רק שהבעיה עם התשתיות היא לא תקציבית
אפשר שיהיה קשר
יש היום בערך שישים מליון נסיעות רכבת בשנה. תעלה את המחיר של כל נסיעה בממוצע בחמישה שקלים ויש לך 300 מליון שקל בשנה להשקעה בתשתיות.
רק שהבעיה עם התשתיות היא לא תקציבית
משרד התחבורה ומשרד האוצר הבינו כבר שאי אפשר שלא להשקיע בתשתיות לתחבורה ציבורית, ואין להם בעיה לתת את כל התקציב שנדרש - הבעיה היא יותר בירוקרקטית/סטסוסטורית - העיכובים בוועדות של תוכנית המסילה הרביעית בגלל נושאי הניקוז, הבעיות עם הקבלן במכרז החשמול, הזמן הארוך מדי שלוקח להפקיע קרקע בארץ, NIMBY, וכו'
אני די בטוח שגם אם לרכבת ישראל היו אפילו עוד חצי מילארד שקלים בשנה זה לא היה מזרז את התהליכים האלו, לא היה מאפשר להם לזרז את עבודות החשמול (כי למרות שעוד כסף = עוד עובדים = קצב מהיר יותר, יש כל מיני הגבלות אחרות ואילוצים שגורמים לזה לא לגדול בצורה לינארית והגבלות שחלקן הגיוניות על כמה אפשר להוציא על אותו פרוייקט באותה שנה).
המסילה המזרחית כבר תוקצבה לביצוע, למשל, אבל מסיבות בירוקרטיות עדיין אין דחפורים בשטח. מחיר כרטיס גבוה יותר לא יעזור כאן. אולי כן יעזרו בתי משפט יעודיים להפקעות קרקע/תנגדויות לתוכניות/ביקורת מכרזים/וכל מיני כאלו שייתנו עדיפות לדיונים בתיקים לפי רמת העדיפות של הפרוייקט.