מה דעתכם לגבי בכורות ומשחקים משותפים

איזה קטע... לא ידעתי שזה כך

זה באמת מייתר את עניין הראשון שני במקרה הזה כי פשוט אין ראשון שני. כי מי אמר שדווקא זה שיצא ראשון הוא ראשון? אולי דווקא זה שהיה ראשון במהלך ההריון הוא הראשון? קשה לקבוע מי מחליט לפי מה מחליטים...

כנראה שבעיני זה טבעי שלכל אחד יש את המקום שלו כי כבר מתקופת ההריון היה מי שהוגדר מוביל שגם נולד ראשון. אבל כשאין קשר בין השניים זה באמת יותר עמום ובעיני גם מאתגר
 

sefia

New member
מה שתמי אמרה, ועוד....

כשאת (או הרופאים) מתייחסים למינוח "התאום המוביל"
תכלס, הוא לא מוביל לשומקום. הוא פשוט קרוב יותר לפתח היציאה (יציאת החירום השניה, אם תרצי
) והשתרש ברחם בצורה כזו.

זה לא אומר שהוא מוביל בשום צורה אחרת.
 
הוא מוביל את השני בעקבותיו...

כפי שכשהולכים בטור ויש מי שהוא המוביל והשאר ״צועדים״ אחריו

את צודקת שהכינוי ניתן לו כי הוא קרוב יותר לפתח היציאה אבל זה לא בלי סיבה. הוא אכן ״סולל״ לשני את הדרך (לא חוזרים לפתיחה 0 ומתחילים משם את כל הדרך...
)

אגב, אם אנחנו באמת רוצים להתחיל דיון פילוסופי אז כשהייתי בהריון, בת משפחה דתייה אמרה לי שלפי רש״י או חז״ל או מישהו מהם, כשיש תאומים, אז דווקא המוביל הוא זה ש״נוצר״ שני ברחם... אז בעצם המוביל הוא לא הראשון באמת...

אבל הי, אפילו בשבילי זה כבר יותר מדי ואני ממש לא מתכוונת להכניס גם את הפרשנות הזו לדיון

זה כבר מעל לכוחותי


(שלא לדבר על זה שזה בכלל לא רלוונטי בהריונות שלא נוצרו ברחם... והנה לנו עוד פרמטר שאפשר להוסיף לחגיגה
)
 
לא נכון

אלה היתה התאומה המובילה , כלומר זו שלמטה, עם שלייה קדמית -כלומר מתן היה קרוב יותר לדופן הבטן. אלה הוצאה ראשונה -היא היתה קרובה יתר לחתך שבקו הביקיני.
חסר משמעות לחלוטין בעינינו, אנחנו אומרים אלה ומתן בגלל ladies first.
אלה כמובן אוהבת להקניט את מתן שהיא הגדולה כי היא יצאה דקה קודם,אבל אנחנו מדגישים שהם נולדו יחד ואת ייחוד התאומים
 

mishmish04

New member
אתן צודקות, כמובן, ושוב הסברתי לא נכון

את עצמי: מוציאים את מי שקרוב יותר לפתח המילוט.
 

פולספגן

New member
תלוי איך הם נמצאים בבטן -

אם הם נמצאים במצב רוחבי, אז תמיד זה שלמטה יהיה הראשון, בדיוק כמו שהיתה מתרחשת לידה טיבעית.
 
פתאום עלתה לי האסוציאציה על יעקב, עשו והבכורה

תוך כדי שכתבתי את ההודעה קודמת פתאום נזכרתי בסיפור יעקב ועשו התאומים והאופן עשו הוגדר הבכור ויעקב ניסה לקנות ממנו את הבכורה בעבור נזיד עדשים...
איזה קטע. כנראה שאנחנו לא היחידות שמתבלטות בסוגיה ומסתבר שהיא היתה רלוונטית גם לפני אלפי שנים
 

זיק5

New member
יעקב קנה את הבכורה בגלל הברכות

רבקה ידעה שמיעקב יצא עם ישראל ורצתה את הברכות ליעקב.

באופן כללי תקופת האבות מעלה הרבה סימני שאלה בקשר להתנהגות ההורית שלהם. זה דבר שאני לא ממש מצליחה להבין.
 
ראשית, אני לא חושבת שסיפורי התנ״ך נועדו

שנבין אותם בכלים החשיבתיים של ימינו, בהישענות על הנורמות והערכים של ימינו. בעיני כל ניסיון לשפוט סיפור תנ״כי בכלים כאלה די נועד לכישלון.
מה שמשנה בעיני זה לא מדוע יעקב קנה או לא קנה את הבכורה, ומי עודד אותו לזה והאם זה לגיטימי או לא.
מה שמעניין הוא שגם אז כנראה (לפחות כפי שעולה מן הסיפור) לא התייחסו לנושא כאל דבר של מה בכך, או פטרו את הסוגיה בכך ששניהם שווים כי נולדו באותו היום ולכן שניהם זכאים לברכות במידה שווה וכו׳. מה שמעניין בעיני זה שכנראה שכבר אז היה מקום להגדרה מי הבכור, והאמא עצמה (ממש כפי שאנחנו כאמהות שואלות את עצמנו את השאלה) שאלה את עצמה מיהו הבכור והאם ניתן לשנות זאת וכו׳.

באופן כללי אני חושבת שהחלק המשמעותי בדיונים וסוגיות זה עצם שאילת השאלות... הרי תשובות תמיד יהיו לכל מיני יוונים בהתאם לתקופה, לנקודת המבט, למתבונן וכו׳. מה שמעניין זה שזה פותח פתח לדברים שמעסיקים אותנו ולמה שנכון עבורנו, ולפעמים ממש מרתק להתבונן קצת במקומות האלה ולראות מה מגלים...
 
למעלה