מה אתם אומרים חברים?

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
במקרה הזה יש הסתייגויות.
לא כל הקווים מורידים ברכבת מרכז ברחוב על פרשת דרכים (למרות ש61/161/55 הם אלו שחופפים עם 45 במסלול שלו בגבעתיים). אז תמיד יהיו אלו שיתלוננו שלרדת בבגין וללכת לנמיר זה לא בשבילם. מנגד הם תמיד יוכלו לרדת בעזריאלי, לעלות על הגשר ולקחת מהצד השני את הקווים לאונ'. אבל היי, זה מאריך את הדרך ולעלות על הגשר, ולחצות אותו... זה לא נוח (למרות שיש דרגנוע מצד אחד ומעלית מצד שני). אז בוודאי שלאותם אלו שקשה לבצע את ההחלפות האלו עדיף קו אחד מפותל אבל כזה שמגיע ליעד שלהם בלי שהם צריכים לזוז ממנו. ואני יכול להבין שבגשם או בחום הכבד זה יותר קשה לביצוע כל עניין ההחלפות ולכן איפשהו אפשר להבין אותם. מילא אם היה קו שמוריד בדיוק בדרך נמיר, אז לא היו בעיות ולא נראה לי שמישהו היה מתלונן.
הם תמיד יכולים להחליף בערבי נחל ל 58
ולרדת ממש באותה תחנה (או תחנה אחת ליד) עם קווי 71. אמנם 58 לא מגיע בתדירות כזו גבוהה, אבל מצד שני גם התדירות של 45 היא (וגם היתה קודם) פיכסה, ולהבדיל מ 58 גם לחלוטין בלתי צפויה. ו 58 מכסה יותר איזורים בגבעתיים.
 

מתן276

New member
נזכרתי וזה היה בשעה 15
אני מאמין ששבני ברק הוא מלא יותר, אבל חבל שאנשים לא יודעים שיש להם קו מדרך בגין לז'בוטינסקי שהוא מהיר, יעיל וריק בשעות האלו. ולעומתו קו 40 מלא, לא ברור לי העניין הזה. ובעזריאלי ורכבת מרכז כשהוא מגיע לתחנה, נמנעים מלעלות עליו. ברכבת מרכז פשוט עולים על 70/82 מעל פרשת דרכים או ממתינים בבגין ל51 העמוס לעייפה. פשוט לא מבין את זה.
קיבעון מחשבתי
ממש כמו שיש הרבה אנשים שרוצים פשוט לחזור למערכת הקודמת, למשל מעדיפים להסתמך על קו 28 עם התדירות ושעות הפעילות המבישות ולא על קו 89 שפעיל עד חצות ועם מעל ל-70 נסיעות פר כיוון. אפשר להבין את נפגעי הרפורמה אבל הם מדברים כאילו היה להם תענוג להמתין 45 דקות ואפילו יותר לקווים כמו 28/41/29. תחבורת מעברים הוכיחה את יעילותה במדינות שבהן היא מיושמת ותהיו בטוחים שגם שם יש קשישים ונכים. הבעיה היא אך ורק בלוחות הזמנים כי לרוב הקווים אין תדירות הולמת, ואף מילה על התדירויות בלילה וגם קצת יותר תיאום בין קווי המזלג כך שיגיעו לסירוגין לא יכול להזיק.
 

Itzik200

New member
נסעתי ב240 אחה"צ וכתבתי על כך כאן
עליתי עליו ברכבת מרכז ונסעתי עימו עד מכון מור, עליתי עליו כיוון שהוא היה ריק (10 איש היו בו). כשירדתי במכון מור, החלטתי סתם כך להמתין ולראות האם מדובר בתופעה קבועה או סתמית. 5 דקות והגיע עוד קו 240, כ-15 נוסעים עליו. עוד 6 דקות ועוד 240 עם כ-15 נוסעים עליו. בשלב הזה כבר אמרתי שאמשיך בנסיעה שלי לפתח תקווה וכ82 בדיוק הגיע (בו היו גם מקומות ישיבה), 240 בדיוק הגיע מאחוריו והיו בו כ-10 נוסעים. אני מאמין שבכיוון ההפוך זה משהו אחר, אבל הדהים אותי כמה הקו הזה ריק ואיך שהוא נהפך להיות סופר מהיר, כי כולם תקועים על קווי פתח תקווה המוכרים שנוסעים על ז'בוטינסקי ולא השתנו להם. קו 240 נחרט בתודעה שלי כקו המהיר ביותר על ציר ז'בוטינסקי.
אתה צריך לראות בבוקר לכיוון תל אביב
ואחה"צ לכיוון בת-ים הוא מלא עד אפס מקום!
 

olli3

New member
מנהל
אתה צריך לראות בבוקר לכיוון תל אביב
ואחה"צ לכיוון בת-ים הוא מלא עד אפס מקום!
בוודאי אי לי ספק שהוא מלא בכיוונים האלו ובשעו
ובשעות האלה. אבל וכאן יש אבל גדול מה הטעם להפעיל אותו בתדירות כה גבוהה בשעות שלא משתמשים בו ואלו שעות הצהרים? אני לא יומם, אני מגיע לת"א לא לפני השעה 14:00, מה שרואות עיניי זה בעיקר בשעות האלו עד אחה"צ המוקדמות (סביבות 17). קצת קשה לעקוב תמיד אחרי מה קורה בצד השני (גם תמיד יותר מעניין אותי לראות האם שינו את דגלי התחנות וכו' בצד שלי). אבל בכיוון הנסיעה הזה קו 240 נוסע ריק בשעות האלו וחבל על כך. לא יודע מה קורה בו לפני רכבת מרכז ומה קורה בו אחרי מכון מור, אבל בציר ז'בוטינסקי הוא נוסע ריק.
 
נסעתי ב240 אחה"צ וכתבתי על כך כאן
עליתי עליו ברכבת מרכז ונסעתי עימו עד מכון מור, עליתי עליו כיוון שהוא היה ריק (10 איש היו בו). כשירדתי במכון מור, החלטתי סתם כך להמתין ולראות האם מדובר בתופעה קבועה או סתמית. 5 דקות והגיע עוד קו 240, כ-15 נוסעים עליו. עוד 6 דקות ועוד 240 עם כ-15 נוסעים עליו. בשלב הזה כבר אמרתי שאמשיך בנסיעה שלי לפתח תקווה וכ82 בדיוק הגיע (בו היו גם מקומות ישיבה), 240 בדיוק הגיע מאחוריו והיו בו כ-10 נוסעים. אני מאמין שבכיוון ההפוך זה משהו אחר, אבל הדהים אותי כמה הקו הזה ריק ואיך שהוא נהפך להיות סופר מהיר, כי כולם תקועים על קווי פתח תקווה המוכרים שנוסעים על ז'בוטינסקי ולא השתנו להם. קו 240 נחרט בתודעה שלי כקו המהיר ביותר על ציר ז'בוטינסקי.
כשאני רואה את 240 בז'בוטינסקי ברמת גן
או במכון מור בבוקר ושוב בשעות הערב יש בו כ-5-13 נוסעים בממוצע. אולי הוא מתמלא אחרי רכבת מרכז.
 

olli3

New member
מנהל
בעל טור במעריב על הרפורמה
בעל טור במוסף מעריב, מאור זכריה, בוחן את הרפורמה בגוש דן לאחר חודשיים, ומבחינתו היא יוצאת לא טוב
וקישור לחיץ>>>
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/274/738.html?hp=1&cat=459&loc=23
 

ravkav123

New member
מה אתם אומרים חברים?
הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יצאה לדרכה לפני קצת יותר משנה, עם הפעימה הראשונה שכללה שינויים קטנים, אבל ב-1.7 התחבורה הציבורית בגוש דן עברה מתיחת פנים רצינית ביותר, שכללה הרבה קווים חדשים, קווים שבוטלו, שינו מסלולם או סתם שינו את מספרם. עכשיו, קרוב לחודשיים לאחר יישום הרפורמה, מה אתם חושבים עליה בהשוואה למצב הקודם? 1) הרפורמה מעולה 2) לבטל את הרפורמה ולחזור למצב הקודם 3) לבטל את הרפורמה אבל לא לחזור למצב הקודם אלא ליצור רפורמה חדשה תוך הסקת מסקנות מהבעיות שהועלו(שיתוף ציבור, הסברה וכו')
אני מרוצה מאוד חוץ מלוח זמנים בלילה
אני מעדיף להמציא מספר 3 כמו שעושים לקו 42 אני מרגיש שמספר 2 יוצא לפועל בהדרגה כל יום מחזרים איזה קו כלשהו
 

oschlick

New member
מה אתם אומרים חברים?
הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יצאה לדרכה לפני קצת יותר משנה, עם הפעימה הראשונה שכללה שינויים קטנים, אבל ב-1.7 התחבורה הציבורית בגוש דן עברה מתיחת פנים רצינית ביותר, שכללה הרבה קווים חדשים, קווים שבוטלו, שינו מסלולם או סתם שינו את מספרם. עכשיו, קרוב לחודשיים לאחר יישום הרפורמה, מה אתם חושבים עליה בהשוואה למצב הקודם? 1) הרפורמה מעולה 2) לבטל את הרפורמה ולחזור למצב הקודם 3) לבטל את הרפורמה אבל לא לחזור למצב הקודם אלא ליצור רפורמה חדשה תוך הסקת מסקנות מהבעיות שהועלו(שיתוף ציבור, הסברה וכו')
אני חושב שהכיוון צריך להיות אחרת לגמרי
צריך לפתוח לתחרות אמיתית את שוק התחבורה הציבורית ולפרק את הרקטל הגיאוגרפי שבו כל חברה מקבלת מונופול על איזור מסויים. כמו כן, לחייב את כל החברות שיפעלו בשוק להשתמש ברב קו ולאפשר להן לקבוע מחירים בעצמן. המצב כיום לא מאפשר לשוק התחבורה הציבורית לעבוד. כך למשל אין לחברת קווים אינטרס לפתוח קו חדש מקרית אונו לפתח תקווה כי אין לה מתחרות בבקעת אונו, ומצד שני גם אם היה לה אינטרס קווים לא הייתה יכולה, כי זה מצריך אישורים של פקידים במשרד התחבורה שלא כל כך נוסעים באוטובוסים. בשורה התחתונה, להקטין את הביורוקרטיה, ולפתוח את התחבורה הציבורית לתחרות אמיתית.
 

droriko

New member
אני חושב שהכיוון צריך להיות אחרת לגמרי
צריך לפתוח לתחרות אמיתית את שוק התחבורה הציבורית ולפרק את הרקטל הגיאוגרפי שבו כל חברה מקבלת מונופול על איזור מסויים. כמו כן, לחייב את כל החברות שיפעלו בשוק להשתמש ברב קו ולאפשר להן לקבוע מחירים בעצמן. המצב כיום לא מאפשר לשוק התחבורה הציבורית לעבוד. כך למשל אין לחברת קווים אינטרס לפתוח קו חדש מקרית אונו לפתח תקווה כי אין לה מתחרות בבקעת אונו, ומצד שני גם אם היה לה אינטרס קווים לא הייתה יכולה, כי זה מצריך אישורים של פקידים במשרד התחבורה שלא כל כך נוסעים באוטובוסים. בשורה התחתונה, להקטין את הביורוקרטיה, ולפתוח את התחבורה הציבורית לתחרות אמיתית.
אתה בעצם מציע
שהאוטובוסים יהיו כמו מוניות שירות , לא תודה .
 

oschlick

New member
אתה בעצם מציע
שהאוטובוסים יהיו כמו מוניות שירות , לא תודה .
לא בדיוק. אני לא אומר שלא תהיה רגולציה
אבל שלא יהיו שני דברים: 1. מונופולים גאוגרפיים - שכל חברה תוכל להפעיל קווים בכל איזור בארץ. 2. בירוקרטיה - שכל חברה תוכל לפתוח קווים חדשים בלי לחכות ל"פעימות" הבאות.
 

droriko

New member
לא בדיוק. אני לא אומר שלא תהיה רגולציה
אבל שלא יהיו שני דברים: 1. מונופולים גאוגרפיים - שכל חברה תוכל להפעיל קווים בכל איזור בארץ. 2. בירוקרטיה - שכל חברה תוכל לפתוח קווים חדשים בלי לחכות ל"פעימות" הבאות.
אבל אם החברות יהיו אחראיות על פתיחת קוים
אז הן יפתחו רק קוים רווחים , מה שיצור מצב שיהיו אנשים שמנותקים מאיזורים מסויימים בגלל שחברות האוטובוס החליטו שלא רווחי לעשות קו בין השכונות שלהם לאותם איזורים .
 

oschlick

New member
אבל אם החברות יהיו אחראיות על פתיחת קוים
אז הן יפתחו רק קוים רווחים , מה שיצור מצב שיהיו אנשים שמנותקים מאיזורים מסויימים בגלל שחברות האוטובוס החליטו שלא רווחי לעשות קו בין השכונות שלהם לאותם איזורים .
מצד שני במצב כמו שהוא היום
יש לך אוטובוס פעמיים ביום מישוב מרוחק לעיר הקרובה. משהו צריך להשתנות.
 

oschlick

New member
אם החברות יהיו אחראיות על הקוים
אז לא יהיה אפילו אוטובוס אחד ביום
לא צריך להגזים
צריך רק לדאוג שתהיה תחרות אמיתית בשוק התחבורה הציבורית ולא מונופולים גאוגרפיים כמו היום. במקרה שיהיה כשל שוק ולא תיווצר תחרות אמיתית יש להלאים את התחבורה הציבורית.
 

droriko

New member
לא צריך להגזים
צריך רק לדאוג שתהיה תחרות אמיתית בשוק התחבורה הציבורית ולא מונופולים גאוגרפיים כמו היום. במקרה שיהיה כשל שוק ולא תיווצר תחרות אמיתית יש להלאים את התחבורה הציבורית.
תחבורה ציבורית
כשמה כן היא , זאת תחבורה ששייכת לציבור , ובשביל שישמרו האינטרסים של הציבור צריך את המדינה שלא רק שתפקח אלא גם תנהל את העניינים , כולל בניית קוים ותדירויות . החברות כן יכולות להציע למדינה לפתוח קוים, ואם המדינה רואה שהקוים לא פוגעים באף אחד היא תאשר, אבל זה מה שקורה ממילא היום .
 

droriko

New member
מה אתם אומרים חברים?
הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יצאה לדרכה לפני קצת יותר משנה, עם הפעימה הראשונה שכללה שינויים קטנים, אבל ב-1.7 התחבורה הציבורית בגוש דן עברה מתיחת פנים רצינית ביותר, שכללה הרבה קווים חדשים, קווים שבוטלו, שינו מסלולם או סתם שינו את מספרם. עכשיו, קרוב לחודשיים לאחר יישום הרפורמה, מה אתם חושבים עליה בהשוואה למצב הקודם? 1) הרפורמה מעולה 2) לבטל את הרפורמה ולחזור למצב הקודם 3) לבטל את הרפורמה אבל לא לחזור למצב הקודם אלא ליצור רפורמה חדשה תוך הסקת מסקנות מהבעיות שהועלו(שיתוף ציבור, הסברה וכו')
היא התחילה גרוע
אבל לאט לאט , מפעימה לפעימה (כולל זאת שאוהד הרגע דיבר עליה) היא מתאפסת על עצמה . הסיבה העיקרית היא שמשרד התחבורה הפך בחודשיים האחרונים לקשוב לציבור ולחברות האוטובוסים , ותיקן איפה שצריך . כמובן ששום דבר עדיין לא מושלם(הוא לא היה גם לפני הרפורמה ?) אבל דבר מתחילים להתייצב .
 

אוהד11

New member
היא התחילה גרוע
אבל לאט לאט , מפעימה לפעימה (כולל זאת שאוהד הרגע דיבר עליה) היא מתאפסת על עצמה . הסיבה העיקרית היא שמשרד התחבורה הפך בחודשיים האחרונים לקשוב לציבור ולחברות האוטובוסים , ותיקן איפה שצריך . כמובן ששום דבר עדיין לא מושלם(הוא לא היה גם לפני הרפורמה ?) אבל דבר מתחילים להתייצב .
חבל שמלכתיחה המשרד לא היה קשוב לציבור
הנוסעים ולא שעה לבקשות, אלא התנהג, יחד עם נתיבי אילון, כמו פיל בחנות חרסינה 'כך קבענו והחלטנו וכך תסעו'. זו לא צורה של הפעלת שרות
 

droriko

New member
היא התחילה גרוע
אבל לאט לאט , מפעימה לפעימה (כולל זאת שאוהד הרגע דיבר עליה) היא מתאפסת על עצמה . הסיבה העיקרית היא שמשרד התחבורה הפך בחודשיים האחרונים לקשוב לציבור ולחברות האוטובוסים , ותיקן איפה שצריך . כמובן ששום דבר עדיין לא מושלם(הוא לא היה גם לפני הרפורמה ?) אבל דבר מתחילים להתייצב .
אל תתייחסו לסימן שאלה בסוגריים
 

ניבה 21

New member
היא התחילה גרוע
אבל לאט לאט , מפעימה לפעימה (כולל זאת שאוהד הרגע דיבר עליה) היא מתאפסת על עצמה . הסיבה העיקרית היא שמשרד התחבורה הפך בחודשיים האחרונים לקשוב לציבור ולחברות האוטובוסים , ותיקן איפה שצריך . כמובן ששום דבר עדיין לא מושלם(הוא לא היה גם לפני הרפורמה ?) אבל דבר מתחילים להתייצב .
איפה יש הקלה מאז הרפורמה?
קו אגד 143 שבכל השילוט מופיע שנכנס לתחנת ניסנבאום בת ים, ממשיך לכיוון בית הקברות מבלי שיידעו את הציבור. בת ים שהיתה אחת הערים עם תח"צ מצויינת הפכה כאילו לעיירה נידחת . אין מספיק אוטובוסים. אנשים צפופים כבקופסת סרדינים וביפו כבר לא מעלים נוסעים כי אין מקום באוטובוס אז מי שטוען שהרפורמה היטיבה עם הנוסעים פשוט טועה ומטעה!!!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה