מה אתם אומרים חברים?

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
הצהובון מעניק מידה מסוימת של "פתיחות" רק כלפי
תגובות למאמרי אורחים, או נושאים מהסוג שהצהובון לא קבע להם אג'נדה ברורה וחד-משמעית.
הרבה פעמים הצהובון כותב ידיעות שמאלניות
במסווה של אוביקטיביות(למשל כותבים על אמירה של ליברמן "שנויה במחלוקת" למרות שיש עליה קונצנזוס מלא) והמגיבים מעירים להם על זה ובכל זאת לא מוחקים את התגובות . זה חוזר למה שאמרתי מקודם , לווינט לא מעניין אם התגובות יהיו שמאלניות או ימניות , העיקר שיהיו הרבה תגובות כדי שמפרסמים ישלמו יותר כסף בשביל לפרסם שם , אם ווינט היו מקיימים מנגנון של סתימת פיות זה היה פוגע בזה, כי אנשים היו חושבים פעמיים אם להגיב .
 

amit1270

New member
הרבה פעמים הצהובון כותב ידיעות שמאלניות
במסווה של אוביקטיביות(למשל כותבים על אמירה של ליברמן "שנויה במחלוקת" למרות שיש עליה קונצנזוס מלא) והמגיבים מעירים להם על זה ובכל זאת לא מוחקים את התגובות . זה חוזר למה שאמרתי מקודם , לווינט לא מעניין אם התגובות יהיו שמאלניות או ימניות , העיקר שיהיו הרבה תגובות כדי שמפרסמים ישלמו יותר כסף בשביל לפרסם שם , אם ווינט היו מקיימים מנגנון של סתימת פיות זה היה פוגע בזה, כי אנשים היו חושבים פעמיים אם להגיב .
יש סתימת פיות ב-ynet
ועל זה אין ויכוח. בכל מקום באותה מידה? אני מניח שזה תלוי בעורך הספציפי של המדור.
 

cwen

New member
מאשר את דבריך: יש צנזורה ב-YNET.
עם זאת, הצהובון באופן מתוחכם (עלק) מותיר על כנן תגובות שנוגדות את הקו הרשמי ובתנאי שאינן מקצועיות דיין, או שהכותב אינו רהוט דיו. אינו רהוט = כותב עילג במרבית המקרים.
החוכמה היא לנסח נכון את הכותרת
הם מצנזרים לפי הכותרת. (או לפחות זה היה פעם כשניסיתי לשתול תגובות מתנגדות בכתבות שבוודאות היתה עליהן צנזורה).
 

droriko

New member
מה, שחושבת על זה שירלי כהן-מינץ
כתבה על זה כאן. מבין המטרות היו קווים ראשיים שונים בתדירות גבוהה. בפועל ההמתנה עדיין נותרה ארוכה יחסית. כך שלא נפתרו הליקויים.
הכי משעשע פה זה הטוקבקים
הם כותבים לך איך הרפורמה הפכה את התחבורה הציבורית לגרועה , שוכחים מזה שגם לפני הרפורמה הם ירדו עליה .
 

olli3

New member
מנהל
הכי משעשע פה זה הטוקבקים
הם כותבים לך איך הרפורמה הפכה את התחבורה הציבורית לגרועה , שוכחים מזה שגם לפני הרפורמה הם ירדו עליה .
זה כי כשאתה כותב משהו חיובי - הם לא מפרסמים.
 

droriko

New member
הפתיעו אותי בתגובה אחרת
בדרכי הגעה מקרית אונו לאונ' ת"א מישהו רשם שזה לוקח לו שעה וחצי ויותר, הגבתי שם והפלא ופלא הנה התגובה מופיעה.
קהל קשה קהל קשה
התכוונתי שבשביל להוכיח לך שווינט כן מפרסמים תגובות חיוביות העלתי את התגובה הזאת שהיא חיובית למהדרין , והפלא ופלא התגובה פורסמה
 

olli3

New member
מנהל
קהל קשה קהל קשה
התכוונתי שבשביל להוכיח לך שווינט כן מפרסמים תגובות חיוביות העלתי את התגובה הזאת שהיא חיובית למהדרין , והפלא ופלא התגובה פורסמה
הבנתי, ראיתי גם את התגובה שלך.
 

