מליון שקל בשנה להשקעה בתשתיות.
 

Bus Nerd

Active member
רק שהבעיה עם התשתיות היא לא תקציבית

אפשר שיהיה קשר
יש היום בערך שישים מליון נסיעות רכבת בשנה. תעלה את המחיר של כל נסיעה בממוצע בחמישה שקלים ויש לך 300 מליון שקל בשנה להשקעה בתשתיות.
רק שהבעיה עם התשתיות היא לא תקציבית
משרד התחבורה ומשרד האוצר הבינו כבר שאי אפשר שלא להשקיע בתשתיות לתחבורה ציבורית, ואין להם בעיה לתת את כל התקציב שנדרש - הבעיה היא יותר בירוקרקטית/סטסוסטורית - העיכובים בוועדות של תוכנית המסילה הרביעית בגלל נושאי הניקוז, הבעיות עם הקבלן במכרז החשמול, הזמן הארוך מדי שלוקח להפקיע קרקע בארץ, NIMBY, וכו'

אני די בטוח שגם אם לרכבת ישראל היו אפילו עוד חצי מילארד שקלים בשנה זה לא היה מזרז את התהליכים האלו, לא היה מאפשר להם לזרז את עבודות החשמול (כי למרות שעוד כסף = עוד עובדים = קצב מהיר יותר, יש כל מיני הגבלות אחרות ואילוצים שגורמים לזה לא לגדול בצורה לינארית והגבלות שחלקן הגיוניות על כמה אפשר להוציא על אותו פרוייקט באותה שנה).

המסילה המזרחית כבר תוקצבה לביצוע, למשל, אבל מסיבות בירוקרטיות עדיין אין דחפורים בשטח. מחיר כרטיס גבוה יותר לא יעזור כאן. אולי כן יעזרו בתי משפט יעודיים להפקעות קרקע/תנגדויות לתוכניות/ביקורת מכרזים/וכל מיני כאלו שייתנו עדיפות לדיונים בתיקים לפי רמת העדיפות של הפרוייקט.
 

Rubim88

New member
1.לא כל נסיעה=רכישת כרטיס בודד

אפשר שיהיה קשר
יש היום בערך שישים מליון נסיעות רכבת בשנה. תעלה את המחיר של כל נסיעה בממוצע בחמישה שקלים ויש לך 300 מליון שקל בשנה להשקעה בתשתיות.
1.לא כל נסיעה=רכישת כרטיס בודד
2.העלאת מחירים תגרום ב*צורה כלשהיא* לירידת הנסיעות.
3.כסף ניתן לרכבת, זו לא הבעיה שלה.
 
דברתי על אוטובוסים בעיקר, בכסף שמרווחים אפשר להקפיד על

אין קשר בין המחירים לבין אמינות הלו"ז ברכבת ישראל
מחירים גבוהים יותר לא יבטיחו אמינות גבוהה יותר.
דברתי על אוטובוסים בעיקר, בכסף שמרווחים אפשר להקפיד על
אמינות הלוז, לגייס יותר נהגים ...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה