מה בפינה
יום כיפור

כן, לכל מטבע יש שני צדדים

לדעתי, קדושת האבל והשכול בישראל היא נוראית.
הכרחת פעוטות החל מגיל שלוש, לעמוד בצפירות עם ראש מורכן - זה נוראי.
חגיגות העצמאות בכיכרות, כאשר העיריות מוציאות עשרות ומאות אלפי שקלים על הופעות רחוב, פטישים וספריי קצף שנשפך ברחובות עוד לפני שיבשו הדמעות - זה נוראי בעיני.
הכנסת תכנים ואנשי דת למוסדות חינוך חילוניים ביישובים חילוניים, ללא ידיעת והסכמת ההורים - נוראית בעיני (ונעשית במהלך כל שנת הלימודים).
אלו ערכים בדיוק תופעות אלה מייצגות בעינייך?
 

KallaGLP

New member
קדושת האבל לא נוראית בעיניי.

לדעתי זה ערך חשוב. לדעתי יש גם היגיון להצמיד ליום העצמאות, אף על פי שאני יכולה להבין גם את ההתנגדות, אבל זה מבחינתי בכלל לא בר השוואה למה שדיברתי עליו קודם.
גם פה בחגיגות העצמאות העיריות מוציאות המון כסף, ראיתי כבר כמה וכמה כאלה, והן לא פחות אקסטרווגנטיות, וזאת מבלי שיינתן משקל דומה למעמד יום הזיכרון.
אני אמרתי שאני בעד הכנסת תכני דת לבית ספר? (אגב, שמעתי סיפורים כאלה על ארה"ב גם, מאנשים מקומיים).
שוב, זה לא אחד על חשבון השני. אני יכולה להגיד שאני גם נגד כפייה דתית וגם נגד מה שהולך פה ביום הזיכרון, למה אני חייבת לבחור? מותר לי להביע מחאה נגד שניהם.
 
את לא חייבת לבחור

וזו בדיוק הנקודה.
יש לך אפשרות בחירה.
מה שבארץ לאט לאט הולך ונעלם.
 

KallaGLP

New member
עכשיו לא הבנתי.

אני דיברתי על זכות הבחירה שלי להרגיש כך או אחרת כלפי משהו, זה בכלל לא קשור למה שכתבת. כאמור, גם כאן אין לי ברירה אלא להיות חשופה ליחס ליום הזיכרון, עוד הרבה זמן לפני שהוא חל. אגב, עם מישהו כמו טראמפ בשלטון, אני בכלל לא בטוחה מה יהיה כאן, אבל זה כמור נושא אחר ולא קשור. ידוע למי ניתנה הנבואה.
 

KallaGLP

New member
כן, אבל מי יודע, אולי זו תחילת מגמה?

אני שומעת אמריקאים רבים סביבי מדברים עליו בחיבה, ולא נראים מזועזעים כלל מהתנהגותו.
 
אם מאוד רוצים טקס

אז יש את ה VETERANS DAY.
זה היום הרשמי שנותנים כבוד לחיילים משרתים ואלו ששירתו בעבר.
כל שנה יש אצלנו בבית הספר אסיפה, המקהלה שרה, יש ארוחת בוקר סימלית ומישהו שבא לספר את סיפורו. כמובן שאבות, אימהות ובני משפחה של ילדי בית הספר המשרתים או שירתו בצבא מגיעים במדים/מדליות וכו, ואצלנו יש לא מעט כאלה.
הדגל מורד לחצי התורן.
זה ערך די יפה בעיני, לתת כבוד למי שמשרת, בעודו בחיים.
 

KallaGLP

New member
אכן יפה מאוד (ולא בכל מקום זה כך), אך לא קשור ולא תחליף.

זה למען מי שחי, ואילו יום הזיכרון זה לזכר מי שמת ומתן כבוד למשפחות שאיבדו את היקר להן מכול. פרט לכך, מילא לא לעשות יום כזה בכלל, אבל להקדיש יום מיוחד לזכר הנופלים ואז להפוך אותו לפארסה אחת גדולה ורדודה של חגיגה שמחה וטירוף קניות זה מבחינתי לא לעניין, זה מעוות, חולני וולגרי, וזה פשוט defeats the purpose. באמת עדיף פשוט לבטל את היום לגמרי. זה יותר מכובד מאשר לנצל אותו בצורה כה צינית.
 
מי שבחר

לחיות מחוץ למדינת ישראל מן הסתם צריך להסתפק בתחליפים, ולא רק בנושא הזה.
ולא הצעתי את זה כתחליף, כי אני לא כאן במטרה לשכנע אותך.
איש איש באמונתו יחיה.
 

KallaGLP

New member
לא הבנתי את ההערה הזו.

אז אם אני חיה מחוץ לישראל, אני פשוט אמורה לשבת בשקט, להגיד תודה ולא למתוח שום ביקורת? (ולעומת זאת את ישראל להשמיץ ללא רחם?)
 
טוב

מודה שהתעייפתי.
מקווה שתסלחי לי.
את לוקחת את הדברים שלי למקומות שלא התכוונתי.
חבל
 
ונקודה אחרונה

אני לא משמיצה את ישראל, אני מעבירה ביקורת, בדיוק כמוך.
או שמא זה פריבילגיה ששמורה רק למי שחי שם?
 

KallaGLP

New member
לא אמרתי עלייך אישית, דיברתי בכללי.

פה בפורום מבקרים את ישראל חופשי (וזה בסדר), אבל ברגע שהעזתי לכתוב מילה על עניין נקודתי שמפריע לי ארה"ב, ישר יש ביקורת נגד זה. למה?
 

KallaGLP

New member
ועוד - לא אמרתי שבארה"ב צריכים לאמץ את המתכונת של ישראל,

להכריח את כולם לעמוד דום בצפירה או לערוך טקסים כאלה או אחרים ולהכריח מישהו להשתתף בהם.גם לא ציפיתי לזה, או בכלל לצורה מסוימת כלשהי שבה צריכים לציין את היום. ברור שכל עם שונה, עם מסורת שונה. אבל בין זה שלא הייתה לי ציפייה למשהו כה מרחיק לכת לבין הביזיון והקרקס מהסוג שהולך פה המרחק מאוד גדול.
 
למען האמת

קצת הלכתי לאיבוד בדרך.
התחלנו מכפיה דתית בכיפור, ואיכשהו הגענו ליום הזיכרון האמריקאי.
בחיי שאני לא מצליחה להבין איך הכפיה הדתית בישראל מתקשרת ליום הדוחה האמריקאי. ולא, פרסומות בטלויזיה לסיילים זו לא כפיה דתית, לא משנה איך תסתכלי על זה.
יש אותן כל השנה, כל הזמן, בכל חג/ יום או וואטאבר.
זו בדיוק הסיבה שאין לי טלויזיה (והמחיר כמובן).
 

KallaGLP

New member
לא אמרתי שזו כפייה דתית, ובכלל לא אמרתי את המילה דת

בהקשר הזה כי זה לא קשור לדת, זה קשור להתנהגות לאומית חברתית שהיא בעייתית מאוד בעיניי. וככה זה שרשורים בפורומים - לפעמים הם מתפתחים לכיוונים קצת אחרים. דובר על חגים והיחס אליהם, ואצלי זה התקשר ל"חג" הספציפי הזה, כי העניין הזה ממש זעזע והטריד אותי והותיר עליי רושם כבד מאוד, ועדיין ממשיך לזעזע ולהטריד אותי בכל פעם מחדש, ורציתי לבטא את התחושה הזו. מה כל כך מוזר בזה?
 
למעלה