מתן276

New member
הכי משעשע פה זה הטוקבקים
הם כותבים לך איך הרפורמה הפכה את התחבורה הציבורית לגרועה , שוכחים מזה שגם לפני הרפורמה הם ירדו עליה .
 

מתן276

New member
הכי משעשע פה זה הטוקבקים
הם כותבים לך איך הרפורמה הפכה את התחבורה הציבורית לגרועה , שוכחים מזה שגם לפני הרפורמה הם ירדו עליה .
טוקבק 314 מהכתבה זה השיא:
"רפורמה גרועה ביותר!החזירו עטרה ליושנה.אז מה אם טעיתםםםםםםםםם"
 

olli3

New member
מנהל
מה אתם אומרים חברים?
הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יצאה לדרכה לפני קצת יותר משנה, עם הפעימה הראשונה שכללה שינויים קטנים, אבל ב-1.7 התחבורה הציבורית בגוש דן עברה מתיחת פנים רצינית ביותר, שכללה הרבה קווים חדשים, קווים שבוטלו, שינו מסלולם או סתם שינו את מספרם. עכשיו, קרוב לחודשיים לאחר יישום הרפורמה, מה אתם חושבים עליה בהשוואה למצב הקודם? 1) הרפורמה מעולה 2) לבטל את הרפורמה ולחזור למצב הקודם 3) לבטל את הרפורמה אבל לא לחזור למצב הקודם אלא ליצור רפורמה חדשה תוך הסקת מסקנות מהבעיות שהועלו(שיתוף ציבור, הסברה וכו')
הסתובבתי בכל גוש דן ואני מאד מרוצה
אין לי מושג על מה כולם מלינים. זמני הנסיעה שלי התקצרו, אני מדלג בין אוטובוסים בקלות בנוחות. יש קווים שהם מאד תדירים ואיתם אני מבצע החלפות לקווים פחות תדירים. כל כך הרבה פעמים יוצא שאני בכלל לא מתכנן מסלול, אלא פשוט נוסע עם מה שבא, מתקדם קדימה ומחליף בתחנה שיש בה מספר של קווים שמגיעים ליעד שלי או לנקודה אחרת שבה יהיו עוד מספר קווים ליעד שלי. בשבילי זה תענוג אחד גדול, אבל בהחלט צריך להכיר כל קו וקו ולא להתקבע על לחכות לקו ספציפי כשיש עוד 5 שמביאים אותך למקום אחר שממנו יש בנוסף לקו הספציפי, עוד כ2 קווים לפחות. ועדיין 641 ריק אל מול 51 דחוס עד אפס מקום. למרות שיש גידול בעולים עליו, אבל כל פעם שאני נמצא בתחנה ועולה, אנשים שואלים אותי, מה הוא מגיע לת"א וכשאני אומר שהוא בדיוק כמו 51 רק מהיר יותר, הם אומרים, וואי איזה יופי. יושבים להם בכיסא מרווח ונוח, לא עומדים והנסיעה חלקה ומהירה. וזה דוגמא אחת מיני רבות כשיש אנשים שרגילים לקו מסויים ולא זזים ממנו, פשוט לא זזים ממנו. אנשים שמפספסים אוטובוס ובמקום לעלות על קו כלשהו שנמצא מאחוריו ונוסע באותו המסלול וכך לנסות (והרבה פעמים להצליח) לדלג לאוטובוס שפספסו בתחנה אחרת במסלול, הם מעדיפים לחכות עוד 10 דקות במקרה הטוב לאוטובוס הבא.
 

846

Active member
הסתובבתי בכל גוש דן ואני מאד מרוצה
אין לי מושג על מה כולם מלינים. זמני הנסיעה שלי התקצרו, אני מדלג בין אוטובוסים בקלות בנוחות. יש קווים שהם מאד תדירים ואיתם אני מבצע החלפות לקווים פחות תדירים. כל כך הרבה פעמים יוצא שאני בכלל לא מתכנן מסלול, אלא פשוט נוסע עם מה שבא, מתקדם קדימה ומחליף בתחנה שיש בה מספר של קווים שמגיעים ליעד שלי או לנקודה אחרת שבה יהיו עוד מספר קווים ליעד שלי. בשבילי זה תענוג אחד גדול, אבל בהחלט צריך להכיר כל קו וקו ולא להתקבע על לחכות לקו ספציפי כשיש עוד 5 שמביאים אותך למקום אחר שממנו יש בנוסף לקו הספציפי, עוד כ2 קווים לפחות. ועדיין 641 ריק אל מול 51 דחוס עד אפס מקום. למרות שיש גידול בעולים עליו, אבל כל פעם שאני נמצא בתחנה ועולה, אנשים שואלים אותי, מה הוא מגיע לת"א וכשאני אומר שהוא בדיוק כמו 51 רק מהיר יותר, הם אומרים, וואי איזה יופי. יושבים להם בכיסא מרווח ונוח, לא עומדים והנסיעה חלקה ומהירה. וזה דוגמא אחת מיני רבות כשיש אנשים שרגילים לקו מסויים ולא זזים ממנו, פשוט לא זזים ממנו. אנשים שמפספסים אוטובוס ובמקום לעלות על קו כלשהו שנמצא מאחוריו ונוסע באותו המסלול וכך לנסות (והרבה פעמים להצליח) לדלג לאוטובוס שפספסו בתחנה אחרת במסלול, הם מעדיפים לחכות עוד 10 דקות במקרה הטוב לאוטובוס הבא.
ןמה עם הזקנה שבקושי חצתה השבוע
את הכביש וחיכיתי לה ע"מ שתגיע לאוטובוס שגם עליו היא בקושי עלתה (נמוך ריצפה) אחרי שהנמכתי אותו..... עזוב את הקללות שקיבלתי ללא הצדקה, אבל איך היא "תדלג בקלות" בין אוטובוס לאוטובוס?
 

olli3

New member
מנהל
ןמה עם הזקנה שבקושי חצתה השבוע
את הכביש וחיכיתי לה ע"מ שתגיע לאוטובוס שגם עליו היא בקושי עלתה (נמוך ריצפה) אחרי שהנמכתי אותו..... עזוב את הקללות שקיבלתי ללא הצדקה, אבל איך היא "תדלג בקלות" בין אוטובוס לאוטובוס?
אז מה הפתרון, אוטובוס בדמות מונית?
למה לפני כן לא היו אנשים שהיו צריכים שני אוטובוסים על מנת להגיע ליעדם? אני לא אוהב את הגישה של אוטובוס דור טו דור. זו גישה שטובה למרכזים גדולים, למקומות מבוקשים, אבל לא בצורה פרטנית. אי אפשר לרצות את כולם, אי אפשר. המצב כיום יותר טוב למי שמודע לשינויים כמו שצריך ואפילו נהגים רבים לא יודעים את כל השינויים. כמו כן המצב הזה קיים בכל העולם, נוסעים ברכבת, מחליפים לאוטובוסים, במקומות מסויימים בעולם פועלת שיטת המעגלים שהיא טובה על מנת להגיע למרכז אך גרועה במעבר בין המעגלים מכיוון שיש צורך להגיע למרכז ושם לבצע את ההחלפה למעגל אחר. אז אותה גברת, לא יכולה לדלג בין אוטובוסים, אז מה הפתרון עבורה? אוטובוס מהבית עד לכל מקום אליו היא נוסעת? אז יש אנשים שהתלוננו על שקו מסויים שינה את מסלולו ולא מגיע ליעד שלהם יותר ויש אנשים שקיבלו קווים חדשים שמאד נחוצים ורואים את התפוסה הגדולה בהם. לא אמרתי שיש כאן רק דברים חיוביים, אבל בראיה כללית, יש שיפור. הבעיה היא מיעוט כח אדם וצי רכב, דבר שגורם לבעיות תדירות, צפיפות וכן גם עצבים של הנהגים ובצדק.
 
מה אתם אומרים חברים?
הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יצאה לדרכה לפני קצת יותר משנה, עם הפעימה הראשונה שכללה שינויים קטנים, אבל ב-1.7 התחבורה הציבורית בגוש דן עברה מתיחת פנים רצינית ביותר, שכללה הרבה קווים חדשים, קווים שבוטלו, שינו מסלולם או סתם שינו את מספרם. עכשיו, קרוב לחודשיים לאחר יישום הרפורמה, מה אתם חושבים עליה בהשוואה למצב הקודם? 1) הרפורמה מעולה 2) לבטל את הרפורמה ולחזור למצב הקודם 3) לבטל את הרפורמה אבל לא לחזור למצב הקודם אלא ליצור רפורמה חדשה תוך הסקת מסקנות מהבעיות שהועלו(שיתוף ציבור, הסברה וכו')
הרפורמה מעולה - היישום שלה פחות
אני מדבר בעיקר על התשלום בעבור מוצא ויעד ולא עפ"י כמות ההחלפות, ובטח שלא על פי זהות המפעיל. זוהי הפעם הראשונה בה התשלם מתבצע על פי צרכי הנוסע ולא על פי רצונות המפעילים. ניצנים של שירותיות. מי היה מאמין? אני מדבר על קווים פשוטים וישרים, על מזלגות ברורים שיוצרים תדירות משותפת טובה, ועל ביטול מוטציות טלאי (כמו 32 או הנסיון לבטל את 45) או ביטול קווי רפאים מיותרים (כמו 29 או 64). אני מדבר גם על מודיעין משותף, על דגלול משותף ועל אתר אינטרנט משותף. ניצן של לקיחת אחריות כוללת לנושא. עם זאת דומה שדן, החברה העיקרית שמוציאה את הרפורמה לפועל, נתפסה עם המכנסיים למטה. רמת השירות בעיקר בדן ירדה פלאים. קווי מפתח כמו 61 או 63 הפכו ללא אמינים. הנהגים חסרי סבלנות, לעתים מסרבים לענות לשאלות הכוונה מצד נוסעים, ומשמיצים את הקווים החדשים בכל הזמנות. חסרים נהגים, ואין מספיק אוטובוסים. העובדה כי החברה החכירה את אוטובוסיה לדעת, ומיהרה להשבית אוטובוסים בני 12 ו-13 והכניסה אותה למצוקה. ומה לעשות - עם מעט מדי אוטובוסים, הרפורמה מתקשה להמריא. והכי מביך: דווקא אצל חלוצת הרב קו, ישנם לא מעט נהגים שלא יודעים לתפעל את הרב קו כמו שצריך. בעשר פעמים בהן ביקשתי לחייב את הרב קו שלי ב-10 ש"ח (לנסיעה פנימית בת"א + נסיעת המשך לכפ"ס) רק פעם אחת ידע הנהג כיצד לעשות זאת. באגד נראה כי המצב סביר יותר, למעט כרטיס ההמשך הבלתי חוקי למשך 60 דקות (במקום 90). האם זה כבר תוקן? מטרופולין וקווים אמנם שיחקו תפקיד משני ברפורמה הזה, אך קשה שלא להתרשם מהשיפור הניכר שניתן ברמת השירות שלהן לנוסעים. כיומם בין ת"א לכפר סבא, אני פשוט נהנה לנסוע במטרופולין. אוטובוסים חדישים, נקיים וריחניים, דייקנות למופת ונהגים אדיבים ומקצועיים. מקווה בפעימת השרון הם לא ילקו בהתמוטטות עצבים קבוצתית, כפי שקורה בדן מאז יולי. על הרעות החולות הנוספות (דגלול, אי שיתוף הציבור, קמפיין כושל) כבר דובר מספיק בעבר.
 

אוהד11

New member
הרפורמה מעולה - היישום שלה פחות
אני מדבר בעיקר על התשלום בעבור מוצא ויעד ולא עפ"י כמות ההחלפות, ובטח שלא על פי זהות המפעיל. זוהי הפעם הראשונה בה התשלם מתבצע על פי צרכי הנוסע ולא על פי רצונות המפעילים. ניצנים של שירותיות. מי היה מאמין? אני מדבר על קווים פשוטים וישרים, על מזלגות ברורים שיוצרים תדירות משותפת טובה, ועל ביטול מוטציות טלאי (כמו 32 או הנסיון לבטל את 45) או ביטול קווי רפאים מיותרים (כמו 29 או 64). אני מדבר גם על מודיעין משותף, על דגלול משותף ועל אתר אינטרנט משותף. ניצן של לקיחת אחריות כוללת לנושא. עם זאת דומה שדן, החברה העיקרית שמוציאה את הרפורמה לפועל, נתפסה עם המכנסיים למטה. רמת השירות בעיקר בדן ירדה פלאים. קווי מפתח כמו 61 או 63 הפכו ללא אמינים. הנהגים חסרי סבלנות, לעתים מסרבים לענות לשאלות הכוונה מצד נוסעים, ומשמיצים את הקווים החדשים בכל הזמנות. חסרים נהגים, ואין מספיק אוטובוסים. העובדה כי החברה החכירה את אוטובוסיה לדעת, ומיהרה להשבית אוטובוסים בני 12 ו-13 והכניסה אותה למצוקה. ומה לעשות - עם מעט מדי אוטובוסים, הרפורמה מתקשה להמריא. והכי מביך: דווקא אצל חלוצת הרב קו, ישנם לא מעט נהגים שלא יודעים לתפעל את הרב קו כמו שצריך. בעשר פעמים בהן ביקשתי לחייב את הרב קו שלי ב-10 ש"ח (לנסיעה פנימית בת"א + נסיעת המשך לכפ"ס) רק פעם אחת ידע הנהג כיצד לעשות זאת. באגד נראה כי המצב סביר יותר, למעט כרטיס ההמשך הבלתי חוקי למשך 60 דקות (במקום 90). האם זה כבר תוקן? מטרופולין וקווים אמנם שיחקו תפקיד משני ברפורמה הזה, אך קשה שלא להתרשם מהשיפור הניכר שניתן ברמת השירות שלהן לנוסעים. כיומם בין ת"א לכפר סבא, אני פשוט נהנה לנסוע במטרופולין. אוטובוסים חדישים, נקיים וריחניים, דייקנות למופת ונהגים אדיבים ומקצועיים. מקווה בפעימת השרון הם לא ילקו בהתמוטטות עצבים קבוצתית, כפי שקורה בדן מאז יולי. על הרעות החולות הנוספות (דגלול, אי שיתוף הציבור, קמפיין כושל) כבר דובר מספיק בעבר.
כאשר מייבשים חברה במשך שנים - האם אתה מצפה
שהיא תוציא יש מאין ? האם אוטובוסים הם מוצר מדף ששולפים ומעלים על הכביש ? האם נהגים נמצאים בהישג יש בצלצול טלפון אחד ? הרי גם בחברות אחרות מתקשים לגייס נהגים
 
כאשר מייבשים חברה במשך שנים - האם אתה מצפה
שהיא תוציא יש מאין ? האם אוטובוסים הם מוצר מדף ששולפים ומעלים על הכביש ? האם נהגים נמצאים בהישג יש בצלצול טלפון אחד ? הרי גם בחברות אחרות מתקשים לגייס נהגים
כאשר עומדת בפתח רפורמת ענק
אני מצפה להיערכות מקדימה, לגיוס מקדים של נהגים, להכשרתם לשינוי (במיוחד על שימת דגש על נתינת שירות בעידן מודרני!). וכן, אני מצפה שחברה שיודעת עי נפח הפעילות שלה עתיד לגדול, לא תוותר על צי האוטובוסים הרזרבים שלה (שנוסעים גם היום בתכלת של קווים או בלבן של ויאוליה). בימינו חברה מוצלחת היא חברה שמתמודדת עם שינויים, שמגלה דינמיות ומתאימה עצמה לסביבה משתנה. החודשיים האחרונים מראים שהזחיחות של דן הפכה אותה לחברה לא שירותית, לא אמינה ולא נעימה.
 

אוהד11

New member
כאשר עומדת בפתח רפורמת ענק
אני מצפה להיערכות מקדימה, לגיוס מקדים של נהגים, להכשרתם לשינוי (במיוחד על שימת דגש על נתינת שירות בעידן מודרני!). וכן, אני מצפה שחברה שיודעת עי נפח הפעילות שלה עתיד לגדול, לא תוותר על צי האוטובוסים הרזרבים שלה (שנוסעים גם היום בתכלת של קווים או בלבן של ויאוליה). בימינו חברה מוצלחת היא חברה שמתמודדת עם שינויים, שמגלה דינמיות ומתאימה עצמה לסביבה משתנה. החודשיים האחרונים מראים שהזחיחות של דן הפכה אותה לחברה לא שירותית, לא אמינה ולא נעימה.
לתשומת לבך, הוחזרו אוטובוסים רבים מקווים
וכן, החברה אמורה להיערך אבל האם נהגים חדשים מזדרזים לעמוד בתור. ומעבר לכך, ההנחתות של משרד התחבורה ונתיבי איילון מתמוססות מזה חודשיים, כי זו לא רק היערכות החברה אלא גם חוסר שיתוף האוכלוסיה בשינויים. ועוד לגבי דן, האם אתה מצפה, שכאשר מורידים לחברה קרוב לחמישים אחוז מנח הפעילות היא תשאיר אותו מספר אוטובוסים ונהגים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה